Saying what is wrong with you and saying what you need.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Avoir et Être Les règles et du pratique Par C. Halsall (Brookfield)
Advertisements

Describe the following pictures
1. VOCABULAIRE La tête Les yeux Les cheveux Le nez L’oreille La bouche
J'ai mal...!.
IN THIS LESSON YOU WILL: 1.Revise vocabulary on parts of the body 2. Learn how to say whats wrong with you / what hurts.
Learning Objective To be able to understand at least 12 different body parts. To be able to say at least 8 different body parts.
J'ai mal...!.
Le français II Chapitre 2 La santé. Il est en bonne santé.
Objective: to be able to name parts of the body Starter: Label the head Cest quelle partie du visage? 1.Les cheveux 2. Les yeux 3. Loeil 4. La bouche 5.
On est en bonne santé… ou On est en mauvaise santé?
avoir = to have être = to be
WALT: REVISE HOW TO SAY YOU ARE ILL.
Revise parts of the body. Be able to say what’s wrong.
LA SANTÉ. Etre en bonne santé ( to be in good health) Ex: Je suis en bonne santé Se sentir bien ( to feel good) Ex: Je me sens bien Etre en mauvaise santé
EXT: can you translate them too?
Mme Sheeler. AVOIR = to have J ai nous avons Tu as vous avez Il a ils ont Elle a elles ont On a.
Je vous présente ma famille
Year 8 – Project 2 La Santé WALT: To talk about accident & illness WILF: To be able to say what is wrong and what you will need To be able to sat what.
To learn the different parts of the body and saying where it hurts Use of au, à la, à l, aux 1 Vendredi seize mars 2012 Objective: Ça ne va pas!
Le corps The body This powerpoint is on Frog for you to revise at home.
Foundation/ Higher Tier Role Play 2 An accident. You have had an accident in and you are now at the hospital. You will have to…. 1.Say what hurts. 2.Where.
IN THIS LESSON YOU WILL: 1.Revise vocabulary on parts of the body 2. Learn how to say whats wrong with you / what hurts.
Quel est l’intrus?.
Et chez les médecins sans frontières
Chez le médecin.
On est malade....
Learning intention To be able to ask and answer how you like to travel and justify your response.
Le mot du jour Avoir qqn dans la peau
Numbers from 1 to 1000 Practise saying those numbers : 10, 20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100, 1000 Aim to keep up with the counting you hear as soon.
Vocabulaire de problèmes médicales et de la santé
Les remèdes du docteur J’ai mal à la gorge! Je tousse.
Qu’est-ce qu’elle a ? Elle a mal à la tête..
2 La santé et la médecine 2 On est malade. la tête l’oreille un œil la bouche la gorge le nez le ventre.
Sonneur 2/12 Comment dit-on… 1. the face 2. the back 3. the toes
Lire, Dire, Ecrire Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: 1.Are these three verbs regular or irregular? 2.Is there any.
How do you conjugate a regular –er verb? You drop the –er Ex: parler  parl jouer  jou travailler  habiter 
Booking a hotel room WALT: booking accommodation WILF: describing type of accommodation you want to book and creating/performing a role play (3-4) WILF:
Objective: Understand & describe illness Context: at the chemist (GCSE role play) BLP Objective: Noticing Outcome: mute letters, adverbial variations,
LES SYMPTOMES ET LES MALADIES
Les recommendations.
LA MALADIE SICKNESS/ILLNESS A LA PHARMACIE AT THE CHEMIST’S.
Let’s enjoy making Session 4. Let’s enjoy making: Session 4 Le matériel.
Let’s enjoy songs Session 5.
Comment vous sentez-vous? / Comment te sens-tu?
Alien has just landed in Disneyland Paris and is at the tourist information centre. He needs some help with asking questions.
Chapitre 2 La santé et la médecine.
1 of 27 © Boardworks Ltd 2006 Common irregular verbs in the present tense This icon indicates the slide contains activities created in Flash. These activities.
On conjugue! [Avoir et Etre] It is very important to learn and practise using the conjugations of verbs in French.
En Pleine Forme Première Étape.
Français III: les notes # 1
Le corps.
ÊTRE BIEN DANS SA PEAU.
Journal - Qu’est-ce que Madame Kiel porte aujourd’hui?
Chapitre 2: La santé et la médecine MOTS 1: ON EST MALADE.
Day 1 LEÇON 6.1 I CAN TALK ABOUT HOW I FEEL. COMMENT ALLEZ-VOUS?
État des Lieux Les Questions Les Réponses en français et en anglais.
Les parties du corps La main Le coude La tête Le genou La bouche.
-Qu’est-ce qu’il y a? -Qu’est-ce que tu as? -Qu’est-ce qui s’est passé?
Français Prof. Rachèle DeMéo, M.A., M.Ed
-Qu’est-ce qu’il y a? -Qu’est-ce que tu as? -Qu’est-ce qui s’est passé?
Des Conseils. Objectif: to be able to give and understand advice on health issues.
Tête, Épaules, Genoux, et Pieds Tête, épaules, genoux, et pieds, Genoux et pieds. Tête, épaules, genoux, et pieds, Genoux et pieds. J’ai deux yeux, deux.
Treatments & Remedies.
LA SANTÉ ET LA MÉDECINE OBJECTIVES
Les conseils médicaux PETIT TEST. ON YOUR PAPER, WRITE: LA DATE TON NOM ET TON BLOCK LE NUMERO DE LA QUESTION LA LETTRE DE TON CHOIX (A/B/C) AND THE ANSWER.
Le Corps The Body.
CHEZ LE DOCTEUR.
Objective: Learn to give advice and remedies to illnesses… in French !
Transcription de la présentation:

Saying what is wrong with you and saying what you need

J’ai mal… aux oreilles aux dents aux pieds à la tête à la gorge au dos au ventre

There are some illnesses that you don’t say using “J’ai mal…”

J’ai chaud

J’ai froid

J’ai de la fièvre

J’ai un rhume

Je tousse

Let’s test your memory. Match the pictures to the illness… J’ai froid J’ai chaud J’ai un rhume J’ai de la fièvre J’ai mal à la gorge Je tousse J’ai mal aux pieds

Now let’s consider some remedies…

Prenez de l’aspirine

Prenez du sirop

Sucez des pastilles pour la gorge

Restez au lit

Mettez un pull

Utilisez une crème pour la peau

Prenez des comprimés

Allez chez le dentiste

Restez au chaud

Which is which?

Answers 1.Alley chez le dentiste. 2.Restez au lit. 3.Mettez un pull. 4.Sucez des pastilles pour la gorge. 5.Restez au chaud. 6.Prenez des comprimés. 7.Utilisez une crème pour la peau. 8.Prenez de l’aspirine. 9.Prenez du sirop.