1.Comment t’appelles-tu? what is your name? 2.Quelles sont tes qualités? What are your qualities? 3.Quels sont tes défauts? What are your flaws? 4.Quelle(s)

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Direct and Indirect Object Pronouns in French
Advertisements

Le verbe être Person Verb Translation Je suis Tu You are Il/Elle est
Table des matières En famille Part 1 Ma famille Subject pronouns
French 1, Semester 1 concepts to know by
Les adjectifs possessifs French possessive adjectives.
ROLE-PLAY OVERLAP. You are talking about your pets For help with the vocab, click herehere Listen to the question and replyIl est noir et blanc et assez.
Why? Extended language Sentence level work Cultural Find out new language Stimulus for creativity Reinforce everything children do in English Fun for.
Exemple: They are going to the beach. Ils vont à la plage.
The Perfect Tense with être. THE GOOD NEWS: There are only a small number of verbs which take être in the Perfect Tense.
Talking about your House How to say where things are, what they are like, and to whom they belong.
Les pronoms des objets indirects
‘Les Verbes au Présent’
The ‘near’ Future.
That which I did with whom ? Relative Pronouns qui and que.
Saying ‘my’ in French.
Les Verbes au Présent (The Present Tense) What is the Present Tense ? In English and in French the present tense is used to talk about things which are.
To use this resource, make sure you view the slideshow, not just open the file. You can learn a slide off by heart, then test yourself on the next slide.
Le verbe être Person Pronoun Verb Je Tu Il/Elle/on Nous Vous Ils/Elles
Copy into best: Unit 2 – Ma vie dado (teenage life) In this unit I will: 1. discuss __________________________ 2. discuss Facebook 3. describe _________________________.
Use of the Imperfect. Time Use the imperfect when talking about time in the past. Il était une heure. Il était onze heures et demie. Il était huit heures.
EN. Use EN to : -Replace DE + a thing Par exemple: Je parle souvent (de mon ecole.) JEN parle souvent.
Direct and Indirect Object Pronouns in French
Est-ce que tu t’entends bien avec ta famille ?
Comment dit on…en anglais?
Starter: Use your vocab sheets and resources in your book to continue this word-chain using French words.
_______________________________
________________________ Tu vas retourner en…? L/O: To use the future tense to talk about whether you will return to your holiday destination or not STARTER:
_____________________
I want to achieve … Level 5 Writing. Level 5 is considered the gold standard at the end of Key Stage 3 … if you can get a Level 5 you are in a strong.
Les pronoms rélatifs QUI, QUE Preposition + QUI CE QUI, CE QUE DONT, CE DONT OÙ
_______________________ Pour aller en France je porte une cravate Le but : To learn how to use negatives in our sentences about what we wear for different.
Je dis ce que je vais mettre dans ma valise pour ma maison en France.
Aller* + infinitif. Jaime regarder la télé après les cours. Ma mère déteste préparer le dîner. Mon père naime pas laisser de pourboire. In French, when.
I went to my friend’s house I have eaten my breakfast
Quest-ce que tu as fait ce week-end? Jai vu un film. Jai mangé au restaurant. Je suis allé(e) à une boum. Jai fait une promenade. Jai regardé la télé.
Le futur… e.g. I am going to go shopping. He is going to play football. We are going to watch T.V. Remember: To achieve a Level 5, you need to be able.
Year 6 French Transition Unit Personal Information Lesson 3 Salut!
Voyages et Vacances.
Module D – Les Vacances. 1.3 Compréhension Auditive Juliette 1.How did Juliette feel about going on holidays with her family? Ans: She thought she would.
EXT: can you translate them too?
Les verbes irréguliers
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
GRAMMAIRE Révision des verbes réflexives Les verbes et grammaire Fill in the phrases with the missing words: 1.Bonjour, comment vous sentez-_______?
Ma Famille Objectif: Talk about your family Use possessive adjectives.
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Vacances Nos buts – prepare holiday topic Write at least 50 words on who you went on holiday last year.
Le verbe FAIRE au présent
Le verbe PRENDRE au présent to take. When the verb PRENDRE is conjugated, it looks like this: Je prends – I take, I am taking Tu prends – you take, you.
Quelle est la date? Quel est le plan? 1. Écouter 2. Répéter 3. Enseigner 4. Apprendre Quel temps fait-il? Quel est le but? Le verbe - Etre.
A Le pronom y p. 282 Note the use of the pronoun y (there) in the answers to the following questions. Tu vas souvent à la plage? Oui, j’y vais souvent.
Jeudi, le 22 Mars Pass LATE Grammar tutor packet (50) & p.131 Workbook (50) Pass Puzzle Packet (100)
Les sujets I am certain that you will learn a lot today, and that we will understand the subject pronouns en français.
Le verbe être PersonVerbTranslation Jesuis TuYou are Il/Elleest NousWe are VousYou are Ils/Ellessont I am es sommes êtes He/She is They are.
Saying what you have been doing
1. Je mentends très bien avec _________. 2. Je me chamaille souvent avec ________. 3. Je me fâche avec _________. 4. Je me dit tout avec __________. 5.
Les Vacances How to talk about holidays in the Past Tense Jai + __________é (avoir verbs) je suis allé(e) etc (être verbs) Opinions Pronunciation It was…
Des expressions du temps
ÊTRE TO BE.
Tout Sur Moi! By: Ms. Savoca
EN VACANCES EN VACANCES.
6 Le verbe Faire Les normes: –Communications 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding language through comparisons.
Ma famille What? To be able to describe your family as part of the speaking controlled assessment How? Learn key words and phrases Develop simple descriptions.
To ask/tell the age of family members and friends.
ADJECTIVES and how to figure out C’est vs. Il est and Elle est C’est le 16 octobre 2e niveau.
Welcome to French Live Lessons! 3.01 & 3.02.
Quelques Expressions avec Être. Review… The verb être means “to be” and is conjugated like this: Je suis Tu es Il/elle est Nous sommes Vous êtes Ils/elles.
WALT: USE MORE COMPLEX PHRASES AND TENSES TO SAY HOW WE GET ON WITH OTHERS. WILF: IMPROVE MY ORIGINAL PARAGRAPH TO A C GRADE LEVEL AND ABOVE.
The future tense. Expressions you will need to talk about the future 1.Demain 2.Le week-end prochain 3.Samedi prochain 4.L’ été prochain 5.La semaine.
Pronouns in French What is a pronoun? Give examples of pronouns you already know!
Task while waiting for everyone to finish writing the WALT and WILF
Transcription de la présentation:

1.Comment t’appelles-tu? what is your name? 2.Quelles sont tes qualités? What are your qualities? 3.Quels sont tes défauts? What are your flaws? 4.Quelle(s) langue(s) parles-tu? what language(s) do you speak? 5.Tu passes des heures à faire quoi? What do you spend your time doing? 6.Tu parles de quoi avec tes copines? What do you talk about with your friends? 7.Parle-moi de ta meilleure amie/ ton meilleur ami tell me about your best friend 8.Tu t'entends bien avec ta mère? How do you get on with your mum? HW- Answer the following questions using the vocabulary and what we have done in class. Remember what you are aiming for in terms of NC levels and your target.

Je suis [SWEE] I am Je ne suis pas I am not Très very Vraiment really Un peu a little Assez quite ma copine friend (girl) mon copain (friend boy) ma mère mon père ma soeur mon frère Je parle anglais/espagnol/italien/français/allemand (german) Il est [EEL-AY]he is Elle est [L-AY] she is On aime we like On a passé we spent

PAST TENSE J'ai visité J'ai acheté [ash-tay] J'ai rencontré un beau garçon [gar-son] J'ai envoyé [an-vwa-yeah]des cartes postales J'ai regardé J'ai mangé au restaurant J'ai admiré J'ai bu Je suis allée J'ai fait Nous sommes allé(e)s C'était EXT On a visité On a acheté [ash-tay] On a rencontré un beau garçon [gar-son] On a envoyé [an-vwa-yeah]des cartes postales On a regardé On a mangé au restaurant On a admiré On a bu On est allé(e)s On a fait C'était

Quand [KAN] il fait beau [BO] when it’s sunny Quand il fait chaud [SHO] when it’s hot Quand il fait froid [FRWA] when it’s cold Quand il pleut [PLEU] when it rains Je fais beaucoup [BO-COO] de choses [SHOZ]I do a lot of things il/elle est he /she is ils sont they are (boys/boys and girls) elles sont they are (girls ) Phrases-clés Je m’entends bien avec I get on well with Je ne m’entends pas bien avec I don’t get on well with Je me dispute avec I argue with Je me chamaille [SHA-MY] I bicker Je me fâche avec I get angry with Avec mes copines on se dit tout [TOO] with my friends we tell each other everything On se confie des secrets we confide in each other On s’amuse bien we have a good time On s’échange [SAY-SHANJ] des vêtements [VET-MA] we swap clothes On se réconcilie [RAY-CON-SI-LEE] vite [VEET] we make up quickly Il/elle prend mes affaires [AH-FAYR] he/she takes my stuff on sort ensemble we go out