lundi le 7 avril
Remember 1.NO FOOD, DRINK, GUM OR ELECTRONIC DEVICES! 2.NO PASSES UNTIL END OF CLASS! 3.NO HEADS DOWN OR TALKING DURING CLASS! 4.USE WIDE-RULE PAPER AND BLUE/BLACK INK (ONLY PENCIL FOR SCANTRONS), WRITE CORRECT HEADING, TITLE, & #. 5.TESTS ARE FRIDAY! If you need to re-test, make an appt. WHEN YOU MAKE AN APPOINTMENT: KEEP IT! Re-Test dates: Mon/Tues/Wed next week 6:40-7:20. Mon/Tues/Wed next week 2:25-3:10.
Le 7-11 avril 2014 LUNDIMARDIMERCREDIJEUDIVENDREDI F1 Rough draft Letter- 100 Project -105 Book Test-100 Early flashcards-105 F 1 Project in 100 Flashcards for 105 Rough draft Letter for 70 Book test-100 first 5 min. then 50% H/W: Study F 1 Project for 90 QUIZ-grammar Flashcards for 100 Letter for 50 Book test-50 Song X F 1 Project for 80 Flashcards for 70 Letter for 0-NO! Make up quizzes? Song x 5-50 H/W: Study F 1 TEST over unit Project for 70 Flashcards for 50 NO: letter/song/booktest F 2 R Make up quiz Skit-105 Over Tout/Il faut Book test-do in class for 105 F 2 R Book test-100 & grade Skit-100 first 5 min. Song-105 (X 5) H/W: Study F 2 R Book test-50 Song-100 first 5 min. Skit-50 Quiz-grammar F 2 R Go over quizzes Review Skit-0 Song-50 H/W: Study F 2 R TEST over unit All absent work in F 2 PreAP Makeup quiz Skit 105 Over Tout/Il faut Finish reading PDT Book test-105 F 2 PreAP Book test for 100-self grade Skit-100 Song-105 H/W: Study F 2 PreAP Book test-50 Song-100 Skit-50 Quiz-grammar F 2 PreAP Go over quizzes Review Skit-0 Song-50 H/W: Study F 2 PreAP TEST over unit All absent work in F 3 ORAL GRADE=15 Poetry projects-105 Skit rough drafts-work Puppets next Mon. Grade APT on BB Over DOPS, Y/EN F 3 Projects for 100 Skits -work Over DOPS/IDOPS-2 in one sentence F 3 Projects for 90 QUIZ-grammar Skits-work, & turn in. If time: Reading about the holidays F 3 Projects for 80 Go over quizzes Skits: rough due 100 H/W: STUDY F 3 Skits-50 Projects for 70 TEST over unit Puppets/final copy of skits due Mon. 105
F 3 1.Oral grade-15 sentences 2.Self check APT part 2-on BB* 3.Projects on poetry due today in BB for 105! 4.Work on skits with your partner NOW! 5.Review Y & EN: Single DOPS/IDOPS: F 3 all DOPS IDOPS Y and EN NEW 1A.pptxF 3 all DOPS IDOPS Y and EN NEW 1A.pptx **Unit QUIZ moved to Wed. TEST IS FRIDAY! ***Puppets moved to next Monday! Les devoirs–Poetry Projects for 100 by 7:30 a.m., Online flashcards for 105 Tuesday! (word, meaning, image & sentence) Use quizlet, powerpoint or microsoft education pack!
F 3-les 5 phrases! (oral quiz today with these and others -10) 1.Pardonnez-moi, pourriez-vous m’aider?- Excuse me, can you help me? 2.À tes souhaits! God bless you! 3.Quoi de neuf? Qu’est-ce qu’il y a? What’s new, what’s the matter? 4.Plus lentment SVP. Encore une fois. Slower please. One more time. 5.Je n’ai pas compris/entendu. I did not understand/hear.
