C’est à toi! 2 Unité 2 – Nous sommes a;;és à Paris.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Avoir et Être Les règles et du pratique Par C. Halsall (Brookfield)
Advertisements

Objectifs réviser les activités à la maison
Comment ils sappellent?. Jaime / je déteste habiter dans ma région Le but: In this lesson you will learn how to say why you like / dislike living.
Qu’est-ce que tu veux faire au jour de l’An 2014?
Starter Fill in the gaps with the right words from the bottom:
Match-up the numbers to the letters
J S R D U H E F J S P E A A M F J N D L M P I F C _________________
• What expectations do you have of yourself? • What expectations do you have of each other? • What expectations do I have of you?
La visite de Clément l’Aplati à Paris
Le temps futur.
Partie B- Qu’est-ce qu’il faut faire ?
Le Passé Composé Deuxième partie : ETRE Il faut 3 choses 1 Subject Pronoun 2 Auxiliary Verb 3 Past Participle.
Passé composé with être (a “D”, “R”, and “P” are missing. They stand for devenir, revenir and passer.
Livre page 48. There are 4 different ways to form questions. Félicitations!! You already know 2 of the ways ☻ We have not “officially” studied this concept.
Français II Le projet – Le voyage en France.   You are writing a travel/photo journal in order to keep track of your great trip to the cities of France.
La Famille McNamara Par Mme. McNamara.
Le passé composé du verbe aller
FORMING QUESTIONS ????????????????? ??. 3 WAYS TO ASK YES/NO QUESTIONS 1. Make your voice rise at the end of a sentence (Note: Your voice WILL rise at.
How do you conjugate a regular –er verb? You drop the –er Ex: parler  parl jouer  jou travailler  habiter 
Forming questions in French
1.What does ‘compagne’ mean? 2. Write the french for the following: I live in the city/town 3.What is blue in french? 4.What is brown in french?
Warm up About your dream vacation: Write five sentences about your dream vacation. Can you imagine things you would do once you arrive there. Make sure.
Prendre is NOTa regular RE verb. It is an irregular verb. Prendre = to take (can also mean to have when used with food) Prendre = to take (can also mean.
Warm up Can you unscramble the following words. Then, imagine that those items belongs to your friend; now, write a few sentences to compliment your friend.
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Le passe composé.
Warm up What activities you must (devoir) do every day, every week, or every year in your life. Then write a sentence like: chaque jour, je dois respirer.
Warm up Write down four things that happened to you during the week or on the week end.( so you need to write four sentences)
Vendredi premier février 2013 Starter Le temps: Il est froid et il pleut aussi. Complete the sentences on the worksheet with the correct word from the.
Irregular Adjectives Not all adjectives are made the same.
Les recommendations.
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
PC. 1. Lisez ce texte. 1. Lisez ce texte. 2. Faites un deuxième exemplaire du texte en dessous. 2. Faites un deuxième exemplaire du texte en dessous.
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
Alien has just landed in Disneyland Paris and is at the tourist information centre. He needs some help with asking questions.
Le futur proche Français 8-1 – Unité 1.
Les aventures de Clément l’Aplati à Paris
 C’est à toi 1 – Unité 6 - En voyage Qu’est-ce que vous avez fait hier?
CAT – Level 2 Unité 2 - En voyage le Passé Composé.
Le Passé Composé How to make the past tense in French…
SORTIR Leçon 8: Tu es sorti? to go out to get out je sors nous sortons
Warm up Can you unscramble the following words: inache orésté/machber arimero/rauube/strope. Then, imagine that those items belongs to your friend; now,
Français 1 1. Unlike the regular –ER verbs that you have learned so far, the verb être is an irregular verb.
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
On conjugue! [Avoir et Etre] It is very important to learn and practise using the conjugations of verbs in French.
CAT – Level 1 Unité 6 _ En voyage le Passé Composé.
 C’est à toi 1 – Unité 6 - En voyage Nous avons visité Paris.
‘Oddballs !’ Some more irregular verb revision in the Present Tense.
Les verbes qui prennent un infinitif. Les verbes qui prennent un infinitif: Il y a beaucoup de verbes qui prennent un infinitif directement après (souvent.
CAT – Level 2 Unité 2 - En voyage le Passé Composé.
Français I – Leçon 6A Structures demonstrative adjectives passé composé with avoir.
The Passé Composé Objective: to talk about things we have done on a visit to explain what events happened to speak and write about events in the past.
Revue: Answer each question with a command. Qu’est-ce que je dois prendre… 1.pour aller à Miami en été? 2.pour aller au Canada en hiver? 3.pour aller en.
What’s the weather like?. Look at the verb phrase fait-il above Turn it around and you have il fait The phrase Il fait can be used to describe lots of.
U NITE 7A: E CHAUFFEMENT 1 L E PREMIER OCTOBRE Le mot juste Fill in each blank with an appropriate vocabulary word. 1. M. Tremaine doit ( must ) avoir.
Objectif: to learn adjectives that can be used to describe a town. Checkout task: to write short sentences to describe a town using both regular and B.A.G.S.
Qu’est-ce qu’on va faire à Paris? Play the presentation Note the new vocabulary & complete the activities.
Module2 – Unit 1 - Une semaine à Paris Source: Studio 2 Textbook (Pearson)
VOULOIR (to want). VOULOIR O Je veux O Tu veux O Il/Elle/On veut O Nous voulons O Vous voulez O Ils/Elles veulent.
AVOIR Quick review of the conjugation of the verb AVOIR  J’ai  tu as  Il/elle a  Nous avons  Vous avez  Ils/ells ont.
Les emplois! Jobs possibilities: Relier les noms français et les noms anglais.
Let’s talk about the past. Preterit in English -ed ending for regular verbs in the past.
OBJECT PRONOUNS WITH THE PASSÉ COMPOSÉ Page 122. Placement  With all object pronouns, placement is the same. DirectIndirectPlaces De+ nouns or ideas.
Pin your French person where you feel you are at the start of the lesson GARE - I don’t know anything…(L0-1) PATISSERIE - I know a few words about technology.
Mots de questions OBJECTIF: ASK FOR SPECIFIC INFORMATION.
Les compléments d’object direct Direct object pronouns le, la, l’, les.
Que veut dire…. 1.Un crayon 2.Une étagère 3.Un pupitre 4.Une fenêtre 5.Une porte 6.Des chaises 7.Des feutres 8.Des élèves un unedes Why do some words have.
Unité 4 – Revue Suumative assessment
What about discrete point skills?
Unité 4 – Revue Suumative assessment
Transcription de la présentation:

