Aujourd’hui c’est mercredi vingt-neuf octobre

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
French 1 Chapter 5 Review verbs, Seasons, Months, Weather, and Faire.
Advertisements

Le calendrier français.
Le Calendrier The Calendar.
Aujourdhui cest mardi huit octobre Le plan! 1.Introduction 2.Ecouter 3.Parler 4.Ecrire 5.Jouer! Il fait gris! Le but! Les jours, les mois de lannée et.
Talking about yourself
Put the days of the week in order:
Unité 2 Friday Monday Tuesday Thursday Saturday Sunday Wednesday.
Copyright 2011 – Les Mois et Les Jours Copyright 2011 –
+ Les Dates Importantes. + Narration en françaisAttention à la forme des dates… Voici mes projets pour la semaine: mercredi le 21 mars, je vais au gymnase.
C’est le 6 mai, (mil neuf cent quatre-vingt-quatorze.) C’est dimanche.
LEXAMEN DE DIX SEMAINES FRANÇAIS I QUEST-CE QUE VOUS VOULEZ ÉTUDIER? GreetingsDatesTime.
French Second Level The Weather.
Mardi 20 Novembre 2012 Recap I can
Todays objective: to be able to say when our birthdays are. Quelle est la date de ton anniversaire?
Mon anniversaire est le 29 juin. J’ai trente-huit ans!
Le Calendrier français.
Les jours de la semaine BV1 – LP E-F.
La date.
Study & revise the numbers carefully.
Unité 2 La vie courante Leçon 4 C Le temps. Thème et Objectifs ●Everyday life in France ●In this unit, you will learn how to get along in France. ●You.
What’s the weather like?
City of Edinburgh French First Level Les couleurs!
Lesson 4B LE JOUR ET LA DATE
Unité 2 La grammaire d’Unité 2. L’accord o One must make agreement from the noun(s) to the verb: - Il coûte… - Elle coûte… - Ils coûtent… - Elles coûtent…
Les 12 mois de l’année! janvier juillet février août mars septembre avriloctobre mainovembre juindécembre.
Numbers, Months, Days, Dates
Block 2A: le 17 Septembre  SILENTLY complete the spelling worksheet.  When you’re finished, study for your make-up alphabet quiz!!
Livre page 48. There are 4 different ways to form questions. Félicitations!! You already know 2 of the ways ☻ We have not “officially” studied this concept.
Transition Unit Personal Information Lesson 1
City of Edinburgh French Early Level
Year 7 Calendar Project WALT: Important French dates WILF: To write opinions about each month (level 3) To research important French dates (level 4) To.
To ask/tell dates and birthdates. vocabulaire  Un jour  Une semaine  Un mois  Quel jour est-ce?  C’est lundi.  Quel mois est-ce?  Quelle est la.
Unité 5-B. the months les mois Quels sont les mois? janvier février mars.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Leçon 4B, la date – de la page 60 jusqu’à la page 63
Objectives: You are going to learn the days of the week The months of the year The seasons Say the date and when your birthday is.
Le calendrier français
FLASH! Power Point Sample. Use FLASH! with any level I put a variety of topics in here so you can see how to make a FLASH! with different levels of learners.
French 1: jours, mois, saisons 2
Les Mois. Janvier Février Mars Avril Mai Juin.
Les Dates révision. Les Jours 0 lundi 0 mardi 0 mercredi 0 jeudi 0 vendredi 0 samedi 0 dimanche.
Dates.
Chapter 4 Review Sports et passe-temps. 1. List these activities in French To play golf – Jouer au golf To swim – nager To in-line skate – faire du roller.
Monday Tuesday WednesdayThursdayFridaySaturdaySundaylundimardimercredijeudivendredisamedidimanche.
4) Sept 1) Huit 5) Trois 6) Neuf 3) Dix 2) Quatre A E C F A B H J C FED GHI J 7) Onze 8) Six 9) Cinq 10) Deux D G I B Pour commencer
La Date continued Les jours de la semaine (the days of the week)
WALT: THE ALPHABET AND TELLING THE TIME IN FRENCH
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
Le calendrier français.
Unité 2 Leçon 4.  1. Quelle heure est-il?  What time is it?  2. Il est….  It is…..  3. une heure  One o’clock  4. Huit heures du matin  8 in the.
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
À la Carte Nous sommes mardi le 12 janvier Mme Panter’s Français Café 1. Copiez ce tableau DANS nos NOTES: 2. Which day is today? Bellwork: Objectives:
UNITÉ II: LEÇON 6 PARTIE B: LES MOIS ET LA DATE. LES MOIS DE L’ANNÉE janvier January.
Faites-le maintenant BUT : Quel temps fait-il en octobre? 1. mars 2. août 3. novembre 4. mai 5. janvier 6. septembre.
Les jours de la semaine Days of the week FR1. Il y a sept jours dans la semaine Lundi Mardi Mercredi Jeudi Vendredi Samedi Dimanche.
Les mois, les jours et les dates
Reprise Rappel 1, Part 2.
Y2 Spring 1 Vocab Les 12 mois de l’année janvier
French 1st Level The Weather.
Quelle est la date aujourd’hui?
Leçon 1.2 Leave your notes out on your desk to be checked off
Bonjour! La Classe de Français.
Quelle est la date aujourd’hui? Aujourd’hui c’est mardi 19 septembre!
Leçon 1.2 Leave your notes out on your desk to be checked off
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui?
Vocabulaire les jours de la semaine
Les mois, les jours et les dates
Les Nombres - Starter
Transcription de la présentation:

Aujourd’hui c’est mercredi vingt-neuf octobre C’est l’automne Le plan! Prononciation Les dates! Le temps! Jouer!

Apprendre les dates et le temps! Le but! Weather Days of the week Months of the year Apprendre les dates et le temps! Seasons

There are 6 vowels in French… Try saying them as fast as you can!

Usually in French, when a word ends in t, we don’t pronounce the t - it’s silent! C’est Présent Petit

C’est énorme! C’est un bébé. C’est Anna. However, if the word following it starts with a vowel, we pronounce the t! C’est énorme! C’est un bébé. C’est Anna.

You should also pronounce the t when it’s followed by an H muet. C’est horrible! C’est historique. Normally for names this is not the case!

C’est John. C’est Andrew. C’est Emma. C’est Yvonne. C’est Claire. Can you work out how you would say each of the phrases below? Have a go and then listen to see if you got it right! C’est John. C’est Andrew. C’est Emma. C’est Yvonne. C’est Claire. C’est Henri.

Activité 2 C’est qui?

Activité 2 C’est qui? All pupils put their heads down on their desks (posez les têtes). The teacher passes one pupil something secret to hide e.g. small teddy. You could also do this like Heads down, thumbs up. The teacher then asks everyone to lift their heads (levez les têtes). The pupils then have to try and guess who was chosen around the class by saying, “C’est…” plus the person’s name. Before they guess, the rest of the class can ask, “C’est qui?” Whoever gets it right can then be the teacher for the next round and can choose the next person. You could adapt this and play it as wink murder or as heads down, thumbs up.

Posez les têtes! Le prof touche une personne! Levez les têtes! Put your heads down. The teacher touches one person. Put your heads up. Levez les têtes!

Tout le monde pose la question “C’est qui?” Dévinez la persone! E.g. “C’est Anna?” Everyone asks the question, “C’est qui?” (who is it?), Guess the person e.g. Is it Anna?

Le prof répond… Oui, c’est Anna! Non, ce n’est pas Anna! The teacher answers – no it’s not Anna or yes, it’s Anna! You can get the class to say this together by shaking your head for non and nodding for yes and getting them to all give the response together.

French First Level Les jours de la semaine Les mois de l’année Les anniversaires

Vocabulary Days of the week This will have been done in the Early level but has been included as revision. C’est quel jour? What day is it? C’est It’s lundi Monday mardi Tuesday mercredi Wednesday jeudi Thursday vendredi Friday samedi Saturday dimanche Sunday NB: Days of the week do not have capital letters in French

Vocabulary Months of the year C’est quel mois? What month is it? C’est It’s janvier January février February mars March avril April mai May juin June juillet July août August septembre September octobre October novembre November décembre December NB: Months of the year do not have capital letters in French

Vocabulary Dates and birthdays Quelle est la date? What is the date? C’est lundi deux mai It’s Monday 2nd May Le premier The first C’est mon anniversaire It’s my birthday C’est ton anniversaire It’s your birthday Joyeux anniversaire! Happy birthday!

C’est quel jour? What day is it?

C’est lundi lundi

C’est mardi mardi

C’est mercredi mercredi

C’est jeudi jeudi

C’est vendredi vendredi

C’est samedi samedi

C’est dimanche dimanche

C’est quel mois? What colour is it?

C’est janvier

C’est février

C’est mars

C’est avril

C’est mai

C’est juin

C’est juillet Le 14 juillet is Bastille Day in France hence the fireworks. You can watch a clip of Bastille day and the fireworks at the Eiffel Tower here: http://www.youtube.com/watch?v=dYLqDGnhQGw

C’est août Août sounds like the Scottish oot as in - it’s nice to get oot and aboot in août 

C’est septembre

C’est octobre A noter! You pronounce the T on C’est when the next word starts with a vowel!