F 3- Vos poèmes Sous le pont Mirabeau coule la Seine Et nos amours Faut-il qu'il m'en souvienne La joie venait toujours après la peine Vienne la nuit sonne l'heure Les jours s'en vont je demeure Les mains dans les mains restons face à face Tandis que sous Le pont de nos bras passe Des éternels regards l'onde si lasse Vienne la nuit sonne l'heure Les jours s'en vont je demeure L'amour s'en va comme cette eau courante L'amour s'en va Comme la vie est lente Et comme l'Espérance est violente Vienne la nuit sonne l'heure Les jours s'en vont je demeure Passent les jours et passent les semaines Ni temps passé Ni les amours reviennent Sous le pont Mirabeau coule la Seine Vienne la nuit, sonne l’heure, Les jours s’en vont je demeure Demain, dès l'aube, à l'heure où blanchit la campagne, Je partirai. Vois-tu, je sais que tu m'attends. J'irai par la forêt, j'irai par la montagne. Je ne puis demeurer loin de toi plus longtemps. Je marcherai les yeux fixés sur mes pensées, Sans rien voir au dehors, sans entendre aucun bruit, Seul, inconnu, le dos courbé, les mains croisées, Triste, et le jour pour moi sera comme la nuit. Je ne regarderai ni l'or du soir qui tombe, Ni les voiles au loin descendant vers Harfleur, Et, quand j'arriverai, je mettrai sur ta tombe Un bouquet de houx vert et de bruyère en fleur
F 3 DUE DATES! 1.Due Wed. 4/2: Your two assignments in Blackboard using your APT. Do NOT do Pg. 74 ex. 2 and NONE of page Due Thurs: 4/3: Your 3 POEMS-final copies attached to your rough drafts!!! The final copies must be typed with correct accent marks, and YOU MUST have your rough drafts stapled & turned in with them, so I can see you made the correct corrections--points off otherwise. Friday is a 50% and I MUST have both copies in that day so that I can grade them in class and give them back to you for your project due on Monday! 3.Due: Mon. 4/7: 3 Poems project in Blackboard for 105! Oral grade! 4.Tues. 4/8: Poetry project in BB by 7:30 for 100, Flashcards for Wed. 4/9: Quiz on grammar, Online flashcards of unit-100 (word, meaning image, and in a sentence)-use Microsoft student flashcards or PP, on your desktop and submit), Poetry project for Thurs. 4/10: Poetry project for 80, Flashcards for 50%. Review day!!! 7.Fri. 4/11: TEST on unit, Poetry project for Mon. 4/14 Typed final copy of skit (X3)-one to Madame. Your paper back or sock puppets for your skit-105! Practice skits! 9.4/14 week: Finish any presentations of Fairy tales Blackboard or practice skit with puppets. Thursday: FUN DAY! 10.Next 6 weeks: Puppet show, Paris,"La Parure", les Phrases, lthe Poem for the new 6 week's first oral grade! :-) Finishing up with Painting!
F 2 ALL-upcoming plans Monday: REG. only: Flashcards for 50% Grading Tuesday’s book work, turn in final skit for 105! Song review. Start book test! Tues: skit for 100. Book test due! Make sure you have 3 copies typed by next Monday!. We’ll grade Tuesday EOC work & book test. Song: 105 Wed: Rough draft of Skit for 50 & review, then take GRAMMAR QUIZ. Written song: 100 at top of class or 50% late. Thurs: Review day (do online practice tests) 0 for skit, 50 for song. Test Fri. 4/11!!! Next week: Mon.-Skit final copies due (3) for 100! Skit practice & presentations. Thurs: FUN!
F 2 PreAP 1.Absent flashcards and quizzes? 2.Rough draft skit for Tuesday for Finish “Pomme de terre” reader! 4. Grammar review (tout/il faut)** (slides) 5. Song review*** 6. Start book test pg ex WE’RE GRADING TUESDAY EOC WORK TOMORROW! H/W: Skit for 100 on Tues. & finish book test-first 10 minutes for 100 and then we’ll grade! Wed: Grammar quiz, skit for 50, book test-50.
F 2 Reg 1.Absent flashcards=70%, late=50% & quizzes 2.Grammar review (Tout/il faut)* (slides) 3.Skits for 105…anyone have their rough copy? 4. Song review** 5. Start book test: Pg Ex. 1-4 H/W: WRITE YOUR Skit for 100 on Tues. (50 on Wed.)& finish book test WED: 7:00 is re-quiz on Verbs! In class: Quiz on grammar!
F 2 All/every/the whole” “all/every/the whole” est une expression d’adjectif! tout letous les toute latoutes les TOUT- Masc/Sing TOUTE-Fem/Sing TOUS-Masc/Plural TOUTES-Fem/Plural ex: J’ai mangé tout le fromage. Tu as fait tous les devoirs? Toute la classe a bien fait à l’examen! Notez: you can use a possessive pronoun with tout… Tous mes amis sont venus à ma boum. Tout le monde est allé au café. Elle étudie tout le temps. ALSO:
F 2: Il Faut Il faut- “It is necessary” + Add any infinitive! Ex: Il faut manger-it is necessary TO EAT! Ex: Il faut regarder le film-it is necessary TO WATCH the movie!
F 2-”Je ne regrette rien” Avec mes souvenirs J’ai allumé le feu Mes chagrins, mes plaisirs Je n’ai plus besoin d’eux! Balayées les amours Avec leurs trémolos Balayés pour toujours Je repars à zéro! *Non, rien de rien Non, je ne regrette rien Ni le bien qu’on m’a fait Ni le mal; tout ça m’est bien égal!. *Non, rien de rien Non, je ne regrette rien*** C’est payé, balayé, oublié Je me fous du passé!
