lundi le 7 avril Remember 1.NO FOOD, DRINK, GUM OR ELECTRONIC DEVICES! 2.NO PASSES UNTIL END OF CLASS! 3.NO HEADS DOWN OR TALKING DURING CLASS! 4.USE.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Discovering French Bleu
Advertisements

Talking about your House How to say where things are, what they are like, and to whom they belong.
Demain, dès l'aube... Victor Hugo
Victor Hugo Demain dès l’aube….
STEM (infinitive minus -ir)
Jeudi le 7 novembre. F 3 DUE: Virtual tour in LMS by 7:30 for the 70! DUE: Flashcards also for the 70 today (50 Friday) 1. Poem practice Le dormeur du.
Lundimardimercredijeudivendredi F 1 Je Me Pres-explanation Over Etre,Avoir, Faire Quiz-makeups Finish Despereaux film B/W E sents due Wed F 1 Over verbs.
Tonight’s Live Lesson: 4.07 & 5.04 Adjectives & Avoir We will get started soon!!
Demain, dès l'aube... Demain, dès l'aube, à l'heure où blanchit la campagne, Je partirai. Vois-tu, je sais que tu m'attends. J'irai par la forêt, j'irai.
Aujourd’hui Conversations individuelles Négatifs Adjectifs et adverbes.
Jeudi le 24 avril
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Jeudi le 17 octobre. Oct. 14 th -17 th 2013 week Mon. 10/14Tues 10/15Wed. 10/16Thurs. 10/17Fri. 10/18 OFF F 1- 1.Review new words,, & borrowed words 2.Skit.
Vendredi le 22 février
Lundi le 17 mars 2014
Mercredi le 10 septembre 2014 September 8 th -12 th week 2014 lundiMardi Open House mercredijeudivendredi F 1 Late/absent work in (balloon/calcul) Do:
The one exception:  All verbs that end in –er are regular, with one exception.  That is aller which means “to go.”
Vendredi le 4 avril s/
Livre page 48. There are 4 different ways to form questions. Félicitations!! You already know 2 of the ways ☻ We have not “officially” studied this concept.
March th week 2014 lundimardimercredijeudivendredi F 1 H/O-Song: first line Requizzes? Notes: ,55 (articles) Turn in rough.
WALT: To talk about the internet in French.
Le Comparatif et le Superlatif
Les Adjectifs le français 1.
Let’s go back to the verb endings. What are our 3 infinitive endings? ER IR RE What is an infinitive? An unconjugated verb In other words, a verb in the.
Lundi le 28 avril.
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
THE ADJECTIVES: BEAU, NOUVEAU AND VIEUX 1.
Mardi le 8 avril.
Mercredi le 27 février. French 2R 1.Turn in APT pgs. 63, 65, 66 into basket. 2.Warmup-PRE-QUIZ *** AB? NOTES ! 3.Since we divided the notes into.
Vendredi le 9 novembre. F 2, F2 PreAP 1.Flashcards for 100 today! 70% for Monday 2. L’examen-format: 70 mul. Choice questions (10 audio) 3.Partner up.
Mercredi le 9 avril 2014 The Arc de Triomphe de l'Étoile is one of the most famous monuments in Paris. It stands in the centre of the Place Charles de.
Les Mots Interrogatifs
Mardi, le 25 septembre. French 2 1.QUIZ: Vocabulary-only 33 for F2R, 50 for F2PreAP. STUDY R 4, R 5 R 6 2.NOTES- R 8, R 9, R 11: ER, IR, RE verbs 3.Practice.
Vendredi le 5 septembre 2014
Thursday, French 1 Turn in late Palette pages Turn in on time number puzzles pages Practice for oral grade: (next Tues/Wed) 1. l’alphabet 2. Comptez 0-20.
