III) La paix à préserver Problématique : Par quels moyens les vainqueurs cherchent-ils à garantir la paix mondiale ?

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Verbs that change Yeah, there are ones that change.
Advertisements

ÊTRE être ou ne pas être Cest la question! (That is the question!)
Le passé composé. What is it?? *Le passé composé est un temps du passé. = past tense X
To be or not to be ? That is the question !!! PHYLOGENESE HUMAINE.
Making expressions negative To make a simple negative, use NE and PAS around the verb. If there is a subject pronoun in the sentence, the verb will be.
QU’EST-CE QUE TU FAIS?.
When do we use numbers? Why are they important? Why is it important to know numbers in French (or any other language)? Can you think of some REAL WORLD.
Irregular verbs Irregular verbs are verbs (doing words) that don’t follow the normal rules. Because of this, we have to learn them by heart. Thankfully,
© Copyright Showeet.com S OCIAL M EDIA T HINKING.
Passé composé with être (a “D”, “R”, and “P” are missing. They stand for devenir, revenir and passer.
CHORES WITH FAIRE! Brainstorm: which expressions have we already learned with the verb “faire”??
Il y a des moments dans la vie où la présence de l’autre
Révision Test #4 – L’impératif et la culture. Question #1 What are the two forms of impératif that we learned in class? (Ex: Je, tu il, elle …etc)
Le passé composé The perfect tense Eg: J’ai mangé une pizza I have eaten/ate a pizza.
Song 3 Spring Term Module 3 2 Au clair de la lune Au clair de la lune, Mon ami Pierrot, Prête-moi ta plume Pour écrire un mot. Ma chandelle est morte,
4 Le verbe Venir et Venir de + l’infinitif Les normes: –Communications 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding.
Le Comparatif et le Superlatif
Les pronoms objets indirects.  Peux-tu identifier les règles des ‘pronoms objets indirects’ en regardant les exemples suivants?
THE ADJECTIVES: BEAU, NOUVEAU AND VIEUX 1.
Les adjectifs possessifs
Les Mots Interrogatifs
Le Passé Composé - avec “avoir” Look at the following 3 sentences. Ali played football yesterday They have visited Paris 3 times We did tidy the bedroom.
The Passé Composé Tense Look at the following 3 sentences. Ali played football. Ali did play football. Ali has played football. What do they have in.
Edson Brito April, 10, 2011 French IP.  Legacy is anything handed down from the past, as from an ancestor or predecessor.
French 101 Important Verbs. The most important French verbs – avoir (to have), être (to be), and faire (to do/make) They are used in some of the ways.
J’aime: I like Je n’aime pas: I don’t like
Souvenez-vous AVOIR? What else is it good for? Les expressions!
Year 10. Bon appetit unit. Introducing ‘en’. ‘en’ – ‘some of it’ or ‘some of them’ ‘En’ is a small but important word in French that is commonly used.
NOUNS A noun is a word which names a thing or a person. Listen and read the extract and try to identify the nouns you hear. Dans ma famille il y a 4 personnes,
En classe avec M. Rocque Aim: to be able to write to a hotel or campsite in France. Une lettre.
Irregular Adjectives Not all adjectives are made the same.
Trey Moon April 5, 2012 Legacy within the content of my family
Je peux traduire le français au l’anglais!
Le octobre. L’emploi du temps Qui est présent? Résumons Les accords/desaccords.
Proposals/Propositions Organisation of Union Events together with National Events Members will recall that in recent years, the level of participation.
The Passé Composé Tense Look at the following 3 sentences. Ali played football yesterday They have visited Paris 3 times We did not tidy the bedroom.
L’évolution de la démocratie
la classe de français le 11 mai, 2015
Mettre. First, let’s review the irregular verbs we know. Think of as many as you can, while I hand out whiteboards.
1. Est-ce que Est-ce que, literally translated "is it that," can be placed at the beginning of any affirmative sentence to turn it into a question: Je.
Répétez! Bonjour!. Je m’appelle ________. Et toi ? Tu t’appelles comment? Répétez!
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
Describing the classroom layout
Les États-Unis d’Amérique de Lincoln à Truman : politique et société. Introduction : La fondation d’une nation ( )
‘Oddballs !’ Some more irregular verb revision in the Present Tense.
L’imparfait/imperfect:. The imperfect is another past tense which is used in three different circumstances: 1)Descriptions in the past:  Descriptions.
The Passé Composé Regular verbs with avoir Look at the following 3 sentences. Ali played football yesterday They have visited Paris 3 times We did tidy.
B. Le Sénat. a. Représentation régionale Il y a 105 sénateurs au Sénat Chaque sénateur représente une province ou un territoire Les sénateurs sont nommés.
The Passé Composé Objective: to talk about things we have done on a visit to explain what events happened to speak and write about events in the past.
n What is the “passé composé”? n How do I conjugate the passé composé? n What are some common past participles? n How do I know when to use être and when.
Verb Conjugation Learning to conjugate your first verb in French.
We all ready know two French verbs. What are they?
© Crown copyright 2011, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or.
Le verbe Venir Les normes: – Communications 1.2: Understanding the written and spoken language – Comparisons 4.1: Understanding language through comparisons.
Les verbes en forme de botte… POURQUOI ??
OBJECT PRONOUNS WITH THE PASSÉ COMPOSÉ Page 122. Placement  With all object pronouns, placement is the same. DirectIndirectPlaces De+ nouns or ideas.
Negative sentences Questions
Un petit peu de grammaire… Le passé composé. On récapitule…le verbe “être” Jesuis Tu es Il est Elle est Nous sommes Vous êtes Ils sont Elles sont.
C enter for A cademic E xcellence C entre d’ E xcellence A cadémique.
UNITÉ II: LEÇON 6 PARTIE B: LES MOIS ET LA DATE. LES MOIS DE L’ANNÉE janvier January.
Ma journée. Reflexive verbs: Verbs which need ‘me’ between the ‘je’ and the rest of the verb are called reflexive verbs. Je me lève Je me lave Je me douche.
Unité 9 : les repas Leçon 35 : Un Client Difficile Ordering food in a restaurant Partie B : les pronoms compléments à l’impératif.
THE VERB ETRE TO BE An IRREGULAR VERB.
LES MODULES PLAN DE DEVELOPPEMENT PERSONNEL LEADERSHIP ART ORATOIRE.
ÊTRE To be (ou: n’être pas!).
Psychological Approaches to Dreams why people dream? five major approaches to psychology: Psychodynamic, humanistic, behavioral, cognitive, and neuroscience.
Le soir Objectifs: Talking about what you do in the evening
Bienvenue Au monde des Pronoms.
VERB CONJUGATIONS PRESENT TENSE.
Transcription de la présentation:

III) La paix à préserver Problématique : Par quels moyens les vainqueurs cherchent-ils à garantir la paix mondiale ?

Problématique : Par quels moyens les vainqueurs cherchent-ils à garantir la paix mondiale ? Mais Nuremberg a enfoncé dans les esprits une idée qui n’est pas prête à s’effacer. Il a sonné le glas de l’irresponsabilité du soldat obéissant à des ordres supérieurs. Nul ne peut plus l’ignorer désormais : l’indiscipline fait la force principale des individus. En acceptant de devenir un robot à tuer, le soldat abdique toute dignité humaine et encourt la peine de mort. (...) Nous touchons là à ce qu’il y a de plus révolutionnaire dans la philosophie de Nuremberg. Pour la première fois, les princes qui nous gouvernent ont rompu le pacte tacite selon lequel, quelle que soit l’issue des combats qui les opposent, les vainqueurs épargnent les vaincus, seul le menu peuple devant faire les frais du carnage. Aussi le procès de Nuremberg a-t-il été d’une utilité majeure en contribuant à désacraliser le chef politique et militaire, et à lui faire un devoir – sanctionné par la justice en cas de manquement – d’être également un honnête homme. M. Tournier, Le Monde, 1 er octobre 1971

Problématique : Par quels moyens les vainqueurs cherchent-ils à garantir la paix mondiale ?

« A shadow has fallen upon the scenes so lately light by the Allied victory. Nobody knows what Soviet Russia and its Communist international organization intends to do in the immediate future, or what are the limits, if any, to their expansive and proselytizing tendencies. (...) From Stettin in the Baltic to Trieste in the Adriatic an iron curtain has descended across the Continent. Behind that line lie all the capitals of the ancient states of Central and Eastern Europe. (...) The Communist parties, which were very small in all these Eastern States of Europe, have been raised to pre-eminence and power far beyond their numbers and are seeking everywhere to obtain totalitarian control. Police governments are prevailing in nearly every case, and so far, except in Czechoslovakia, there is no true democracy. (...)Whatever conclusions may be drawn from these facts -- and facts they are -- this is certainly not the Liberated Europe we fought to build up. Nor is it one which contains the essentials of permanent peace. » Extraits du discours prononcé par Churchill à Fulton, USA, 5 mars 1946

Problématique : Par quels moyens les vainqueurs cherchent-ils à garantir la paix mondiale ?