C’est novembre

C’est décembre

Le détective premier = 1st What colour is it?

Quelle est la date? What colour is it?

C’est lundi deux mai Monday 2nd May What colour is it?

C’est jeudi onze août Thursday 11th August What colour is it?

C’est dimanche vingt janvier Sunday 20th January What colour is it?

C’est vendredi neuf juillet Friday 9th July What colour is it?

C’est mercredi trois juin Wednesday 3rd June What colour is it?

C’est lundi premier mars Monday 1st March What colour is it?

Charades des dates! 1. Prend une carte 3. Mime la date E.g. Le premier mai 2. Lis la date

PLAY YOUR DATE RIGHT!

Plus tôt ou plus tard? lundi le huit janvier jeudi le vingt juin samedi le dix mai samedi le dix-sept mai le premier juillet Plus tôt ou plus tard? NICE TO SEE YOU! TO SEE YOU…

Chapeau mes amis! Jouons encore!

HIGHER OR LOWER? Plus tôt ou plus tard? jeudi le cinq décembre samedi le deux février dimanche le dix avril vendredi le quatorze novembre lundi le premier octobre

Bravo tout le monde! Vous êtes super!

C’est ton anniversaire It’s your birthday!

C’est mon anniversaire It’s my birthday!

Mon anniversaire c’est le… My Birthday is the…

Joyeux anniversaire!

Joyeux anniversaire. Joyeux anniversaire. Joyeux anniversaire Joyeux anniversaire! Joyeux anniversaire! Joyeux anniversaire! Joyeux anniversaire!

Links to 2 happy birthday songs http://www.youtube.com/watch?v=0TsBinVLd2s http://www.youtube.com/watch?v=Jw7d4Y-9gj8

Embedding the language As you learn the days of the week and then the months, start to use them at the start of everyday for the date in French. There are days and months cards in the extra resources section of the website which you can print off to support this. Work up to the full date in French!

Les jours de la semaine Links to an animated video and a song for days of the week. http://www.youtube.com/watch?v=FswiVDy2KK4 Il y a 7 jour dans la semaine, il y a sept jour (there are 7 days in the week, there are 7 days in the week)

Lundi, mardi, mercredi Jeudi, vendredi Samedi, dimanche Il y a sept jours Dans la semaine Il y a sept jours! Monday, Tuesday, Wednesay, Thursday, Friday Saturday, Sunday There are seven days In the week

https://www.youtube.com/watch?v=7_u2SigckNQ

Janvier, février, mars, avril Mai, juin, juillet Août, septembre, octobre Novembre, décembre C’est les douze mois de l’année! January, February, March, April May, April, June, July, August, September, October November, December It’s the 12 months of the year!

French 1st Level The Weather

Quel temps fait-il? What is the weather like?

Il fait beau!

Il fait chaud!

Il fait froid

Il fait gris

Il pleut

Il neige!

Il y a du vent

Il y a du soleil

Quel temps fait-il?

Oui! Il fait beau! 

Quel temps fait-il?

Oui! Il neige! 

Quel temps fait-il?

Oui! Il pleut! 

Quel temps fait-il?

Oui! Il fait chaud! 

Quel temps fait-il?

Oui! Il fait froid! 

Quel temps fait-il?

Oui! Il y a du soleil! 

Quel temps fait-il?

Oui, bravo tout le monde! Il y a du vent! 

Quel temps fait-il? Fancy dress game. Select a range of props which match the different weather types (e.g. sunglasses, hat and scarf, warm coat, bucket and spade, umbrella etc.) Pupils sit in a circle with all items placed in the middle. One pupil goes to the centre. All pupils chant, “Quel temps fait-il?” Teacher (or pupil) calls a weather in French. Pupil in the centre puts on an item of clothing which matches that type of weather.

Weather snap! Pupils have different weather symbol cards on their desks/in a group Class ask the question “Quel temps fail-il?” Teacher says a weather type and they have to slap the card (or hold up the correct one!). As they grow in confidence they can be asked to individually choose a weather.

Quel temps fait-il? Charades Teacher teaches actions to each of the weather phrases e.g. shivering for cold, putting up an umbrella for rain etc. Class chant question “Quel temps fait-il?” Teacher then says a weather phrase and class do the mime as a group. Pupils then take over saying the weather phrase. Teacher then models miming a weather and pupils have to guess which one it is. Pupils then mime for others in class.