Mercredi le 13 février.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
French 1, Semester 1 concepts to know by
Advertisements

Comment former des questions
Leçon 8 Pages JeNous TuVous IlElleIls/Elles suis es est êtes sont sommes NOTES So far, we have learned how to conjugate 1 irregular verb: Être.
The ‘near’ Future.
Mercredi – le 13 décembre 1A) À quelle heure est-ce que tu prends... (prõh) 1) le petit déjeuner? (puh tee day jzhuh nay) 2) le déjeuner ? (day jzhuh nay)
Questions II How do you Form Questions in French??
Questions WHAT????. Quick review: we know how to make a sentence negative: Je vais ----> Je ne vais pas Personne ne va Rien ne va (theoretically)
ContractionsContractions How the French get around.
La formation des questions Reflect a bit… Reflect a bit… Pourquoi est-il important de poser les questions? Pourquoi est-il important de poser les questions?
Les verbes en -er. chanter – to singtelephoner – to call danser – to dancetravailler – to work diner – to have dinnervoyager –to travel ecouter – to listen.
Mercredi le 28 novembre. Warm-up Ask in 3 different ways the following statements: John et Sophie sont à lécole.
So what are Garfield and Odie saying?
La formation des questions Reflect a bit… Reflect a bit… Pourquoi est-il important de poser les questions? Pourquoi est-il important de poser les questions?
Direct and Indirect Object Pronouns in French
Le livre de français – pg 107 David: Jen ai marre! Jai une heure de chimie le lundi, deux heures de physique le mardi et deux heures de biologie le samedi.
Smoking a regular verb cigar: the –er version The keys to putting together what you want to say!
PARTIE A: PREFERENCES.
Les infinitifs Grammaire A. Les infinitifs (Infinitives) An infinitive is… the name of a verb. It is the verb in its most basic form. It is the form.
Français I Leçon 2B Une semaine au lycée Au Debut #7 (for the dates of November 5 and 6) Please Translate the Following: 1. I love the math course. (Adorer.
Les passe-temps _____________________ L/O: To be able to say what you like and dont like doing in your free time. STARTER: copy the following verbs into.
Qui a dit ça? Et quest-ce que ça veut dire? Imagination is everything. It is a preview of your lifes coming attractions. Albert Einstein Namaste… LE.
It takes two words to make a verb negative in French: ne and pas. Put ne before the verb and pas after it. NEGATION Jérémy ne danse pas. Tu ne joues pas.
Question 2 Foundation Writing. This slide requires very good knowledge of the present tense! BUT … You could get full marks if you do the correct revision.
Mercredi, le 12 septembre. Allons enfants de la Patrie, Le jour de gloire est arrivé !
Aller* + infinitif. Jaime regarder la télé après les cours. Ma mère déteste préparer le dîner. Mon père naime pas laisser de pourboire. In French, when.
Une révision de la conjugaison des verbes en -ER.
Les négatifs et linterrogation Grammaire A. Lélision/La liaison When a verb begins with a vowel or a silent h, je is shortened to j. This is known as.
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Le futur… e.g. I am going to go shopping. He is going to play football. We are going to watch T.V. Remember: To achieve a Level 5, you need to be able.
Unité 3 La grammaire dUnité 3. Les activités o Est-ce que tu aimes… o Jaime… / Je naime pas… / Je préfère… / Je veux… / Je ne veux pas… / Je voudrais…
Date: Titre: All students will learn how to describe a daily routine that is NOT routine PracticeLearn vocab Beat your classmates and feel superior Use.
1. Book test DUE! IF absent or not done, turn in blank paper saying so. 2. Poem practice voix/poemes/dejeuner-du-matin/
Unité 5: Leçon 15 Pages
Unité 5 Leçon 14 Pages 204 – 213 Youll need a paper to do activities on and turn in (not part of notes)
Le but The simple future- understanding how to make sentences about whats going to happen…
