L’harmonie est dans les cours de gens et elle parle sans paroles

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Primary French PowerPoints What’s Your Name?.
Advertisements

Dans ma chambre To learn 5 prepositions to be able to describe where things are in our room.
Tout All you need to know. Weve learned possessive adjectives My in french is __________? Your in french is ___________? His/her/its in french is ________?
French 3 & 4 October 17, When I was teaching in France, most of my students had all of their classes with the same group of people. How would this.
Les infinitifs Grammaire A. Les infinitifs (Infinitives) An infinitive is… the name of a verb. It is the verb in its most basic form. It is the form.
Le futur… e.g. I am going to go shopping. He is going to play football. We are going to watch T.V. Remember: To achieve a Level 5, you need to be able.
Mission X Superfli Emily Roberts Cette présentation sera écrit en français avec sous-titres anglais violet de couleur. This presentation will be written.
J’aime ma culture francophone, j’aime notre façon d’être, notre joie de vivre, nos traditions, nos manies. Je veux que mes enfants vivent ça et qu’ils.
• What expectations do you have of yourself? • What expectations do you have of each other? • What expectations do I have of you?
Forming questions in French
LA DATE MME YEE L'hôtel Français. Avant de lire 1. Have you ever stayed at a hotel? Where? 2. If not, what do you think it would be like? 3. What do you.
La Revue: Les verbes – ER. La norm: Comparisons 4.1 Understanding the nature of language What is a « regular verb »? How are regular –ER verbs conjugated?
En classe avec M. Rocque Aim: to be able to write to a hotel or campsite in France. Une lettre.
Christina Arecy April 10 th  In the standard dictionary, the term legacy is define as a gift by will especially of money or other personal property.
Let’s enjoy making Session 2. Let’s enjoy making: Session 2 Les déménageurs sont arrivés !
Let’s enjoy making Session 3 Let’s enjoy making: Session 3 Que pensez-vous ?
Aim: learn rules and regulations
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
Il y a = There is Il n’y a pas = There isn’t RECAP:
On va rechercher de bonnes vacances!
Boucle d’Or et les trois ours
Ce sont les pronoms qui joignent deux phrases en une.
Formules en 2 étapes 1MPES4
Speaking Exam Preparation
Theme Two Speaking Questions
Chapter 14 – Fun Stuff to Learn
Mon enfance Quand tu étais petit, tu étais comment?
mercredi, le treize septembre
Qu’est-ce que c’est? 1A.1 Nouns & Articles p
Français 2, 22 mai 2017 Faites l’interro 9-2A, l’etape A.
toute l’équipe C.E de Magny
Bonjour! C’est mardi! C’est la semaine de la fête annuelle de l’école. Thèmre: Voyage à travers les E.U. (Etats Unis) Soyez prêts à présenter les mini-projets:
mardi, le douze septembre
Phuong Nguyen French-1Honor Mr. Georges Due date: April 9th 2012
ÊTRE To be (ou: n’être pas!).
Theme Two Speaking Questions
Qui est-ce?.
Theme One Speaking Questions
Les Pronoms relatifs FSF3U.
1. Comment t’appelles-tu?
F RIENDS AND FRIENDSHIP Project by: POPA BIANCA IONELA.
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Bienvenue Au monde des Pronoms.
IMAGINE John LENNON (Pour que les paroles écrites correspondent à la chanson, laissez les pages se dérouler sans intervenir)
Le Subjonctif Q: What is it? A: It is a MOOD of a verb that has various tenses (similar to verbs being in a parallel “universe”) It usually has something.
J’aime ma culture francophone, j’aime notre façon d’être, notre joie de vivre, nos traditions, nos manies. Je veux que mes enfants vivent ça et qu’ils.
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
IMAGINE John LENNON (Pour que les paroles écrites correspondent à la chanson, laissez les pages se dérouler sans intervenir)
J’aime ma culture francophone, j’aime notre façon d’être, notre joie de vivre, nos traditions, nos manies. Je veux que mes enfants vivent ça et qu’ils.
IMAGINE John LENNON (Pour que les paroles écrites correspondent à la chanson, laissez les pages se dérouler sans intervenir)
Les instructions en classe
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
Bienvenue Au monde des Pronoms.
sortir avec mes copains faire les magasins jouer à des vidéo
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
Les verbes réfléchis.
Les Verbes Réfléchis What you do to yourself.
Questions Synthesis.
Les formes et les couleurs
Task while waiting for everyone to finish writing the WALT and WILF
5S Methodology How to implement "5S" and get extraordinary results.
Révision! This lesson is about consolidating all the language learnt so far about music, likes, dislikes and reasons and bringing it together so that pupils.
Révision! This lesson is about consolidating all the language learnt so far about music, likes, dislikes and reasons and bringing it together so that pupils.
IMAGINE John LENNON (Pour que les paroles écrites correspondent à la chanson, laissez les pages se dérouler sans intervenir)
IMAGINE John LENNON (Pour que les paroles écrites correspondent à la chanson, laissez les pages se dérouler sans intervenir)
Les Mots Intérrogatifs
L’ordre du jour Read these fortunes and translate them into English:
Vouloir, Pouvoir, Être.
Dans ma chambre To learn 5 prepositions to be able to describe where things are in our room.
VERB CONJUGATIONS PRESENT TENSE.
Transcription de la présentation:

L’harmonie est dans les cours de gens et elle parle sans paroles Recondita Armonia L’harmonie est dans les cours de gens et elle parle sans paroles

Marco Polo décrit un pont, pierre après pierre Marco Polo décrit un pont, pierre après pierre. - Mais laquelle est la pierre qui soutient le point ? demande Kublai Khan. - Le pont n’est pas soutenu par telle ou telle pierre, répond Marco, mais par la ligne de l’arc qu’à elles toutes elles forment. Kublai Khan reste silencieux, il réfléchit. Puis il ajoute ; - Pourquoi me parles-tu des pierres ? C’est l’arc seul qui m’intéresse. Polo répond : - Sans pierres il n’y a pas d’arc.

Ville ideal – Ideal city Idéal par rapport à quoi? Pouvons nous imaginer une ville idéale sans savoir qui y vivra? Ville idéal sans histoire? Ideal in which respect? Could an ideal city be imagined without knowing those who will be living into it? Ideal city without history?

Espace – space Devrions nous imaginer des limites à une ville? Un modèle ou plusieurs? Y a-t-il besoin d’un modèle? Shall we limit the extension of a city? Is there one or many models? Do we need a model?

Enfants in villes _ chlildren in cities Villes pour ce qui viendront? Le future dessiné au présent Enfants et liberté Enfants et securité Cities for those who will come? Sketching the future out of our present Children and freedom Children and security

Agora Villes comme espace de dialogue? Quels espaces? Qui participe au dialogue Qui participe à gérer la ville? Cities as space to enter into a dialogue Which space? Who is going to take part to the dialogue Who is going to contribute to governing the city?

Individual ideal cities Out of our memory Images and experiences What is missing What is left behind What is dreamed is what we hold more

Say it with music Music is a structuring language: it has an order, a system of rules, a grammar, a synthax. Shape a rythm and dance on it ALTOGETHER