Le but aujourd’hui est… I can say what school supplies I need.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Classroom Activities in French
Advertisements

Le vocabulaire School Supplies. une table une craie.
Les Objets dans La Salle de Classe.
Tout All you need to know. Weve learned possessive adjectives My in french is __________? Your in french is ___________? His/her/its in french is ________?
les fournitures scolaires masculin! féminin! un crayon un stylo
Classroom Objects Vocab
Exercice #20 1. Quelle est la date aujourd’hui?
To the tune of The 12 Days of Christmas
Français La mémoire (2) Les phrases. Nous allons…
un crayon un ordinateur un stylo un taille-crayon.
Les Fournitures Scolaires (School Supplies)
Copyright 2011 – L’école Copyright 2011 –
C B A D F E J H I G.
Dans la salle de classe Objects in the Classroom.
Tes affaires d’école [Your school things].
Exercice # 4 Pour la classe de maths, j’ai besoin de _________, _________, et __________. Pour la classe de français, j’ai besoin de _________, _________,
Rules All groups answer every question on their grid. Question-picking goes in order, regardless of who answers the question correctly. Keep track of.
Allez, Viens I Chapitre 3.1 Tout pour la rentrée Created by: Dimick.
Qu’est-ce que tu as dans ton sac?
Unité 4 La Salle de Classe
les fournitures de l'ecole
Essential Questions: What are the names of some school supplies in French? What are the colors in French? Lesson 7.
Un sac à dos. un sac à dos un livre une gomme.
C’est à toi! 1 Revue Transparencies.
Les Monstres Due Next Class: A day- Tuesday B day- Wednesday.
Dans le ( sac à dos ). Dans le sac à dos, il y a … Un crayon.
Français 1 – unité 2 You are going to learn about classroom objects!
Les verbes irréguliers: être et avoir. Verbs are REGULAR when they follow a RELIABLE PATTERN that NEVER CHANGES from verb to verb. We’ve learned two kinds.
Starter Mon (beau) père … Ma (demi) sœur … Mon (demi) frère …
Les adjectifs possessifs
Les cheveux Les yeux. Pour décrire moi – in order to describe me J’ai – I have Je suis – I am Les filles (endings change)
Greetings, formal and informal
Classroom vocabulary Review for Quarterly Exam. Martin, tu as un crayon de papier?
Dans mon sac lundi 20 septembre L’objectif:
WALT: how to talk about your timetable
 I can give someone’s age.  I can write a description of myself and of someone else.
Dans la chambre il y a une fille brune. Elle est petite et jeune. C’est une élève. Elle étudie. Il y a aussi une guitare jaune, un vélo rouge, une fenêtre.
Répondez aux questions en français. A: How do you say? 1.I must travel.3. I would like to dance. 2.I want to sing.4. I don’t want to work. B: Finish with.
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
Alien has just landed in Disneyland Paris and is at the tourist information centre. He needs some help with asking questions.
À L’ÉCOLE J’AI BESOIN DE……. !!!!!
Revision – Les competences orals HELLO HAVE A NICE DAY GOODBYEPLEASE SEE YOU LATER YOU’RE WELCOME (FRIEND) SEE YOU NEXT TIME YOU’RE WELCOME (FORMAL) SEE.
Madame Dager puts you in. Possessive adjectives A 100 A 200 A 300 A 400 A 500 Possession with “de” B 100 B 200 B 300 B 400 B 500 Ordinal numbers C 100.
Journal – le 24 novembre Décrivez la salle de classe. List as many classroom vocab words as you can remember. (Put all written activities in your journal.
Le matériel scolaire. Vocabulaire Un compas Un sac Un stylo Un cahier.
La salle de classe. Un stylo est sous la feuille de papier.
Classe de sixième Objectives To learn about classroom objects Listen to the sounds Look at the words Say the words out loud - pronunciation Write the.
Objectives: To be able to use the vocabulary about school objects Objectives: To be able to use the vocabulary about school objects Beginners B B T T Teacher.
Français I Leçon 1B - vocabulaire
Unité 2 Leçon 1 I can describe myself and others Day 3 I can describe an ideal friend.
INTERRO-#1 LES FOURNITURES SCOLAIRES Français 1. There will be a spelling section on the test: 1. français 2. histoire 3. rentrée.
Dans la salle de classe À l’ecole. Asking about objects… Comment dit-on ______ en français? On dit _________. Qu’est-ce que c’est? C’est un (une) ______________.
Le 4 janvier 2016 Bell Ringer Who can tell me how to ask the following questions? When do you go for a walk? Where do you live? Why is he studying?
Negative sentences Questions
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
Les Fournitures Scolaires
La Pratique Orale! Qu’est-ce que tu as chez toi ? J’ai un/une/des… Je n’ai pas de… Qu’est-ce que Madame a en classe ? Elle a un/une/des … Elle n’a pas.
La Pratique Orale! Qu’est-ce que tu as chez toi ? J’ai… De quelle couleur? Il est / Elle est… Qu’est-ce que Madame a en classe ? Elle a … De quelle couleur?
Faites-le maintenant BUT: En quelle classe es-tu?.
Faites-le maintenant But: De quoi as-tu besoin pour tes cours? 1. Il a besoin de lever la main. 2. Il a besoin de craie. 3. Ils ont besoin d’aide. 4. Ils.
La Salle de Classe = ___________ Objectif: to ask and respond about classroom objects.
Au Debut #1 Leçon 1B Les Directions: à traduire: 1.les amis = the friends 2.la littérature = the literature 3.la différence = 4.le problème 5.le bureau.
Que veut dire…. 1.Un crayon 2.Une étagère 3.Un pupitre 4.Une fenêtre 5.Une porte 6.Des chaises 7.Des feutres 8.Des élèves un unedes Why do some words have.
LES DÉTERMINANTS POSSESSIFS FSL9 - RÉVISION. QU’EST-CE QUE C’EST? As we have learned so far, determinants are used before nouns – they indicate some sort.
Les affaires d’école. Qu’est-ce que tu as? J’ai un bic.
DANS MON SAC - IN MY BACKPACK exercise book ballpoint pen pencil
Les devoirs - homework Instructions:
Mon enfance Quand tu étais petit, tu étais comment?
En Classe (in the classroom)
Le matÉriel scolaire = School Supplies.
Transcription de la présentation:

Le but aujourd’hui est… I can say what school supplies I need

Please add the following terms to your packet Markers Crayons Glue Scissors Dictionary

Extra Classes Agriculture: L’agriculture Psychology: La psychologie ASB: Le conseil étudiant

Les périodes: please add these to your guided notes page La première période – 1st La deuxième période – 2nd La troisième période – 3rd La quatrième période – 4th La cinquième période – 5th La sixième période – 6th La septième période -7 th

Qu’est-ce que vous avez besoin à l’école? Il me faut…

I need… Il me faut… J’ai besoin d’

Un sac à dos

Un crayon

Un stylo

Une feuille de papier

Un livre

Un cahier

Une calculatrice

Un classeur

Une règle

Une gomme

Un taille-crayon

Un dictionnaire

Les feutres

Les crayons de couleurs

La colle

Les ciseaux

Une agrafeuse

Activité 1 Listez 4 choses que vous voyez dans le sac à dos de Mlle Tougher.

Activité 2 Qu’est-ce qu’il y a ton sac à dos? One person has backpack A, other student has backpack B. Person A describes what is in his/her backpack and person B draws those items. Then switch places. Say= Dans mon sac à dos, il y a…

Activite 3 You are studying abroad in France. Tomorrow is your first day of school. Your host mother wants to know what school supplies you need. She’s not home, so you write her a letter in French describing the school supplies you need. You need at least 10 school supplies. *Turn in papers to Ms. Croket when finished.

Activité 4 (Using the vocab list Ms. Croket just gave you.) Draw a picture of 10 school supplies. Exchange your paper with a friend and label the supplies in French.

Stamps I can: – Say 3 school supplies I need