Per. 1-5: n&NR=1 Per. 6 & 7
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Lundi le 3 mars 2014
Irregular Adjectives Not all adjectives are made the same.
Leçon 12 Unité 4. Vidéo (pg 172) 5 form adjectives.
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
Adjective agreement the wizard way
Leçons 11 & 12: Le copain de Mireille
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
Les noms et les articles
A Les articles pp. R4-R5 In French, articles and adjectives agree with the nouns they introduce. They are MASCULINE or FEMININE, SINGULAR or PLURAL. Definite.
Chapitre 3 Leçon 1 et 2. Les pr é positions de lieu à droite de en face de dans pr è s de devant La biblioth è que est en face du garage. Nous allons.
1. Est-ce que Est-ce que, literally translated "is it that," can be placed at the beginning of any affirmative sentence to turn it into a question: Je.
Répétez! Bonjour!. Je m’appelle ________. Et toi ? Tu t’appelles comment? Répétez!
Activité de Commencement Qu’est que tu as fait pendent le weekend? Please have a response ready! Je suis allé(e) chez mon ami…. (I went to my friend ________’s)
Mardi le 5 novembre. F 3 Dû: le voyage virtuelle-100 dans LMS à 7:30 (en français!) Dû: APT pgs % 1. Warmup: Cahier pg. 24. (utilisez votre.
Demain, dès l'aube, à l'heure où blanchit la campagne, Je partirai
X. Students look for the colored affiches which are the pictures below. They are distributed somewhere in the classroom, taped to a wall, etc. At each.
Beauty, Age, Goodness, Size
Adjective agreement and placement SUCCESS SERIES FRENCH.
Français I – Leçon 6A Structures demonstrative adjectives passé composé with avoir.
LES ADJECTIFS le français 1. Un adjectif describes a noun un garçon amusant une fille intelligente.
Le 4 janvier 2016 Bell Ringer Who can tell me how to ask the following questions? When do you go for a walk? Where do you live? Why is he studying?
Les Adjectifs Irréguliers
C’EST - IL EST Page in composition notebook.
It’s.  Both C’est and Il est/Elle est can mean it’s.  There are specific times to use each.
We usually call regular adjectives the masculine adjectives that ends with: t t d d s s i i.
Français I Leçon 1A Salut! Ça va? Goals Leçon 1A Greetings Farewells Introductions Les bises La main Articles Gender of nouns 0-60 Il y a.
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
Un petit peu de grammaire… Le passé composé. On récapitule…le verbe “être” Jesuis Tu es Il est Elle est Nous sommes Vous êtes Ils sont Elles sont.
Les adjectifs: masculin et féminin Adjectives are words that describe people, places, and things. In French, masculine adjectives are used with masculine.
Le Verbe Avoir L’Objectif: to learn the verb avoir in the present tense and to be able to use it in context By: B. Antoniazzi DDE French 1 U1 L2C AVOIR.
TOUT sur TOUT! Français II A/B M. Jackson GHS TOUT= Adjective Adjectives modify nouns or pronouns. In French, adjectives must agree in BOTH gender and.
Les compléments d’object direct Direct object pronouns le, la, l’, les.
Transcription de la présentation:

lundi le 7 avril

Remember 1.NO FOOD, DRINK, GUM OR ELECTRONIC DEVICES! 2.NO PASSES UNTIL END OF CLASS! 3.NO HEADS DOWN OR TALKING DURING CLASS! 4.USE WIDE-RULE PAPER AND BLUE/BLACK INK (ONLY PENCIL FOR SCANTRONS), WRITE CORRECT HEADING, TITLE, & #. 5.TESTS ARE FRIDAY! If you need to re-test, make an appt. WHEN YOU MAKE AN APPOINTMENT: KEEP IT! Re-Test dates: Mon/Tues/Wed next week 6:40-7:20. Mon/Tues/Wed next week 2:25-3:10.

Le 7-11 avril 2014 LUNDIMARDIMERCREDIJEUDIVENDREDI F1 Rough draft Letter- 100 Project -105 Book Test-100 Early flashcards-105 F 1 Project in 100 Flashcards for 105 Rough draft Letter for 70 Book test-100 first 5 min. then 50% H/W: Study F 1 Project for 90 QUIZ-grammar Flashcards for 100 Letter for 50 Book test-50 Song X F 1 Project for 80 Flashcards for 70 Letter for 0-NO! Make up quizzes? Song x 5-50 H/W: Study F 1 TEST over unit Project for 70 Flashcards for 50 NO: letter/song/booktest F 2 R Make up quiz Skit-105 Over Tout/Il faut Book test-do in class for 105 F 2 R Book test-100 & grade Skit-100 first 5 min. Song-105 (X 5) H/W: Study F 2 R Book test-50 Song-100 first 5 min. Skit-50 Quiz-grammar F 2 R Go over quizzes Review Skit-0 Song-50 H/W: Study F 2 R TEST over unit All absent work in F 2 PreAP Makeup quiz Skit 105 Over Tout/Il faut Finish reading PDT Book test-105 F 2 PreAP Book test for 100-self grade Skit-100 Song-105 H/W: Study F 2 PreAP Book test-50 Song-100 Skit-50 Quiz-grammar F 2 PreAP Go over quizzes Review Skit-0 Song-50 H/W: Study F 2 PreAP TEST over unit All absent work in F 3 ORAL GRADE=15 Poetry projects-105 Skit rough drafts-work Puppets next Mon. Grade APT on BB Over DOPS, Y/EN F 3 Projects for 100 Skits -work Over DOPS/IDOPS-2 in one sentence F 3 Projects for 90 QUIZ-grammar Skits-work, & turn in. If time: Reading about the holidays F 3 Projects for 80 Go over quizzes Skits: rough due 100 H/W: STUDY F 3 Skits-50 Projects for 70 TEST over unit Puppets/final copy of skits due Mon. 105

F 3 1.Oral grade-15 sentences 2.Self check APT part 2-on BB* 3.Projects on poetry due today in BB for 105! 4.Work on skits with your partner NOW! 5.Review Y & EN: Single DOPS/IDOPS: F 3 all DOPS IDOPS Y and EN NEW 1A.pptxF 3 all DOPS IDOPS Y and EN NEW 1A.pptx **Unit QUIZ moved to Wed. TEST IS FRIDAY! ***Puppets moved to next Monday! Les devoirs–Poetry Projects for 100 by 7:30 a.m., Online flashcards for 105 Tuesday! (word, meaning, image & sentence) Use quizlet, powerpoint or microsoft education pack!

F 3-les 5 phrases! (oral quiz today with these and others -10) 1.Pardonnez-moi, pourriez-vous m’aider?- Excuse me, can you help me? 2.À tes souhaits! God bless you! 3.Quoi de neuf? Qu’est-ce qu’il y a? What’s new, what’s the matter? 4.Plus lentment SVP. Encore une fois. Slower please. One more time. 5.Je n’ai pas compris/entendu. I did not understand/hear.

F 3- Vos poèmes Sous le pont Mirabeau coule la Seine Et nos amours Faut-il qu'il m'en souvienne La joie venait toujours après la peine Vienne la nuit sonne l'heure Les jours s'en vont je demeure Les mains dans les mains restons face à face Tandis que sous Le pont de nos bras passe Des éternels regards l'onde si lasse Vienne la nuit sonne l'heure Les jours s'en vont je demeure L'amour s'en va comme cette eau courante L'amour s'en va Comme la vie est lente Et comme l'Espérance est violente Vienne la nuit sonne l'heure Les jours s'en vont je demeure Passent les jours et passent les semaines Ni temps passé Ni les amours reviennent Sous le pont Mirabeau coule la Seine Vienne la nuit, sonne l’heure, Les jours s’en vont je demeure Demain, dès l'aube, à l'heure où blanchit la campagne, Je partirai. Vois-tu, je sais que tu m'attends. J'irai par la forêt, j'irai par la montagne. Je ne puis demeurer loin de toi plus longtemps. Je marcherai les yeux fixés sur mes pensées, Sans rien voir au dehors, sans entendre aucun bruit, Seul, inconnu, le dos courbé, les mains croisées, Triste, et le jour pour moi sera comme la nuit. Je ne regarderai ni l'or du soir qui tombe, Ni les voiles au loin descendant vers Harfleur, Et, quand j'arriverai, je mettrai sur ta tombe Un bouquet de houx vert et de bruyère en fleur

