Лингвистический интеллектуальный конкурс школьников в рамках реализации социальной программы « Шаг в будущее, Юниор » МОУ «СОШ № 22 с УИОП» Электросталь,

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
MY. Which ones which? MON (masculine) p ère MA (feminine) m ère MES (all plurals) parents.
Advertisements

LES VERBES POUVOIR ET VOULOIR Français I, Ch. 6. POUVOIR: TO BE ABLE TO Pouvoir Je peux I am able to, I can Tu peux You are able to, You can Il/Elle/On.
Objectifs réviser les activités à la maison
Talking about the future: what you are ‘going to’ do
Le Futur OBJECTIVES Saying what you are going to do
ContractionsContractions How the French get around.
avoir = to have être = to be
À quelle heure il se lève?
New Idiomatic Expressions:
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit
Y and en Two little words with a lot of meaning. y.
Strategy 1 Let them draw. Example from a French lesson Lesson objectives To show I can skim scan and close read a text Seal Objectives To listen carefully.
LE FUTUR #1- Take the infinitive… MANGER FINIR JOUER ECRABOUILLER CHANTER APPLAUDIR DANSER ROUGIR.
Allez viens Leçon 1. Première Étape To be…. years old Avoir …..ans.
ROLE PLAY The role play is about communication and exchange of information. It is not the time for a LONG conversation! You can get full marks for very.
Ecouter attentivement. Listen carrefully Prépare-toi !
Irregular verbs Irregular verbs are verbs (doing words) that don’t follow the normal rules. Because of this, we have to learn them by heart. Thankfully,
Block 2A: le 17 Septembre  SILENTLY complete the spelling worksheet.  When you’re finished, study for your make-up alphabet quiz!!
CHORES WITH FAIRE! Brainstorm: which expressions have we already learned with the verb “faire”??
French Hammer the Grammar Aim: to be confident using the present tense To formulate accurate sentences using the present tense of …ir / …re/ …er verbs.
Les Pronoms Objet: indirect et direct Rachel Mojdehbakhsh AP French - 2.
Français 2, 12 janvier 2015 Ouvrez vos livres à la page 68. Faites #14. Ecrivez-le. What kind of tree can you find in a kitchen? le haricot – bean. C’est.
Verbe + Infinitive.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Le verbe aller : to go Je vais Tu vas Il/Elle/On va
LES BLAGUES FRANCAISES Notre top ten des blagues La onzième est spécialement dédicacée à Padraig. FRENCH JOKES Our top ten jokes. The eleventh specially.
2 pt 3 pt 4 pt 5pt 1 pt 2 pt 3 pt 4 pt 5 pt 1 pt 2pt 3 pt 4pt 5 pt 1pt 2pt 3 pt 4 pt 5 pt 1 pt 2 pt 3 pt 4pt 5 pt 1pt Verbs: Past and Present Reflexive.
Les pronoms objets indirects.  Peux-tu identifier les règles des ‘pronoms objets indirects’ en regardant les exemples suivants?
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Лингвистический интеллектуальный конкурс школьников в рамках реализации социальной программы « Шаг в будущее, Электросталь » Электросталь, 2013 Проект.
Forming questions in French
1.What does ‘compagne’ mean? 2. Write the french for the following: I live in the city/town 3.What is blue in french? 4.What is brown in french?
2 Le Pronom « EN » Referring to people, places and things already mentioned La norme: –Communication 1.2 –Comparisons 4.1 * Les questions essentielles:
Warm up Do you like the food served at the cafeteria? If not, how would you make the food better and healthy?
I am hungry J’ai faim What can I have to drink? Qu’est-ce que je peux boire? What can I have to eat? Qu’est-ce que je peux manger? I have… J’ai… What is.
Spot the odd one out! L’histoire J’aime le dessin La technologie
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Qui est-ce? C’est …. Homer Simpson.
Français 2, 5 janvier 2015 Describe your holiday break, use the past tense. Things you did or ate. What is the difference between here and there? Sage.
Year 10. Bon appetit unit. Introducing ‘en’. ‘en’ – ‘some of it’ or ‘some of them’ ‘En’ is a small but important word in French that is commonly used.
Fais correspondre! Faire du VTT Faire du camping Faire du canoë
I walks to the store. He read a book. We goes to the pool.
MINI-LECTURE SUR LA GRAMMAIRE (LA DEUXIÈME) Présentée par Megan Brown.
Les Pronoms d’Objet Direct Steven Kobosko. What are they? Direct Objects follow a verb Receive the direct action of the verb Il aime la glace. Il l’aime.
4B at the English lesson.
Je peux traduire le français au l’anglais!
Card sorting Cut out the cards, then try to sort them into 4 groups. You’ll need to think about: -What the words mean -How they’re spelt -Which ones you.
CONTRACTIONS  How to use “À” to say where you are going  How to use “DE” to say where you are coming from.
“to have”... AVOIR!. avoir is irregular avoir is irregular et c’est très important! It means: It means: “to have” And is also used in many other situations…
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
TRADUISEZ EN ANGLAIS  Elles viennent de sortir avec leurs amies.  Tu viens d’emballer les cadeaux.  Les invitations? Je viens de les envoyer.  Vous.
AVOIR To have. avoir Avoir is an irregular verb Does NOT follow regular verb patterns Means “to have”
Imparfait/passé composé review
Pour Pratiquer : le, la, l’, les (translate underlined portions into French, using le, la, l’ or les)
1. Est-ce que Est-ce que, literally translated "is it that," can be placed at the beginning of any affirmative sentence to turn it into a question: Je.
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
ALLER HOW DO WE CONJUGATE THE VERB ALLER? Click on the fleur de lys to advance to next slide.
Qu’est-ce que Que Qu’est-ce que is followed by a subject and verb (S & V) tu Qu’est-ce que tu regardes? What are you watching?
Français I Les notes #3.
Vocabulaire 6.2 Français I. Allons... ! Let’s go... !
Le vendredi 4 décembre, 2015 Les descriptions
VOULOIR (to want). VOULOIR O Je veux O Tu veux O Il/Elle/On veut O Nous voulons O Vous voulez O Ils/Elles veulent.
LES PRONOMS D’OBJET DIRECT. WHAT IS A SUBJECT? In a sentence, the person or thing that performs the action of the verb is called the SUBJECT.
Vêtements Français Avoir-to have. Je (I) Tu (You) Il/Elle (He/She) Nous (We) Vous (You p) Ils/Elles (They)
Français 12/14/15 Ouvrez vos livres á la page 112. Ecrivez six phrases de sports et activités. What is worse than “raining cats and dogs?” Important(e)
Les compléments d’object direct Direct object pronouns le, la, l’, les.
UNITE 14. Devoirs – Lundi 27 Vocabulaire exercices: 12 donner en classe 25 sur MFL.
Human Sentences! J’ adore les chats Notes to teachers Print out slides 13 – 18 on card cut them into two and distribute them to children. This gives.
Transcription de la présentation:

Лингвистический интеллектуальный конкурс школьников в рамках реализации социальной программы « Шаг в будущее, Юниор » МОУ «СОШ № 22 с УИОП» Электросталь, 2012 Проект Тема : «Приключения Пифа» Секция: французский язык Номинация: социо-культурный аспект Авторы: учащийся 6в класса Фурса Иван Авторы: учащийся 6в класса Фурса Иван учащаяся 7б класса Степанова Валерия учащаяся 7б класса Степанова Валерия Научный руководитель: Научный руководитель: учитель французского языка учитель французского языка Полетахина Валентина Владимировна

Les avеntures de Pif P if` `s adventures

Qui est son pre? Pif est né le 28 mars 1948 en France. “Son pre” est le peintre espagnol José Cabrero Arnal ( ).

Who is his father? Pif was born on the 28 of March in 1948 in France. “His father” is Spanish painter José Cabrero Arnal ( ).

Connais – tu Pif? Pif est le petit chien drôle. Il y a beaucoup de bandes dessinées qui consacrent à Pif et à son ami Hercule, le chat. Tout le monde aime les lire. Et maintenant nous allons lire une des histoires de Pif.

Do you know Pif? Pif is a funny little dog. There are a lot of books about Pif and his friend Hercules, the cat. Everybody likes to read them. And now, you can also read one of the stories about Pif.

«Pif va se promener» Un jour, Pif décide de se promener. Il met son blue jeans, son pull vert, ses chaussures brunes, sa casquette rouge et sort en dehors.

«Pif goes for a walk» One day, Pif wants to go for a walk. He puts his blue jeans, green sweater, brown boots and a red cap on and goes outside.

Tout à coup la pluie commence. Et Pif n’a pas de parapluie. Il fait très froid. Très froid.

Suddenly it starts raining. And Pif has no umbrella. He is cold. Very cold.

“Je voudrais savoir comment je peux revenir - Pif pense. Je ne peux pas assis sous l ` arbre tout seul. J` ai froid et j ` ai faim. Je veux aller chez moi, mais je n`ai pas de parapluie. Où puis – je le prendre? Oh! C` est une bonne idée!”

«I wonder, how can I come back home? Pif thinks. I can’t sit here all alone. I’m cold and I’m hungry. I want to go home, but I haven’t got an umbrella. Where can I get one? Oh! That’s a good idea!»

Pif prend l’arbre comme le parapluie et va chez lui.

Pif takes a tree that looks like umbrella and comes back home!

Nous vous proposons de regarder un petit vidéo qui consacre à Pif le chien… Etes – vous prêts??? Aimes – tu les dessins animés?

Do you like cartoons ? We propose you to see a shot cartoon about Pif … Are you ready???

The end La fin Merci … Thank you…