Starter Can you remember the phonics you have already practised in Le petit chaperon rouge? We practised the sounds
Starter Can you pronounce these words? croissant
Starter Can you pronounce these words?
How about these? le poisson duardoiseroidunetouttoit
We also looked at the ends of words – can you remember what the rule is for consonants on the ends of words?
… if you remembered that the consonants on the ends of words are silent … Bravo!
…but… carefu lcarefu l
carefu lcarefu l
On révise! In pairs, re-read the story, checking your and your partners pronunciation Voici un panier pour ta grand-mère Chaperon Rouge va dans la forêt Chaperon Rouge parle avec le loup. Le loup est chez la grand-mère. Voici une fleur! Le loup veut manger la grand-mère!
Un peu de théâtre! (in 3s, act out each sentence from the story. Can you add any other words? Bonjour? Au revoir? Merci? Voici un panier pour ta grand-mère Chaperon Rouge va dans la forêt Chaperon Rouge parle avec le loup. Le loup est chez la grand-mère. Voici une fleur! Le loup veut manger la grand-mère!
Trouvez les paires le loup la grand-mère la forêt le panier la chemise de nuit la fleur
Trouvez les paires le loup la grand-mère la forêt le panier la chemise de nuit la fleur
What do these words have in common? le panier le loup la grand-mère la forêt la fleur la chemise Talk to your partner about these words. What do they have in common? What sort of words do you think they are? Why?
Nouns le panier le loup la grand-mère la forêt la fleur la chemise These words are nouns. A noun is a person, place or object. Do you or your partner know why some have le in front of them and some have la?
Can you recognise the nouns in the next few sentences of the story?
Chaperon Rouge frappe à la porte de grand-mère.
La grand-mère est malade au lit.
All nouns in French are either masculineorfeminine le la
Using a dictionary