WEST GREENE FRENCHIES! Français I lundi, le 03 novembre 2014 Le projet pour s’amuser et apprendre 1.Self directed learning with instructor support and.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Quelle est la question?.
Advertisements

Verbe + infinitif (to post). Quels sont les deux parties du futur proche? ___________ + _______________ ___________ + _______________.
Quelle est la question?.
Starter- whats the English? Go through the corrections in your books and re-write where necessary. Answer the comment using in order to achieve my target,
Français La mémoire (2) Les phrases. Nous allons…
Les noms des partenaires ____________________________________ ____________________________________ Partie A: Notre thème est: ______________________________.
Moi, le week-end je vais aller en France dans ma voiture verte!
1. Je mentends très bien avec _________. 2. Je me chamaille souvent avec ________. 3. Je me fâche avec _________. 4. Je me dit tout avec __________. 5.
Mes activités.
WEST GREENE FRENCHIES! Français Ilundi, le 10 november 2014 NOTE: If stations are working for us, bell work should be super simple today! L’objectif: You.
Lundi le 17 mars 2014
Steps to Success: Be creative Be part of an experiment into spaced learning Pay close attention during the input sections -Do your best to learn from and.
Warm up Vocabulary review. manger la pizza jouer au volley.
Livre page 48. There are 4 different ways to form questions. Félicitations!! You already know 2 of the ways ☻ We have not “officially” studied this concept.
Bon mardi! Pour être prêt: 1.Sortez 1.l’histoire du passé: Un voyage 2.Text: questions de comprehension p p. 132 # 1 2.Sur un morceau de papier.
Learning Objectives: To be able to say what you and other people are going to do using the NEAR FUTURE tense.
WALT: practising sentences in the future and adding details to them to improve them WILF: To be able to produce sentences in the future (Grade D) To add.
WALT: To talk about the internet in French.
Français 2, 5 Novembre 2014 Read blog comments. Reply to one of them in French. What has three teeth and sixty feet? Tant – so much. Attends! Je ne t’en.
Bonjour! C’est mercredi déjà!
Let’s go back to the verb endings. What are our 3 infinitive endings? ER IR RE What is an infinitive? An unconjugated verb In other words, a verb in the.
Vendredi le 9 novembre. F 2, F2 PreAP 1.Flashcards for 100 today! 70% for Monday 2. L’examen-format: 70 mul. Choice questions (10 audio) 3.Partner up.
Bonjour! Bon vendredi! Pour être prêt: 1.Sortez le devoir (49A/50B) 2.Travail à la cloche 1.WORKBOOK p. 52 #7 A et B.
WEST GREENE FRENCHIES! Français I mardi, le 02 septembre 2014 Write out the conjugation for Avoir – to have:
Can you find the 8 food love matches ? Write out the pairs in your Class Work section! tomate salade fromage crackers pizza pepperoni lait céréales.
Nous allons .. préparer un texte (pour écrire ou décrire)
Spot the odd one out! L’histoire J’aime le dessin La technologie
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
mardi quatorze octobre Les Vacances CA L/O To know how to reach target grade in writing by developing memorisation and language points Starter: Read the.
Any answer can be C+ if you always think PROF
Mots du jour Pauvre Riche L’homme Le Femme Pannier vagabond.
WEST GREENE FRENCHIES! Français I lundi, le 25 août 2014 Para. 1: Write about 3 things you learned in French or about French last Thursday and Friday.
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
La mémoire(1): Comment bien travailler
WEST GREENE FRENCHIES! Français I lundi, le 08 septembre 2014 Tu aimes chanter avec des oiseaux? Répondez en phrase complète, s’il vous plaît.
Tout le monde, il est beau!.
lundi 17 novembre Tu es comment? What do you look like? Starter: Dictionary challenge: Look up the words in the dictionary. You need the masculine and.
WEST GREENE FRENCHIES! Français I lundi, le premier décembre 2014 Qui est-ce que tu déranges souvent? Qui t’emmène à l’école ? Quand est-ce que tu commences.
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
Objectifs: To say what you would like to do and why. To do this we will: refer accurately to the present and future extend sentences by giving reasons.
Français 2, 30 mars 2015 Ouvrez vos livres à la page 122. Faites #3,4. What kind of clothes do lawyers wear in court? Dire – to say. Fais ce que je dis,
Bonjour! C’est l’automne
Français 2/3/14 Ouvrez vos livres á la page 100. Faites #1,2,3. What has four legs, is big, green, fuzzy, and if it fell out of a tree would kill you.
Mettre. First, let’s review the irregular verbs we know. Think of as many as you can, while I hand out whiteboards.
1. Est-ce que Est-ce que, literally translated "is it that," can be placed at the beginning of any affirmative sentence to turn it into a question: Je.
Le 1 novembre En classe Tu aimes la lecture? Les objectifs: Parler de mes projets pour le weekend prochain Réviser et utiliser > Prendre un risque!
Warm up Students list five TV shows and movies on the board, then give their opinions for each one, using expressions they already know.
Write your answer in French
 I am a new student in your school. You invite me for lunch. You start the conversation.
LEÇON 14.  Écrivez vos devoirs: #14, 15, et 16 (please remember to read instructions, follow them closely, and ask clarifying questions BEFORE the work.
lundi 21 septembre Au Boulot! la première activité: Notez les métiers coiffeur/coiffeuse EXTRA! What do you think “au chomage” means? infirmier/infirmière.
Bienvenue! Instructions: Take out your “smiley face paper” and study your notes for two minutes. We will be reviewing all of the vocabulary today for body.
LEÇON 17.  Écrivez vos devoirs: Préparez- vous bien pour l’examen d’Unité 1!!!  Sortez vos devoirs: #21 et 22.  Tout de suite: #19, 20, 21, et 22 (It’s.
Lundi 14 septembre Parle-moi de toi! la première activité: Vérifiez les devoirs. dé e st e e g a r d e h b i t e oy ag e doro ns am e ap pe le c o l e.
LEÇON 13.  Écrivez vos devoirs: 1.Continuez de pratiquer le vocabulaire! 2.Devoirs packet #13  Sortez vos devoirs: #11 et #12.  Tout de Suite: #11.
Comparaison Culturel Tips and tricks. 1 st things 1 st Know the general instructions before the test! You will have 4 minutes to read the topic and prepare.
Flash-on-flash-off! You will see some French text in a minute but it will only be on the board for a minute then it will disappear.
Le vendredi 4 décembre et la semaine de la 7 décembre Les Déscriptions Learning Objectives: To understand how to describe personal qualities. To be able.
How can you show your understanding of a story in French? What new words can you learn? What skills and.
LEÇON 10.  Écrivez vos devoirs: 1.Devoirs packet #7 2.Practice les chiffres # Complete présentations, if necessary.  Sortez vos devoirs: #8-10.
Mes préférences At the end of this lesson; you will be able to:
Français 10/19/15 Ouvrez vos livres á la page 44. Faites #4,5. How does the man on the moon get his hair cut? Doux/douce – mild/soft. Douce nuit, sainte.
Section 1 Part A (Video in book)
ever for This presentation requires PowerPoint XP or later.
Français I Leçon 1A Salut! Ça va? Goals Leçon 1A Greetings Farewells Introductions Les bises La main Articles Gender of nouns 0-60 Il y a.
Les interrogatifs Partie E: l’inversion. DEVOIRS: page Ex. 5 (questions only) 1.À qui est-ce qu’il téléphone? 2.Avec qui est-ce qu’il étudie ?
Français 12/14/15 Ouvrez vos livres á la page 112. Ecrivez six phrases de sports et activités. What is worse than “raining cats and dogs?” Important(e)
The future tense. Expressions you will need to talk about the future 1.Demain 2.Le week-end prochain 3.Samedi prochain 4.L’ été prochain 5.La semaine.
sortir avec mes copains faire les magasins jouer à des vidéo
Transcription de la présentation:

WEST GREENE FRENCHIES! Français I lundi, le 03 novembre 2014 Le projet pour s’amuser et apprendre 1.Self directed learning with instructor support and guidance 2.French Club Bi-weekly ($20 club dues includes T-shirt, but I’m still figuring out the berets). NEXT MEETING: jeudi, le 05 novembre More listening activities – books, movies, poetry, etc… 4.Stations / Groups and TEAM WORK 5.Regular fun Quizzes via Mind Point Quiz Show 6.On your own outside activities for credit: 1.French chat online 2.Research francophone regions 3.Access and enjoy cites like Babble.com, France Bleu Radio and Bonjour de France 4.Watch movies you know well in French 5.Read French story books for children 6.Watch youtube videos of French albums like Francis Cabrel, Natasha St. Pier and Celine Dion 7.Make it a point to use only French in class 8.Create a Table française in the cafeteria and speak only French to each other

Bienvenu aux Stations A MIND POINT QUIZ SHOW – CH. 3 B – Word Search and Cross Word CH. 4 C – Speaking Activity CH. 4 D – Text P. 95 # 28 and CH. 3 READING/WRITING P A, B and C 15 minutes per station (16 if I finish the introduction by 8:10) Homework (Les devoirs) – Anything you were unable to finish in class We may need to adjust this schedule a few times before it runs smoothly, but for today, do the best you can, stay on task and you should leave without any homework during your short vacation. 8h15 – 8h30 8h30 – 8h45 8h45 – 9h00 9h00 – 9h15

WEST GREENE FRENCHIES! Français I mercredi, le 05 novembre 2014 Il y a une fois un ours qui s’appelle Lyon. Lyon aime jouer aux jeux vidéos avec son ami, Écrivisse. Écrivisse est un renard qui aime bien tricher (trick/cheat) Lyon, mais Lyon est trop intelligent d’être victime des tricheries. Un jour, Écrivisse attend Lyon dans la maison (house) avec son jeux, Final Fantasy VII. Écrivisse gagne déjà cette jeu vidéo quatre fois et il sait bien tous les trucs pour rendre facile le succès. Écrivisse challenge Lyon de jouer cette jeu vidéo contre (against) son score. Mais Lyon est, comme je dit (like I said), super intelligent. Lyon … Complétez l’histoire

WEST GREENE FRENCHIES! French Club Today! Français I jeudi, le 5 novembre 2014 Être né coiffé (avoir de la chance) Il gagne toujours et sa réputation le suit. Il est né coiffé. Sa femme aussi est née coiffée. Pratiquer les politiques de l’autruche (avoir la tête sous terre) C’est trop dangereux. Ne pratiques pas les politiques de l’autruche! À la petite semaine (Ne pas avoir les yeux sur l’avenir [the future]) Tu ne vas pas être prête pour l’avenir si (if) tu prépares toujours rien pour demain. L’argot français

WEST GREENE FRENCHIES! Français I Période I vendredi, le 6 novembre 2014 Décrivez l’image en deux phrases complètes.