WALT: To talk about the internet in French.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Pourquoi? and parce que/qu’ Quantifiers Mes profs
Advertisements

Je/j tu il elle nous vous ils elles I you he she we you they Les sujets (je, tu etc…)
Les Medias À la télévision, au cinéma,. À la télévision 1.La météo 2.Les informations 3.Une série 4.Un feuilleton 5.Un jeu télévisé 6.Un documentaire.
Les loisirs et les passe-temps.
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Write a paragraph to introduce yourself
Talking about what you are going to do in the future tense! 
WALT: how to talk about your timetable
Jadore faire du skate !. ALL must be able to talk about sports MOST should be able to talk and write about what you like doing and dislike doing SOME.
WALT: SAY WHAT YOU CAN DO IN TOWN WILF: A PARAGRAPH OF DESCRIPTION USING THE PHRASE “ON PEUT” FOR LEVEL 3. OPINIONS WITH JUSTIFICATIONS FOR LEVEL 4. Translate.
Mes activités.
Bon pour la santé Mauvais pour la santé Je mange beaucoup de fruits.
Mon uniforme scolaire WALT: Revise words for clothes and be able to give opinions about my school uniform. WILF: Using more complex descriptions and opinions.
Les questions? Je m’appelle Sam J’ai douze ans
WILF: Activities you did in the past (grade D-) Activities and opinions in the past (grade D) Add frequency words and intensifiers (grade D+) Include activities.
TO RECOGNISE A PHRASE IN THE PAST TENSE (GRADE D)
Livre page 48. There are 4 different ways to form questions. Félicitations!! You already know 2 of the ways ☻ We have not “officially” studied this concept.
WALT: practising sentences in the future and adding details to them to improve them WILF: To be able to produce sentences in the future (Grade D) To add.
Le futur Objectif: to learn to recognise and use the future tense in French.
Le passé composé The perfect tense Eg: J’ai mangé une pizza I have eaten/ate a pizza.
Mon Ecole WALT: Promote The Cornwallis Academy
Let’s go back to the verb endings. What are our 3 infinitive endings? ER IR RE What is an infinitive? An unconjugated verb In other words, a verb in the.
Les pronoms objets indirects.  Peux-tu identifier les règles des ‘pronoms objets indirects’ en regardant les exemples suivants?
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Forming questions in French
JE PEUX DIRE LES ACTIVITIES ET PASSE-TEMPS QUE J’AIME FAIRE I CAN TELL WHAT ACTIVITIES AND HOBBIES I LIKE TO DO IN YOUR GUIDED NOTES PACKET PLEASE ADD:
Les Mots Interrogatifs
Quels sont tes passes temps préfèrés?
French 101 Important Verbs. The most important French verbs – avoir (to have), être (to be), and faire (to do/make) They are used in some of the ways.
Français 1441 Chapître 3 Révision d’Examen.  Someone tells you where things on campus are located. You listen and fill in the blank with the missing.
Mon weekend How to write about your weekend Say where you went Le weekend dernier je suis resté(e) à Banchory. Le weekend dernier je suis allé(e) à Stonehaven.
WALT: how to talk about your timetable
Leçon 10 What are the definite articles in French?
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Ma famille et moi WALT: Describing yourself, your family and friends and being able to use possessive adjectives WILF: Be able to give a basic description.
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
WALT: USE MORE COMPLEX PHRASES AND TENSES TO SAY HOW WE GET ON WITH OTHERS. WILF: IMPROVE MY ORIGINAL PARAGRAPH TO A C GRADE LEVEL AND ABOVE.
I can things & activities that I like/dislike in detail. 1: I don’t know what the words mean. 2:I know the word meanings but I can’t say how much I like/dislike.
J’ai fini Il regardeVous perdez Il a regardé J’ai vendu Nous avons choisi Elles attendent Tu as mangé Vous avez répondu Je finis Elles ont attenduTu manges.
La mémoire(1): Comment bien travailler
Google voice assignment major assessment Qu’est-ce que je fais tous les jours?
Subject Pronouns Objectives : To explain and practise the pronouns.
To prepare for a discussion on school uniforms in French.
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
Le week-end dernier! Last weekend!. Objectifs: To understand how to form the past tense To learn some past tense phrases To use the past tense to describe.
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
Les sports Year 7.
Les matières Year 7 Click on the arrow to go onto the next page.
Just to get you going… une minute, s’il vous plaît!
Objectif: Je vais parler et écrire au sujet du cinéma vendredi 15 septembre 2011.
Write your answer in French
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
Nous parlons des matières Buts: To be able to give extended opinions on school subjects To express agreement or disagreement.
What can you do with your computer? Label the pictures.
The Passé Composé Objective: to talk about things we have done on a visit to explain what events happened to speak and write about events in the past.
Lundi 14 septembre Parle-moi de toi! la première activité: Vérifiez les devoirs. dé e st e e g a r d e h b i t e oy ag e doro ns am e ap pe le c o l e.
Les matières Click on the arrow to go onto the next page.
Au Collège Starter Activities.
Mes préférences At the end of this lesson; you will be able to:
Object Pronouns me, te, nous, vous. The object pronouns me, te, nous, vous are direct and indirect object pronouns. They are used a lot in conversation.
Aujourd’hui: Reading the text about school together. Take notes of the vocabulary you did not know. Starting on your first folio piece for Standard Grade.
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
Pin your French person where you feel you are at the start of the lesson GARE - I don’t know anything…(L0-1) PATISSERIE - I know a few words about technology.
Technology in everyday life Lesson plan slides. Learning objectives To introduce vocabulary related to technology. To use pour + infinitive. To use pour.
Où habites-tu? What level can you answer at?. OBJECTIFS: To say what we do in the evenings at home; To talk about ourselves and others; LITERACY - To.
Mercredi 18 septembre Planète facebook Objectif: To be able to say what you do on facebook To revise time phrases To revise the present tense for –er verbs.
Ma Famille Find the French for the following words: 1.Mother 2.Father 3.Brother 4.Sister 5.Uncle 6.Aunt 7.Grandmother 8.Grandfather.
Transcription de la présentation:

WALT: To talk about the internet in French. WILF: To write a paragraph giving opinions using the “comparative” for grade C. Translate this text: Ma passion c’est la danse alors je regarde les émissions de musique. Je regards les émissions de musique tous les soirs. Je trouve les films d’arts martiaux très marrants mais je n’aime pas les dessins animés Extra! Write down detailed opinions phrases and frequency words that can be used to describe what TV programmes you like

Look at the questions. They are all things that can be done on the Internet. Use www.collinsdictionary.com to help understand the questions . Fill one in for yourself then ask your partner the same questions.   Est-ce que tu télécharges de la musique? Est-ce que tu te connectes sur Facebook? Est-ce que tu fais des devoirs pour le collège avec l’Internet? Est-ce que tu parles sur Skype? Est-ce que tu fais des achats sur Internet? Est-ce que tu regardes des vidéos? Est-ce que tu joues à des jeux ? Oui, tous les jours Oui, souvent Quelquefois Rarement Non, jamais

Copy these phrases into your book and translate them into English Je télécharge de la musique Je me connecte sur Facebook Je fais mes devoirs pour le collège Je parle sur Skype Je fais des achats sur l’internet Je regarde les vidéos Je joue des jeux

L’internet: tu es pour ou contre? Ecris P pour pour et C pour contre On peut trouver des informations utiles On peut faire des recherches C’est éducatif Le téléchargement illégal est un grand problème L’internet donne de la chance à des nouveaux musiciens L’internet coûte cher ça peut être dangereux Les enfants passent trop de temps à l’ordinateur C’est utile pour rester en contact avec des amis ou la famille 10.On peut faire des achats en ligne, c’est pratique.

Comparatives What is a comparative? Examples in English: more, less Examples in French: plus, moins

To give an opinion such as “quicker than” or “less expensive”, you use something called “The comparative”. Copy the notes in the green box below.

Find the French for the following “comparative” expressions below, in the texts.

Categorise these sentences on the internet into positive and negative A mon avis c’est mieux que la télé C’est plus rapide Je n’aime pas envoyer des emails, parler au telephone est plus simple L’internet est pier que la télé L’internet est très utile pour les devoirs C’est plus facile de faire des recherches sur l’internet Ça coute moins cher que le portable Je peux tchater avec mes copains Je ne télécharge pas de musique, j’achète les CDs c’est moins complique

Ensuite… une compétition de phrases. Personne 1 – dit la phrase… Personne 2 – écrit la phrase… Personne 3 – vérifie la phrase… Personne 4 – COURT ! N° 4 Personne 2 – dit la phrase… Personne 3 – écrit la phrase… Personne 4 – vérifie la phrase… Personne 1 – COURT ! N° 2 Personne 4 – dit la phrase… Personne 1 – écrit la phrase… Personne 2 – vérifie la phrase… Personne 3 – COURT ! N° 3 Personne 3 – dit la phrase… Personne 4 – écrit la phrase… Personne 1 – vérifie la phrase… Personne 2 – COURT !

The internet is better than TV The internet is better than TV because I can download music I do not like the internet because it is dangerous The internet is useful for doing homework for school TV is better than internet because it is less complicated The internet is cheaper than TV because I can talk to my friends for free

Write a paragraph in French of 75 – 100 words talking about the internet. Include the following bullet points… Use these words and tips to help as well. EXTENSION: Translate the texts in slide 5 into English.

EXIT PASS 4 minutes Pour finir What was the WALT and WILF? Write down 2 things you have learnt today and give it to Mademoiselle Berry as you go out of class 4 minutes