PRESENTATION IV français 214 lundi 15 avril 2019.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Jalane is coming to Windsor You will interview her, in French, for the school paper. Page 127 # 5 You will interview her, in French, for the school paper.
Advertisements

EN. Use EN to : -Replace DE + a thing Par exemple: Je parle souvent (de mon ecole.) JEN parle souvent.
Les pronoms compléments: le/la/les; lui/leur. You already know how to use direct object pronouns: Je mange le sandwich = Je le mange Il aime les films.
What does en mean? The object pronoun en usually means some or of them.
I want to achieve … Level 5 Writing. Level 5 is considered the gold standard at the end of Key Stage 3 … if you can get a Level 5 you are in a strong.
By Michaela and Robyn. Hier je suis allée aux magasins et jai acheter de nouveaux vêtements. Aussi jai regardé « The Face ». Cétait super !
Les numéros Today’s objective: to learn the numbers 1 to 11.
Les petits problèmes Pourriez-vous parler plus _ _ _ _ _ _ _ _ _
Bien Dit 1 Chapitre 1.1 Révision pour le quiz. Listen and indicate how old each person is. A. 4 ans B. 11 ans C. 27 ans D. 14 ans E. 16 ans.
1 Learn how to talk about where you are from as well as other people Learn how to ask about other people Definite and Indefinite articles Questions? Module.
8-9 Septembre.
I can tell time in French!
Rôle-plays… …en français!!!! (youpi!).
Nous allons .. préparer un texte (pour écrire ou décrire)
Salut, les copains! French 1, Chapter 1-1.
© Crown copyright 2011, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or.
L/O: To know regular and irregular patterns of verbs in the perfect tense with avoir and être hier hier soir la semaine dernière samedi dernier juillet.
Unit 3 Live Lesson © Facilitator: Roberta Smith La famille…
Trouvez l’intrus 1.le français - l’anglais - l’espagnol - les maths 2.le sport - la physique - la biologie - la chimie 3.le dessin - le français - la musique.
Thegutterpress
Subject: CMS(Content Management System) Université Alioune DIOP de Bambey UFR Sciences Appliquées et Technologies de l’Information et de la Communication.
J’ai regardé... Qu’est-ce que tu as regardé hier?
Combien en voulez-vous?
La musique Teacher’s note:
Objectifs Pourquoi les jeunes boivent-ils ? Quels sont les risques de l’alcool?
Aim: To discuss the pros and cons of TV programmes
Mme Pushie Francais de Base 7
Le Passé Composé/ The Most Important Past Tense!
Reprise Rappel 1, Part 2.
AP Examen Pratique commentaires
The basics Passe Compose expresses specific actions or events that were started and completed at a definite point in the past EX: J’ai fait mon lit ce.
Speaking Exam Preparation
Year 7 French Homework Mme Janickyj
Point de départ To identify or point out a noun with the French equivalent of this/these and that/those, use a demonstrative adjective before the noun.
Imparfait v. Passé Composé
Point de départ To identify or point out a noun with the French equivalent of this/these and that/those, use a demonstrative adjective before the noun.
Using Songs To Teach French
Qu’est-ce qu’on mange au...
—Je doute que tu te sois dépêché de rentrer…
Le passé composé avec être
Reflection Conversation
Theme One Speaking Questions
Français 10/9/17 Ecrivez 8 phrases avec les six forms d’aimer.
Mercredi 1 Novembre Français I
L’identité et la langue : Examen compréhensif
The Great debate Day 2: In which we intone, persuade (again) and we begin developing vocabulary for debate and argumentation.
Imparfait v. Passé Composé
WILF: Grade E - leisure activities vocabulary phrases
Imparfait v. Passé Composé
Respond to bullet points – 90 words [16 marks]
TU AS QUEL ÂGE? How old are you?.
Essaie Persuasif.
À la maison : The following vocabulary will be useful for parents/carers who wish to practise their French and use some phrases with their children.
Test your listening skills!
Point de départ To identify or point out a noun with the French equivalent of this/these and that/those, use a demonstrative adjective before the noun.
What’s the weather like?
Écoute,écris et traduis.
Progress check Learning:
Progress check Learning:
The basics Passe Compose expresses specific actions or events that were started and completed at a definite point in the past EX: J’ai fait mon lit ce.
USE OF PASSIVE PASSIVE VOICE IS USED WHEN THE FOCUS IS ON THE ACTION. IT IS NOT IMPORTANT OR NOT KNOWN, HOWEVER, WHO OR WHAT IS PERFORMING THE ACTION.
français 214 mercredi 28 novembre
Répondez aux 5 questions – Travaillez à deux
Français II – mardi 31 janvier horaire quotidien
Chapitre 1 FRN-214.
Combien en voulez-vous?
Conflits et débats FRN-214 – Chapitre 10.
Tu sais quoi?! Chapitre 4.
The basics Passe Compose expresses specific actions or events that were started and completed at a definite point in the past EX: J’ai fait mon lit ce.
Le passé composé avec être
Transcription de la présentation:

PRESENTATION IV français 214 lundi 15 avril 2019

SUJETS DE DEBAT: BATTEZ-VOUS POUR VOTRE CAUSE! Les jeux vidéos doivent-ils être considérés un sport? Si le football américain est dangereux pour les joueurs, ne devrait-on pas le bannir? Est-ce que la technologie isolent socialement les jeunes? Les couples doivent-ils vivre ensemble avant le mariage? Est-ce que le graffiti peut être considéré de l’art? L’euthanasie: A-t-on le droit de mourir dans la dignité? Ou est-ce un crime? L’âge minimum de 21 ans pour acheter le vin et la bière: doit-on le conserver ou le baisser?

CONSTRUIRE UN DEBAT POUR CONTRE A mon avis… Pour moi... Moi, je pense que... En ce qui me concerne... C’est la raison pour laquelle... Vous avez raison mais... Vous ne comprenez pas... Le problème, c’est que... Franchement, je doute que… J’ai du mal à croire que...

EXAMEN ORALE II: un débat THEMES POUR CONTRE JEUX VIDEOS COUPLES FOOTBALL GRAFFITI ISOLATION SOCIALE EUTHANASIE AGE MINIMUM Noah Levine Emma Taron Dalton Dean Jordan Harris Sherrill Brantley Liz Payton Patterson Hood Jocelyn Toner Matt Christopher Jamal Halley Evan Myers Yuhan You Terrina White Mable Prince

Termes du débat Chaque débatteur présentera une déclaration liminaire (=opening statement) de quatre ou cinq phrases au début. Ensuite, chaque débatteur répondra aux affirmations de son adversaire en renforçant sa propre opinion ou en mettant en question les propos de l’autre. Dans cette conversation à plusieurs répliques, on peut présenter des exemples concrets ou raconter de petites histoires pour illustrer ses idées et renforcer son point de vue. Suivez le format ”Construire un débat.” A la fin, chacun présentera ses conclusions (une réaffirmation de ses meilleurs arguments).

Evaluation criteria for the debates A – Well-researched arguments coherently stated, correct use of vocabulary and grammar (especially that presented in Ch. 10), fleshed out arguments with examples, illustrations and stories, responded well to opponent’s arguments B – Made good arguments, showed comprehension of topic, grammar and vocabulary mistakes did not interfere with understanding, provided some supporting material, could sometimes present opposing arguments C – Provided 2-3 points in support of position, arguments hampered by weak syntax or garbled grammatical constructions, did not respond adequately to opposing arguments D – Little research or forethgouht resulting in minimal or weak arguments, language use interfered significantly with comprehension, could not offer counterarguments F – Absent or displayed total linguistic breakdown