Warm up Lesson 9.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Au Snack-bar Jeudi 15 juin Learning Objectives:
Advertisements

Nous allons dire une phrase pour chaque opinion.
Trouvez les mots! 1.frites 2.poulet 3.Tarte aux pommes 4.limonade 5.fromage 6.poisson 7.gateau 8.steak Extension: 1.Translate the words in english Extension:
Bien Dit 1 chapitre 6.2 vocab Exprimons-nous conversation.
LES NOUVEAUX VERBES IRRÉGULIERS AUJOURDHUI EST JEUDI, LE 15 AVRIL.
BDI- CH6.1 La Nourriture bon appétit !.
NOURRITURE.
Learning Target: I can say what food items are in my fridge and in my basket. I can say which foods are healthy or not How? I will use the food vocabulary.
Au restaurant Plat principal Starter Boissons Main Course Entrées
Les Articles de la langue français.
Au café.
What are the stems fro these irregular verbs in the Future Tense?
Nous allons…….. apprendre des verbes nouveaux manipuler les verbes
Où es-tu allé samedi dernier ?. Comment es-tu allé?
Verbs! Here are some irregular verbs you have come across already: avoir être apprendre prendre faire aller comprendre vouloir Can you remember their meanings?
Qu’est-ce que tu aimes boire?
Les nourritures (Food) Français I. Meals le petit déjeunerbreakfast le petit déjeunerbreakfast le déjeunerlunch le déjeunerlunch le dînerdinner le dînerdinner.
Le verbe prendre prendre une photo prendre un steak
Au Café Chapitre 6 Vocabulaire 2.
6e chapitre: « Bon appétit»
Qu’est-ce que Mme Richard prend pour son petit-déjeuner?
Note to teacher This powerpoint is to supplement Unit 2 food unit. The official Unit 2 vocab list does not contain many vocab words specific to French.
La revue de la leçon 26 Étudiez bien! Le test va être _______, le ________.
Prendre and verbs like it. Prendre has three meanings: to take, to eat and to drink. As you have been told prendre is irregular. The following is its.
Notes le 7 octobre vouloir (to want)
Lesson 3 Warm up. Lesson 3 Warm up Put the sentences in order from a to f. Tu reponds une tartine? ___ Oui, j’aimerais boire un jus d’orange. __ Non,
Leçon 3: Bon appétit!.
C’est combien ? Les euros
French Verbs! GET PUMPED.
OBJECTIF T To be able to understand a restaurant menu To understand people ordering food in a restaurant To hold a conversation in a restaurant.
Verbes +. BOIRE  PresentJeNous TuVous Il/ElleIls/Elles PasséJ’ai BOIS BOIT BUVONS BUVEZ BOIVENT BU.
‘ER’ Verbes endings -e -ons -es - ez -e - ent -e - ent -e.
Prendre is NOTa regular RE verb. It is an irregular verb. Prendre = to take (can also mean to have when used with food) Prendre = to take (can also mean.
Warm up Do you like the food served at the cafeteria? If not, how would you make the food better and healthy?
Lesson 3B La nourriture et les boissons. Video 3B: Page 48.
Warm up Lesson 7. Fill in the blanks with the correct form of vouloir. -Qu’est-ce que vous ___ faire aujourd’hui? -Moi, je ___ jouer au tennis avec Théo,
Warm up Lesson 10.
Ca fait combien? How much is that?.
Français 2  The verbs vouloir and pouvoir are irregular verbs in French. You will need to memorize their verb forms!
Warm up What activities you must (devoir) do every day, every week, or every year in your life. Then write a sentence like: chaque jour, je dois respirer.
Warm up * Fromage, salade, entrée, fruits, and plat principal. Write courses in proper order and add an appropriate food item for each.
Les pronoms relatifs qui et que. Qu’est-ce que c’est? Relative pronouns are used to connect sentences to one another.
Year 10. Bon appetit unit. Introducing ‘en’. ‘en’ – ‘some of it’ or ‘some of them’ ‘En’ is a small but important word in French that is commonly used.
Warm up Lesson 6. Unscramble the words and conjugate the verbs to write logical sentences. 1. réussir / examens / toujours / vous / vos 2. chocolat chaud/
Unité 2 Révision La vie courante.
À la Carte Nous sommes lundi, le vingt-deux février deux mille dix. Mme Panter’s Français Café Bellwork:. Hand in any packets you still have. Get out notes.
8 Les pronoms interrogatifs et relatifs Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the 2 ways to ask the question.
Français 1  The verb prendre is an irregular verb in French. You will need to memorize the verb forms!
Opinions J’aime Je n’aime pas J’adore Je déteste Je préfère
Le futur proche Français 8-1 – Unité 1.
1 of 27 © Boardworks Ltd 2006 Common irregular verbs in the present tense This icon indicates the slide contains activities created in Flash. These activities.
Prendre Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles  What does the verb « prendre » mean?  Is it a regular or irregular.
8 Les pronoms interrogatifs et relatifs Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the 2 ways to ask the question.
Qu’est-ce que tu veux? Je voudrais une salade..
The following people will be placing their order using the menu above. Draw the items that they would like on the tray. On the back of this page, itemize.
La nourriture Unite 4. Entrée le 8 décembre = = 97-4 = 12 X 12 = 888 ÷ 2=
Le verbe PRENDRE = to take (to have with food)
Stating your Opinion Article defini J’aime le fromage J’aime la baguette J’aime les croissants.
Allons au café!. Dialogue au restaurant Sylvie: Tu as faim? Marc: Oui, j’ai hyper faim. Je vais prendre un bon steak-frites. Serveur: Vous désirez? Marc:
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Play the presentation & note down new vocabulary Complete the activities Le petit déjeuner Breakfast.
FREN1507 Unité 4 Leçon 4B « Au Café ».
 To express the idea of some, or any, of a quantity, use the partitive article: du, de la, de l’, des Je voudrais du café. Tu veux de la tarte? Il mange.
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
QU’EST-CE QUE TU PRENDS? OBJECTIF: TO CONJUGATE THE VERB “PRENDRE” AND DESCRIBE WHAT WE HAVE OR TAKE.
 Prendre FSL9 – Unité 2 – La bouffe!. Que veut dire “Prendre”?  Prendre = To take  In the context of a restaurant, it means that you are “taking” (“ordering”)
UNITÉ 9 : LEÇON 34 – PARTIE B : le verbe PRENDRE.
Au café At a café. Le sandwich au saucisson Le sandwich au jambon.
L’Horaire d’Aujourdhui  Les Devoirs de la Cloche  Reviser les Devoirs  Pouvoir et Vouloir  Vocabulaire 6.1  Interro: Pouvoir, Vouloir & Voc 6.1 
Bon appétit! Lesson 3A *an expression used as people sit down to eat…it means “Enjoy the meal!”
Transcription de la présentation:

Warm up Lesson 9

Complete each sentence J’aime mon steak… Comme boisson, on a… Je voudrais un sandwich… J’aime… La quiche… au fromage. est excellent. saignant la tarte de la limonade. 1.2

The verb prendre The verb prendre is irregular. Notice the spelling changes in the stem of the verb for the plural forms. prendre (to take, to have food or drink) Je prends Nous prenons Tu prends Vous prenez Il/elle/on prend Ils/elles prennent

Examples Qu’est-ce que vous prenez? Nous prenons du pain et un chocolat chaud.

Verbs like prendre apprendre comprendre reprendre To learn To understand To have more (food and drink)

Complète les phrases avec le bon verbe. Qu’est-ce que vous ____ au dîner? prenez prenons comprenez Il ____ le français et l’allemand. apprends prends comprend 1.2

Complète les phrases avec le bon verbe. Mona et moi, nous ______ une pizza avec du coca. apprenons prenons comprenons 1.2

Complète les phrases avec le bon verbe. Sabine et Georges _____ des sandwichs. Ils ont très faim! reprennent prenons comprennent Alice ne _____ pas la question. prends comprend apprenons 1.2

Qu’est-ce qu’on prend (ou ne prend pas) dans les situations suivantes? Comme boisson, quand il fait chaud, je… Quand mes amis et moi allons au café, nous… Quand ils veulent maigrir, mes parents ne … Quand je veux un petit-déjeuner français, je … Pour le déjeuner, quand elle n’a pas très faim, ma soeur… 1.2

Irène et Brigitte adorent la viande (meat). Nous sommes végétariens. Regarde la carte du restaurant Chez Jean-Luc. Qu’est-ce que les personnes suivantes vont probablement prendre? Modèle: Caroline veut un dessert. Elle prend une glace. Noémie veut maigrir. Tu adores le poisson. Irène et Brigitte adorent la viande (meat). Nous sommes végétariens. Philippe aime bien les fruits et il veut un dessert. 3.2, 1.2

Flash Culture France and most countries in the European Union adopted a common currency, the euro (€) in 2002. The bills are identical throughout the euro zone. For the euro coins, each country has a common European design on one side and its own individual national symbol on the other side. Euro bills come in denominations of 5, 10, 20, 50, 100, 200, and 500. Euro coins, called cents come in units of 1, 2, 5, 10, 20, and 50. 2.2

What other currencies are you familiar with? Compare them to the euro. What is one euro worth compared to the dollar today? 4.2

Menu Create your own French menu. Imagine you own a French restaurant. What would you serve? You have 3 days to do this. This is 15 points. Be sure to include appetizers, main dishes, sides, desserts, and drinks. DO NOT just copy my menu. Create your own. Research the internet for new ideas.