1. Je mentends très bien avec _________. 2. Je me chamaille souvent avec ________. 3. Je me fâche avec _________. 4. Je me dit tout avec __________. 5.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
PowerPoint. A guide to the use of ICT in the MFL classroom by Dean Horne Prudhoe Community High School.
Advertisements

1. La mère 2. Le père 3. L’oncle 4. La soeur 5. Le frère Echauffement/Warm-up Translate 1. La mère The mother 2. Le père The father 3. L’oncle.
Les adjectifs possessifs French possessive adjectives.
Unité 5 – Leçon C Adjectives.
Why? Extended language Sentence level work Cultural Find out new language Stimulus for creativity Reinforce everything children do in English Fun for.
Je/j tu il elle nous vous ils elles I you he she we you they Les sujets (je, tu etc…)
La Famille.
Une famille nombreuse : Aminata 1.Famille 2.Choquant 3.Enfants 4.Marié 5.Crois 6.Soeurs 7. Ensemble 8. Repas 9. Monogamie 10. Capitale 11. Disputais 12.
Y 12 Irregulars - avoir, être, faire, aller
Le Futur OBJECTIVES Saying what you are going to do
ContractionsContractions How the French get around.
Les Adjectifs Possessifs
Les Adjectifs Possessifs
Est-ce que tu t’entends bien avec ta famille ?
Starter: Use your vocab sheets and resources in your book to continue this word-chain using French words.
_______________________________
PARTIE A: PREFERENCES.
Lundi 14 janvier. AB CD F G E Trouve les paires! 1) Jai une sœur. 2) Jai un frère. 3) Jai deux frères. 4) Jai trois sœurs. 5) Jai deux frères et une sœur.
________________________ Tu vas retourner en…? L/O: To use the future tense to talk about whether you will return to your holiday destination or not STARTER:
_____________________
_______________________ Pour aller en France je porte une cravate Le but : To learn how to use negatives in our sentences about what we wear for different.
Aller* + infinitif. Jaime regarder la télé après les cours. Ma mère déteste préparer le dîner. Mon père naime pas laisser de pourboire. In French, when.
and a justification for level 4
I went to my friend’s house I have eaten my breakfast
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Le futur… e.g. I am going to go shopping. He is going to play football. We are going to watch T.V. Remember: To achieve a Level 5, you need to be able.
Mardi 26 avril 2011 Today we are going to use pronouns that function as indirect pronouns. We are going to learn how to make the distinction between direct.
Une journée typique WALT: be able to talk about your daily routine
Year 6 French Transition Unit Personal Information Lesson 3 Salut!
La Famille An introduction to family vocabulary in French, using a family that I think you’ll be familiar with…
Choisissez un mot pour décrire chaque personne
Une Amie Un Ami Français I.
Le but The simple future- understanding how to make sentences about whats going to happen…
____________________________ Jaime le français parce que cest intéressant Le but: To state why you like/dislikes certain subjects STARTER:Copy and fill.
____________________ Pourquoi? L/O: To be able to justify your opinion about school subjects STARTER: Trouve les paires Match the French to the English:
regarder écouter dormir jouer sortir finir
Quest-ce que tu fais à lécole? Buts: Using regular verbs to say what we do at school.
Talking about the things you do
Le octobre. Qui est présent? Résumons Le verbe avoir.
GRAMMAIRE Révision des verbes réflexives Les verbes et grammaire Fill in the phrases with the missing words: 1.Bonjour, comment vous sentez-_______?
Ma Famille Objectif: Talk about your family Use possessive adjectives.
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Vacances Nos buts – prepare holiday topic Write at least 50 words on who you went on holiday last year.
WALT: how to talk about your timetable
Jeudi, le 22 Mars Pass LATE Grammar tutor packet (50) & p.131 Workbook (50) Pass Puzzle Packet (100)
Jeu de Révision pour lexamen final 2ème Semestre.
Il est vs. cest. How would you translate these sentences? Cest Pierre. Il est gentil. Cest un ami. Cest un ami français. It is Pierre. He is nice. Its.
To be able to say what I think about different jobs for level 3.
Bien Dit 1 Chapitre 1.1 Révision pour le quiz. Listen and indicate how old each person is. A. 4 ans B. 11 ans C. 27 ans D. 14 ans E. 16 ans.
LEÇON 101. Écrivez vos devoirs: Continuez de préparer lexamen final. Tout de suite: Sortez vos 1.iPads 2.notes on Marie Antoinette 3.any/all of the sentences.
Starter: Do these words have accents? If so, where? 1.sympa 2.sportif 3.egoiste 4.drole 5.intelligent 6.penible 7.patiente 1.sympa 2.sportif 3.égoïste.
Français I. Une fille française Gabrielle est française. Elle est blonde. Elle est belle. Elle est de Paris.
La prononciation française
EN VACANCES EN VACANCES.
La télé Learning Objectives: In this lesson you will learn how to talk about the tv programmes you like/ dislike and give reasons in detail as to why you.
1.Comment t’appelles-tu? what is your name? 2.Quelles sont tes qualités? What are your qualities? 3.Quels sont tes défauts? What are your flaws? 4.Quelle(s)
WALT: SAY WHAT YOU CAN DO IN TOWN WILF: A PARAGRAPH OF DESCRIPTION USING THE PHRASE “ON PEUT” FOR LEVEL 3. OPINIONS WITH JUSTIFICATIONS FOR LEVEL 4. Translate.
Ma famille What? To be able to describe your family as part of the speaking controlled assessment How? Learn key words and phrases Develop simple descriptions.
To ask/tell the age of family members and friends.
IL EST OU C’EST?. When describing a person or a thing, French speakers use two different constructions: Il/elle est + adjective C’est + noun Example.
Les pronoms d’objet direct (Direct Object pronouns)
Welcome to French Live Lessons! 3.01 & 3.02.
Leçon 10 What are the definite articles in French?
WALT: USE MORE COMPLEX PHRASES AND TENSES TO SAY HOW WE GET ON WITH OTHERS. WILF: IMPROVE MY ORIGINAL PARAGRAPH TO A C GRADE LEVEL AND ABOVE.
Ma Famille Find the French for the following words: 1.Mother 2.Father 3.Brother 4.Sister 5.Uncle 6.Aunt 7.Grandmother 8.Grandfather.
WALT: Recognise the words for brothers and sisters in French
Talking about your family members
Bienvenue aux eleves de National 5
Task while waiting for everyone to finish writing the WALT and WILF
Vouloir, Pouvoir, Être.
Transcription de la présentation:

1. Je mentends très bien avec _________. 2. Je me chamaille souvent avec ________. 3. Je me fâche avec _________. 4. Je me dit tout avec __________. 5. Je me dispute quelquefois avec _________. 6. Je m'amuse bien avec ____________. 7. Je me confie des secrets avec ________. 8. Je ne me fâche pas avec _________. Starter: Pretending you are Bart, how would you complete these sentences? If you dont watch The Simpsons, make it up!

Year 8 Homework Task #2 - Friendships Record a short spoken presentation about what you do with your friends and it to your teacher as a soundfile. Prepare (write) a presentation about what you do with your friends. Use to create an avatar and then type in your presentation. the link/voki to your teacher Prepare (write) a spoken presentation about what you do with your friends and use GoAnimate to create a video of your text. the link to your teacher. Using vocabulary, structures and resources in your book, you should complete ONE of the following tasks:

Listening tasks – aiming for Level 4!

Challenge How can we combine last weeks lessons (personality) with todays lesson? A small clue…. parce que = because quand = when

Challenge How can we combine last weeks lessons (personality) with todays lesson? relationshiplinking wordadjective Je mamuse bien avec ma mèreparce queelle est amusante. Je me fâche avec mon pèrequandil est égoïste.

See if you can turn these sentences into French, following the same pattern 1.I have fun with my sister when she is sociable. 2.I argue with my grandmother because she is annoying. 3.I tell my friend everything because he/she is kind. 4.I tell my dad my secrets because he is optimistic. Extension: Write 1-2 sentences of your own sentences

Answers! 1.Je mamuse avec ma soeur quand elle est sociable. 2.Je me dispute avec ma grand-mère parce que elle est pénible. 3.Je me dit tout avec mon amie parce que elle est gentille. 4.Je me confie des secrets avec mon père parce que il est optimiste. Extension: Write 1-2 sentences of your own sentences

Listening tasks – still aiming for Level 4! Listen to the CD. What order do you hear these adjectives in? a)adorable b)arrogant(e) c)casse-pieds d)pènible e)rigolo(te) f)sympa

See if you can turn these sentences NEGATIVE 1.Je mamuse avec ma soeur quand elle est sociable. 2.Je me dispute avec ma grand-mère parce que elle est pénible. 3.Je me dit tout avec mon amie parce que elle est gentille. 4.Je me confie des secrets avec mon père parce que il est optimiste. Extension: Write 1-2 sentences of your own sentences

Get on with my family Have fun with my dad argue with Bart tell all with Mum share secrets with Lisa get angry with Bart argue with Maggie get on with Homersquabble with Homer