F 3 DUE DATES! 1.Due Wed. 4/2: Your two assignments in Blackboard using your APT. Do NOT do Pg. 74 ex. 2 and NONE of page Due Thurs: 4/3: Your 3 POEMS-final copies attached to your rough drafts!!! The final copies must be typed with correct accent marks, and YOU MUST have your rough drafts stapled & turned in with them, so I can see you made the correct corrections--points off otherwise. Friday is a 50% and I MUST have both copies in that day so that I can grade them in class and give them back to you for your project due on Monday! 3.Due: Mon. 4/7: 3 Poems project in Blackboard for 105! Oral grade! 4.Tues. 4/8: Poetry project in BB by 7:30 for 100, Flashcards for Wed. 4/9: Quiz on grammar, Online flashcards of unit-100 (word, meaning image, and in a sentence)-use Microsoft student flashcards or PP, on your desktop and submit), Poetry project for Thurs. 4/10: Poetry project for 80, Flashcards for 50%. Review day!!! 7.Fri. 4/11: TEST on unit, Poetry project for Mon. 4/14 Typed final copy of skit (X3)-one to Madame. Your paper back or sock puppets for your skit-105! Practice skits! 9.4/14 week: Finish any presentations of Fairy tales Blackboard or practice skit with puppets. Thursday: FUN DAY! 10.Next 6 weeks: Puppet show, Paris,"La Parure", les Phrases, lthe Poem for the new 6 week's first oral grade! :-) Finishing up with Painting!

F 2 ALL-upcoming plans Monday: REG. only: Flashcards for 50% Grading Tuesday’s book work, turn in final skit for 105! Song review. Start book test! Tues: skit for 100. Book test due! Make sure you have 3 copies typed by next Monday!. We’ll grade Tuesday EOC work & book test. Song: 105 Wed: Rough draft of Skit for 50 & review, then take GRAMMAR QUIZ. Written song: 100 at top of class or 50% late. Thurs: Review day (do online practice tests) 0 for skit, 50 for song. Test Fri. 4/11!!! Next week: Mon.-Skit final copies due (3) for 100! Skit practice & presentations. Thurs: FUN!

F 2 PreAP 1.Absent flashcards and quizzes? 2.Rough draft skit for Tuesday for Finish “Pomme de terre” reader! 4. Grammar review (tout/il faut)** (slides) 5. Song review*** 6. Start book test pg ex WE’RE GRADING TUESDAY EOC WORK TOMORROW! H/W: Skit for 100 on Tues. & finish book test-first 10 minutes for 100 and then we’ll grade! Wed: Grammar quiz, skit for 50, book test-50.

F 2 Reg 1.Absent flashcards=70%, late=50% & quizzes 2.Grammar review (Tout/il faut)* (slides) 3.Skits for 105…anyone have their rough copy? 4. Song review** 5. Start book test: Pg Ex. 1-4 H/W: WRITE YOUR Skit for 100 on Tues. (50 on Wed.)& finish book test WED: 7:00 is re-quiz on Verbs! In class: Quiz on grammar!

F 2 All/every/the whole” “all/every/the whole” est une expression d’adjectif! tout letous les toute latoutes les TOUT- Masc/Sing TOUTE-Fem/Sing TOUS-Masc/Plural TOUTES-Fem/Plural ex: J’ai mangé tout le fromage. Tu as fait tous les devoirs? Toute la classe a bien fait à l’examen! Notez: you can use a possessive pronoun with tout… Tous mes amis sont venus à ma boum. Tout le monde est allé au café. Elle étudie tout le temps. ALSO:

F 2: Il Faut Il faut- “It is necessary” + Add any infinitive! Ex: Il faut manger-it is necessary TO EAT! Ex: Il faut regarder le film-it is necessary TO WATCH the movie!

F 2-”Je ne regrette rien” Avec mes souvenirs J’ai allumé le feu Mes chagrins, mes plaisirs Je n’ai plus besoin d’eux! Balayées les amours Avec leurs trémolos Balayés pour toujours Je repars à zéro! *Non, rien de rien Non, je ne regrette rien Ni le bien qu’on m’a fait Ni le mal; tout ça m’est bien égal!. *Non, rien de rien Non, je ne regrette rien*** C’est payé, balayé, oublié Je me fous du passé!

F 1 1.Rough draft of Letter pg. 190 due NOW for 100, end of class-70 & tomorrow for 50. (Final copy-neatly printed or typed & printed with a photo: due NEXT Monday with photo for 105. Tuesday for 100, Wednesday for 70, Thursday for 50). 2.Make sure you corrected your EOC work (see Fri. 4/4 slides on BB!) 3.Practice SONG: “La vie en Rose”** 4.Review adjectives*** 5.Project (Je me présente) due in BB for 105 by 7:30 today, or 100 by 7:30 Tuesday a.m. 6.Work on BOOK TEST in class today: (1-4) H/W: Work on project for 100, flashcards for Tues. 105, final copy of letter for 105, or finish book test. (Grammar quiz moved to Wed).