Quest-ce que tu fais à lécole? Buts: Using regular verbs to say what we do at school.
Vendredi le 12 avril nwqtJT9U
Jeudi le 25 avril. Le centre Pompidou
Talking about the things you do
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
GRAMMAIRE Révision des verbes réflexives Les verbes et grammaire Fill in the phrases with the missing words: 1.Bonjour, comment vous sentez-_______?
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Le Passé Composé. When do we use passé composé? We use passé composé when an event has happened in the past.
1) Expliquez les 2 règles concernant le négatif ! 1) 2) 3) Tu as fini les 2 conjugaisons au négatif? Montrez-les à votre partinaire et répondez à la liste!
Les Tâches Ménagères Learning Objectives:
??????????????????????? QUESTION WORDS Pensez!!! What words do we use in English to ask information questions???? Who What? When? Where? Why? How? How.
Jeudi, le 22 Mars Pass LATE Grammar tutor packet (50) & p.131 Workbook (50) Pass Puzzle Packet (100)
Vendredi le 10 mai. May 6 th -10 th French Plans Mon. 5/6 Normal bells Tues. 5/7 1 st, 2 nd, 5 th, 7 th Wed. 5/8 4 th, 3 rd, 5 th, 6 th Thurs. 5/9 7th,6th,5th,4th.
F 1 Book check Notes Makeup quizzes Prep for oral grade Handouts F 1 -Book check Notes (2) Review ABCs, numbers,
Jeudi le 6 février 2014.
Jeudi le 31 octobre x=5
Dec. 2-6 th week 2013 Lundi le 2Mardi le 3Mercredi le 4Jeudi le 5Vendredi le 6 F 1 Review of unit 3 words Oral practice in text and with song Book work.
Jeudi le 7 novembre. F 3 DUE: Virtual tour in LMS by 7:30 for the 70! DUE: Flashcards also for the 70 today (50 Friday) 1. Poem practice Le dormeur du.
La fête de lAction de grâces provient dune ancienne tradition la célébration des récoltes agricoles Cette fête, très populaire aux États-Unis (Thanksgiving),
FRENCH CLUB Thursday, Sept. 26 th 2:35-3:30. 1 st meeting: MUST bring your dues- $20.00 cash or check to KCHS French Club or no admittance! Well elect.
Mardi le 11 février. Feb th 2014 MonTuesWedThursFri F 1 SUB work F 1 Work due Practice day F 1 Oral grade-speaking pkt Rest: TBA F 1 Oral grade-Spk.
kids/ Mardi le 12 février-FRENCH CLUB MEETS TODAY.
Lundi le 25 février
Mardi le 19 février 7CC2768A6D3A11FD La tour Eiffel.
J EUDI LE 7 FÉVRIER. F 2R 1. Draw numbers 2. Get your Classroom packet-4 pages 3. Turn in your speaking packet & notes pg Do oral grade & bring.
An infinitive / linfinitif is 1) the name of a verb 2) the unconjugated form of a verb 3) the form of the verb that means to + the meaning of the verb.
A Les questions d’information p. 106 The questions below ask for specific information and are called INFORMATION QUESTIONS. The INTERROGATIVE EXPRESSIONS.
A Le verbe venir p. 218 The verb venir (to come) is irregular. Note the forms of venir in the present tense. venir Nous allons venir avec des amis. je.
A Les verbes en -er: le singulier p. 94 The basic form of a verb is called the infinitive. Many French infinitives end in -er. Most of these verbs are.
Articles, Nouns & Negation
From 101, ex Alice chante. Elle aime chanter. 2.Pierre voyage. Il aime voyager. 3.Céline joue au foot. Elle aime jouer au foot. 4.Tu téléphones.
Reprise Rappel 3, Part A Revised 9/10/12.
Mardi le 16 octobre This is just a reminder that Wednesday, 10/17/2012 is the last day that students can drop PreAP/AP classes this semester. We must have.
Vendredi le 22 février
Infinitive There are 3 groups of REGULAR verbs in French: verbs ending with -ER = 1st group verbs ending with -IR = 2nd group verbs ending with -RE = 3rd.
Transcription de la présentation:

Mercredi le 13 février

F 2 R Study in class for 10-15 minutes-QUIETLY! www.classzone.com As I get grades in: SUPPLIES IN for 70! Last of ORAL GRADES! BONUS borrowed words due ONLY today! Then all: GO OVER TEST #1: F 2 R unit 2 ALL test.pdf 2. If time? Go over POEM (Next Thursday’s major grade) H/W: STUDY!!!!!!

