La forme Year 9.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Click on the arrow to go onto the next page. Learning Objectives: Learn to spell key words accurately Learn how to describe yourself Understand spoken.
Advertisements

Tu as faim? Talking about how we feel. What do we know?

Lundi 21 juin Asking questions Learning objective: To understand different questions To be able to ask questions To be able to give constructive feedback.
COURSEWORK Am I Fit and Healthy ?. CONTENT Discuss previous and present eating habits. Discuss previous and present exercise habits. Discuss previous.
Talking about the future: what you are ‘going to’ do
‘Les Verbes au Présent’
The ‘near’ Future.
Les Verbes au Présent (The Present Tense) What is the Present Tense ? In English and in French the present tense is used to talk about things which are.
Mardi le 30 avril Quel sport fais-tu? Quand?
Le Futur OBJECTIVES Saying what you are going to do
ContractionsContractions How the French get around.
Le livre de français – pg 107 David: Jen ai marre! Jai une heure de chimie le lundi, deux heures de physique le mardi et deux heures de biologie le samedi.
Starter- whats the English? Go through the corrections in your books and re-write where necessary. Answer the comment using in order to achieve my target,
Les métiers Year 9 Click on the arrow to go onto the next page.
Can I talk about my next holiday?
Les passe-temps _____________________ L/O: To be able to say what you like and dont like doing in your free time. STARTER: copy the following verbs into.
I want to achieve … Level 5 Writing. Level 5 is considered the gold standard at the end of Key Stage 3 … if you can get a Level 5 you are in a strong.
Les loisirs(part 1) WALT: to talk about leisure activities and express whether you like them or not WILF: Grade E - leisure activities, opinions and justifying.
and a justification for level 4
FCSE Français Leisure Khadijah 9F1. Le weekend past Le weekend dernier je suis allée au cinema avec ma copine. Après le cinema on a mangé au fast food.
I went to my friend’s house I have eaten my breakfast
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Year 8 – Tu gardes la forme?
Le futur… e.g. I am going to go shopping. He is going to play football. We are going to watch T.V. Remember: To achieve a Level 5, you need to be able.
Le petit déjeuner.
Une journée typique WALT: be able to talk about your daily routine
Est-ce que tu aides à la maison? Le Lundi Le Vendredi Le Mercredi Le Weekend Le but: To learn how to use the negative in French with chores ________________________.
Révisez On your tables discuss the meanings of these phrases and sentences: Il neige Quand il pleut, je vais au café. J’habite dans le nord. J’habite à.
Quel temps fait-il? jeudi 3 octobre 2a 3c 3b+
Quest-ce que tu fais à lécole? Buts: Using regular verbs to say what we do at school.
Starter Fill in the gaps with the right words from the bottom:
Les Sports et Loisirs Les Sports et Loisirs Talking about your sport and leisure time activities in French Jadore le football.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Question words.
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Lundi onze novembre on va réviser pour une évaluation ( )
1) Expliquez les 2 règles concernant le négatif ! 1) 2) 3) Tu as fini les 2 conjugaisons au négatif? Montrez-les à votre partinaire et répondez à la liste!
Les Tâches Ménagères Learning Objectives:
WALT: how to talk about your timetable
Quelle est ta matière préférée?
??????????????????????? QUESTION WORDS Pensez!!! What words do we use in English to ask information questions???? Who What? When? Where? Why? How? How.
What do you do to stay in good shape? Vendredi vingt sept janvier 2012 Objectif: que fais-tu pour garder la forme?
Mardi vingt huit février 2012 Objective: Start preparing for Speaking exam 1.Elle va boire du café 2.Elle a bu du café 3.Elle boit du café 4.Boire un café.
To learn the different parts of the body and saying where it hurts Use of au, à la, à l, aux 1 Vendredi seize mars 2012 Objective: Ça ne va pas!
1 Vendredi vingt trois mars 2012 Objective:es-tu en forme?Are you fit? 1.Jai un rhume 2.Jai vomi 3.Jai de la fièvre 4.Je tousse 5.Jai une gastrite 6.Jai.
Objective: to prepare for a speaking exam
1 Mardi vingt-sept mars 2012 Objective:discuter de ma mode de vie Put these numbers in order, smallest to largest: Quarante Quatorze Quatre-vingts Trente-six.
Quand jétais petit(e) To be able to use the imperfect tense to talk about the way you used to be and the things you used to do.
A Le pronom y p. 282 Note the use of the pronoun y (there) in the answers to the following questions. Tu vas souvent à la plage? Oui, j’y vais souvent.
Chez moi! In this unit you will learn:
Bonne cuisine bonne mine!
OHT 44 Starter 5, page 79 House vocabulary eée e a o auii e eueau aaàae esc. aaeeais a ae aoue acae eaae aa eeeu eai.
EN VACANCES EN VACANCES.
WALT: SAY WHAT YOU CAN DO IN TOWN WILF: A PARAGRAPH OF DESCRIPTION USING THE PHRASE “ON PEUT” FOR LEVEL 3. OPINIONS WITH JUSTIFICATIONS FOR LEVEL 4. Translate.
Ma famille What? To be able to describe your family as part of the speaking controlled assessment How? Learn key words and phrases Develop simple descriptions.
Pour commencer … Read the statements below and put them into three columns depending on whether they are written in the past, present or future tense.
Les matières Grade 4 Click on the arrow to go onto the next page.
La nourriture.
The Passé Composé Objective: to talk about things we have done on a visit to explain what events happened to speak and write about events in the past.
Le transport Year 8 Click on the arrow to go onto the next page.
Les vêtements Year 9 Click on the arrow to go onto the next page.
La routine Click on the arrow to go onto the next page.
La forme Year 9. Lesson objectives:  Learn how to say what you do to keep fit, how often and why  Learn how to say what you are going to do to keep.
Ma ville Year 9 Click on the arrow to go onto the next page.
Les sports Year 7.
Les matières Year 7 Click on the arrow to go onto the next page.
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
Les matières Year 7 Click on the arrow to go onto the next page.
1415frey9W26fitness.
Transcription de la présentation:

La forme Year 9

success criteria Lesson objectives: Learn how to say what you do to keep fit, how often and why Learn how to say what you are going to do to keep fit in the future success criteria Remember at least 4 phrases and 2 time spans Produce at least 3 sentences using the future tense with I

Look at the pictures and type into the boxes the correct phrase IN FRENCH. G H Je fais de la musculation Je fais du taï-chi Je joue au foot Je fais de la natation Je fais du jogging Je joue au tennis Je fais du cyclisme Je fais de l’aérobic

Type in what each of these phrases mean in ENGLISH. Tous les jours Le weekend Une fois par semaine Trois fois par semaine Deux fois par mois De temps en temps

Michael Louise Alain Bénédicte Je fais du yoga deux fois par semaine. J’en fais parce que ça détend, et je fais de la natation de temps en temps parce que c’est bon pour la santé. Pour garder la forme je fais du jogging. J’en fais deux fois par semaine, le mercredi et le samedi, et je fais de la natation de temps en temps parce que j’aime et que c’est bon pour la santé. Michael Louise Je fais de la musculation parce que c’est bon pour la santé. J’en fais trois fois par semaine et je fais du taï-chi le mercredi soir parce que ça me détend. Je fais de la danse. J’en fais deux fois par semaine, le mercredi et le samedi et je fais de l’aérobic tous les jours. J’aime la danse et ma petite copine en fait aussi. Alain Bénédicte

Level 3 Reading Bonjour! Je m’appelle Laurie. J’ai quinze ans. Pour garder la forme, je joue au tennis et je fais de la natation. Je déteste le foot. Type your answers in ENGLISH into the box above.

