Une pomme Une poire Une pêche Une banane Une tomate Une glace

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Vocabulaire 6.2 Français II Bon voyage ! 1.
Advertisements

Mangez bien! Revise some words on food Give advice about healthy living.
un hamburger une limonade un sandwich au jambon des frites un café
Mercredi 12 mai 2009 Je voudrais...
What does en mean? The object pronoun en usually means some or of them.
Learning Target: I can say what food items are in my fridge and in my basket. I can say which foods are healthy or not How? I will use the food vocabulary.
Au restaurant Plat principal Starter Boissons Main Course Entrées
LA NOURRITURE.
On fait les courses Allons en France 2 / 7.
Les quantités. assez de Jai assez mangé! On a assez de porc?
Le pronom en.
Combien en voulez-vous?
Choisissez la bonne réponse
Français II Leçon 1A - vocabulaire
Les nourritures (Food) Français I. Meals le petit déjeunerbreakfast le petit déjeunerbreakfast le déjeunerlunch le déjeunerlunch le dînerdinner le dînerdinner.
Food and Drink. un croissant un sandwich un steak.
Bonjour, tout le monde! Moi, j’ai faim et soif!
Au marché E. Morel. Lundi treize mars Objectifs: Les fruits et les legumes Fruits and vegetables.
Au restaurant Je prendrai un sandwich et une crêpe s’il vous plait.
A TABLE!.
Je vais Au marche’!.
Le marché La boucherie La boulangerie Le supermarché La pâtisserie
Les fruits et les légumes
Au Marché DIALOGUE.
Au café (At the café).
Au Restaurant. Au Restaurant Qu’est-ce que vous désirez, monsieur? Le Serveur/La Serveuse.
Au restaurant: Learning Target: I can … Understand a French menu
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit
Food - La Nourriture Flash cards la cr é merie On ach è te: à:à:
La nourriture – food Un repas – meal
Qu’est-ce que tu veux manger ce soir?. Prenez un tableau.
‘ER’ Verbes endings -e -ons -es - ez -e - ent -e - ent -e.
Les Fruits une pomme un citron une orange un pamplemousse une banane
Journal – mardi, le onze nov. Look at your vocab list. Choose 5 words you are still having trouble with and either use them in complete sentences or draw.
Petit dèjeuner Dèjeuner Dîner Les repas = meals.
ROLE PLAY The role play is about communication and exchange of information. It is not the time for a LONG conversation! You can get full marks for very.
LE PARTITIF avec la nourriture! Partitive: Think..PART of something! PARTITIVE: SOME, SOME OF= du-(Masc. words- Le/Un)du-(Masc. words- Le/Un) de la-(Fem.
L’Objectif: Order drinks and snacks Practise numbers.
Chez KEVICC Café Les Boissons Un thé - 1€ Un coca –0,50€
Healthy Lifestyle – Les Repas
WALT: UNDERSTAND QUANTITIES AND AMOUNTS IN FRENCH WILF: USING HIGHER NUMBERS AND WORDS FOR DIFFERENT PACKETS AND CONTAINERS FOR LEVEL 3A.
Leçon 11, Partie 2 Definite, indefinite, and partitive articles.
Au Marché.
Les aliments révision. Ecrivez le plus d’aliments que possible! (Write down as many foods in French as you can think of!)
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Warm up As a tradition, French family members share food together and take the opportunity to talk to each other while enjoying the food. Write 5 sentences.
La date: _____________________________ Sortez vos cahiers et preparez vous pour le teste pendant 5 minutes. Ecrivez dans vos cahiers la regle suivante:
Can you find ALL the items in 5 minutes? beefbuttercorn bottle of waterbreadonion coffeesugargrapefruit carrotsstrawberriespastries cerealcheesefish mushroomcakepotato.
La nourriture française
Lesson 3B La nourriture et les boissons. Video 3B: Page 48.
Joanne Crease - Dane Court Learning intention To be able to ask for and buy pocket money items.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
La nourriture (Reading Levels 3-4)
Year 10. Bon appetit unit. Introducing ‘en’. ‘en’ – ‘some of it’ or ‘some of them’ ‘En’ is a small but important word in French that is commonly used.
Fill in the pyramid with the missing French food vocabulary.
____________ ______________ ____________ _______________ le pouletles cerises la pastèqueles fraises une tranche deun pot de.
Unité 8-B On fait les courses. a pastry shop une pâtisserie.
A TABLE!.
Objectifs: Learn the names of fruits in French
Warm up If hired in a restaurant, what position would you like to work? Tell why?
Lesson Objective : To be able to say what fruit and vegetables you like Success Criteria You must recognise new words for fruit and vegetables in French.
Learning Objective To practice prices. To be able to ask for quantities of food in a shop.
Le café -The café is a favorite gathering place for French young people. They go there not only when they are hungry or thirsty but also to meet their.
Making Purchases Combien en voulez-vous? Je voudrais une livre de tomates. C’est combien, s’il vous plaît? C’est 4 euros.
Fruit J’aime la pomme l’orange la banane I like.
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
Expressions of Quantity. Combien de To ask “how many” or “how much,” use the expression combien de before a noun. Combien de croissants est-ce que tu.
Les pronoms Y et EN. Les pronoms – révision Use pronouns to avoid repeating words.
French Day at Oaklands Junior School – 9.30 Class 1 Assembly – 10.30Session 1Deborah Draffin to take groups in Years 3 & 4 to the café
Examen Final-Partie orale Français 2-semestre 2 Mme Dutton HHS.
Transcription de la présentation:

Une pomme Une poire Une pêche Une banane Une tomate Une glace Une orange Une pomme de terre Un gateau Un kiwi Un pamplemousse Un ananas Un melon Un poivron Des raisins Des bonbons Des chips Des frites

Qu’est –ce qu’ y manque ? Usual flashcard games, Use of realia Smelly pots (race to identify and put in order on board.) Use of role play in shop with specific quantities (new slide), Use of art, health & fitness.

C’est quel numéro, la poire ? C’est quel numéro, le melon ? C’est quel numéro, les bonbons ? Le numéro 15, c’est quoi ? Le numéro 1, qu’est-ce que c’est ? Le numéro 27, c’est quoi ? 21 5 44 60 1 27 60 7 58 44 3 11 9 41 15 17

5 tartelettes dans une pâtisserie, Une tarte au citron Une tarte aux pommes Une tarte aux poires Une tarte aux cérises Une tarte aux fraises 5 tartelettes dans une pâtisserie, 5 tartelettes – des tartes au fruit, 5 tartelettes et dit, “ 1 tartelette pour moi, merci ! “ 0 tartelettes dans une pâtisserie, Il n’y a plus de tartes au fruit, 0 tartelettes et dit, “ Je ne ferais jamais plus mes achâts ici ! “ Sing down from any number. Act out as singing. Teach the fruits. What colour are the fruits? How many can they see? Simple role-play in a shop; -Bonjour ! -Bonjour je voudrais…. s’il vous plaît. -Voilà. Ça fait un Euro. -Voilà. Merci. Au revoir. -Au revoir.

Alors, donnez-moi des bananes Et une boîte de chocolats “Un kilo de pommes” to “The Blue Danube” Un kilo de pommes Et avec ça? Une tranche de jambon Merci, voilà Une bouteille de vin Vin rouge, vin blanc? Vous avez du pain? Ça fait trois francs. Une boîte de sardines Voilà, c’est tout? Et une aubergine Il n’y en a plus Alors, donnez-moi des bananes Et une boîte de chocolats

Arcimboldo -recognising familiar food items. -seasons, professions. -personalities. http://wsgfl2.westsussex.gov.uk /aplaws/grid+keystage1/play /Arcumboldo.surf

C’est bon pour la santé ou c’est mauvais pour la santé ? Monsieur Malsain Madame BonneSanté Mademoiselle Bonneforme

Using the tube map (and giving directions to revise colours/numbers/directions) plan some trips for a French tourist in London, depending on what they like. This is also an opportunity to teach places in town, and to learn about our capital. You could create a simple flier with events and dates in French (of films/concerts/ markets/opening times of monuments) for them to plan the day in detail. Je voudrais manger au restaurant / voir un film / visiter un monument / aller au marché