Le but aujourd’hui est… I can say what school supplies I need
Please add the following terms to your packet Markers Crayons Glue Scissors Dictionary
Extra Classes Agriculture: L’agriculture Psychology: La psychologie ASB: Le conseil étudiant
Les périodes: please add these to your guided notes page La première période – 1st La deuxième période – 2nd La troisième période – 3rd La quatrième période – 4th La cinquième période – 5th La sixième période – 6th La septième période -7 th
Qu’est-ce que vous avez besoin à l’école? Il me faut…
I need… Il me faut… J’ai besoin d’
Un sac à dos
Un crayon
Un stylo
Une feuille de papier
Un livre
Un cahier
Une calculatrice
Un classeur
Une règle
Une gomme
Un taille-crayon
Un dictionnaire
Les feutres
Les crayons de couleurs
La colle
Les ciseaux
Une agrafeuse
Activité 1 Listez 4 choses que vous voyez dans le sac à dos de Mlle Tougher.
Activité 2 Qu’est-ce qu’il y a ton sac à dos? One person has backpack A, other student has backpack B. Person A describes what is in his/her backpack and person B draws those items. Then switch places. Say= Dans mon sac à dos, il y a…
Activite 3 You are studying abroad in France. Tomorrow is your first day of school. Your host mother wants to know what school supplies you need. She’s not home, so you write her a letter in French describing the school supplies you need. You need at least 10 school supplies. *Turn in papers to Ms. Croket when finished.
Activité 4 (Using the vocab list Ms. Croket just gave you.) Draw a picture of 10 school supplies. Exchange your paper with a friend and label the supplies in French.
Stamps I can: – Say 3 school supplies I need