French 2 Poem Links www.myteacherpages.com/webpages/chezsousbois/files/déjeuner.ppt#276,21,Slide 21 http://www.youtube.com/watch?v=mwTIrDRLjzE http://www.youtube.com/watch?v=fnZCm3cOJ_s&list=PL84721BAC681C5662 LG- http://www.youtube.com/watch?v=0Acx2m5ARIY SB: http://www.youtube.com/watch?v=SQE30hoxlqA

F 3 Les impressionistes: http://www.youtube.com/watch?v=9RHGbWBgDvI Donnez-moi: W/B pg. 27 Le Pont Mirabeau * Finissez les présentations H/W: demain----L’interro---pgs.112, 124, 126

F 3 POEM LINKS: "Sous la Pont Mirabeau" http://wheatoncollege.edu/vive-voix/poemes/le-pont-mirabeau/ www.litgloss.buffalo.edu/apollinaire/text.shtml The Mirabeau Bridge Below Mirabeau Bridge flows River Seine Just like our loves. Must one recall it to my mind that when Pain went away then joy would always come. And when the night arrives and sounds its bell, The days are gone, but here I surely dwell. Let us hold hands and keep us face to face While that moment Below the bridge of our clasp'd arms there race Eternal eyes in flows that are so tired. And when the night arrives and sounds its bell, The days are gone, but here I surely dwell. Love passes on just like this water flow Love passes on. How slowly life does travel, how so slow And how is hope so full of violence. And when the night arrives and sounds its bell, The days are gone, but here I surely dwell. The days and weeks also keep moving on. Neither times past Nor our past loves return from the beyon'. Below Mirabeau Bridge flows River Seine. And when the night arrives and sounds its bell, The days are gone, but here I surely dwell. Translated by Thomas D. Le http://www.youtube.com/watch?v=5WFwtoXm1sc http://www.youtube.com/watch?v=Hl1BAiGUks4

F 2 PreAP http://en.wikipedia.org/wiki/%C3%89dith_Piaf Poem practice http://www.youtube.com/watch?v=Lq-ffyrxSJA http://www.youtube.com/watch?v=x9k-FOw7z-Y&list=PL30D2CFE13D9037C0 Recipe writing (example pg. 193) Unit 3 notes: new verbs (166, 176, 177)-demain! Get borrowed words back after lunch: tonight— Make sentences and practice your poem 50X’s!!! Demain: La note orale, les mots empruntés-dans les phrases, les notes des verbes et la recette!

French 1 Grade open book work pg. 96-101 & open book test pg. 114 now (see next few slides) 2. Try practice test (Classzone.com) www.classzone.com (Test Format: 100 questions-all multiple choice-10 are listening) 3. Borrowed words “D” due today for 100 4. Poem review if time TEST Tomorrow! H/W: STUDY, STUDY, STUDY! DO YOUR BORROWED WORDS “D” IF YOU DIDN’T DO IT!!!

Makeup:F 1 QUIZ-adverbs/questions Write the French word you see, then translate: Souvent Quand Mal Qui Un peu Où Comment Pourquoi Qu’est-ce que (Que) Bien

F 1 Book work answers Pg. 97 ex. 5 1. __Vous_habitez. 2. Elle (Il/Je) joue. 3. Vous étudiez 4. Ils aiment 5. Ils organisent 6. Vous parlez 7. Elle téléphone 8. Tu invites 9. Elle dîne 10. Ils invitent Pg. 96 ex. 4 1. Elle est au restaurant. Elle dîne. 2. Elle est à la maison. Elle téléphone. 3. Elle est en ville. Elle travaille. 4. Il est en France. Il voyage. 5. Elle est à Paris. Elle visite la tour Eiffel. 6. Il est au stade. Il joue au foot. 7. Elle est à l’Olympic Club. Elle nage.

