How many of these flags do you recognise? Work with your partner to see if you know many – write them down - some will crop up shortly!

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Les Cases Cachées 3 2 Les Verbes ER Tu/ manger Je/ parler Elles/
Advertisements


Les Prepositions.
FR2 Leçons Les quantités.
Time with minutes French II Le 30 Octobre.
What is todays date and when is your birthday Ask someone what star sign they are and answer Say and ask for the time Say what you do for your birthday.
Opening and closing times How to say when a place opens, what time it closes and which days it is open.
À quelle heure il se lève?
Français I Leçon 2B Une semaine au lycée Au Debut #7 (for the dates of November 5 and 6) Please Translate the Following: 1. I love the math course. (Adorer.
Que fais-tu le matin? Le matin Je me réveille Je me lève
A B C D E F G H J K en Angleterre aux États-Unis
Which of the little paragraphs on your sheet say:
L’Heure Telling Time.
Quest-ce que tu fais à lécole? Buts: Using regular verbs to say what we do at school.
Unit 2, lesson A : Objectif
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Les Tâches Ménagères Learning Objectives:

Match-up the numbers to the letters
Objectif: to say where you live
Notre calendrier français MARS 2014
Objectives Revise the numbers Say and ask for the time in French Say when you do different activities Ecrivez la date.
Mon anniversaire est le 29 juin. J’ai trente-huit ans!
Quelle heure est-il ??. THE TIME: OCLOCK IL EST HEURE IL EST + + HEURES etc.
C'est pour bientôt.....
Les nombres.
Veuillez trouver ci-joint
Jadore faire du skate !. ALL must be able to talk about sports MOST should be able to talk and write about what you like doing and dislike doing SOME.
Nous finissons Je regarde.. Le Présent Ils vendent.
How many of these flags do you recognise? Work with your partner to see if you know many – write them down - some will crop up shortly!
EN VACANCES EN VACANCES.
Mon émission préférée Lesson Objectives: In this lesson you will learn how to say what time your favourite programme is on, and on which channel.
How many things can you see?
Quelle heure est-il? What time is it ?.
Objectives Revise the numbers Say and ask for the time in French Tell what part of the day it is Ecrivez la date Aujourd’hui c’est _________, le _____.
CALENDRIER-PLAYBOY 2020.

Slide 1 of 39 Waterside Village Fête ses 20 ans.
Lesson 07.04: Le verbe faire Lesson 07.05: Le négatif French 1 Segment 2.
Journal – mardi, le onze nov. Look at your vocab list. Choose 5 words you are still having trouble with and either use them in complete sentences or draw.
Répondons 1 2 vends 2 3 L e s C a s e s C a c h é e s Je/ perdre Elles/ entendre Nous/ répondre Tu/ vendre Les Verbes RE.
To practice: Quantities Un, une, des, de Du, de la, de l’, de Le, la, l’, les.
Notes for teachers: Olympics 2012 Project – parts of body Instructions for using these slides & attaching soundfiles if desired are in the notes pages.
WALT: UNDERSTAND QUANTITIES AND AMOUNTS IN FRENCH WILF: USING HIGHER NUMBERS AND WORDS FOR DIFFERENT PACKETS AND CONTAINERS FOR LEVEL 3A.
Starter: Where will you find these clocks?
WALT: practising sentences in the future and adding details to them to improve them WILF: To be able to produce sentences in the future (Grade D) To add.
La nourriture française
Nous allons .. préparer un texte (pour écrire ou décrire)
Spot the odd one out! L’histoire J’aime le dessin La technologie
WALT: how to talk about your timetable
Mots du jour Pauvre Riche L’homme Le Femme Pannier vagabond.
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
La mémoire(1): Comment bien travailler
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
Alien has just landed in Disneyland Paris and is at the tourist information centre. He needs some help with asking questions.
WALT: THE ALPHABET AND TELLING THE TIME IN FRENCH
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
Qu’est-ce qu’on va faire à Paris? Play the presentation Note the new vocabulary & complete the activities.
French 1 Chapter 2 Grammar 2
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
Objective: To be able to understand questions in French. Some will notice patterns for asking questions.
Cette été, je vais au b _ _ _ de la _ _ r avec ma f_ m_ _ _e. On va _ _ _ _ _ du camping et du s _ _ _. Ça va être f_ _ _ _ _ _ _ _ _ _.
Les sports Objectifs: Level 2/3 - To be able to give your opinion about some sports in French. Level 3+ - to link time/routine and sport using connectives.
CLASSROOM ENGLISH. Good morning / Good afternoon !
Improving Your Written Work
Respond to bullet points – 90 words [16 marks]
Transcription de la présentation:

How many of these flags do you recognise? Work with your partner to see if you know many – write them down - some will crop up shortly!

All Some Most

Homework for next lesson (Monday): Create a Snakes and Ladders board that includes flags, activities and opinion symbols

Normalement nous allons We normally go…

en Allemagne en Angleterre en Irlande en Ecosse en Belgiqueen Italie en Espagne en France en Portugal aux États- Unis

Memory Game!

en Allemagne en Angleterre en Irlande en Ecosse en Belgiqueen Italie en Espagne en France en Portugal aux États- Unis

en Angleterre en Irlande en Ecosse en Belgiqueen Italie en Espagne en France en Portugal aux États- Unis

en Allemagne

en Angleterre en Irlande en Ecosse en Belgiqueen Italie en Espagne en France en Portugal aux États- Unis

en Italie

en Allemagne en Angleterreen Ecosse en Belgiqueen Italie en Espagne en Portugal aux États- Unis

en Irlande en France

en Allemagne en Irlande en Ecosse en Belgiqueen Italie en Espagne en France aux États- Unis

en Angleterre en Portugal

en Allemagne en Angleterre en Irlande en Italie en Espagne en France en Portugal aux États- Unis

en Ecosse en Belgique

en Allemagne en Angleterre en Irlande en Ecosse en Belgiqueen Italie en France en Portugal

en Espagne aux États- Unis

en Allemagne en Angleterre en Irlande en Ecosse en Belgique en Italie en Espagne en France en Portugal aux États-Unis ABCDEABCDE FGHJKFGHJK

Copy the French phrases and match as many English meanings as possible Most 1.pour une semaine 2.pour cinq jours 3.pour deux semaines 4.au commence des vacances 5.en juilliet a)in July b)for 5 days c)for one week d)for two weeks e)at the start of the holidays EXTRA: What other time indicators can you find in the text books? Write them down

All Some Most

All Normalement nous allons en France We normally go to France Most

Normalement nous allons en France pour deux semaines. Jadore France. We normally go to France for two weeks. I love France.

Nous écoutons – page 90 Ex. 1 et 2

Nous écoutons – page 91 Ex. 4

Some Nous jouons … Nous faisons…

Normalement nous allons en France au bord de la mer pour deux semaines. Jadore France. Nous jouons au foot et au volleyball We normally go to France for two weeks. I love France. We play football and volleyball. Some What could you add to improve this even further?

All Some Most