Speaking Working Group La Toya Elliott Amy Jenkins Jennifer Laventine Natalia Stanislawska.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Direct and Indirect Object Pronouns in French
Advertisements

Fun French Language Club
Je/j tu il elle nous vous ils elles I you he she we you they Les sujets (je, tu etc…)
Leçon 8 Pages JeNous TuVous IlElleIls/Elles suis es est êtes sont sommes NOTES So far, we have learned how to conjugate 1 irregular verb: Être.
COURSEWORK Am I Fit and Healthy ?. CONTENT Discuss previous and present eating habits. Discuss previous and present exercise habits. Discuss previous.
The ‘near’ Future.
That which I did with whom ? Relative Pronouns qui and que.
Un petit test de… …géographie!. 1 (city) 2 (mountains) 3 (city) 4 (country) 5 (country) 6 (river)
Y 12 Irregulars - avoir, être, faire, aller
Jeudi, le 10 octobre Objectif de la leçon: To be able to form and detect the Imperfect Tense in French. e.g. I used to buy/ I was buying Olympics values.
Le verbe être Person Pronoun Verb Je Tu Il/Elle/on Nous Vous Ils/Elles
Copy into best: Unit 2 – Ma vie dado (teenage life) In this unit I will: 1. discuss __________________________ 2. discuss Facebook 3. describe _________________________.
“Aller” is a very important verb.
MES MATIERES.
Année 10 GCSE French 3a L`imparfait The imperfect tense.
Mes projets pour les vacances Higher pg130. Pour commencer: Spot the future tense. Je voyage en avion Je resterai dans un hôtel Jai mangé une pizza Jy.
Comment es-tu? What are you like?.
Starter- whats the English? Go through the corrections in your books and re-write where necessary. Answer the comment using in order to achieve my target,
PARTIE A: PREFERENCES.
Can I talk about my next holiday?
________________________ Tu vas retourner en…? L/O: To use the future tense to talk about whether you will return to your holiday destination or not STARTER:
Les Cartes de Grammaire
_____________________
I want to achieve … Level 5 Writing. Level 5 is considered the gold standard at the end of Key Stage 3 … if you can get a Level 5 you are in a strong.
Hobbies Mes Loisirs Hobbies By Lois et Helen 9f1 Français.
Je dis ce que je vais mettre dans ma valise pour ma maison en France.
Aller* + infinitif. Jaime regarder la télé après les cours. Ma mère déteste préparer le dîner. Mon père naime pas laisser de pourboire. In French, when.
Vacances.
_____________________ Dans ma maison il y a… L/O: To state what rooms there are in a house STARTER: Copy down the sentences you can see below: Jhabitedansunemaison.
Get the best grade you can in GCSE French speaking Anglia Ruskin University Monday 21 January 2013.
Chapitre 5 Structure. Aller The verb aller (to go) is an irregular verb. Study the following forms. ALLER vais vas j tu il/elle/onva nous allons vous.
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Le futur… e.g. I am going to go shopping. He is going to play football. We are going to watch T.V. Remember: To achieve a Level 5, you need to be able.
Les matières WALT: Talk about school subjects in French Give our opinion about subjects and say why.
Year 6 French Transition Unit Personal Information Lesson 3 Salut!
Will be able to prepare and simulate a simple conversation and write a short review including adjectives and opinions. Will be able to prepare and simulate.
Quel temps fait-il? jeudi 3 octobre 2a 3c 3b+
Le but The simple future- understanding how to make sentences about whats going to happen…
____________________________ Jaime le français parce que cest intéressant Le but: To state why you like/dislikes certain subjects STARTER:Copy and fill.
objectifs: Can I say what I do to help at home?
Quest-ce que tu fais à lécole? Buts: Using regular verbs to say what we do at school.
Starter Fill in the gaps with the right words from the bottom:
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
WALT: how to talk about your timetable
Quelle est ta matière préférée?
What do you do to stay in good shape? Vendredi vingt sept janvier 2012 Objectif: que fais-tu pour garder la forme?
Mes derniers vacances OBJ: To be able to use a writing frame to create a story.
Chez moi! In this unit you will learn:
A Le verbe aller p. 206 Aller (to go) is the only IRREGULAR verb that ends in -er. Note the forms of aller in the present tense. aller to go je vais I.
We have already learnt how to say what is in your town!
La prononciation française
Des expressions du temps
Vocabulaire 1.1 Français II. 2 avoir # ans to be # years old.
EN VACANCES EN VACANCES.
3 Minutes Sprinter exercise: Write sentences in the
1.Comment t’appelles-tu? what is your name? 2.Quelles sont tes qualités? What are your qualities? 3.Quels sont tes défauts? What are your flaws? 4.Quelle(s)
WALT: SAY WHAT YOU CAN DO IN TOWN WILF: A PARAGRAPH OF DESCRIPTION USING THE PHRASE “ON PEUT” FOR LEVEL 3. OPINIONS WITH JUSTIFICATIONS FOR LEVEL 4. Translate.
Ma famille What? To be able to describe your family as part of the speaking controlled assessment How? Learn key words and phrases Develop simple descriptions.
La semaine dernière Revisit the perfect tense to say what you have done. By the end of the session, each of you will be able to say and write at least.
Qu’est-ce qu’on pourrait faire dans ta ville idéale?
Expressing views on fashion and using Perfect, Present and Imperfect
Pour commencer … Read the statements below and put them into three columns depending on whether they are written in the past, present or future tense.
Les matières Grade 4 Click on the arrow to go onto the next page.
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
Objectif: to be able to say what your future plans are after school.
Ma famille et moi WALT: Describing yourself, your family and friends and being able to use possessive adjectives WILF: Be able to give a basic description.
La pyramide je Je déteste Je déteste faire
Il faut relier la question avec la réponse. 1. Qu’est-ce que tu as fait vendredi soir? 2. Est-ce que tu as fait du sport? 6. Qu’est-ce que tu as acheté.
Titre: Révision lundi, le 17 octobre 2016
Transcription de la présentation:

Speaking Working Group La Toya Elliott Amy Jenkins Jennifer Laventine Natalia Stanislawska

Quelles sont les questions? Ça va bien merci. J’habite en Angleterre Il a un chat J’ai douze ans Oui, j’aime la natation M-A-T-E-O J’ai un chat

Snakes and ladders template

je Je déteste Je déteste faire Je déteste faire de la danse Je déteste faire de la danse au collège Je déteste faire de la danse au collège parce que c’est moche! avec = with et = and mais = but parce que = because La pyramide sujet (je, tu..) + opinion + verbe (infinitif) + sport + extra

Qu’est-ce-que tu penses de la mode ? Sentence builder, moving through the grades Exemple 1. J’adore la mode 2. J’adore la mode parce-que 3. J’adore la mode parce-que je pense que 4. J’adore la mode parce-que je pense que c’est vraiment cool, 5. J’adore la mode parce-que je pense que c’est vraiment cool, mais malheureusement, 6. J’adore la mode parce-que je pense que c’est vraiment cool, mais malheureusement, les vêtements de marque coutent assez cher 7. J’adore la mode parce-que je pense que c’est vraiment cool, mais malheureusement, les vêtements de marque coutent assez cher, et si j’achète un vêtement, 8. J’adore la mode parce-que je pense que c’est vraiment cool, mais malheureusement, les vêtements de marque coutent assez cher, et si j’achète un vêtement, c’est parce-qu’ il est confortable 9. J’adore la mode parce-que je pense que c’est vraiment cool, mais malheureusement, les vêtements de mode coutent assez cher, et si j’achète un vêtement, c’est parce-qu’ il est confortable et je ne suis pas la mode à la lettre Have a go. As soon as you have written your part, pass the mini whiteboard round. You will then receive someone else’s to complete and so on… see what your sentence looks like when it comes back to you

Fantastisch / Fantastique / Fantastico!

Las vacaciones Los deportes Mi tiempo libre El instituto Mi música preferida Mi familia y mis amigos

J’ai douze les un une deux un ans. yeux cheveux frère soeur soeurs chien chat bleus. verts. marron. noirs. blonds marron roux noirs gris qui s’apelle qui s’appellent qui s’appelle et longs. courts. frisés. raides. Jack. Lauren. Abbie et Sophie. Flip. Flap. AllMost

Je reste une semaine. Je vais avec ma famille. Je voyage en avion. J’ai passé deux semaines à la montagne. la voiture Je passe mes vacances au bord de la mer dans un hôtel magnifique. J’adore les vacances. Je nage dans la mer. Je déteste rester à la maison parce que c’est ennuyeux.

LS LR JALT JNAPLA. CMMP NABDD LPETS JDLM CTD

Qu’est-ce que vous avez appris aujourd’hui? (What have you learnt today?) Donnez-moi une phrase en français 1 point = basic opinion 2 points = basic opinion with reason 3 points = basic opinion with complex reason 4 points = basic opinion with complex reason and future tense 5 points = 3 in a row Bonne chance!

Picture perfect

Erzähl eine Geschichte Time phrasesOpinionsWord order 2+3

1- Lundi, j’ai les maths. 2- Mardi matin, j’ai les sciences et deux heures d’anglais avec Madame Green. 3- J’adore le français mais je déteste l’allemand. 4- Je déteste la musique parce que c’est ennuyeux. 5- Je n’aime pas le dessin parce que le prof est trop sévere et hier la leçon était très difficile. 6-Hier, j’ai eu le français et la technologie. Demain, je vais avoir le sport et la danse, j’adore ça.