C’est à toi! 2 Unité 2 – Nous sommes a;;és à Paris

Votre journal? Context: You just finished the tour of Paris. But you were so busy you simply jotted down some notes. Now on your way home on the plane, you are trying to piece together the event of the week.

Votre journal? Task: Write your journal Purpose: Describe what you and your friend have done in Paris You need to use Passé Composé

TIPS FOR SUCCESS  You are going to write a paragraph not a list of sentences.  Use linking words (d’abord, ensuite,…. enfin)  Try to make longer sentences telling when you do something, where, with whom…  Use ET – MAIS – AUSSI - PARCE QUE – QUAND  You can add some appropriate info if necessary

Le premier jour Fabrice, Alex et Bruno – Prendre des photos de la Tour Eiffel Tim- ne pas pouvoir marcher / être en retard au rendez-vous Asley, Leslie et Sown – Faire les magasins sur les Champs Elysées Cara et Mariana- Vouloir visiter Montmartre / boire un coca sur une terrasse Chrisine, Lily et Kali – Devoir écrire des cartes postales

Le deuxième jour Jack et Daniel – perdre leur passeport / devoir rester à l’hôtel. Roman et Erika – ne pas vouloir chercher le passeport de Jack et Daniel / préférer faire une tour en bâteau mouche sur la Seine Natalia et Rachel– mettre un chapeau à fleur/ il faire chaud. Sean, Brett et Amélia- Lire le guide touristique / avoir mal aux pieds.

Le premier jour Michael et Zack– Prendre des photos de la Tour Eiffel Andrew- ne pas vouloir marcher / être en retard au rendez-vous Elisabeth et Julia– Faire les magasins sur les Champs Elysées Cara– Devoir écrire des cartes postales Daniel- visiter Montmartre et boire un coca sur une terrasse.

Le deuxième jour Claire et Belle– perdre leur passeport / devoir rester à l’hôtel. Juliana– ne pas vouloir chercher le passeport de Jack et Daniel / préférer faire une tour en bâteau mouche sur la Seine Viviana et Vivian– mettre un chapeau à fleur/ il faire chaud. Daniel et Mathieu- Lire le guide touristique / avoir mal aux pieds.