Bonne Rentrée! Joyeuse Année! Pour être prêt: 1. Prenez le papier des notes de Cornell 2.Complétez/écrivez ces phrases, utilisez un dictionnaire si nécessaire:

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Qu’est-ce que tu veux faire au jour de l’An 2014?
Advertisements

Unité 2 - Blanc La grammaire d’Unité 2.
French 1442 Révision Chapître 7.
Les Expressions Négatives
Leçon 34.
Français 9 th May 2007 Learning objectives  To make reference to what WAS happening  Remember how to say “It was”  To make reference to the imperfect.
Bonjour!! Pour être prêt: Répondez aux questions:
Bonjour! Bon vendredi! Pour être prêt: Ecrivez 5 phrases à propos
CHORES WITH FAIRE! Brainstorm: which expressions have we already learned with the verb “faire”??
C’est mardi, le 28 janvier 2014 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Leçon 51.
Bon mardi! Pour être prêt: 1.Sortez 1.l’histoire du passé: Un voyage 2.Text: questions de comprehension p p. 132 # 1 2.Sur un morceau de papier.
Le plus-que-parfait 1.The plus-que-parfait is formed by using the imperfect tense of the helping verb avoir or être and the past participle. Remember that.
Les buts du jour I can distinguish le passé composé from l’imparfait I can negate a sentence I can write a letter to a friend.
3 Les Verbes -ER Talking about people’s activities Les normes: –Communication 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding.
Le passé composé The perfect tense Eg: J’ai mangé une pizza I have eaten/ate a pizza.
La galette des rois. The festival of the Three Kings is so exciting! It’s on the 6th of January.Epiphany!
Bonjour! Bon vendredi! Pour être prêt:
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Les Mots Interrogatifs
Français 6/4/12 Ouvrez vos livres á page 239. Tu as passé in bon week-end? Qu’est-ce qui c’est passé? Utilisez: d’abord, ensuite, aprés, enfin. What do.
Notes le 30 janvier L’imparfait (The Imperfect Tense) Qu’est-ce que tu aimais faire quand tu étais petite? (What did you like to do when you were little?)
Classroom vocabulary Review for Quarterly Exam. Martin, tu as un crayon de papier?
Bonne Rentrée! Bonne année! Pour être prêt: 1. Prenez le papier de Cornell et le packet Passé Composé 2. Faites une liste de ce que vous associez avec.
WALT: how to talk about your timetable
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Français 2, 5 janvier 2015 Describe your holiday break, use the past tense. Things you did or ate. What is the difference between here and there? Sage.
Les Questions d’Information (Information questions)
Faites le warm-up: p. 209 # 6 Où vont-ils?
I can things & activities that I like/dislike in detail. 1: I don’t know what the words mean. 2:I know the word meanings but I can’t say how much I like/dislike.
La Vie Quotidienne CULTURE ASSIMILATOR 5 How do you get to school? What happens when you arrive late to school? Is it easy to leave school during the.
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
Pour commencer Copie les phrases. C’est probable? Oui ou non? Lundi, je vais au supermarché à pied. Mercredi, Daniel va à la patinoire en avion. Dimanche,
A In the sentences below, an accident is described.
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
Le superlatif Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: How is the superlative of an adjective made? What is the difference.
Français 2, 10 Decembre 2012 Ouvrez vos livres á la page 70. Faites #17. What five letter word has 6 left when you take two letters away? Se moquer – to.
Le Passé Composé How to make the past tense in French…
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Past Conditional Yay…. French Conditional Perfect Also known as the past conditional. Used like the English conditional perfect- to express action that.
Pays Francophone: _____ - add background and photos -Change fonts, colours, fill slides with pictures. -Delete instructions in brackets. -Copy and paste.
L’imparfait vs. Le passé composé
À la fin de la classe, finissez les activités 1, 2, et 3
Les Expressions Négatives WALT:Formez des phrases négatives.
Bon lundi! Pour être prêt: 1.Sortez le devoir: 1.p. 3 A votre avis 2.Faites le papier à coté de la porte.
Welcome! SIT IN GROUPS OF FOUR. WORK WITH THE PERSON NEXT TO YOU. NO WRITING! 1.Agree! You must agree on the order of the activities, from what you would.
Lundi 14 septembre Parle-moi de toi! la première activité: Vérifiez les devoirs. dé e st e e g a r d e h b i t e oy ag e doro ns am e ap pe le c o l e.
Verb Conjugation Learning to conjugate your first verb in French.
CHRISTMAS IN FRANCE TRADITIONS AND CAROLS. CHRISTMAS IN FRANCE In France, Christmas is a time for family and generosity –People celebrate with family.
Journal Grade only – Introductory Journal Entry Mon week-end  Students were asked to write a paragraph detailing a minimum of 5 things they DID.
Les Prepositions Definition: Prepositions are words that are used to express relationships between words, such as temporal (time) and spacial (space) relationships.
Français I Mercredi 6 janvier La galette des rois La Boum II LES VOSGES Citation: Dans les querelles, les comparaisons (similitudes) sont comme des chansons.
LES TEMPS PASSÉS IMPARFAITet PASSÉ COMPOSÉ Comment les utiliser?
© and ® 2011 Vista Higher Learning, Inc.5A.1-1 Point de départ In Leçon 4B, you learned how to form le futur simple, which is generally equivalent to the.
Faites-le maintenant (2) Répondez. How is Christmas celebrated in Richard’s home in France? How does this celebration compare to your family’s? But: Qu’est-ce.
Un petit peu de grammaire… Le passé composé. On récapitule…le verbe “être” Jesuis Tu es Il est Elle est Nous sommes Vous êtes Ils sont Elles sont.
© and ® 2011 Vista Higher Learning, Inc.7B.2-1 Point de départ You’ve learned how the passé composé can express past actions. Now you’ll learn another.
French leve 1 - Homework due on May 2, 2016 – vocabulary  You are given at the beginning of the year the global list of the vocabulary list of BON VOYAGE,
L’imparfait Français II H – Unité Préliminaire A Structures.
Français 12/14/15 Ouvrez vos livres á la page 112. Ecrivez six phrases de sports et activités. What is worse than “raining cats and dogs?” Important(e)
The imparfait can be translated several ways into English.
C’est mercredi!! Pour être prêt: 1. Trouvez un livre et lisez p. 313 Note Culturelle: Les sports d’hiver 2. Sortez: 1. le devoir: Fanfold; p. 311 # 3 2.
Titre: Révision lundi, le 17 octobre 2016
Bonne Rentrée! Bonne année!
Transcription de la présentation:

Bonne Rentrée! Joyeuse Année! Pour être prêt: 1. Prenez le papier des notes de Cornell 2.Complétez/écrivez ces phrases, utilisez un dictionnaire si nécessaire: Pendant les vacances: a.Je suis allé(e)… b.J’ai mangé… c.J’ai vu (voir)… d.…une phrase de votre choix.

Les buts I will review and further learn how to express activities completed in the past in French! Correctly using the past tense for completed actions! Cultural awareness: I will examine how New Year’s and January 6th is celebrated in France. I will discuss resolutions in French!

En classe Etape 3: –La grammaire: Révisons le p.c. et continuez avec le p.c. Le packet –Un peu d’histoire p

Joyeux Nouvel An! In France, New Year's Eve (31 December) is called la Saint-Sylvestre,* and is usually celebrated with a feast, called le Réveillon de Saint-Sylvestre. The feast tends to include special items like champagne and foie gras, and the accompanying party can range from an intimate dinner with friends to une soirée dansante (ball). At midnight, everyone kisses under the mistletoe** and offers their best wishes for the new year.

On New Year's Day, le Jour de l'An, friends and family share their New Year's resolutions and may also exchange cards and gifts. The end of the holiday season is Epiphany, on 6 January, which in France includes a traditional cake called la galette des rois. *Saint Sylvester was Pope from 314 to 335 A.D., during the time of Constantine the Great.la galette des rois

There is no particular link between Saint Sylvester and the new year; it just so happens that 31 December is his feast day. La Saint-Sylvestre is short for la fête de Saint- Sylvestre. **Interestingly, kissing under the mistletoe is a New Year's custom in France, rather than a Christmas custom as in other countries.

French New Year's Vocabulary Bonne Année ! –Happy New Year! une bonne résolution –New Year's resolutionlNew Year's resolution Les étrennes –New Year's giftsl Le gui –mistletoe Le jour de l’an –New Year's Day Saint-Sylvestre –New Year's Eve

En classe Etape 3: à commencer –Un peu d’histoire Aperçu culturelle! –Le Nouvel An –La galette des rois –L’epiphanie

Devoir P. 53 NOTES at least 6 vocab words journal –Word defined and used in your own sentence

STOP STOP STOP

Troisième étape…Un peu d’histoire Une sombre période de grands hommes –Clovis meurt, quand est-il mort? –Comment était la période après sa mort? –Qu’est-ce que l’Eglise a essayé de faire? –Comment étaient les descendants de Clovis? Qu’est-ce qui est symbolique de cette période? –Pourquoi est-ce que le pouvoir est devenu dans les mains des maires au lieu des rois?

Charles Martel-maire du palais Qu’est-ce que son nom signifie? Qu’est-ce qu’il a fait pour la France?

Charlemagne

Petit fils de Charles Martel –« Que celui possède le pouvoir en fait, le possède aussi en droit » Qu’est-ce que cela signifie? Est-ce que Charlemagne a eu un grand succès contre les Arabes comme son grand-père Charles Martel?

(A) P. 57 A, B, C P.58 E, F

L’imparfait 1. La formation p L’usage de l’imparfait 3. Les autres verbes à l’imparfait p L’imparfait exprime l’idée de used to (ou would) p P. 69 # 4 6. Recap p. 69 –Faisons p. 77 A

Devoir Dictée Copie corrigée de la composition avant le 8 janvier P.58 E, F

La Chanson de Roland Invasions des Normands de France (Vikings)=Normandie –Aussi de l’Angleterre Bataille de Hastings avec Guillaume le Conquérant –Représentée dans la tapisserie de Bayeux

P. 59 lettre G Analyse et opinion choisissez 1 ou 2 et répondez avec un paragraphe