F 1 Book work answers cont F 1 Book work answers cont. Je-E, Tu-ES, Il-E, Nous-ONS, Vous-EZ, Ils-ENT Pg. 99 ex. 11 (sample answers…verbs MUST agree though!) 1. Je nage. Je ne travaille pas. 2. Tu dances. Tu ne nages pas. 3. Ma cousine écoute la radio. Elle ne regarde pas la télé. 4. Nous étudions. Nous ne dînons pas. 5. Nicolas et Elodie jouent aux jeux vidéo. Ils ne nagent pas. 6. Madame Jolivet travaille. Elle ne joue pas au basket. 7. Vous regardez la télé. Vous ne dansez pas. 8. Le prof étudie. Il ne joue pas au basket. Pg. 100 ex. 12 (sample answers) 1. Je chante MAL, Je nage bien, je regarde souvent, Je mange un peu, Le prof parle beaucoup, Mes copains surfent toujours, Mon ami joue mal, Les Yankees jouent rarement (HAVE A SUBJECT, A VERB, THEN AN ADVERB!!!)

F 1 Book work answers pg. 3 Pg. 101 ex. 15: 1. (Alice) Elle aime chanter. 2. Il aime voyager. 3. Elle aime jouer au foot. 4. Tu aimes téléphoner. 5. Nous aimons travailler. 6. Ils aiment danser 7. Nous aimons jouer au frisbee. 8. Ils aiment nager. 9. Vous aimez surfer sur l’internet 10. Elle aime organiser la boum.

F 1 BOOK TEST: PG. 114-115 answers Ex. 1 Jean-Paul mange une pizza. Vous jouez aux jeux vidéo. Isabelle écoute un CD de rock. Monsieur Mercier travaille pour une banque. Mon cousin habite à Chicago. Ils chantent dans une chorale. Nous regardons une comédie à la télé. Est-ce que tu parles français ou anglais?

F 1 Book test pg. 2 Ex. 2 Je suis en classe. Je fais attention. Léa est dans la cuisine. Elle fait un sandwich. Nous sommes en ville. Nous faisons une promenade. Les touristes sont en France. Il font un voyage. Vous êtes au stade. Vous faites un match de foot.

F 1 book test pg. 3 Ex. 3 1.Léa n’est pas américaine. 2. Nous ne jouons pas au basket. 3. Vous ne dînez pas à la maison. 4. Tu n’invites pas Isabelle. 5. Ils n’habitent pas à Montréal. Ex. 4 À qui est-ce que tu téléphones? À quelle heures est-ce que tu dînes?3. Qu’est-ce que tu manges? Quand est-ce que tu voyages? Qu’est-ce que tu écoutes? 5. Comment est-ce que tu joues au foot?

F 1 book test pg. 4 Ex. 5 François habite EN France. Isabelle est au café AVEC Céline. Nicolas parle français, MAIS il ne parle pas espagnol. Pierre écoute LA radio. Je n’habite pas ici. J’ahbite LÀ-BAS. Tu ne chantes pas bien, tu chantes MAL. 7. Phillippe aime beacoup jouer au foot. Il joue SOUVENT. 8. Je ne peux pas diner avec toi, Je DOIS étudier pour l’examen. 9. J’étudie l’espagnol PARCE QUE je voudrais visiter Madrid. Qui est-ce? Jerôme OU Patrick?

F 1 poem: “Il pleure dans mon coeur” http://www.youtube.com/watch?v=jMfYWWww_D8 www.youtube.com/watch?v=HvS_jKi8yqk www.youtube.com/watch?v=oAmOX2PKVOs www.youtube.com/watch?v=jquplNSUnos&feature=related www.youtube.com/watch?v=2t5ZlkcTvTU&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=Sx-eI-VV4Gs http://www.youtube.com/watch?v=TAFM7KvwCbw