Passé Composé: Your friends are raving about your Salade de Fruits. Tell them what you did to make it. 1.Laver les fruits Jai lav é les fruits. 2.Éplucher.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Avoir et Être Les règles et du pratique Par C. Halsall (Brookfield)
Advertisements

Quelle heure est-il?.
QUEL(LE) AND LEQUEL (LAQUELLE)
Les pronoms relatifs Objective: Learn to use more interesting and more complex sentences in French.
_______________________ Negatives L/O: Be able to recognise and use ne…pas in a negative sentence.
B D 2 CH 3.1. MÉLANGER AJOUTER To add BOUILLIR.
Le passé composé With « avoir ».
On fait les magasins!. La nourriture What are these in French? You have 3 mins.
Faisons les courses FR II - Ch. 3.
L’Heure Telling Time.
-To tell about events that occurred in the past
To identify a verb in its infinitive form
Objective: to prepare for a speaking exam
Shopping for food.. Les carottes Les petits pois les fraises les bananes les pommes les raisins les tomates les pommes de terre la salade.
Il y a beaucoup de places libres ou le stade est comble ?
Labricot (m.) Lail (m.) ajouter Laubergine (f.)
Alternative versions …. La chenille qui faisait des trous.
Le petit-déjeuner américain :
GCSE French Revision WJEC FOOD Instructions: Read the French word and try to guess what it means. Click once to see if you were correct. Click again to.
Journal – mardi, le onze nov. Look at your vocab list. Choose 5 words you are still having trouble with and either use them in complete sentences or draw.
Bon pour la santé Mauvais pour la santé Je mange beaucoup de fruits.
To practice: Quantities Un, une, des, de Du, de la, de l’, de Le, la, l’, les.
Objectives You will learn some more food vocabulary. You will be able to listen to the words. You will be able to see the words and match them to the.
Bellwork: In French, write whether you like or dislike the following foods: 1.Le chocolat 2.La glace 3.Les escargots 4.Les hamburgers 5.Les frites 6.La.
La galette des rois. The festival of the Three Kings is so exciting! It’s on the 6th of January.Epiphany!
Les Numéros de  Aujourd’hui, nous allons continuer à apprendre les numéros de soixante-dix à quatre-vingt-dix-neuf. (Today, we are going to continue.
Restaurant Cassini N° 4 Année 2012 Cours de Cuisine.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Can you find ALL the items in 5 minutes? beefbuttercorn bottle of waterbreadonion coffeesugargrapefruit carrotsstrawberriespastries cerealcheesefish mushroomcakepotato.
1.What does ‘compagne’ mean? 2. Write the french for the following: I live in the city/town 3.What is blue in french? 4.What is brown in french?
Booking a hotel room WALT: booking accommodation WILF: describing type of accommodation you want to book and creating/performing a role play (3-4) WILF:
La nourriture française
Qu’est-ce qu’il vous faut pour…? De quoi as-tu besoin pour …?
Can you find the 8 food love matches ? Write out the pairs in your Class Work section! tomate salade fromage crackers pizza pepperoni lait céréales.
Lesson 3B La nourriture et les boissons. Video 3B: Page 48.
Nous allons .. préparer un texte (pour écrire ou décrire)
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
Year 10. Bon appetit unit. Introducing ‘en’. ‘en’ – ‘some of it’ or ‘some of them’ ‘En’ is a small but important word in French that is commonly used.
Cette semaine…. Les buts du jour I can express how I am feeling I can form a question.
International Language Week Pâté Paella Couscous Kebab Moussaka Sushi Burritos Green curry Pasta Morocco Mexico Japan Spain Thailand France Italian Greece.
Les mots, les phrases, les questions et les expressions utilisés quotidiennement dans votre classe de français. ~Mme Waters, 2011.
Les pronoms sujets Singular subject pronouns. Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.2  Les questions essentielles:  What is a subject pronoun?
PC. 1. Lisez ce texte. 1. Lisez ce texte. 2. Faites un deuxième exemplaire du texte en dessous. 2. Faites un deuxième exemplaire du texte en dessous.
Le futur simple Le futur proche Le passé composé Le présent simple
À la Carte Nous sommes lundi, le vingt-deux février deux mille dix. Mme Panter’s Français Café Bellwork:. Hand in any packets you still have. Get out notes.
Unité 3- Les fruits et les légumes. Petit jeu: les régles 1.J’ai caché une photo derrière des carrés. 2.Vous avez vu cette photo sur le WIKI. 3.Vous devez.
On conjugue! [Avoir et Etre] It is very important to learn and practise using the conjugations of verbs in French.
Lesson Objective : To be able to say what fruit and vegetables you like Success Criteria You must recognise new words for fruit and vegetables in French.
Classe de sixième Objectives To learn about classroom objects Listen to the sounds Look at the words Say the words out loud - pronunciation Write the.
Le café -The café is a favorite gathering place for French young people. They go there not only when they are hungry or thirsty but also to meet their.
Verb Conjugation Learning to conjugate your first verb in French.
Français AP & IIIA Mardi, le 17 novembre. AP 1.I held 2.Tu tenais 3.Elle tiendrais 4.We are holding 5.You all will hold 6.Hold on! III Journal – write.
SITUATION: Imagine that you are studying in Europe for a year, and you would like to furnish your apartment in France. Consider the items that you are.
JOURNAL LUNDI, LE 7 DÉC Qu’est-ce que tu as fait pendant le week-end? (5 phrases)
Flash-on-flash-off! You will see some French text in a minute but it will only be on the board for a minute then it will disappear.
We all ready know two French verbs. What are they?
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Les objectifs: - to learn pronouns - To learn the verb ‘avoir’ (to have)
Qu’est-ce qu’il faut que faire pour préparer la recette ? Qu’est-ce que j’ai besoin de faire pour préparer la recette ?
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
Bienvenue le 25 avril (38) LES OBJECTIFSLE CRITERON DU SUCCÈS -La nourriture française --IR verbs -Je peux parler de la nourriture À FAIRE MAINTENANT Complete.
Expressions of Quantity. Combien de To ask “how many” or “how much,” use the expression combien de before a noun. Combien de croissants est-ce que tu.
Les pronoms Y et EN. Les pronoms – révision Use pronouns to avoid repeating words.
Examen Final-Partie orale Français 2-semestre 2 Mme Dutton HHS.
Task while waiting for everyone to finish writing the WALT and WILF
L’echauffement Warm-up:
Morning Dash - Francais
Transcription de la présentation:

Passé Composé: Your friends are raving about your Salade de Fruits. Tell them what you did to make it. 1.Laver les fruits Jai lav é les fruits. 2.Éplucher trois pommes, une banane, et une orange. 3.Ne pas couper les framboises. 4.Couper les bananes en ronds. 5.Mettre tous dans un saladier Couper les pommes en morceaux. 6.Mettre dans le saladier (un grand bol) 7.Tailler lorange en petites cubes.

Continué… 8.Tailler les fraises en quartiers. 9.Ajouter les cubes dorange et les fraises au saladier. 10.Mesurer une cuillère à soupe de sucre en poudre. 11.Ajouter le sucre aux fruits. 12.Remuer le tout. 13.Râper du chocolat blanc pour couvrir le tout. 14.Servir tout de suite.

Practice: Make your own activity! Create your own recipe (or find one in French online). Write it out without conjugating the verbs (BOOK form). Change your recipe from BOOK form to NARRATIVE form (Passé Composé). VOILA! You have just practiced your French more creatively