Les glaces Sing the ice cream flavours to the tune of ‘Agadoo’!!

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
-Put out WB Homework p 138 ex B3. -Use Smiley Face Notes on BACK of Object Pronoun Study Sheet. Letter each Smiley Face sentence on Study Sheet with A,B,C,
Advertisements

Avoir et Être Les règles et du pratique Par C. Halsall (Brookfield)
Révision.
KS2 Yr6 French – Lesson 92 Vendeur de glaces.
LES VERBES POUVOIR ET VOULOIR Français I, Ch. 6. POUVOIR: TO BE ABLE TO Pouvoir Je peux I am able to, I can Tu peux You are able to, You can Il/Elle/On.
Au restaurant Plat principal Starter Boissons Main Course Entrées
Au café.
Le petit déjeuner.
Est-ce que tu aides à la maison? Le Lundi Le Vendredi Le Mercredi Le Weekend Le but: To learn how to use the negative in French with chores ________________________.
New Idiomatic Expressions:
Bonjour! Comment allez-vous aujourdhui? Chapitre 6.
WALT: READ AND WRITE MY OPINION OF SCHOOL SUBJECTS WILF: A VARIETY OF OPINION WORDS AND JUSTIFICATIONS FOR LEVEL 4.
Tablettes Station Unité 7 Bon Appétit! - traduisez.
Negatives. How do you make something negative? Ne... Pas around the verb. – (ne pas sandwich)
Bonjour, tout le monde! Moi, j’ai faim et soif!
Au café (At the café).
Quelque chose à boire… et Quelque chose à manger.
Objectives You will learn some more food vocabulary. You will be able to listen to the words. You will be able to see the words and match them to the.
Conjugation for –er verbs
Une scène au restaurant ou café.
Lesson 3 Warm up. Lesson 3 Warm up Put the sentences in order from a to f. Tu reponds une tartine? ___ Oui, j’aimerais boire un jus d’orange. __ Non,
C’est à toi 1 Unité 3 - B On fait les courses. L’article défini To talk about what we like in general we use LE – LA - L’ - LES lES ARTICLES DÉFINIS.
OBJECTIF T To be able to understand a restaurant menu To understand people ordering food in a restaurant To hold a conversation in a restaurant.
Referring to people with Stress Pronouns Emphasizing and Clarifying about whom you are talking.
Great starter for yr 7/8(even 9) very first lesson
“Which one” are you talking about?.  Ce, cet, cette, ces  Un article qui est le plus spécifique Les types d’articles…  Un/ une/ des – général  Le/
X Souviens- toi! J’aime J e aime = ______________ J’aime + infinitive
Asking For Introductions - Questions. L’Introduction There are several ways of asking questions in French but in this case when we are introducing somebody.
Mardi 1 avril Mercredi 23 avrilFrançais I Citation: “Je ne savais pas vraiment ce que je voulais faire à l'école, mais en tout cas je n'ai pas eu le temps.
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
I can use longer and more complex sentences by understanding and using comparisons.
Year 10. Bon appetit unit. Introducing ‘en’. ‘en’ – ‘some of it’ or ‘some of them’ ‘En’ is a small but important word in French that is commonly used.
MINI-LECTURE SUR LA GRAMMAIRE (LA DEUXIÈME) Présentée par Megan Brown.
Les Boissons Beverages. un café un thé un chocolat chaud.
Early Release Sched. 7:45 a.m. - 8:33 a.m.1 ST PERIOD 8:38 a.m. - 9:26 a.m.2 ND PERIOD 9:31 a.m. - 10:19 a.m.3 rd PERIOD (LUNCH A) 9:31 a.m. - 10:22 a.m.3.
Dans un café. Revue des leçons 3A à 3C.. 1. How would you tell a French friend that A. you are really hungry B. you are really thirsty.
J’adore la glace au chocolatla glace à la vanille What do you think accounts for the difference between au and à la ? _____________________________ Based.
La Nourriture.
À la Carte Nous sommes lundi, le vingt-deux février deux mille dix. Mme Panter’s Français Café Bellwork:. Hand in any packets you still have. Get out notes.
Celebrity Photo Album by M. Rocque. La Description You are going to see several celebrities. For each celebrity say one or two adjectives to describe.
Indicative You are calling me this evening?OK, I am calling you this evening. Imperative and negative imperativeNegative Call me this evening. But do not.
When we are expressing our likes, dislikes and preferences, we use the Definite Article.
Who Wants to Be a Millionaire?
Vendredi 7 novembre Français III-IV Citations : « Je sais que je devrais être raisonnable, mais quand on raisonne en amour c’est comme si on le pesait,
How many colours can you remember?. Les vêtements I will learn about clothing and be able to use my knowledge of the colours to describe my clothing.
Two prepositions’ usages and grammar. à = to/at/with de = from/of/some If you get these mixed up or do not know them, it will be very hard to communicate.
La Petite Poule Rouge.
Journal – le 24 novembre Décrivez la salle de classe. List as many classroom vocab words as you can remember. (Put all written activities in your journal.
Lesson Objective : To be able to say what fruit and vegetables you like Success Criteria You must recognise new words for fruit and vegetables in French.
Qu’est-ce que tu veux? Je voudrais une salade..
Verb  a word that show action or a state of being.  Examples: run, jump, play, talk, listen  In English, we just the verb “to be” to describe how people.
Flash-on-flash-off! You will see some French text in a minute but it will only be on the board for a minute then it will disappear.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Play the presentation & note down new vocabulary Complete the activities Le petit déjeuner Breakfast.
Section 1 Part A (Video in book)
What are conjunctions?. Let’s review conjunctions in English! Regardez cette vidéo en anglais. Répondez à la question: What are conjunctions?
MAYA OULTACHE FOYER 140 Tutorial de mathématique numéro 1 mathematic tutorial number 1.
Boire worksheet Je ________ la limonade. Il _________ le café. Tu ________ le chocolat chaud. Vous ________ l’eau. Elle _________ le lait. Nous _________.
Do now: translate into English 1.Je voudrais une livre du bœuf. 2.Tu aimes le poisson? 3.Vous prenez du poulet avec (with) des pommes de terre? 4.Nous.
Ma journée. Reflexive verbs: Verbs which need ‘me’ between the ‘je’ and the rest of the verb are called reflexive verbs. Je me lève Je me lave Je me douche.
Ma Famille Find the French for the following words: 1.Mother 2.Father 3.Brother 4.Sister 5.Uncle 6.Aunt 7.Grandmother 8.Grandfather.
Pronouns Words that are used instead of NOUNS. Look at this piece of writing … I went down town and met my friends. My friends were waiting outside the.
4 pictures 1 word.
Boucle d’Or et les trois ours
ÊTRE To be (ou: n’être pas!).
Present Perfect Simple X Present Perfect Continuous.
TU AS QUEL ÂGE? How old are you?.
Les expressions négatives Click on the speaker symbol for narration.
Bienvenue Au monde des Pronoms.
Du / De la / Des L/O to learn to ask for ‘some’ of an item
Transcription de la présentation:

Les glaces Sing the ice cream flavours to the tune of ‘Agadoo’!!

Oh, une glace, glace, glace Une glace à la pistache Oh, une glace, glace, glace Une glace à la pistache

Je n’aime pas, pas, pas Je veux un chocolat Je n’aime pas, pas, pas Je veux un chocolat

Ah non,non,non ! Une glace au citron Ah non, non, non Une glace au citron,

Et pour Jo-anne,anne,anne ? Une glace à la banane ? Et pour Jo-anne,anne,anne ? Une glace à la banane ?

Et pour Camille, mille, mille Une glace à la vanille Et pour Camille, mille, mille Une glace à la vanille.

Il fait chaud, chaud, chaud Une glace à l’abricot Il fait chaud, chaud, chaud Une glace à l’abricot !

Les glaces Now we are taking the words for the flavours away!!!!! Can you remember them!! Use the pictures to help you remember!!

Oh, une glace, glace, glace Une glace ? ? ? Oh, une glace, glace, glace Une glace ? ? ?

Je n’aime pas, pas, pas Je veux ? ? Je n’aime pas, pas, pas Je veux ? ?

Ah non,non,non ! Une glace ? ? Ah non, non, non Une glace ? ?,

Et pour Jo-anne,anne,anne ? Une glace ? ? ? Et pour Jo-anne,anne,anne ? Une glace ? ? ?

Et pour Camille, mille, mille Une glace ? ? ? Et pour Camille, mille, mille Une glace ? ? ?

Il fait chaud, chaud, chaud Une glace ? ? ? Il fait chaud, chaud, chaud Une glace ? ? ? !

Les glaces Now without words and pictures

Oh, une glace, glace, glace Une glace ? ? ? Oh, une glace, glace, glace Une glace ? ? ?

Je n’aime pas, pas, pas Je veux ? ? Je n’aime pas, pas, pas Je veux ? ?

Ah non,non,non ! Une glace ? ? Ah non, non, non Une glace ? ?,

Et pour Jo-anne,anne,anne ? Une glace ? ? ? Et pour Jo-anne,anne,anne ? Une glace ? ? ?

Et pour Camille, mille, mille Une glace ? ? ? Et pour Camille, mille, mille Une glace ? ? ?

Il fait chaud, chaud, chaud Une glace ? ? ? Il fait chaud, chaud, chaud Une glace ? ? ? !