S E R V I N G C A N A D I A N S A U S E R V I C E D E S C A N A D I E N S Enacting Legislation? How About Communicating It Too? Légiférer, c’est d’abord.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
OUR LAND – OUR WEALTH, OUR FUTURE, IN OUR HANDS Second Regional Preparation Workshop for the GEF Strategic Investment Program for Sustainable Land Management.
Advertisements

RAPPORT et TAUX Objectif.
Les pronoms compléments
OBJECTIF: Arrondir un grand nombre. Objective: Round-Off numbers.
Primary French Presentation 2 Saying How You Are.

Département fédéral de lintérieur DFI Office fédéral de la statistique OFS Implementing the economic classification revision (NACE / ISIC) in the Business.
Spring into Action with Primary Languages oining in a poem.
Le pronom en. What does it do? En is a french object pronoun that is used to replace many expressions dependent on quantity En mostly refers to things.
Échanger connaissances et techniques sur les routes et le transport routier 1 The PIARC Website.
Workshop/Atelier No. 3 Integrated Solid Waste Management and Resources Efficiency Towards Sustainable Development Gestion intégrée des déchets solides.
STEP 1 Bring an object you really like or which is important to you and hide it in your bag.
Les prépositions.
Il est petit. Il nest pas grand. Il nest pas petit. Il est grand.
Questions II How do you Form Questions in French??
Questions WHAT????. Quick review: we know how to make a sentence negative: Je vais ----> Je ne vais pas Personne ne va Rien ne va (theoretically)
ContractionsContractions How the French get around.
Tout All you need to know. Weve learned possessive adjectives My in french is __________? Your in french is ___________? His/her/its in french is ________?
A. Résumé: les pronoms relatifs p. 362
Quit Les relations personnelles A. Les verbes réfléchis: sens réciproque p. 352 UNITÉ 9 9 B. Révision: Les pronoms relatifs qui et que p. 354 PARTIE 1.
1.Est-ce que tu as un portable? __________________________________________________________ 2. Est-ce que tu as une voiture? __________________________________________________________.
Les technologies 3D appliquées à la formation aéronautique ETAT DE L ART et PERSPECTIVES.
Université Des Sciences Et De La Technologie DOran Mohamed Boudiaf USTO République Algérienne Démocratique et Populaire Département de linformatique Projet.
What does en mean? The object pronoun en usually means some or of them.
Mercredi, le 12 septembre. Allons enfants de la Patrie, Le jour de gloire est arrivé !
FCSE Français Leisure Khadijah 9F1. Le weekend past Le weekend dernier je suis allée au cinema avec ma copine. Après le cinema on a mangé au fast food.
Chapitre 5 Structure. Aller The verb aller (to go) is an irregular verb. Study the following forms. ALLER vais vas j tu il/elle/onva nous allons vous.
Course Design Task Activité de conception de cours de formation.
Le Passé Composé et LImparfait Comparaison. Limparfait You already know the imparfait is used to: Say what was happening (not what happened) Say how things.
Nous allons …….. apprendre des mots nouveaux Communiquer les opinions.
Chapitre 1 Structure.
le petit déjeuner Tout savoir sur... Sciences et Avenir
AFNOR NF Z – "Online Consumer Reviews
1 La promotion de la santé ancrée dans la loi Le mandat de Promotion Santé Suisse est ancré dans la loi fédérale du 18 mars 1994 sur lassurance maladie.
French adjective exercises Change the sentences substituting the feminine equivalent of the words in italics.
Comment le changement se produit La manière dont chacun imagine que le changement se produit (histoire, sociétés) influence fortement nos stratégies pour.
TortoiseSVN N°. Subversion : pour quoi faire ? Avoir un espace de stockage commun – Tous les étudiants du SIGLIS ont un espace svn commun Partager vos.
Job Interview. Francais 3 Regulier (1 Oral Formative Assessment, 1 Written Formative Assessment, 1 Vocab Quiz Formative Assessment.
GRAMMAIRE Révision des verbes réflexives Les verbes et grammaire Fill in the phrases with the missing words: 1.Bonjour, comment vous sentez-_______?
L’ensemble microcanonique
JE dois écrire une légende??? MAIS COMMENT??? QUOI???
Présentation dun modèle dinterface adaptative dun système de diagnostique et dintervention industriel: ADAPTS (Adaptive Diagnostics And Personalized Technical.
CERN IT Department CH-1211 Genève 23 Switzerland t Get the most of Office 2007! Bruno Lenski, IT/OIS.
Learn from each other! Implementation bottlenecks, lessons learned and solutions retreat of CTAs and project managers in the Africa region, Maouto,
NOTES: R 4, R 5, R 6, & MAKE UP QUIZZES Over F 1 vocab, song. Time? Over pg orally for oral points! H/W: Study French 1 vocabulary & R4-6 for vocabulary.
QU’EST-CE QUE TU FAIS?.
To be able to say what I think about different jobs for level 3.
1 Diffusion du savoir et mobilisation des connaissances Bilan de la réunion des partenaires du Domaine Justice, Police et Sécurité à Ottawa (14 novembre.
TOPIC 9 Presentations Les Présentations
Donnez l’heure “Time”… it’s a ticking!.
LEÇON 101. Écrivez vos devoirs: Continuez de préparer lexamen final. Tout de suite: Sortez vos 1.iPads 2.notes on Marie Antoinette 3.any/all of the sentences.
La prononciation française
Allez Viens III Chapitre 8 Le vocabulaire – 1er étape.
C’est combien?.
WALT: Read and write about TV programmes and leisure events WILF: To be able to pick out key words for grade E. To be able to work out and deduce meanings.
LE PASSÉ COMPOSÉ (The Perfect Tense) GET IT “PERFECT” FOR LEVEL 2
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
When do we use numbers? Why are they important? Why is it important to know numbers in French (or any other language)? Can you think of some REAL WORLD.
La Grammaire: Indefinite articles and plural of nouns Page 24.
Qui and que can both be translated as ‘that’ or ‘which’ or ‘who’. They are called relative pronouns because the relate back to a noun which has been mentioned.
1 Learn how to talk about where you are from as well as other people Learn how to ask about other people Definite and Indefinite articles Questions? Module.
Better dialogue on statistics for better development results Un meilleur dialogue sur les statistiques pour de meilleurs résultats de développement Bamako,
I can tell time in French!
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
Fiche méthodologique 1: How to understand a text? (Written comprehension) General remarks: 1.It is OK NOT to understand everything…….yes, it is!! 2. You.
Les jours de la semaine.
Subject: CMS(Content Management System) Université Alioune DIOP de Bambey UFR Sciences Appliquées et Technologies de l’Information et de la Communication.
Les formes et les couleurs
INSERT High quality Team photo
Les formes et les couleurs
Transcription de la présentation:

S E R V I N G C A N A D I A N S A U S E R V I C E D E S C A N A D I E N S Enacting Legislation? How About Communicating It Too? Légiférer, c’est d’abord communiquer! Philippe HALLÉE Director, Development and Special Projects Legislative Services Branch Directeur du perfectionnement et des projets spéciaux Direction des services législatifs DEPARTMENT OF JUSTICE CANADA MINISTÈRE DE LA JUSTICE CANADA

S E R V I N G C A N A D I A N S A U S E R V I C E D E S C A N A D I E N S Justice Canada’s Objective Objectif de Justice Canada Communicating the content of legislation (as opposed to simply making it law). Hence, thinking about the reader in: organization of ideas drafting style page layout Communiquer le contenu des textes législatifs (plutôt que de se contenter de les adopter) Il faut donc tenir compte du lecteur dans : l’organisation des idées le choix du style rédactionnel la mise en page

S E R V I N G C A N A D I A N S A U S E R V I C E D E S C A N A D I E N S Who’s the reader? Qui est le lecteur? The Ideal The Reality Above all, a complex issue L’idéal La réalité Par-dessus tout, une question complexe

S E R V I N G C A N A D I A N S A U S E R V I C E D E S C A N A D I E N S Features - organization of ideas Caractéristiques – organisation des idées Organization of ideas: themes that make sense for the user from general to specific frequency of application Organisation des idées : thèmes qui ont un sens pour l’utilisateur du général au particulier fréquence d’application

S E R V I N G C A N A D I A N S A U S E R V I C E D E S C A N A D I E N S Features – drafting style Caractéristiques – style rédactionnel Drafting style: Length of sentences Choice of words Active voice Additional marginal notes Titles in the form of questions Reduced number of references Reduced number of defined terms Highlighting defined terms Style rédactionnel : Longueur des phrases Choix des mots Forme active Note marginale additionnelle Intertitre sous forme de question Réduction du nombre de renvois Réduction du nombre de termes définis Mise en relief des termes définis

S E R V I N G C A N A D I A N S A U S E R V I C E D E S C A N A D I E N S Features – layout Caractéristiques – mise en page Layout: Typography Presentation of the two versions Informative headings Summaries Diagrams Notes Examples Mise en page : Typographie Présentation des deux versions En-têtes informatifs Sommaires Schémas Notes Exemples

S E R V I N G C A N A D I A N S A U S E R V I C E D E S C A N A D I E N S Issues Enjeux Legal weight of proposed features Presentation of the 2 linguistic versions on facing pages Technical aspects Time Know-how Costs (drafting, printing and distribution) La valeur juridique des nouveaux éléments Présentation des 2 versions sur 2 pages disposées l’une en regard de l’autre Les aspects techniques Le temps Le savoir-faire Coûts (rédaction, impression et distribution)

S E R V I N G C A N A D I A N S A U S E R V I C E D E S C A N A D I E N S The next steps… Les prochaines étapes…