Vocabulaire 2.2   In response to your ad of...  En réponse à votre petite annonce du...

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
How to Answer Questions using Pronoms Compléments
Advertisements

Les pronoms compléments
conversation téléphonique
Table des matières En famille Part 1 Ma famille Subject pronouns

Who Wants to Be a Millionaire?
Réserver une table au restaurant
Primary French PowerPoints What’s Your Name?.
EXTRA CREDIT OPPORTUNITY Lisons, pp Répondez à A, B, C, D. +20 points possible added to a quiz or to MFL grade. 13 octobre ou avant.
Talking about your House How to say where things are, what they are like, and to whom they belong.
Les pronoms des objets indirects
Par Madame Cook. Some verbs form the passé composé with être, not avoir, as the auxillary or helping verb. Par exemple: Michelle a parlé au téléphone.
Vouloir, Pouvoir, Devoir To can, to be able to, to have to.
This powerpoint has some useful passages that you can read and adapt when thinking of your own answers about your plans for the future, whether it be.
La formation des questions Reflect a bit… Reflect a bit… Pourquoi est-il important de poser les questions? Pourquoi est-il important de poser les questions?
A Le verbe être et les pronoms sujets p. 84 Être (to be) is the most frequently used verb in French. Note the forms of être in the chart below. être to.
Mercredi le 28 novembre. Warm-up Ask in 3 different ways the following statements: John et Sophie sont à lécole.
French Possessive Adjectives
Les Adjectifs Possessifs
Starter: Use your vocab sheets and resources in your book to continue this word-chain using French words.
Français 3 Unit 03: Public Services Lycée Eastridge Madame Black.
Français La mémoire (2) Les phrases. Nous allons…
Unit 03: Public Services Lycée Eastridge Madame Black
Choisis la bonne réponse.
10 Survival Phrases Survival Answers 4/6 With Mr Angry Potato Head and Mrs. Mildly-Angry Carrot-Face.
Systems of Equations. A system of equations is a set of equations that have the same variables. A solution for the system is an assignment of variables.
Rules Each group answers every question. A student will be selected at random to answer the question. If that team misses, a 2 nd name is drawn, and they.
Do as I say – Part One Must + Have to with the Angry Family.
Le futur… e.g. I am going to go shopping. He is going to play football. We are going to watch T.V. Remember: To achieve a Level 5, you need to be able.
ROLE-PLAY 3 TRAVELLING ON BUSINESS Say youd like a ticket to Chambéry, please Je voudrais un billet pour Chambéry, sil vous plaît Say no, a single ticketNon,
Présentez-vous.
Bonne route 9 9 UNITÉ Quit Une leçon de conduite 34 LEÇON B La construction: préposition + infinitif p. 500 A La construction: adjectif + de + infinitif.

