Stuart Hollis CMA – 3e Forum – Marrakech, 2012 Womens and Girls Right to Literacy Carol Taylor Director, Policy and Research.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
INTERNATIONAL ENTREPRENEURSHIP Pasqualino Mare, Projectmanager KC Handel 4 Novembre 2008 Paris,
Advertisements

PROGRAMME DE COOPERATION PROFESSIONELLE PONT – EST – OUEST PROGRAMME OF COOPERATION BETWEEN EAST AND WEST EUROPE BILAN DE TROIS ANNEES DE TRAVAIL THREE.
PowerPoint. A guide to the use of ICT in the MFL classroom by Dean Horne Prudhoe Community High School.
Working with source based questions for World History Exams
GERPISA Eleventh International Colloquium June 11-13, 2003 Paris The Origins and the Limits of the Productive Models Diversity Research questions and research.
LA COUPE DU MONDE. Sport Since at least the early 1900s, when the phenomenon began in Britain, coloured scarves have been traditional supporter wear.
INTERNATIONAL PROGRAMS PROGRAMMES INTERNATIONAUX.
1 Deepening the EU Sophie, Melita, Claudia, Tuulia, Pia, Ana, Lucas-Louis, Daniel, Daniela, Maria Alessandra.
Grief de classification Classification Grievance.
Le sondage LibQUAL à HEC Montréal Une première expérience réussie qui sintègre au processus de planification stratégique de la bibliothèque Le sondage.
1 Un Partenariat global pour accélérer le progrès vers les OMD grâce à lÉducation des populations rurales (EPR) A Global Partnership to accelerate progress.
AFRICAN DEVELOPMENT BANK BANQUE AFRICAINE DE DEVELOPMENT
Agri-ProFocus /IPER Atelier de réflexion et de plannification IPER 9 & 10 Décember 2010 Lapproche APF-IPER ! Hedwig Bruggeman.
Revenir aux basiques !. 1 Revenir aux basiques Processus Nécessité daméliorer la Maîtrise les Offres et Projets: lanalyse des causes racines montre un.
Inforoute Santé du Canada Les défis de linteropérabilité en e-santé Mike Sheridan, Chef de lexploitation 19 mai 2006.
Talking about yourself
Haïti. HAITI Le Mouvement est présent à travers le pays entier. The Movement is present in the whole country. Haïti.
Cliquez et modifiez le titre Cliquez pour modifier les styles du texte du masque Deuxième niveau Troisième niveau Quatrième niveau Cinquième niveau 23/01/2014©
RECOMMENDATIONS ON EXPORT MARKETING FOR GEORGIAN WINES Tbilisi – November 27, 2007.
Conférence Inaugurale de lAssociation Africaine déconomie et Politique de Santé (AfHEA) Accra - Ghana, 10 – 12 Mars 2009 Trends in remuneration and motivation.
1 Initiatives involving the social partners in Europe on climate change and employment policies Denmark : The experience of the Lindoe Offshore Renewable.
REBUILDING HAITIAN MEDICAL EDUCATION AND TRAINING.
Réseau des Tribunaux référents Network of Pilot Courts 5. Quels indicateurs pour mesurer la qualité de la justice? Which indicators for measuring the quality.
Naturopea Circonscription de Schoelcher Ecole de Plateau Didier Vendredi 16 mars 2012.
2iE contribution to development in Africa. A strong worldwide attractivity on-site learning: applications from 36 countries e-learning : applications.
La Charte de lempowerment The empowerment Charta Eugenia Lodini Università di Bologna.
BONJOUR Complex name, Simple aim! SEACSSEACS. What we wanted out of SEACS To promote sustainable energy usage within the school community To allow students.
A work here or elsewhere in a European citizenship Mon métier ici ou ailleurs dans une citoyenneté européenne.
AC12 - Recherche PTME - Nord & Sud
Le rôle des adultes pour lélève acteur Adult role for the student actor Eugenia Lodini Università di Bologna Italy.
Le niveau de vie des étudiants en Europe The standard of living of the students in Europe Observatoire de la vie étudiante / France Padoue Ronan.
* Google Confidential and Proprietary Khaled KOUBAA Public Policy & Gov't Relations Manager - North Africa Google, Inc. Research, Innovation and Entrepreneurship.
The Benefits of Technology in the Classroom By: Jennifer Langer.
Assessment and the new secondary curriculum S. Barfoot.
Quels objectives pédagogiques pour lélève acteur Which educational objectives for the student actor? Eugenia Lodini Università di Bologna Italy.
