Carole Knezevic, Core French 4-8, HWDSB Susanna Gojsic, Core French Instructional Coach, HWDSB.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Primary French Presentation 2 Saying How You Are.
Advertisements

Exercice #20 1. Quelle est la date aujourd’hui?
Enseignante: Tracy Rosen
I KNOW THE CEFR…NOW GIVE ME THE STRATEGIES!
Les noms des partenaires ____________________________________ ____________________________________ Partie A: Notre thème est: ______________________________.
C’est le 6 mai, (mil neuf cent quatre-vingt-quatorze.) C’est dimanche.
Oops j’aime pas l’anglais
Cest mercredi le neuf octobre Le plan! 1.Révisions 2.Vocabulaire 3.Jouer 4.Ecouter 5.Parler Il fait beau! Le but! Les couleurs!
Un chat deux chats deux chiens Un chien deux chevaux Un cheval
Est-ce que je peux….
I KNOW THE CEFR…NOW GIVE ME THE STRATEGIES!
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit
Ministère de l’Éducation, du Loisir et du Sport Responsables des programmes FLS et ELA: Diane Alain et Michele Luchs Animateurs: Diane Alain et Michael.
L’argent de poche Learning Objective: To be able to exchange information about pocket money in French. Lundi 3 juin.
Your Main Point Your Sub Points Use the word bank to complete your warm up!!! Sous Sur Derriere Devant Autour À gauche À droite.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Ministère de l’Éducation, de l’Enseignement supérieur et de la Recherche (MEESR) Responsables des programmes FLS et ELA: Diane Alain et Michele Luchs Animateurs:
Transition Unit Personal Information Lesson 1
WALT: To talk about the internet in French.
Mon Ecole WALT: Promote The Cornwallis Academy
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
10 Asking the questions “Who?”and “What?” Les normes: Communicaiton 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: How do you say “Who” in French? What.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Les Mots Interrogatifs
“Which one” are you talking about?.  Ce, cet, cette, ces  Un article qui est le plus spécifique Les types d’articles…  Un/ une/ des – général  Le/
French Level 1 La magie!.
Greetings, formal and informal
Jour 2 mercredi, 14 août MOT DE PASSE: « Comment ça s’écrit
Dans mon sac lundi 20 septembre L’objectif:
French 1B: Tu vs. Vous, Aller + infinitive 9/26/2014.
Nous allons .. préparer un texte (pour écrire ou décrire)
Français 1441 Chapître 3 Révision d’Examen.  Someone tells you where things on campus are located. You listen and fill in the blank with the missing.
Warm up Someone about your age will be staying in your house for two weeks; and your parents want you to show the guest rooms inside the house and his/her.
Unit 1 – Greetings and Salutations
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
I can use longer and more complex sentences by understanding and using comparisons.
Français 2, 21 Janvier 2013 MLK Jr. day. What is Dracula’s favorite snack? L’émission – program, show. Ces émissions pour les enfants sont idiotes. These.
La mémoire(1): Comment bien travailler
Bienvenue dans ma classe Madame Bancroft Salle 117 courriel: Blog: myriverside.sd43.bc.ca/ebancroft.
Tout le monde, il est beau!.
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
FLASH! Power Point Sample. Use FLASH! with any level I put a variety of topics in here so you can see how to make a FLASH! with different levels of learners.
Français 2, 26 janvier 2015 Additional Listening 3-4 What is Dracula’s favorite snack? Vivre – to live. Il faut la vivre pleinement. We must live it fully.
Let’s enjoy making Session 5. Let’s enjoy making: Session 5 The Great British Make Off.
Let’s enjoy making Session 2. Let’s enjoy making: Session 2 Les déménageurs sont arrivés !
Let’s enjoy making Session 3 Let’s enjoy making: Session 3 Que pensez-vous ?
Qu’est-ce que ça veut dire en anglais?
Warm up Think of something funny that can be put on screen. This is my story: long time ago when I came to the USA, a policeman gave me driving ticket.
Quel temps fait-il?.
Warm up *Parties, celebrations are part of live; write about what might be the next big celebration in your life. ( write a minimum of 6 sentences).
Nous parlons des matières Buts: To be able to give extended opinions on school subjects To express agreement or disagreement.
© Crown copyright 2011, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or.
LE PROGRAMME FRANÇAIS. Écouter (Aural) (Listen) Parler Oral (Speak) Lire = (Read) Écrire = Write Les Méthodes Communicatives.
Fiche méthodologique 1: How to understand a text? (Written comprehension) General remarks: 1.It is OK NOT to understand everything…….yes, it is!! 2. You.
LEÇON 17.  Écrivez vos devoirs: Préparez- vous bien pour l’examen d’Unité 1!!!  Sortez vos devoirs: #21 et 22.  Tout de suite: #19, 20, 21, et 22 (It’s.
U NITE 7A: E CHAUFFEMENT 1 L E PREMIER OCTOBRE Le mot juste Fill in each blank with an appropriate vocabulary word. 1. M. Tremaine doit ( must ) avoir.
LEÇON 13.  Écrivez vos devoirs: 1.Continuez de pratiquer le vocabulaire! 2.Devoirs packet #13  Sortez vos devoirs: #11 et #12.  Tout de Suite: #11.
Leçon 4A: L’heure Telling time Vidéo-scène cSg.
Comment dit-on? How do you say?  What is your favorite subject?  What do you study?  I prefer English because it is interesting.
Au Collège Starter Activities.
© and ® 2011 Vista Higher Learning, Inc.7B.2-1 Point de départ You’ve learned how the passé composé can express past actions. Now you’ll learn another.
Around the World Bien Dit 2.2 (IOPs and vocabulary)
Objective: To be able to understand questions in French. Some will notice patterns for asking questions.
Mots de questions OBJECTIF: ASK FOR SPECIFIC INFORMATION.
Le français II Reprise. How to ask for information? Comment tu t’appelles? Comment il/elle s’appelle? Comment allez-vous?/Ca va? Tu as quel age? Il/Elle.
By the end of today’s lesson you will be able to:
Transcription de la présentation:

Carole Knezevic, Core French 4-8, HWDSB Susanna Gojsic, Core French Instructional Coach, HWDSB

 Introduction ◦ Brise Glace: Donnez 1, prenez 1  L’orale dans la salle de classe  Le Curriculum, La Philosophie du CECRL   Les Stratégies  L’evaluation  Questions

 Activité: Donnez 1, Prennez 1 1.Il faut vous présenter: a)Écrivez 3 détails personnels b)Trouvez un partenaire c)Présentez-vous d)Changez cartes e)Trouvez une autre partenaire f)Présentez la personne sur la carte A penser… 1.Comment est-ce que cette activité aide nos élèves? 2.Qu’est-ce que cette activité renforce?

 La réflection: ◦ Comment est-ce que cette activité aide nos élèves? ◦ Qu’est-ce que cette activité renforce?

 The CEFR philosophy is embedded within the goals and vision of the revised curriculum.  Lifelong learner  What does this mean for my classroom? ◦ Authentic oral communication (Actionnelle) ◦ Making real world connections: la grammaire est enseignée en contexte

 Define the Curriculum Expectation  Define the communication goals for that class ◦ What am I going to have the students say to me today? ◦ What will the Act of Communication be?  What problem will they solve?  What will they use language for?

 Greeting someone  Making introductions  Asking and answering simple questions about familiar topics  Completing simple registration forms  Writing simple descriptions to inform someone about an event  Asking for help  Requesting and giving directions  Offering and responding to an invitation  Offering and responding to an apology  Reading advertisements  Giving oral information, answering questions, and writing about oneself ◦ (Guide to Reflective Practice for Core French Teachers: The Action Oriented Approach, p 4)

 Give opportunity for student to USE and RE use language.  HOW? ◦ Use a variety of groupings  Have them work in partners, small groups, and large groups ◦ Change this a number of times in a period. ◦ Use a variety of “quick” strategies : Réchauffement, Action et Consolidation

 Prof du jour (Je me Présente) ◦ Q & A  P: Quel est ton nom? S: Mon nom c’est… ◦ A & Q  P: Mon nom c’est… S: Quel est ton nom?  La date: ◦ Aujourd’hui, Hier, Demain  La météo:

La Date AvantMaintenant Quelle est la date aujourd’hui? Aujourd’hui c’est le vendredi 22 mars, 2013 Quelle est la date aujourd’hui? C’est le 22…C’est vendredi Quelle était la date hier? Quelle était la date _______ (le jour de la semaine)? Est-ce que hier était le _______? Quelle va être la date demain? Quelle va être la date _______ (le jour de la semaine)? Est-ce que demain va être _______? La Météo AvantMaintenant Quel temps est-ce qu’il fait aujourd’hui? Aujourd’hui il fait…beau, chaud, froid, frais. Quel temps fait-il aujourd’hui? Maintenant? Quel temps a-t-il fait hier? Quel temps va-t-il faire demain? Le Prof du Jour

 How to get my students to not ask: ◦ Comment dit-on…en anglais?  Teach them how to “talk around” an unknown word by using other communication strategies.

 Choisissez un image. Essayez à décrire le mot en utilisant la circumlocution. Braces HamsterHeadache

La délégation graduelle de la résponsabilité

 À la chaîne: ◦ Can be used to enforce reading comprehension, a sequence of events or general vocabulary

La stratégie/l’activité  Donne-moi cinq  Le tapis roulant  L’autobus  La roue  Le prof du jour  Etc…. Communication Strategies Balle de neige (BN) Ballon-vollant (BV) Chaîne parlée (CP) Chaise chaude (CC) Détective (D) Dire la vérité (DV) Donne-moi cinq (D5) Jet du sac de haricots (JSH) Jeu de rôle (JR) L'artiste/Le prof (A&P) L'autobus (A) L'entrevue (E) La roue (R) Marchez à la musique (MàM) Ping pong (PP) Question d'entrée (QE) Question de sortie (QS) Sondage (SON) Tapis Roulant (TR)

 C: Cohesion/Coherence ◦ AB 1.2, 2.2  F: Fluency ◦ B1.3  G: Grammatical Accuracy ◦ All expectations, teach in context  I: Interaction ◦ AB 1.2, 2.2  L: Language Learning strategies ◦ AB 1.1, 2.1  P: phonological control ◦ B1.3  S: Sociolinguistic Appropriateness ◦ AB 3.2  V:Vocabulary Control & Range ◦ B1.2

 Carole Knezevic, Core FSL 4-8 ◦  Susanna Gojsic, FSL Core Instructional Coach ◦