Magnets fiche projet / project sheet IAFACTORY THE MAGNETIC FACTORY magnets. IAFACTORY | conseil en architecture de linformation | |
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
IAFACTORY | conseil en architecture de linformation | | |
Comment Faire de Achats a la Poste Jiby James Period:7.
WALT: to talk about your brothers & sisters. P. 26 of Metro 1 Ex. 1a & 2a.
Jeu de Révision pour lexamen final 2ème Semestre.
ROLE-PLAY 1 DEALING WITH VISITORS TO THE COMPANY.
Bien Dit 1 Chapitre 1.1 Révision pour le quiz. Listen and indicate how old each person is. A. 4 ans B. 11 ans C. 27 ans D. 14 ans E. 16 ans.
Regarder les questions. What do you think they mean?
LEÇON 102. Écrivez vos devoirs: 1.Continuer de préparer lexamen final. 2.Check your Pinnacle, turn in any/all make-ups, missing assignments, re-takes,
Bonjour Tout le monde Monsieur Madame Mademoiselle
J’aime ma culture francophone, j’aime notre façon d’être, notre joie de vivre, nos traditions, nos manies. Je veux que mes enfants vivent ça et qu’ils.
LE FUTUR. How do you form the future tense? We will discuss this based on the categories we have already learned: er, ir, and re verbs.
Des expressions du temps
Using the future tense in French where English uses the present.
Chapitre 4 Structure. Avoir Study the following forms of the irregular verb avoir (to have). AVOIR ai as j’ tu il/elle/ona nous avons vous avez ils /elles.
Ma famille What? To be able to describe your family as part of the speaking controlled assessment How? Learn key words and phrases Develop simple descriptions.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Les meilleures photos de L'année 2005 D'après NBC LA VIE A DEUX PLEINE DE TENDRESSE mérite que l ’on se rapproche du ciel pour atteindre LE BONHEUR Life.
Pour commencer … Read the statements below and put them into three columns depending on whether they are written in the past, present or future tense.
Allez, viens! Chapitre 5. Première Étape What do you think you’ll do? Qu’est-ce que tu penses faire?
Les objectifs d’aujourd’hui: - Parler: Nos weekends - Examen du chapitre 5: Au café jeudi, le six février, 2014 (deux mille quatorze) Devoirs Jeudi : Quiz.
Faire maintenant! Do Now!
ROLE PLAY The role play is about communication and exchange of information. It is not the time for a LONG conversation! You can get full marks for very.
Les adjectifs possessifs
Quel est l’objectif selon toi ?. On the train ticket I gave you highlight: 1. the name of the French train company 2. the number of people who can travel.
Les activités quotidiens On the slides to follow are activities we do each day. Write them down! We will then discuss conjugating and create some sentences.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Donner/ passer un coup de fil/ téléphoner /à quelqu’un. KENNEDY VOUDRAIT PARLER AVEC SON DOCTEUR.
success criteria Remember how to make an international phone call
A Phone Conversation And maybe writing a letter too…
Passé Composé Participes Passés.
LES PRÉSENTATIONS. Jean-Paul présente son copain Marc à sa cousine Zoé. Jean-Paul: Zoé, je te présente mon copain Marc. Zoé: Bonjour! Marc: Bonjour!
Une conversation téléphonique. Un téléphone sans fil.
Mon enfance Quand tu étais petit, tu étais comment?
Une Conversation téléphonique
“If you talk to a man in a language he understands, that goes to his head. If you talk to him in his language, that goes to his heart.” Nelson Mandela.
Transcription de la présentation:

Vocabulaire 2.2

 In response to your ad of...  En réponse à votre petite annonce du...

 Âllo  to call/answer  appeler/répondre  Cordless  sans fil  to transfer the call/to transfer  transférer l’appel/passer

 Pick up  Décrocher  Hang up  raccrocher

 apprenticeship/internship  un apprentissage/un stage  full time/part time job  un travail à temps plein/partiel  a duration of  une durée de

 There is no answer.  Ça ne répond pas.  May I ask who is calling?  C’est de la part de qui/Qui est à l’appareil?  Can I leave a message?  Est-ce que je peux laisser un message? .. may I speak with... ? ...est-ce que je pourrais parler à...?.

 Is this...’s house?  Je suis bien chez...?  The line is busy.  La ligne est occupée.  Hold on,... I’ll put him/her on.  Un instant,... je le/la passe.  One moment,...  Un moment,... ..., you have the wrong number  vous avez fait le mauvais numéro. ... Could you call back? ...Vous pouvez rappeler?

 As part of my education,...  Dans le cadre de ma formation,...  Sincerely.  Je vous prie d’agréer, Monsieur/ Madame, l’expression de mes sentiments distingués.  Following our phone conversation,...  Suite à notre conversation téléphonique,...  Please, find my resumé attached.  Veuillez trouver ci-joint mon curriculum vitæ.

 To lead, direct  Diriger  Company  la société  job  un emploi  to be unemployed  être au chômage  to be hired/laid off  être engagé(e)/licencié(e)  To get, obtain  obtenir

 to earn money  gagner de l’argent  to work overtime  faire des heures supplémentaires