Bonjour! C’est mercredi déjà!

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Le Passé Composé avec ETRE 3/4ths of french verbs use avoir to make past tense. = Jai mangé une banane. HOWEVER there are some that (for whatever reason)
Advertisements

Comment ils sappellent?. Jaime / je déteste habiter dans ma région Le but: In this lesson you will learn how to say why you like / dislike living.
Français La mémoire (2) Les phrases. Nous allons…
Jeudi, le 22 Mars Pass LATE Grammar tutor packet (50) & p.131 Workbook (50) Pass Puzzle Packet (100)
C’est lundi, le 25 novembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Mes activités.
Vendredi le 22 février
Essential Questions How can you express the verb “ to be” in French?
Chapitre 5 lesson 9 Essential Questions: How does aller and other verbs of motion look like in the past tense?
TO RECOGNISE A PHRASE IN THE PAST TENSE (GRADE D)
Leçon 51.
LEÇON 18.  Écrivez vos devoirs: 1.Homework packet A1, A2, B1, B2, C1, et C2. 2.Study flashcards/Quizlet 15 minutes every night.  Tout de Suite: Complete.
Bon mardi! Pour être prêt: 1.Sortez 1.l’histoire du passé: Un voyage 2.Text: questions de comprehension p p. 132 # 1 2.Sur un morceau de papier.
Le passé composé The perfect tense Eg: J’ai mangé une pizza I have eaten/ate a pizza.
Comment étais-tu quand tu étais plus jeune ? Comment es-tu maintenant?
Bonjour! C’est mercredi! POUR ÊTRE PRÊTS: 1. CHERCHEZ VOTRE LIVRE ET FAITES P. 215 ACTIVITÉ 4 2. SORTEZ LE DEVOIR: 1. P. 77 C 2. Les voisins de Mélanie.
Les cheveux Les yeux. Pour décrire moi – in order to describe me J’ai – I have Je suis – I am Les filles (endings change)
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Family Tree Project. Your tree The tree can be your own family, a celebrity family, a cartoon family, a made-up family. The objective is for you to use.
Warm up About your dream vacation: Write five sentences about your dream vacation. Can you imagine things you would do once you arrive there. Make sure.
Greetings, formal and informal
Bonjour! Bon vendredi! Pour être prêt: 1.Sortez le devoir (49A/50B) 2.Travail à la cloche 1.WORKBOOK p. 52 #7 A et B.
Chapter 6 Lesson 1 Essential Questions: How can you talk about the city in French? How can you describe how you travel in the city?
French 101 Important Verbs. The most important French verbs – avoir (to have), être (to be), and faire (to do/make) They are used in some of the ways.
Spot the odd one out! L’histoire J’aime le dessin La technologie
WALT: how to talk about your timetable
Les Pronoms Direct & Indirect.
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
THE PERFECT TENSE To be able to use verbs in the perfect tense with avoir.
Les verbes réfléchis au passé composé
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
La mémoire(1): Comment bien travailler
Le 4-7 novembre. Qui est présent? Quelle heure est-il? La feuille pour étudier L’examen La Jéopardie!
Warm up As student, do you sometimes have a bad day, which can start in the morning: you did not hear your alarm and you wake up late and miss the bus.
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
FLASH! Power Point Sample. Use FLASH! with any level I put a variety of topics in here so you can see how to make a FLASH! with different levels of learners.
Warm up From where you live (point A) to KHS (point B), write about minimum of 10 streets that your bus take to get you in school; basically you use few.
Alien has just landed in Disneyland Paris and is at the tourist information centre. He needs some help with asking questions.
Le futur proche Français 8-1 – Unité 1.
Mettre. First, let’s review the irregular verbs we know. Think of as many as you can, while I hand out whiteboards.
Répétez! Bonjour!. Je m’appelle ________. Et toi ? Tu t’appelles comment? Répétez!
Passé Composé Participes Passés.
 C’est à toi 1 – Unité 6 - En voyage Nous avons visité Paris.
Il y a = There is Il n’y a pas = There isn’t RECAP:
« Je ne comprends pas » « Que veut-dire… » « Aidez-moi, s.v.p. »
Français I – Leçon 6A Structures demonstrative adjectives passé composé with avoir.
LEÇON 16  Écrivez vos devoirs: 1.#21 et 22 (the rest of the packet). 2.Study EVERYTHING for Unit 1 exam in ONE WEEK! (per. 2, 3, 4: FRIDAY/per. 5, 6,
LEÇON 17.  Écrivez vos devoirs: Préparez- vous bien pour l’examen d’Unité 1!!!  Sortez vos devoirs: #21 et 22.  Tout de suite: #19, 20, 21, et 22 (It’s.
Spot the odd one out! L’histoire J’aime le dessin La technologie La musique Les sciences J’adore le sport L’anglais Le français Les mathématiques Je déteste.
Many verbs that are irregular in the present also have irregular past participles. Therefore, no rule for formation, you need to memorize them. Each time.
We all ready know two French verbs. What are they?
Bonjour! Pour être prêt: 1. Faites le travail à la cloche: p. 49 # 8 écrit sur un morceau de papier 2. Sortez le devoir: Coursepacket P. 25 # 2 les adjectifs.
Organiser Une Fête Chapter 2 Vocabulary 2 French 2.
Qu’est-ce qu’on va faire à Paris? Play the presentation Note the new vocabulary & complete the activities.
Mes préférences At the end of this lesson; you will be able to:
Français 10/19/15 Ouvrez vos livres á la page 44. Faites #4,5. How does the man on the moon get his hair cut? Doux/douce – mild/soft. Douce nuit, sainte.
Journal Grade only – Introductory Journal Entry Mon week-end  Students were asked to write a paragraph detailing a minimum of 5 things they DID.
AVOIR Quick review of the conjugation of the verb AVOIR  J’ai  tu as  Il/elle a  Nous avons  Vous avez  Ils/ells ont.
With a partner, try to name all these things without looking at your vocab list!!
Negative sentences Questions
Le passé composé J’ai regardé la TV Tu as joué au foot Il est allé au cinema Elle a acheté des bonbon 1. what do those sentences have in common ? 2. What.
Le collège mardi le deux mars HL/ Fr1. Lesson objectives To revise basic principles of past tense in French To look at how to use the future tense.
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
This is a tough one mes enfants, so put on your thinking caps.
French leve 1 - Homework due on May 2, 2016 – vocabulary  You are given at the beginning of the year the global list of the vocabulary list of BON VOYAGE,
C’est lundi!! Le dernier lundi! Pour être prêt: 1. On the rubric for the board game, please put your group names 2. Sortez: le guide d’étude 3. Qu’est-ce.
L’imparfait: l’utilisation complète But: to understand when to use the imparfait when writing about the past.
C’est mercredi!! Pour être prêt: 1. Trouvez un livre et lisez p. 313 Note Culturelle: Les sports d’hiver 2. Sortez: 1. le devoir: Fanfold; p. 311 # 3 2.
Transcription de la présentation:

Bonjour! C’est mercredi déjà! Pour être prêt: Sortez: le course packet pour unité 2 (et le devoir50-52 C) Faites p. 107 # 4 (Please access your textbook from the school calendar- located under January 8th. I have 3 ipads if you need one)

En classe DF U2 L5 Le p.c. Les verbes ‘prendre’ et ‘mettre’ Vérifiez le devoir et les activités du lab (p. 45-48) 50-52 C (en partenaire et ensuite ensemble) Peer edit/proof read p. 52 C in another color and write checked up ___________ (your name) Le métro (parlons en partenaire) Le p.c. Les verbes ‘prendre’ et ‘mettre’

Les buts I will check my listening acitivities for accuracy. I will check my writing activities for accuracy as well as proof read a classmate’s letter. I will finish lesson 5 and be prepared for the quiz on Friday. I will begin lesson 6 focusing on the passé composé. I will master construction and pronunciation of the regular past tense in French. I will also review and master 2 irregular verbs in the present tense. Prendre and mettre

En classe Terminons leçon 5 Vérifiez les activités du leçon 5 Les photos de Jean-Claude Le métro (parlons)

A:Quel monument est-ce que Denise visite? Partner speaking activity. Students are to converse in French to complete their charts. Modèle: A:Quel monument est-ce que Denise visite? B:Denise visite l’Arc de Triomphe. B:Quelle ligne de métro est-ce que Denise prend? A:Denise prend la ligne numéro 2. B:À quelle station est-ce que Denise descend? A: Denise descend à Charles de Gaulle-Étoile. 4/13/2017

Commençons leçon 6 Vidéo Les parents français et américain Compréhension p. 109 Cornell notes p. 110-111 le passé composé

Devoir P. 57 A/B # 1 (le passé composé) Quiz: Leçon 5 (29 pts) Concours extention! If you bring money to me by Friday now that we know the date, you can sign up! Last chance! Let me know if you already signed up but can’t make it, we will try to substitute.

En classe: Les punitions de Bart- Que Bart fait des bêtises!

Je (roter) pour une réponse. Je (vendre) les remèdes miracles. En groupes…These are the things that Bart did that were unacceptable to his teachers. Help Bart rewrite these sentences… 1. au p.c. négatif 2. au négatif du p.c.! Je (roter) pour une réponse. Je (vendre) les remèdes miracles. Je (vendre) les terres en Floride. Je (payer) l’entrée des toilettes. Je (photocopier) mes fesses. Je (voir) Elvis. Je (voir) des choses d’anormal dans la salle de profs. Je (passer) ma scolarité à dormir. Je (gaspiller) la craie. Je (sortir) le soir avec des amis, et alors je (rentrer) à minuit. Je (aller) en ville à 10 heures du matin.