F 1 Dates! Mon.: Book test today! Letter for 100 top of class (70 at end of class), “JMP” Project in BB by 7:30 for 105. Tues:DUE- Book test for 100, letter for 70, Flashcards for 105, “JMP” project for 100 in BB Wed.: Book test for 50, Flashcards for 100, “JMP” Project for 90 & Grammar Quiz (adjectives/c’est vs Il est, articles) Thurs: Flashcards for 70, “JMP” project for 80 & review day! Fri.: Flashcards for 50, “JMP” project for 70, TEST on unit

“Les yeux qui font baiser les miens, Un rire qui se perd sur sa bouche. Voilà le portrait sans retouche, de l’homme (de la femme) auquel j’appartiens” Quand il (elle) me prends dans ses bras, il (elle) me parle tout bas, je vois la vie en rose! ***Il (elle) me dit des mots d'amour, Des mots de tous les jours, Et ça me fait quelque chose. Il (elle) est entré(e) dans mon coeur Une part de bonheur, Dont je connais la cause. oral_grade_la_vie_en_rose.doc

amusant fun, amusing intelligent intéressant interesting méchant mean bête silly, dumb sympathique nice timide shy gentil/le nice, kind mignon/ne cute sportif/ive athletic

amusant intelligent intéressant méchant e e e e adjectif masculin + …e = adjectif féminin joli e

bête timide sympathique bête timide sympathique adj. masc. with …e = adj. fém. (same form!)

gentil mignon sportif le ve nemignon sportif Il y a des adjectifs irréguliers! (Weird adjectives change weirdly!) beaubeaulle

F 1-plurals of adjectives A. For masculine words-Add an “S” (unless there’s already an “S”. Ex. Il est grand. Ils sont grands. Il est français. Ils sont français. B. For feminine words-Add an “S” Ex. Elle est grande. Elles sont grandes. Elle est française. Elles sont françaises. There are other Irregular plural adjectives that are REALLY weird, but we’ll get them in French 2!

Leave it alone Singular Plural Masculine or Feminine? MasculineFeminine Masculine Feminine Add -es Add –s to the end Add –s to the end Add –e to the end Is the noun singular or plural? Masculine or Feminine?

F 1-Adjectives usually go after the noun they describe in French: 1. Philippe a une voiture américaine. Philippe has an American car. 2. Sophie a des copains anglais. Sophie has English friends. 3. Voici un livre intéressant. Here is an interesting book. 4. J’ai des amies intelligentes. I have intelligent friends.

F 1-Nouns & adjectives ensemble! Comparez: J’ai un livre. J’ai un livre intéressant. Tu as une sœur. Tu as une sœur mignonne. In French, the adjectives are mostly after the noun. l’article (le, la, etc.) le livre bleu (un, une, des) une voiture bleue + nom + adjectif

F 1 Some adjectives go before the noun: B.A.N.G.S. adjectives! 99% of adjectives go AFTER the noun…but not B.A.N.G.S. adjectives! They go BEFORE! B= beauty (beau, belle, jolie) A=age (jeune, vieux/vieille) N=number & newness (premier, neuf, nouveau/nouvelle ) G=goodness (bon, bonne, mauvais) S=size (grand, petit) 99% of adjectives go AFTER the noun…but not B.A.N.G.S. adjectives! They go BEFORE! B= beauty (beau, belle, jolie) A=age (jeune, vieux/vieille) N=number & newness (premier, neuf, nouveau/nouvelle ) G=goodness (bon, bonne, mauvais) S=size (grand, petit)

F 1-Examples of BANGS adjectives: 1. J’ai une belle voiture. I have a beautiful car. 2. Sara a une vieille maison. Sara has an old house. 3. Sophie est une bonne copine. Sara is a good friend. 4. Paul a un grand vélo. Paul has a big bike. 5. J’ai un nouveau portable. I have a new cell phone.

F 1-Your turn! Marie est une _______ amie ________. (bonne) Georges a un ______ ami ______. (intelligent) J’ai une _______ amie _______. (méchante) Martin a un _______ copain ________. (sportif) Voici ma ______ maison ________. (grande) J’ai un ______ copain _________. (beau). bonne intelligent méchante sportif grande beau

FIN