L’automobile et son impacte La chaîne de montage Facteurs qui ont contribué au développement de l’automobile.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
MY. Which ones which? MON (masculine) p ère MA (feminine) m ère MES (all plurals) parents.
Advertisements

Dans ma région il y a… Le but: In this lesson you will learn how to say what facilities are in your area.
Tout All you need to know. Weve learned possessive adjectives My in french is __________? Your in french is ___________? His/her/its in french is ________?
Passé Composé (être ou avoir. . .)
Le Jour J Par: Bronwyn et Ceilidh. June 6, 1944 My darling Maisie: Well, dearest, the above date will certainly go down in history. Some day our children.
MON MA MES MY.
Mission X Superfli Emily Roberts Cette présentation sera écrit en français avec sous-titres anglais violet de couleur. This presentation will be written.
Paroisse ND Sagesse Nice Année dévangélisation : Etape 2 Je développe des amitiés en aimant concrètement A partir de mes cercles de prière, identifier.
Prospérité et Dépression Pgs 85-89
Le Futur Français 1442 ch. 9.1.
WILF: •TO SAY WHERE YOU HAVE BEEN (LEVEL 5C) •TO SAY HOW YOU GOT THERE AND WHO WITH (LEVEL 5B) •TO SAY WHAT YOU DID ON HOLIDAY AND THE WEATHER TOO (LEVEL.
Lesson 07.04: Le verbe faire Lesson 07.05: Le négatif French 1 Segment 2.
A one in a billion shot A AA A one in a billion shot Some people click cameras at exactly the right moment Can you imagine being in position to.
Possessive Adjectives What is a possessive adjective? – It's a word that tells who things belong to... my cell phone.
Trip to France, June 2006 Voyage en France, juin 2006.
UEO 3: Langue des affaires Semestre 6 Mme. Mountain.
Notes for teachers: Olympics 2012 Project – parts of body Instructions for using these slides & attaching soundfiles if desired are in the notes pages.
Essential Questions How can you express the verb “ to be” in French?
LE FUTUR Muckross Park College WHAT DOES IT MEAN? It means how to translate « will » or « won’t »
Warm up Vocabulary review. manger la pizza jouer au volley.
L’infinitif By: Cassandra Lieberman and Alexa Bleicken.
WALT: To talk about the internet in French.
Popular Mobilization Creating a mass movement to take action and put pressure on decision makers for social change Créer une masse critique d’acteurs.
Français 2, 5 Novembre 2014 Read blog comments. Reply to one of them in French. What has three teeth and sixty feet? Tant – so much. Attends! Je ne t’en.
FORD T La premiere ford.
French 1 Final Project Tiffany Harriott June 10, 2013.
Jour 2 mercredi, 14 août MOT DE PASSE: « Comment ça s’écrit
Le Titanic Le Titanic était construit en Irlande du Nord, à Belfast. C’était le plus grand navire de l’époque (269 m L x 28 m l x 56 m H pour tonnes).
Facts about Martinique On p. 96- Mise en train; cd 4, Tr. 1-2: On p.98, Do # 2, 3 Un concours photographique ** On the same page, do some reading and collect.
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
J’aime: I like Je n’aime pas: I don’t like
Warm up Few years ago many people around the world were worried about the spread of the disease Sida (AIDS); today the disease Ebola scares a lot of people.
Create a Voki for yourself that speaks French.
Jeunes, qui êtes-vous? Using reading strategies for comprehension, comparisons, and preparation for Café français.
J’ai fini Il regardeVous perdez Il a regardé J’ai vendu Nous avons choisi Elles attendent Tu as mangé Vous avez répondu Je finis Elles ont attenduTu manges.
Les pronoms objets Mme Zakus. Les pronoms objets When dealing with sentences, subjects are part of the action of the verb. In other words, they “ do ”
We are learning how to use expressions of quantity and how to say what we must do I am looking for everybody to know what happens after these 2 types of.
4B at the English lesson.
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
Commencez Écrivez ta date d’anniversaire et faites la queue en ordre des mois de l’année. [Write your birth date in French on a card and line up according.
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
Let’s enjoy making Session 5. Let’s enjoy making: Session 5 The Great British Make Off.
Gabriel Perez 4/9/2012 Legacy within the context of my family.
Sciences humaines 9 Chapitre 9 La technologie d’après-guerre.
Read the following text. Answer the questions in English.
1.… du soleil 2.… des nuages 3.… du brouillard 4.… des orages 5. … du vent Il fait… 6.… beau / chaud 7.… froid Il … 8.… gèle 9.… neige 10.… pleut Weather.
Let’s enjoy making Session 3 Let’s enjoy making: Session 3 Que pensez-vous ?
Warm up What activities people who live close to the beach are likely to entertain themselves? Write a minimum of 6 sentences.
Warm up Think of something funny that can be put on screen. This is my story: long time ago when I came to the USA, a policeman gave me driving ticket.
Warm up Share some news to a friend who left your neighborhood six month ago. You can use expressions such Tu sais qui ….?, or Tu connais la nouvelle…?
Vendredi 7 novembre Français III-IV Citations : « Je sais que je devrais être raisonnable, mais quand on raisonne en amour c’est comme si on le pesait,
Français 2, 10 Decembre 2012 Ouvrez vos livres á la page 70. Faites #17. What five letter word has 6 left when you take two letters away? Se moquer – to.
Mettre. First, let’s review the irregular verbs we know. Think of as many as you can, while I hand out whiteboards.
Activité de Commencement Qu’est que tu as fait pendent le weekend? Please have a response ready! Je suis allé(e) chez mon ami…. (I went to my friend ________’s)
Salut, les copains! French 1, Chapter 1-1.
Les Choristes.
VOULOIR (to want). VOULOIR O Je veux O Tu veux O Il/Elle/On veut O Nous voulons O Vous voulez O Ils/Elles veulent.
Gouvernement du Canada Sciences Humaines 9 Chapitre 14.
OBJECT PRONOUNS WITH THE PASSÉ COMPOSÉ Page 122. Placement  With all object pronouns, placement is the same. DirectIndirectPlaces De+ nouns or ideas.
This is a tough one mes enfants, so put on your thinking caps.
Objective: To be able to understand questions in French. Some will notice patterns for asking questions.
Les automobiles  Aux années 1920s, le Canada était le deuxième plus grand producteur des automobiles au monde. Par la fin des années 1920s, les canadiens.
Le développement de l’automobile et le transport aérien Les années au Canada Par: Joel Stead.
LES ANNÉES FOLLES Une société de consommation
Prospérité et dépression Sciences humaines 8. Économie du Canada Bonne pendant la Première Guerre mondiale ( ) – Production des choses militaires.
Mon enfance Quand tu étais petit, tu étais comment?
Bonjour! C’est mardi! C’est la semaine de la fête annuelle de l’école. Thèmre: Voyage à travers les E.U. (Etats Unis) Soyez prêts à présenter les mini-projets:
HealthPartners Canada
Français 2, 28 Janvier 2019 Ouvrez vos livres à la page 71. Faites le 18. Where do you find a no legged dog? Loin – far. C’est trop loin. It’s too far.
Task while waiting for everyone to finish writing the WALT and WILF
Transcription de la présentation:

L’automobile et son impacte

La chaîne de montage Facteurs qui ont contribué au développement de l’automobile

Ragtime, The Musical [FORD] See my people? Well, here's my theory of what this country is moving toward. Every worker A cog in motion. Well, that's the notion of Henry Ford! One man tightens and one man ratchets and one man reaches to pull one cord. Car keeps moving in one direction. [ENSEMBLE] A genuflection to Henry Ford! Hallelujah! Praise the maker of the Model T!

[FORD] Speed up the belt. Speed up the belt, Sam. [ENSEMBLE] Hallelujah! [COALHOUSE] Hell, I'll take her! [ENSEMBLE] Sure amazing’ how far some fellas can see!

[FORD] Speed up the belt. Speed up the belt, Sam. Speed up the belt. Speed up the belt, Sam! [ENSEMBLE & FORD] Speed up the, speed up the, speed up the speed up the belt! [ENSEMBLE] Mass production will sweep the nation. A simple notion, the world's reward.

[FORD] Even people who ain't too clever can learn to tighten a nut forever, attach one pedal or pull one lever [ENSEMBLE] For Henry Ford! Henry Ford! Henry Ford! Henry Ford! [FORD] Grab your goggles [ENSEMBLE & FORD] And climb aboard! [COALHOUSE] I'm ready, Lord!

Le développement de l’automobile La spécialisation - standardisation des pièces des voitures - de travail (ce qui a rendu plus vite la production)

Henry Ford and the Assembly Line Video:

Quels étaient les résultats?

Les autos coûtaient moins chers donc, c’était plus abordable pour des gens que des chevaux. Quels étaient les résultats?

Les emplois sont créés dans l’époque après guerre. Quels étaient les résultats?

Une diminution dans la finesse et les habilités demandés pour travailler Quels étaient les résultats?

Personnages Henri Ford fondateur de la compagnie Ford a créé la chaîne de montage

Personnages Samuel McLaughlin Canadien! a vendu sa compagnie de production d’automobiles à General Motors, une compagnie très petite et pas très bien connue qui vient de commencer son affaire.

Personnages Walter Chrysler a acheté la compagnie de Maxwell-Chalmers qui avait des difficultés et il a créé Chrysler of Canada.

Comment est-ce que l’automobile a changé notre monde dans des manières positives? L’impacte de l’automobile

L’impacte la vie familiale - création des banlieues (surtout dans les années 50) - la liberté d’aller en voyage, rendre visite à la famille, aux amis

L’impacte transport pour les affaires transport dans les forces militaires

L’impacte divertissements augmente le tourisme

L’impacte création des emplois dans des nouvelles industries telles que la construction des routes, les mechaniciens/mechaniciennes, etc.

PROBLÈMES - pollution d’air par les emissions - pollution d’eau par l’eau qui coule à travers les routes puis dans les cours d’eau

PROBLÈMES Quelles problèmes sont issus de l’invention et la popularisation de l’automobile?

PROBLÈMES des guerres pour l’huile ===> crée une nouvelle industrie de fabrication de voiture qui utilise de l’énergie renouvelable

PROBLÈMES l’expansion urbaine - la destruction des habitats naturels -accidents d’auto sont plus dangereux que des accidents de char et cheval ===>l’alcool au volant