Lesson Starters Les Choristes.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Primary French PowerPoints What’s Your Name?.
Advertisements

Amélie. A-Z Students have to think of a word related to the film starting with a particular letter. Mini white boards could be used to introduce a competitive.
Thinking Skills. Why are thinking skills important in MFL? They: help you to think for yourself; help you to deconstruct language and to understand that.
Au Revoir Les Enfants. A-Z Students have to think of a word related to the film starting with a particular letter. Mini white boards could be used to.
Amélie Les Choristes. Amélie Les Choristes A-Z Students have to think of a word related to the film starting with a particular letter. Mini white boards.
Les Mots Interrogatifs
1. Est-ce que Est-ce que, literally translated "is it that," can be placed at the beginning of any affirmative sentence to turn it into a question: Je.
Clément Il obtient un emploi dans une école sévère qui s’appelle Fond de L’Etang.
Les Questions.
Vocabulaire électronique
LE PASSÉ COMPOSÉ J’ai aimé ce leçon!
jeudi, le quatorze septembre
Objective: to learn when to use:
Starter dans le cahier bleu comment dit-on en français?
Les adjectifs fsl - révision.
Allons-Y! Français 11.
Qu’est-ce qu’ils aiment faire?
mardi, le douze septembre
L.O. To be able to talk about a film in target language.
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
A Verbs like acheter (to buy) end in: e + CONSONANT + -er.
Les questions et les mots interrogatifs
Unité 1 Leçon 3c Updated 10/18/12.
ÊTRE To be (ou: n’être pas!).
Les Fruits :.
Qui est-ce?.
Choisissez la bonne réponse
Lesson Starters Amélie.
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
Français - couleurs - pays - drapeaux
A Les verbes dire, lire et écrire p. 238 The verbs dire (to say, tell), lire (to read), and écrire (to write) are irregular. INFINITIVE dire lire je dis.
Respectez les consignes!
Travail en group Vous aurez besoin: Un dictionnaire ou portable pour
Introductory slide to see what pupils remember.
Nous allons apprendre…
L’objectif: to know the words for school subjects in French.
Pour commencer…Corrige les erreurs
Bonjour !! Hello!! Welcome!! Bienvenue!!! Year 7 Module 1
Révision de l’alphabet
Les Couleurs.
les instructions Bonjour la classe, sortez vos affaires
Introductory slide to see what pupils remember.
Les pronoms objects DIRECTS
Le corps Ask pupils to name the parts of the body. The words do not come up – the coloured numbers give the gender clue. 1 = la tête 2 =
Révision – Phrases Importantes
Français Les animaux (2).
Ma Vie en Photos Français II.
1. Comment t’appelles-tu?
Les instructions en classe
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
Mettez vos devoirs dans la boîte rouge prennez les devoirs 2.2 B
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
What’s the weather like?
Lesson 3.
1. Comment t’appelles-tu?
les formes et les couleurs
L’école La maîtresse La cour En classe En rangs Le surveillant Le directeur Le chouchou Les camarades L’élève Les cahiers Le bureau Sage Embêté Meilleur.
Aujourd’hui nous allons…
les instructions Bonjour la classe, sortez vos affaires
5S Methodology How to implement "5S" and get extraordinary results.
Les Mots Intérrogatifs
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Les opinions Les opinions = Opinions. In this lesson pupils will learn to understand and give their own opinions about singular items.
C’est quel instrument?.
L’orchestre des animaux
Review PBA questions These are questions that could be asked at the beginning of any spoken PBA Work with a partner to talk about the slides in French.
Répondez aux 5 questions – Travaillez à deux
J’écris à mon correspondent
Leçon 14: Qui est là? (Who’s there?)
Qu’est-ce que tu penses de tes matières?
Transcription de la présentation:

Lesson Starters Les Choristes

A-Z Students have to think of a word related to the film starting with a particular letter. Mini white boards could be used to introduce a competitive element. A - Z Les Choristes

en il elle la le les lui y leur Pronouns. Students describe a key word without using that word eg. Le cachot, le directeur, les avions en papier il elle la le les lui y leur Les Choristes

Students given a topic and have to produce a mind map – eg la musique Les Choristes

Eg Combien d’ élèves y-a-t-il derrière la grille? Numbers Students to ask a question about the film or a particular scene from a particular angle Eg Combien d’ élèves y-a-t-il derrière la grille? Numbers D’où vient le mots cachot? Language Qui est le directeur du collège ? Who Comment se sent Mathieu au début? Feelings Comment est-ce que la guerre a touché les gens dans le film ? Outside influences Que font les garçons quand Mathieu arrive? Actions La musique – explique son importance dans le film. Sound. En regardant Violette que pense Mathieu ? Image. Les Choristes

Students give five differences between two characters and then five similarities. √ x Les Choristes

Give the class a word eg montgolfière Give the class a word eg montgolfière. They then have to think of a related word in turn. Montgolfière – air – sifflet – sonnette – son – musique – chanson – chorale – baguette – conduire ………………………………………………………. Les Choristes

Guess The Word B. T.U.E. CH. C. A.E.P. P.M. M. U.B. V.O. M.L.D. N.J.D.J. D.D.C.. V.M. I.D.R. R. V. C. J. D.D.T. C.M. P.D.S. A.-R. M. R.I. R.D.D. F.D.P. T. d’. L.C. R. U.S. P. E.D.R. S.D’. L.C. F.D.L. Les Choristes

Possible solutions to the Guess The Word game: there may be more! P.D.S.. – Points de sutures R.D.D. – Rage de dents S.D’..- Scène d’enterrement T.U.E.. – Tenter une expérience V.O. – voix off V. – voler R.I. – règlement intérieur R.. – rassemblement M. – montgolfière I.D.R.– internat de rééducation J.– journal F.D.P. – feuille de papier E.D.R.. – éclats de rire P.M. – Pierre Morhange V.M.– Violette Morhange C.M.– Clément Mathieu . L.C.– le cachot . F.D.L.- Fond de l’Etang CH.– Chabert M.L.D.– Monsieur le directeur . R.– Rachin . M.– Mondain P. – Pépinot . A.E.P. – avions en papier N.J.D.J. – ne jamais dire jamais Les Choristes

Solutions continued. C. – coupable B. - bienfaitrice C. – célibataire A.R. – Action-Réaction U.S. – une squelette U.B. – une blessure D.D.C. – donner des cours D.D.T. – dresseur de tigre T.d’. – Tête d’ange L.C. – Les Choristes Les Choristes