F 1 1.Rough draft of Letter pg. 190 due NOW for 100, end of class-70 & tomorrow for 50. (Final copy-neatly printed or typed & printed with a photo: due NEXT Monday with photo for 105. Tuesday for 100, Wednesday for 70, Thursday for 50). 2.Make sure you corrected your EOC work (see Fri. 4/4 slides on BB!) 3.Practice SONG: “La vie en Rose”** 4.Review adjectives*** 5.Project (Je me présente) due in BB for 105 by 7:30 today, or 100 by 7:30 Tuesday a.m. 6.Work on BOOK TEST in class today: (1-4) H/W: Work on project for 100, flashcards for Tues. 105, final copy of letter for 105, or finish book test. (Grammar quiz moved to Wed).
F 1 Dates! Mon.: Book test today! Letter for 100 top of class (70 at end of class), “JMP” Project in BB by 7:30 for 105. Tues:DUE- Book test for 100, letter for 70, Flashcards for 105, “JMP” project for 100 in BB Wed.: Book test for 50, Flashcards for 100, “JMP” Project for 90 & Grammar Quiz (adjectives/c’est vs Il est, articles) Thurs: Flashcards for 70, “JMP” project for 80 & review day! Fri.: Flashcards for 50, “JMP” project for 70, TEST on unit
“Les yeux qui font baiser les miens, Un rire qui se perd sur sa bouche. Voilà le portrait sans retouche, de l’homme (de la femme) auquel j’appartiens” Quand il (elle) me prends dans ses bras, il (elle) me parle tout bas, je vois la vie en rose! ***Il (elle) me dit des mots d'amour, Des mots de tous les jours, Et ça me fait quelque chose. Il (elle) est entré(e) dans mon coeur Une part de bonheur, Dont je connais la cause. oral_grade_la_vie_en_rose.doc
amusant fun, amusing intelligent intéressant interesting méchant mean bête silly, dumb sympathique nice timide shy gentil/le nice, kind mignon/ne cute sportif/ive athletic
amusant intelligent intéressant méchant e e e e adjectif masculin + …e = adjectif féminin joli e
bête timide sympathique bête timide sympathique adj. masc. with …e = adj. fém. (same form!)
gentil mignon sportif le ve nemignon sportif Il y a des adjectifs irréguliers! (Weird adjectives change weirdly!) beaubeaulle
F 1-plurals of adjectives A. For masculine words-Add an “S” (unless there’s already an “S”. Ex. Il est grand. Ils sont grands. Il est français. Ils sont français. B. For feminine words-Add an “S” Ex. Elle est grande. Elles sont grandes. Elle est française. Elles sont françaises. There are other Irregular plural adjectives that are REALLY weird, but we’ll get them in French 2!
Leave it alone Singular Plural Masculine or Feminine? MasculineFeminine Masculine Feminine Add -es Add –s to the end Add –s to the end Add –e to the end Is the noun singular or plural? Masculine or Feminine?
F 1-Adjectives usually go after the noun they describe in French: 1. Philippe a une voiture américaine. Philippe has an American car. 2. Sophie a des copains anglais. Sophie has English friends. 3. Voici un livre intéressant. Here is an interesting book. 4. J’ai des amies intelligentes. I have intelligent friends.
F 1-Nouns & adjectives ensemble! Comparez: J’ai un livre. J’ai un livre intéressant. Tu as une sœur. Tu as une sœur mignonne. In French, the adjectives are mostly after the noun. l’article (le, la, etc.) le livre bleu (un, une, des) une voiture bleue + nom + adjectif
F 1 Some adjectives go before the noun: B.A.N.G.S. adjectives! 99% of adjectives go AFTER the noun…but not B.A.N.G.S. adjectives! They go BEFORE! B= beauty (beau, belle, jolie) A=age (jeune, vieux/vieille) N=number & newness (premier, neuf, nouveau/nouvelle ) G=goodness (bon, bonne, mauvais) S=size (grand, petit) 99% of adjectives go AFTER the noun…but not B.A.N.G.S. adjectives! They go BEFORE! B= beauty (beau, belle, jolie) A=age (jeune, vieux/vieille) N=number & newness (premier, neuf, nouveau/nouvelle ) G=goodness (bon, bonne, mauvais) S=size (grand, petit)
F 1-Examples of BANGS adjectives: 1. J’ai une belle voiture. I have a beautiful car. 2. Sara a une vieille maison. Sara has an old house. 3. Sophie est une bonne copine. Sara is a good friend. 4. Paul a un grand vélo. Paul has a big bike. 5. J’ai un nouveau portable. I have a new cell phone.
F 1-Your turn! Marie est une _______ amie ________. (bonne) Georges a un ______ ami ______. (intelligent) J’ai une _______ amie _______. (méchante) Martin a un _______ copain ________. (sportif) Voici ma ______ maison ________. (grande) J’ai un ______ copain _________. (beau). bonne intelligent méchante sportif grande beau
FIN