Core Module 9 Family and Community Engagement Association des conseils scolaires des écoles publiques de lOntario (ACÉPO) Association franco-ontarienne.
EUROPEAN ASSOCIATION OF DEVELOPMENT RESEARCH AND TRAINING INSTITUTES ASSOCIATION EUROPÉENNE DES INSTITUTS DE RECHERCHE ET DE FORMATION EN MATIÈRE DE DÉVELOPPEMENT.
Mardi 20 Novembre 2012 Recap I can
Comment le changement se produit La manière dont chacun imagine que le changement se produit (histoire, sociétés) influence fortement nos stratégies pour.
Girls and Boys, Women and Men - respecting differences, promoting equality and sharing responsibility Filles et garçons, femmes et hommes - respecter les.
Comité AIPM WCS Committee Et Le Projet de District And And The District Project.
Observations from the International Drug Policy Consortium JAMIE BRIDGE SENIOR POLICY AND OPERATIONS MANAGER AU CONFERENCE OF MINISTERS OF DRUG CONTROL.
140 ans Dune entreprise familiale à… Une famille dentreprises.
Youth Involvement - revitalising the Scout Method Participation des jeunes - revitaliser la méthode scoute.
Seite 1 Présentation Guinée Réunion Task Force CQ/SQI, Eschborn CONCOURS QUALITE IN GUINEA Context and perennity Dr Mohamed Lamine.
INVESTMENT CLIMATEDEVELOPMENT IMPACT EVALUATION INITIATIVE Piloting the Entreprenant Status: In search of a successful formalization model BENIN Impact.
PURCHASING PHASE REVIEW Cornerstones of Purchase baseline
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Laboratoire de Bioinformatique des Génomes et des Réseaux Université Libre de Bruxelles, Belgique Introduction Statistics.
JE dois écrire une légende??? MAIS COMMENT??? QUOI???
Rebecca Kent and Stacey Mahoney Key Stage 3 Story Telling Triple Literacy Project Croesyceiliog School.
Les lycées. Sixth form is compulsory in France so it is really important to choose the right one. Look carefully at the information about colleges and.
1 Diffusion du savoir et mobilisation des connaissances Bilan de la réunion des partenaires du Domaine Justice, Police et Sécurité à Ottawa (14 novembre.
AFRICAN GROUP ON NATIONAL ACCOUNTS AGNA GROUPE AFRICAIN DE COMPTABILITÉ NATIONALE C RÉATION DU R ÉSEAU AFRICAIN DES COMPTABLES NATIONAUX.
Les sujets I am certain that you will learn a lot today, and that we will understand the subject pronouns en français.
The social construction of the adoptive relationship Parental experiences of adopting older children abroad Anne-Marie Piché, s.w, m.s.w, Doctoral candidate.
J’aime ma culture francophone, j’aime notre façon d’être, notre joie de vivre, nos traditions, nos manies. Je veux que mes enfants vivent ça et qu’ils.
Programme cadre UE/ACP sur la Microfinance EU/ACP Microfinance Programme 2005 – 2014 Emmanuel Moyart 1 Open Days – Portes Ouvertes DDEDC Secrétariat ACP.
The political ecnomy of tourism development in Tolagnaro (Madagascar) Utilization of natural resources in the struggle against poverty Bruno Sarrasin Professeur.
INTERNATIONAL CIVIL DEFENCE ORGANIZATION ‘Protection of the population, property and the environment’ AUDITS & ADVICES AUDITS & CONSEILS
8th International Conference on psychosocial and economic aspects of HIV infection
NBFSAN Strategic Plan Update / Mise à jour du plan stratégique du RASANB 09/2014.
Belgian Breast Meeting Senator F. Roelants du Vivier 13th october.
By Ursula Siegfried NGO Welcome Desk Coordinator Mandat International The Special Procedures of the Human Rights Council Les Procédures Spéciales du Conseil.
2010 CAADP A FRICA F ORUM M EETING THE C HALLENGES OF C LIMATE C HANGE S TRATEGIES OF S MALLHOLDER FARMERS TO ACHIEVE F OOD S ECURITY AND I NCOME G ROWTH.
Reaching Out - breaking down barriers and working with all segments of society Ouverture - abattre les barrières et s’ouvrir à tous les segments de la.
La norme Iso26000 La norme ISO définit comment les organisations peuvent et doivent contribuer au développement durable. Elle est publiée depuis.
Welcome everyone.
UNDP Regional Bureau for Africa MDG-based national Development Planning Training Workshop HIV/AIDS Assessments 10 March, 2006 Niger.
Beneficiary Communication
Transcription de la présentation:

Stuart Hollis CMA – 3e Forum – Marrakech, 2012 Womens and Girls Right to Literacy Carol Taylor Director, Policy and Research

Stuart Hollis CMA – 3e Forum – Marrakech, 2012 Laccès des femmes et des filles a léducation Carol Taylor Director, Policy and Research

CMA – 3e Forum – Marrakech, 2012 NIACE The National Institute of Adult Continuing Education England and Wales Non-Governmental Organisation (NGO) and national charity 100 staff, 600 corporate members Policy : Advocacy / Parliamentary work Practice : Research and development work Consultancy and support for teachers Conferences and seminars Promotion : Publishing House Campaigns and events Equality and empowerment underpins all of our work

CMA – 3e Forum – Marrakech, 2012 Quest-ce que le NIACE? En Angleterre et Pays de Galles(NIACE Dysgu Cymru) Organisation non gouvernementale (ONG) 100 salariés, 600 collaborateurs Conseils/Travail parlementaire Département Recherche et développement Consultant et appui aux enseignants Conférences et séminaires Edition Mise en place de campagne

CMA – 3e Forum – Marrakech, 2012 Girls and Womens Literacy 54% of uneducated children are girls and 64% of illiterate adults are women (which is 514 million of women through out the world). 11 countries have a literacy rate under 50%: Benin, Burkina Faso, Ethiopia, Gambia, Guinea, Haiti, Mali, Niger, Senegal, Sierra Leone and Chad. Half of the illiterate people in the world come from South Asia and Western Asia. By 2015, Unesco has estimated that 860 million adults will still not have access to literacy.

CMA – 3e Forum – Marrakech, 2012 Lalphabétisation des femmes et des filles 54% des enfants non scolarises sont des filles et 64% des adultes analphabètes sont des femmes (soit 514 millions de femmes dans le monde). 11 pays ont un taux dalphabétisation inferieur a 50%: Le Benin, le Burkina Faso, lEthiopie, la Gambie, la Guinée, Haïti, Mali, Niger, Sénégal, Sierra Leone et le Tchad. LAsie du sud et lAsie occidentale abritent plus de la moitié de la population analphabète mondiale. Dici 2015, lUnesco prévoit que 860 millions dadultes nauront toujours pas eu accès a lalphabétisation. Lalphabétisation et le développement personnel

CMA – 3e Forum – Marrakech, 2012 The Impact of Literacy on Education and Womens Lives For example: Less likely to be infected by HIV and be subject to human trafficking. Can make effective contributions to the family economy. Literacy contributes to self-fulfilment.

CMA – 3e Forum – Marrakech, 2012 Impact de léducation sur la vie des femmes Moins exposées au virus HIV et au trafic dêtres humains. Participation financière à la vie familiale. L accomplissement de soi.

CMA – 3e Forum – Marrakech, 2012 The Campaign : Womens Right to Literacy right-to-literacy

CMA – 3e Forum – Marrakech, 2012 Présentation de la campagne en Angleterre Des attentes et des ambitions multiples qui vont demander plusieurs initiatives « The literacy working group » Lalphabétisation :Un droit fondamental

CMA – 3e Forum – Marrakech, 2012 The Calls Develop strategies for improving womens access to learning literacy and numeracy. Provide technical and resource support to developing countries in order to build upon their developments in family and intergenerational learning. Offer technical and resource support to heighten and accelerate the effectiveness of social and economic development policies and programmes. Ensure that teacher-training curricula give adequate attention and time to teachers own literacy development.

