Lundi le 24 mars 2014
March 24-28th week 2014 lundi mardi mercredi jeudi vendredi F 1 H/O-Song: first line Requizzes? Notes: 153-54,55 (articles) Turn in rough drafts of Je me Presente-105 Finish Despereaux F 1 Rough drafts for 100 Notes: 156, 158, 59 Over VENIR, see La Vie en Rose videos Over Bor words “E” H/W: Study Rough drafts for 50 QUIZ: Bor’d words “E” Notes: 164-66 (adjectives) Review verbs/La vie en rose QUIZ: 5 verbs Notes: 168, 75 Rough drafts back See La vie & Video from text F 1 makeup quizzes Notes: 177-78 Finish video from text, see/say La vie en rose. Work on letter pg. 190 due Mon. 105. Project due 4/7 Next: Adjectives/articles prac. Flashcards, Grammar quiz, letter 190, project final copy F 2 H/O-Song, over first line. Makeup quizzes Due: Recipes/grocery list-for 105 Notes: 177, over verbs 166,167, 176 No H/W Over Verbs “Je ne veux pas” video Notes: 168, 70, 78, 79 (articles, partitive) Over song/Food PP No H/W Review song/food/verbs/quantities Notes: 188, 89, & “TOUT” 190 F 2 R QUIZ: Food 2 Notes: IL FAUT 191 See partitive powerpoint See food shopping PP and video. Makeup quizzes See DVD from: unit or from SAM NO H/W Next: M/T testing and book work. W-Th-Skit writing, flashcards, verbchart, Pomme de terre, grammar quiz. F2 PreAP Same as above, finish Butterfy, study for borrowed words quiz F 2 PreAP Same, but study for quiz Same, & QUIZ borrowed words “K” Same as above Review all grammar Grammar review F 3 3 poems –hard copy for 105. Fin? Cyrano? Poem/vocab 4 review Notes: 156 Y & En F 3 Poems-100 5 new expressions Art =new artists Puppet directions-Mon for 105 Notes: 158 F 3 Poems-50 Notes: 162, 168 Write skits in class: using units 3 & 4 Over phrases, art, poems Poems back Over phrases, art, poems, Finish skits Notes: 161-166 ORAL QUIZ-10 phrases Poems: final copies due Mon. “Ca fait mal” Zazie
F 3 Avez-vous vu “Jean de la Fontaine”? 3 poèmes –(les brouillons-105%) Votre poème-pratiquez! * (Les questions) Le vocabulaire- 4 www.classzone.com Notes: 156 (Y & En) Si nous avons le temps: Finissons “Cyrano” Les devoirs: Finissez les notes, faites les 3 poèmes, pratiquez votre poème. Demain: les 5 phrases et Camille Pissaro (l’artiste)!
F 3: Demain dès l'aube is one of French writer Victor Hugo's more famous poems. It was published in his 1865 collection Les Contemplations. It consists of three quatrines of rhyming Alexandrines. The poem describes a visit to his daughter Léopoldine 's grave. Demain, dès l'aube, à l'heure où blanchit la campagne, Je partirai. Vois-tu, je sais que tu m'attends. J'irai par la forêt, j'irai par la montagne. Je ne puis demeurer loin de toi plus longtemps. Je marcherai les yeux fixés sur mes pensées, Sans rien voir au dehors, sans entendre aucun bruit, Seul, inconnu, le dos courbé, les mains croisées, Triste, et le jour pour moi sera comme la nuit. Je ne regarderai ni l'or du soir qui tombe, Ni les voiles au loin descendant vers Harfleur, Et, quand j'arriverai, je mettrai sur ta tombe Un bouquet de houx vert et de bruyère en fleur
F 3: Demain dès l’aube Questions de compréhension - répondez en français: 1. Par où ira le personnage? 2. Pourquoi part-il? 3. Sur quoi seront fixés les yeux du personnage? 4. Qu'est-ce que c'est que la surprise à la fin du poème? 5. Qui le narrateur s’adresse-t-il ? (« vois-tu, je sais que tu m’attends » etc.) 6. Quelles sont les pensées et les sentiments exprimés dans ce poème ?