Bonjour, je m'appelle Danielle et je suis anglaise. J'ai douze ans et j'habite en Angleterre. J'adore le foot.

Je voudrais (J’uh-voo-drey) J’ai l’intention de/d’ (Jay-l’uh-tan-see-on-d’uh) J’aimerais (jay-m’uh-ray) Je vais (j’uh-vay) Je souhaiterais (J’uh-soo-hay-t’hurray) Mon projet est de/d’ continuer les études (con-tea-new-ay lays zet tood) aller à l’université (allay-al-lunee-vair-sea-tay) faire un apprentissage (fair-uhn-app’rent-tea-sage) passer le bac (passey-l’uh-bac) rester à Riddlesdown après le GCSE (ray-stay a Riddlesdown a pray l’uh GCSE) arrêter l’école (A-ray-tay-lay-col ) Parler -Qu’est-ce que tu vas faire après le collège?

antes vivía enBefore I used to live (house/flat) estabaenIt was in (location) eraIt was (adjectives) habíaThere was/were (rooms) ahora vivo enNow I live in (house/flat) está enIt’s in (mountains/town) esIt’s (adjectives) hayThere is/are (rooms) arribaupstairs abajodownstairs fueraoutside me gustaría vivirI would like to live me gustaría tenerI would like to have estaría enIt would be in seríaIt would be (adjective) habríaIt would have (rooms)

In my house there is a kitchen. I used to live in a small flat. Outside there is a garden. There would be a garden. It was in a village. It was ugly and old. I like my house. It would be pretty. There was a bedrooom and a living room. Upstairs there are 2 bedrooms. Now I live in a house. I would like to live in a big house. I would like to have a swimming pool.

house there is/are It’s on the coast there is also big It’s in the mountains It was big. There was a bathroom It’s in the city I would like to live modern I used to live I would like old It will have It’s in a village flat but old- fashioned smallcomfortable old there isn’t newIn my house

Antes vivía en un piso en el pueblo. Me gustaría vivir en una casa grande en la montaña. Ahora vivo en una casa en la ciudad. En mi casa arriba hay tres dormitorios y el aseo. En mi casa habría una piscina muy grande y un jacuzzi. Era muy cómodo y nuevo. Está en la ciudad. Vivo en Wolverhampton. Es una ciudad industrial y grande.

I lived in a small house.

In my house there is a living room and a kitchen.

Antes vivía en un piso antiguo. Abajo había una cocina y un salón grande. Arriba había dos dormitorios y el aseo. Era muy cómodo y bonito. Estaba en la ciudad.

Antes v______ en un p_____ antiguo. Abajo había u__ cocina y un salón grande. Arriba había t____ dormitorios y el aseo. Era m____ cómodo y bonito. Estaba en l__ ciudad.

Antes v______ en u_ p_____ antiguo. Abajo había u__ cocina y un salón g_____. Arriba había t____ dormitorios __ el aseo. Era m____ cómodo y b_______. Estaba en l__ ciudad.

A______ v______ en u_ p_____ antiguo. Abajo h______ u__ cocina y un salón g_____. Arriba h______ t____ dormitorios __ el aseo. Era m____ c_______ y b_______. Estaba e__ l__ ciudad.

A______ v______ en u_ p_____ a_________. A_______ h______ u__ c________ y un salón g_____. A_______ h______ t____ d___________ __ el aseo. E____ m____ c_______ y b_______. E________ e__ l__ c_________.

A______ v______ e_ u_ p_____ a_________. A_______ h______ u__ c________ y u_ s_____ g_____. A_______ h______ t____ d___________ __ e_ a_____. E____ m____ c_______ y b_______. E________ e__ l__ c_________.

N W i Kg Me Bl I d Z fs N W Mh Mw i a Cs w i Mnemonics! Think about what these FUTURE TENSE sentences. Use your book to work it out and be ready to say one when asked!

How would you say ‘I did not eat a pizza’? J’ai ne pas mangé une pizza Je n’ai pas mangé une pizza Je n’ai mangé une pizza J’ai pas mangé une pizza

Die Olympischen SpieleDie Olympischen SpieleDie Olympischen SpieleDie Olympischen Spiele

Qu’est-ce que tu as fait hier soir? Hier soir j’ai regardé la télé - sincèrement! Roleplay

Mit einem Partner! 2 Minuten! Morgen werde ich Fußball spielen! Was wirst du machen?

V

Human sentences

Find the picture

Blindfold taste testing!