Révision D’´Examen Ch. 8.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Direct and Indirect Object Pronouns in French
Advertisements

Les verbes –ER Et Le partitif
Les pronoms compléments



4 Avoir Les normes: –Communication 1.2 : Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1 : Understanding the language through making comparisons.
Le pronom en. What does it do? En is a french object pronoun that is used to replace many expressions dependent on quantity En mostly refers to things.
Le Passé Composé J'ai fini Elle a dansé Il a voyagé
The Partitive French 1 Ch 8. What is the partitive? When discussing food, you need to be able to indicate whether you are talking about a whole item or.
EXTRA CREDIT OPPORTUNITY Lisons, pp Répondez à A, B, C, D. +20 points possible added to a quiz or to MFL grade. 13 octobre ou avant.
Je me présente (Formez des groupes de trois personnes.) How would you… introduce yourself? greet someone? ask how they are? respond politely? OR tell how.
A Le verbe être et les pronoms sujets p. 84
Les pronoms de lobjet direct et Indirect AVEC PIERRE-auguste renoir Kathleen Pepin Edité par Ross Connelly.
Talking about your House How to say where things are, what they are like, and to whom they belong.
COURSEWORK Am I Fit and Healthy ?. CONTENT Discuss previous and present eating habits. Discuss previous and present exercise habits. Discuss previous.
Les pronoms des objets indirects
The ‘near’ Future.
Y 12 Irregulars - avoir, être, faire, aller
ContractionsContractions How the French get around.
ContractionsContractions How the French get around.
A Le verbe être et les pronoms sujets p. 84 Être (to be) is the most frequently used verb in French. Note the forms of être in the chart below. être to.
EN. Use EN to : -Replace DE + a thing Par exemple: Je parle souvent (de mon ecole.) JEN parle souvent.
Le livre de français – pg 107 David: Jen ai marre! Jai une heure de chimie le lundi, deux heures de physique le mardi et deux heures de biologie le samedi.
1.Est-ce que tu as un portable? __________________________________________________________ 2. Est-ce que tu as une voiture? __________________________________________________________.
Les Adjectifs Possessifs
Les pronoms compléments: le/la/les; lui/leur. You already know how to use direct object pronouns: Je mange le sandwich = Je le mange Il aime les films.
PARTIE A: PREFERENCES.
What does en mean? The object pronoun en usually means some or of them.
Le paratif et l’article défini
Year 11 French Monday 30 th September and Tuesday 1 st October.
Les liaisons. You have learnt that in French we tend not pronounce the final consonant of a word, such as s, n or t. However, there are times when you.
Y and en Two little words with a lot of meaning. y.
Role-play C On the first page, you will see a sample of the preparation material you will be given 10 minutes before your exam. On the second page, you.
Chapitre 5 Structure. Aller The verb aller (to go) is an irregular verb. Study the following forms. ALLER vais vas j tu il/elle/onva nous allons vous.
Le futur… e.g. I am going to go shopping. He is going to play football. We are going to watch T.V. Remember: To achieve a Level 5, you need to be able.
Le petit déjeuner.
1. THE RELATIVE PRONOUN QUI. The relative pronoun ____ is a subject pronoun. It may refer to people or things, and corresponds to the English pronouns.
En translates to some, any, of it, or of them.. Tu veux du yaourt? Non, merci, je nen veux pas.
Français 3 Chapitre 1 Grammaire 1. To conjugate –er, -ir and –re verbs in the present tense (to say that something is happening or happens), drop the.
Le verbe « avoir » The verb avoir means to have. It has irregular forms. jai tu as il a elle a on a nous avons vous avez ils ont elles ont I have you have.
____________________________ Jaime le français parce que cest intéressant Le but: To state why you like/dislikes certain subjects STARTER:Copy and fill.
Un repas au restaurant..
Découvrez le passé compose!. Les verbes en _____ Je parle à mes amis souvent. Jai parlé à mes amis souvent. Nous rencontrons Sandrine et Armelle au ciné.
POINTS DE GRAMMAIRE 2. LES INDEFINIS QUELQUES: SMALL NUMBER (SOME STUDENTS PLUSIEURS: BIGGER NUMBER (SEVERAL STUDENTS CHAQUE: INDIVIDUAL IN PARTICULAR.
GRAMMAIRE Révision des verbes réflexives Les verbes et grammaire Fill in the phrases with the missing words: 1.Bonjour, comment vous sentez-_______?
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
1) Expliquez les 2 règles concernant le négatif ! 1) 2) 3) Tu as fini les 2 conjugaisons au négatif? Montrez-les à votre partinaire et répondez à la liste!
??????????????????????? QUESTION WORDS Pensez!!! What words do we use in English to ask information questions???? Who What? When? Where? Why? How? How.
Qu’est-ce que c’est? La Formation… Verbes en –er
QU’EST-CE QUE TU FAIS?.
Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.2 La question essentielle: What is the formula for conjugating -RE verbs and what are some of these verbs?
VOCABULAIRE 7.2 Français II. 2 Tu dois.... Youve got to.... stronger than the expression on the next slide Tu dois étudier si tu veux réussir à la classe.
Le verbe “Être” “être” ou “ne pas être” ça c’est la question.
+ Les Objets Directs et Leurs Pronoms. Mais oui Mlle. Tu sais que je laime! Cest mon sport préféré!! Dis, Gustave, aimes-tu le foot?
Français II H – Leçon 1B Structures
J’aime ma culture francophone, j’aime notre façon d’être, notre joie de vivre, nos traditions, nos manies. Je veux que mes enfants vivent ça et qu’ils.
6 Le verbe Faire Les normes: –Communications 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding language through comparisons.
Expressing which or what And the whole or the entire and all or every.
Chapitre 4 Structure. Avoir Study the following forms of the irregular verb avoir (to have). AVOIR ai as j’ tu il/elle/ona nous avons vous avez ils /elles.
Subjects Verb Avoir to have. Subjects Singular 1.Je/J’ I 2.Tu You (singular informal) 3.Il He/It Elle She/It On We/You/ People/One/They Marc Marie La.
Pour commencer … Read the statements below and put them into three columns depending on whether they are written in the past, present or future tense.
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Français 2: jeudi, le 9 mai, 2013 Activités: Texte p Structure: les pronoms lui, leur Cahier BV p. 141 Activités 7 et 8 Interro 3 formatif Worksheets.
Qui and que can both be translated as ‘that’ or ‘which’ or ‘who’. They are called relative pronouns because the relate back to a noun which has been mentioned.
Two versions– slide three is updated as of 2012 to simplify the activity for students...hopefully.
«Get lucky» Daft Punk. Journal d’échauffement mardi le 9 décembre 0 Le but: Je peux conjuguer “faire” et je sais les expressions. 0 Donnez le français:(Leçon.
Qu’est-ce qu’on mange au...
Conversations Chapitre5
Transcription de la présentation:

Révision D’´Examen Ch. 8

A. Rosalie fait ses courses Écoutez la conversation et répondez aux questions en anglais. What is the first thing she asks for? How much does she get? What does Rosalie ask for that they don’t have? What is offered instead? Does she get that item? What kind of fruit does she get? How much? How much is the total cost? How much does Rosalie give the merchant? p. 316

B. Un Repas Français You and some classmates are going to prepare a traditional French meal for some friends and you are deciding what to serve. List in French two things you could serve in each category given. Don’t forget- you are serving SOME (e.g. Some ham) or A (e.g. a cake) Comme hors-d’œuvre Comme plat principal Comme légumes (pour allez avec le plat principal) Après le plat principal Comme dessert

C. verbes -Ir Si tu manges trop de McDo, tu ___________. Mettez la bonne forme du verbe –IR le plus logique au PRESENT! (obéir, grossir, réfléchir, réussir, punir) Si tu manges trop de McDo, tu ___________. J’étudie beaucoup, alors je ____________ toujours à mes examens. Un prof stricte ___________ ses mauvais élèves. Un bon enfant ___________ à ses parents. Je suis un peu impulsif; je ne __________ pas avant de parler.

D. La Santé You are responding to a health questionnaire. Answer the following questions, using en and a variety of expressions of quantity or frequency (beaucoup, quelquefois, ne... jamais, etc.). Exemples: Tu manges des légumes? Oui, j’en mange quelquefois Oui, mais je n’en mange pas assez. Non, je n’en mange jamais Tu bois de l’alcool? Oui, j’en bois de temps en temps Oui, j’en bois trop Non, je n’en bois jamais

E. Il faut... Would these people do the indicated things if they wanted to improve their health? (hint…use conditional) Moi, je (boire de l’eau) Moi, je boirais plus d’eau. Mon prof (faire de la musculation) Mon prof ferait de la musculation. Les étudiants (fumer) Les étudiants ne fumeraient pas!