F 3-Le Pont Mirabeau Sous le pont Mirabeau coule la Seine Et nos amours Faut-il qu'il m'en souvienne La joie venait toujours après la peine Vienne la nuit sonne l'heure Les jours s'en vont je demeure Les mains dans les mains restons face à face Tandis que sous Le pont de nos bras passe Des éternels regards l'onde si lasse Vienne la nuit sonne l'heure Les jours s'en vont je demeure L'amour s'en va comme cette eau courante L'amour s'en va Comme la vie est lente Et comme l'Espérance est violente Vienne la nuit sonne l'heure Les jours s'en vont je demeure Passent les jours et passent les semaines Ni temps passé Ni les amours reviennent Sous le pont Mirabeau coule la Seine Vienne la nuit sonne l'heure Les jours s'en vont je demeure Guillaume Apollinaire is considered one of the most important literary figures of the early twentieth century. His brief career influenced the development of such artistic movements as Futurism, Cubism, Dadaism, and Surrealism, and the legend of his personality—bohemian artist, raconteur, gourmand, soldier—became the model for the avant-garde. In this poem, he speaks with lyyrics and a melancholy charm of simple emotions while innovating the absence of punctuation.
F 3 Les questions du Pont Mirabeau Questions de compréhension - répondez en français: Où se trouve Le Pont Mirabeau? Que symbolise la Seine pour le poète? Ce poème exprime…? Comment est le poème construit comme une chanson? Les motifs lyriques de l’amour perdu et du temps qui passe sont renouvelés par la forme du poème ? Comment? 6. À votre avis: S’agit-il de l’espérance d’un nouvel amour ou l’espoir de voir ressusciter les amours passées ?
F 3:Les 5 phrases On y va/Allons-y! Let’s go! Dommage! -Too bad! Comment dit –on ___ en français? How do you say…in French? (Ah bon? –Oh really?) Un truc-a thingie, whatsit, something. “J'ai pensé à un truc - I thought of something”. 5. Bof...-Meh, I don’t know, OK… QUIZ à vendredi!
F 2 PreAP Chanson: “Je ne regrette rien” 2. Dû: Les recettes/et la liste-for 105! (Recipe card: photo and typed on back: quantity & ingredients & how to make it in French) (Grocery list: Create a grocery list, complete with quantities listing at least 5 food items needed for your recipe PLUS a minimum of 15 more items for breakfast, lunch or dinner. That’s 20 minimum items! Turn in 1 typed LIST with your name on it, save copies for you & partner-F 2 Reg only) 3. Les Notes: 177, Reprise: Les verbes irreg: 166,167, 176-pratiquez 4. Finissons “Le papillon”!? H/W: Les recettes/la liste-100 et Le quiz—Les mots “K” à mercredi!
F 2 R ALL: Recipe and list final copies due today for 105. Tomorrow for 100. Wednesday for 50! H/O-Song, over first line. Notes: 177 Oral review Class: over verbs 166,167, 176 Review Food words: F 2 more Unit 3 La nourritu.ppt F 2 chp 3 food and table.ppt F 2 unit 3 French food shopping powerpoint.ppt No H/W! UNLESS you didn’t do your recipe/list. Next Mon. & Tues.-TAKS tests. You will do several exercises from the book practicing the grammar from this week. Bring a charged tablet to access the book online or bring a textbook! OR YOU WILL GET TWO DAILY GRADE ZERO’S!
F 2 ALL
F 2B-L’interro makeup La nourriture Le couteau 14. Vanille Le verre Une boisson Une assiette La cantine Les anchois La fourchette La serviette L’eau Nature Les champignons Les fraises 14. Vanille 15. Le yaourt Le service Le jambon Le plat Le limonade Commander Le croque-monsieur Le petit déjeuner L’addition Et comme… Une tasse
F 1 H/O-Song: first line-go over Requizzes? (A). Makeups? Notes: 153-54,55 (articles) Turn in rough drafts of “Je me Présente”-105 Finish “Despereaux” Next Mon. & Tues.-TAKS tests. You will do several exercises from the book practicing the grammar from this week. Bring a charged tablet to access the book online or bring a textbook! OR YOU WILL GET TWO DAILY GRADE ZERO’S! H/W: “Je me Présente”-for 100 rough draft
“Les yeux qui font baiser les miens, oral_grade_la_vie_en_rose.doc “Les yeux qui font baiser les miens, Un rire qui se perd sur sa bouche”…
BON TRAVAIL TOUT LE MONDE!!! Fin F 2: Your Être houses will be judged this week! ALL: Your Foreign Language week posters will also be judged this week! BON TRAVAIL TOUT LE MONDE!!!