(Pour garder la forme) je fais...........(du yoga) Gardes-tu la forme? (Pour garder la forme) je fais...........(du yoga) (I do …. – say a sport/activity which you currently do) J’en fais........( de temps en temps) (I do it…… - say how often you do it) 3.    Je fais (du yoga) parce que.......(ça détend) (I do… because… - say why you do it) 4. Je faisais (de la natation) mais je n’en fais plus ( I used to do…but I don’t do it anymore) 5. En plus je ne fais pas ......(de musculation) parce que..... (in addition I don’t do..because) 6. Je n’ai jamais fait de ....(tai-chi) (I’ve never done …..) 7. Je vais faire....(de la natatation) parce que (i’m going to do…. because) – say one sport/activity you are going to try and why

Level 4 Reading Type your answers in ENGLISH into the box above. Bonjour! Je m’appelle Frédéric et j’ai douze ans. J’habite au Sénégal en Afrique. Pour garder la forme, je joue au foot quatre fois par semaine. J’adore le foot, c’est excellent. Je joue au foot avec mes copains. De temps en temps, je fais du cyclisme avec mon frère. Le samedi matin, je fais du jogging avec mon père. C’est bon pour la santé. Type your answers in ENGLISH into the box above.

Level 4 Reading Type your answers in ENGLISH into the box above. Bonjour! Je m’appelle Paul et j’ai treize ans. J’habite à Bruxelles, en Belgique. Pour garder la forme, je fais de l’aérobic trois fois par semaine et je fais du taï-chi une fois par semaine. Le dimanche matin, je fais du jogging avec ma soeur. Au petit déjeuner, je mange des céréales et je bois un jus d’orange. C’est bon pour la santé. Au déjeuner, je mange un sandwich et un fruit. J’adore les bananes et les pommes. Pour le dîner, je mange du poisson ou de la viande et des légumes. De temps en temps, je mange des frites mais c’est mauvais pour la santé. Type your answers in ENGLISH into the box above.

Vocabulaire What do the words below mean? Use your books / notes if you are unsure!

Writing task Write 3 sentences saying your NAME, your AGE and WHERE YOU LIVE.

Writing task Now write at least two sentences saying what activities you do to keep fit. Add at least one opinion.

Writing task Now write at least one sentence saying what you like eating and why and at least one sentence saying what you like to drink and why.

If you have successfully completed the 3 previous slides, you have achieved level 4 writing Well done!

Attaining level 5 Add to your Level 4, at least 3 sentences saying what you are going to do, with different verbs, to attain Level 5.

The future tense (how do I say what I am going to do?) Reminder Je vais 1 The sentence must start with infinitive* 2 Then you add an The infinitive is the form of the verb that you will find in a dictionary. On its own, it usually means to … e.g. jouer means to play 1 2 Je vais jouer = I am going to play

Put the following verbs into the future tense Task Put the following verbs into the future tense Je vais + infinitive

Now write 3 sentences saying what you are going to do next weekend Writing task Now write 3 sentences saying what you are going to do next weekend Le weekend prochain …

Read the following text. Level 5 Reading Read the following text. Salut! Je m’appelle Magali. J’ai quinze ans. J’habite à Paris, mais je suis belge. Pour garder la forme, je fais du jogging tous les jours et je joue au tennis deux fois par semaine. Mardi prochain, je vais jouer contre ma soeur. Elle s’appelle Amandine et elle a dix-sept ans. Je fais aussi de la natation le samedi matin. J’aime nager; à mon avis c’est relaxant. De temps en temps, je fais du VTT avec mon père. Mon père s’appelle Alain. Il est très sportif. J’aime le VTT, mais je pense que c’est fatigant. Le samedi soir je vais au club des jeunes et je joue au badminton avec mes copains. Ça détend. Je jouais au football pour l’équipe du collège, mais je ne joue plus parce que je n’ai pas le temps. L’hiver prochain, je vais partir en vacances dans les Alpes et je vais faire du ski pour la première fois. Être en bonne santé, c’est très important pour moi. Donc je mange sainement, c’est-à-dire des fruits et des légumes tous les jours. De plus, je ne bois que de l’eau ou du jus d’orange. Je ne bois jamais de coca car c’est trop sucré et mauvais pour la santé. Quand je vais en ville avec mes copines, je mange souvent au McDo mais je choisis toujours une salade. Je n’aime pas les frites. Vocabulaire contre (against) l’équipe (the team) l’hiver (the winter) c’est-à-dire (that is to say) ne … que (only) jamais (never) quand (when) toujours (always)

Level 5 Reading Type your answers in ENGLISH into the box above. Look at the text on the previous slide and answer the following questions. Type your answers in ENGLISH into the box above.