CMA – 3e Forum – Marrakech, 2012 Lappel aux organisations internationales 1 : développer des stratégies pour favoriser lalphabétisation des femmes. 2 : Apporter un soutien technique et financier aux pays en voie de développement pour lapprentissage en famille 3 : Intégrer lalphabétisation des femmes dans les formations professionnelles 4 : Sassurer que les enseignants des enseignants insiste sur lalphabétisation

CMA – 3e Forum – Marrakech, 2012 Family Learning and Literacy Families: The vital importance of the first three years. The first site of learning for children. Family learning: The foundation of effective education. An intergenerational model of learning outcomes for adults and children.

CMA – 3e Forum – Marrakech, 2012 La transmission familiale et lalphabétisation La famille : le premier lieu dapprentissage pour les enfants. Naissance du concept Un scénario gagnant- gagnant où les enfants et les adultes apprennent ensemble.

CMA – 3e Forum – Marrakech, 2012 Un concept universel Lalphabétisation et lapprentissage intergénérationnel : un concept venu du nord? Apprendre en famille : une pratique aussi courante dans le nord que dans le sud.

CMA – 3e Forum – Marrakech, 2012 Some examples Norway: opportunities for migrant and refugee mothers Romania: active citizenship with young people Turkey: early years and health with mothers and fathers Uganda: tutor training and development partnership Namibia: a committed government South Africa: facilitating parents as first educators

CMA – 3e Forum – Marrakech, 2012 Quelques exemples Norvège : Opportunités pour les immigres et les mères refugiées Roumanie : Promotion de la citoyenneté envers les jeunes Turquie : La sante des jeunes enfants et leurs parents Uganda : Formation des professeurs et développement de partenariats Namibie : Un gouvernement engagé Afrique du Sud : Aider les parents a être les premiers enseignants

CMA – 3e Forum – Marrakech, 2012 NIACE definition In the learning family, every member is a lifelong learner in their own right. However, it is much more than a collection of individuals on learning programmes: the intergenerational combination of encouragement and involvement in each others learning activities by all family members raises aspirations and creates a long-term change in the culture and patterns of learning.

CMA – 3e Forum – Marrakech, 2012 What is needed - 1 Family learning, including family literacy, language and numeracy should be an integral part of the DFID Education Strategy. Family learning approaches, benefits and outcomes should be presented in global arenas. DFID should raise awareness amongst its staff who have responsibility for EFA and MD goals. DFID, NGOs and development agencies should encourage partner countries to consider how they can use family learning to further their national plans in relation to EFA and MD priorities.

CMA – 3e Forum – Marrakech, 2012 What is needed - 2 DFID should support a study to examine the cost- benefits of family learning approaches in its aid programmes. Encourage the development of partnership programmes, to build capacity amongst civil society international organisations re implementing family learning approaches, including the benefits which can result in the realisation of their purposes and goal.

CMA – 3e Forum – Marrakech, 2012 Ce quil faut mettre en place Nécessité dintégrer lapprentissage en famille au programme des stratégies déducation du service du développement international (DFID) Communiquer a plus grande échelle sur les bénéfices de lapprentissage en famille Le DFID devrait encourager les équipes travaillant sur lEFA (Education For All) et MD goals (Millenium Development goals) DFID, NGOs(Non Governmental Organization) et les agences de développement doivent encourager les pays partenaires a intégrer lapprentissage en famille dans leurs projets nationaux selon les priorités de EFA et MD. DFID devrait mener une étude pour connaitre les avantages économiques de lapprentissage en famille dans les programmes daides Encourager le développement de programmes partenaires pour donner la capacité aux sociétés civiles internationales de mettre en place des méthodes dapprentissage en famille en pensant aux bénéfices quils pourraient en retirer pour la réalisation de leurs objectifs.