Bonjour! C’est vendredi!

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Talking about yourself
Advertisements

ContractionsContractions How the French get around.
French 3 & 4 October 17, When I was teaching in France, most of my students had all of their classes with the same group of people. How would this.
Français 1b OPT Benchmark Oral Exam Begins Tuesday, May 29, 2012.
PARTIE A: PREFERENCES.
Le futur… e.g. I am going to go shopping. He is going to play football. We are going to watch T.V. Remember: To achieve a Level 5, you need to be able.
New Idiomatic Expressions:
A Le verbe aller p. 206 Aller (to go) is the only IRREGULAR verb that ends in -er. Note the forms of aller in the present tense. aller to go je vais I.
La semaine de 16 janvier Mise en train (bell ringer): 1. Quel jour est-ce? 2. Quelle est la date aujourdhui? 3. Cest quand, ton anniversaire? 4.
Classroom language, routines and basic grammar
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit
Bonjour, c’est vendredi!
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
LEÇON 18.  Écrivez vos devoirs: 1.Homework packet A1, A2, B1, B2, C1, et C2. 2.Study flashcards/Quizlet 15 minutes every night.  Tout de Suite: Complete.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Question essentielle: Que savons-nous?
Discovering French Nouveau
Le verbe aller : to go Je vais Tu vas Il/Elle/On va
Transition Unit Personal Information Lesson 1
Bon mardi! Pour être prêt: 1.Sortez 1.l’histoire du passé: Un voyage 2.Text: questions de comprehension p p. 132 # 1 2.Sur un morceau de papier.
La Famille McNamara Par Mme. McNamara.
Subjects Teachers Much new information Friends Lessons Good education Much homework Discipline Matières Maitres Beaucoup d`information Amis Leçons Bonne.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Bonjour! C’est mercredi! POUR ÊTRE PRÊTS: 1. CHERCHEZ VOTRE LIVRE ET FAITES P. 215 ACTIVITÉ 4 2. SORTEZ LE DEVOIR: 1. P. 77 C 2. Les voisins de Mélanie.
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Forming questions in French
Les Mots Interrogatifs
Greetings, formal and informal
Quels sont tes passes temps préfèrés?
Bonjour! Bon mercredi! Pour être prêt: 1.Sortez: 1.le livre ouvert à la p. 53 Un peu d’histoire 2.P. 57 A 2.Faites p. 57 lettre C.
Classroom vocabulary Review for Quarterly Exam. Martin, tu as un crayon de papier?
Year 7 Calendar Project WALT: Important French dates WILF: To write opinions about each month (level 3) To research important French dates (level 4) To.
Vendredi le 5 septembre 2014
French 101 Important Verbs. The most important French verbs – avoir (to have), être (to be), and faire (to do/make) They are used in some of the ways.
French 1B: Tu vs. Vous, Aller + infinitive 9/26/2014.
Per. 1-5: n&NR=1 Per. 6 & 7
Warm up Someone about your age will be staying in your house for two weeks; and your parents want you to show the guest rooms inside the house and his/her.
FLASPS Geraldine Whittaker AST MFL Friday 30 th September Session 1.
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Les Questions d’Information (Information questions)
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
Faites le warm-up: p. 209 # 6 Où vont-ils?
Jour 5 le mot de passe:. Il s’appelle comment. What’s his name
Bonjour! C’est jeudi! Pour être prêt:
Les mots, les phrases, les questions et les expressions utilisés quotidiennement dans votre classe de français. ~Mme Waters, 2011.
Français 2, 8 decembre 2014 Ouvrez vos livres à la page 55. Faites #10. What game can be dangerous to your mental health? Rire – to laugh. Rira bien qui.
Subject Pronouns Objectives : To explain and practise the pronouns.
Qu’est-ce que? Estiel le presentat ions Interrogative expressions À quelle heure? = At what time? Où? = Where? Quand? = When? Comment? = How? Pourquoi?
FLASH! Power Point Sample. Use FLASH! with any level I put a variety of topics in here so you can see how to make a FLASH! with different levels of learners.
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
la classe de français le 11 mai, 2015
Français 2, 10 Decembre 2012 Ouvrez vos livres á la page 70. Faites #17. What five letter word has 6 left when you take two letters away? Se moquer – to.
A Les couleurs p. 174 Note the form and position of the color words in the following sentences: Alice a un vélo bleu. Alice has a blue bicycle. Nous avons.
« Je ne comprends pas » « Que veut-dire… » « Aidez-moi, s.v.p. »
Journal 7/10/14 Tell me you are going TO these places Turn in your devoirs Je vais… 1. Japon4. Israël 2. France 5. Etats-Unis 3. Canada6. Mexique.
Révision Français Unité 1 A. Trouvez le mot qui n’appartient pas a cause de leurs sens:
LEÇON 16  Écrivez vos devoirs: 1.#21 et 22 (the rest of the packet). 2.Study EVERYTHING for Unit 1 exam in ONE WEEK! (per. 2, 3, 4: FRIDAY/per. 5, 6,
LEÇON 14.  Écrivez vos devoirs: #14, 15, et 16 (please remember to read instructions, follow them closely, and ask clarifying questions BEFORE the work.
Lundi 14 septembre Parle-moi de toi! la première activité: Vérifiez les devoirs. dé e st e e g a r d e h b i t e oy ag e doro ns am e ap pe le c o l e.
Au Collège Starter Activities.
C’EST - IL EST Page in composition notebook.
* Continue listening to different francophone artists * For each Francophone artist : * Listen to at least 1 of their songs In French: * Give the name.
C’est mercredi!! Pour être prêt: 1. Trouvez un livre et lisez p. 313 Note Culturelle: Les sports d’hiver 2. Sortez: 1. le devoir: Fanfold; p. 311 # 3 2.
By the end of today’s lesson you will be able to:
sortir avec mes copains faire les magasins jouer à des vidéo
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
Information Questions
Starter.
Transcription de la présentation:

Bonjour! C’est vendredi! Pour être prêts: Cherchez votre livre! Faites le papier à coté de la porte: Artistic numbers Réfléchissez (brainstorm): What do you talk about when you get together with your friends? List topics (5) in English is fine Sortez le crossword

Pour commencer DFU5L15: Au Café de l’Univers Ecoutons et comparons

Aujourd’hui- Les buts I will start to examine vocab and content of lesson 15. I will examine what topics French students talk about when they get together. I will train my ear to listen to French speakers. I will assess my comprehension of speech. I will review and improve my knowledge of French numbers!!!!

????anglais/français???? Traduisez: Le nouveau copain de Marie-Claire. Marie-Clarie’s new boyfriend. La cousine de Pauline. Pauline’s cousin. Is the word order the same in French? Does French use an apostrophe to express relationship? What would be a word-for-word translation of the French construction?

En classe leçon 15! Au café de l’Univers Ecoutons! Ecoutons encore Lisons et écoutons! P. 216 Compréhension p. 217 Et toi? P. 217 en partenaires

Etienne! Le connaissez-vous? 1A Étienne is the stage name of Steven Langlois, who is a Warner Music Canada recording artist. He has sold tens of thousands of CDs worldwide. http://www.youtube.com/watch?v=rh0Yw OcBSHk

Comptons! Une course 0-100 par 10 100-0 par 10 0-100 par 5 100-0 par 5

En classe Coloriez encore Loto en partenaires…X2

Scholastic!!!!

Les buts/quoi faire? Lisez un livre simple en français Amusez-vous bien! Répondez aux questions Discutez Avant de lire: Qu’est-ce qu’on peut apprendre d’un texte francais? Et maintenant lisez un livre et répondez aux questions: Quels mots est-ce que vous savez? Notez quelques nouveaux mots: Savez-vous les temps du livre? Voyez-vous de nouveaux temps? Qu’avez-vous appris du livre? Qu’est-ce qu’on a appris du texte francais? Ça vaut la peine de lire les textes/livres français, meme les livres des enfants?

Devoir Révisez/étudiez les #’s- devoir: color in numbers listening comprehension Cross word in #’s song packet