Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
How to say that you are hungry In EnglishFold here Écrivez en français. In French You are hungry?Tu as faim? Yes, Im hungry.Oui, jai faim. How to offer.
Advertisements

un hamburger une limonade un sandwich au jambon des frites un café
Ordering at a Café.
Exercice #20 1. Quelle est la date aujourd’hui?
Exercice #3: Warmup 1.How old are you? 2.Im 11 years old. 3.I dont understand. 4.I dont know. 5.More slowly, please. Les devoirs: HW Practice spelling.
Starter: Use your vocab sheets and resources in your book to continue this word-chain using French words.
Vous désirez? E.Morel. Mercredi dix-huit janvier Objectives: To learn how to order a drink from a French café.
Début 15/10/12 Translate the following to French, then practice speaking it with a neighbor: Hi, my name is ____. I am __ years old. I am American, and.
Les nourritures (Food) Français I. Meals le petit déjeunerbreakfast le petit déjeunerbreakfast le déjeunerlunch le déjeunerlunch le dînerdinner le dînerdinner.
Food and Drink. un croissant un sandwich un steak.
Tu as très soif! Order the following items at a café in Fort-de-France
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit
Unité 2 La vie courante Leçon 4 C Le temps. Thème et Objectifs ●Everyday life in France ●In this unit, you will learn how to get along in France. ●You.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit
Je peux demander a quelqu’un d’où il ou elle vient
L’Objectif: Order drinks and snacks Practise numbers.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Saying “some” in different ways
Bellwork: In French, write whether you like or dislike the following foods: 1.Le chocolat 2.La glace 3.Les escargots 4.Les hamburgers 5.Les frites 6.La.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Transition Unit Personal Information Lesson 1
Lesson 3 Warm up. Lesson 3 Warm up Put the sentences in order from a to f. Tu reponds une tartine? ___ Oui, j’aimerais boire un jus d’orange. __ Non,
Leçon 3: Bon appétit!.
C’est combien ? Les euros
depuis, il y a, pendant, pour
A la boulangerie.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Warm up Do you like the food served at the cafeteria? If not, how would you make the food better and healthy?
Write down the name of the drinks available on the menu 5 minutes
Lesson 3B La nourriture et les boissons. Video 3B: Page 48.
Copiez et complétez 1. C’est un ________ café. (old) 2. C’est une ________ serveuse. (new) 3. C’est une ________ terrasse. (beautiful) 4. C’est une ________.
Ca fait combien? How much is that?.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Jeunes, qui êtes-vous? Using reading strategies for comprehension, comparisons, and preparation for Café français.
Lesson objectives: Literacy To learn the vocabulary on what we eat for breakfast. To use the past tense to say (I ate, I drunk etc.) Numeracy No numeracy.
Leçon 4B, la date – de la page 60 jusqu’à la page 63
Les Boissons Beverages. un café un thé un chocolat chaud.
Epreuve 1 revisions Watch the following Powerpoint and write a roleplay about buying food and a roleplay about buying clothes in your exercise-book or.
FLASH! Power Point Sample. Use FLASH! with any level I put a variety of topics in here so you can see how to make a FLASH! with different levels of learners.
Unité 2 Révision La vie courante.
Dans un café. Revue des leçons 3A à 3C.. 1. How would you tell a French friend that A. you are really hungry B. you are really thirsty.
Ça va? FR Leçon 3, Unite Exercice 1 Try using comment vas-tu and practicing formal as well 1.Pourquoi? J’ai mal à la tête. 2.Pourquoi?
Les boissons.
Une Conversation: Clara et Pete Good Copy La Bonne Copie.
Bon appétit Tu as faim?.
How to talk about one’s nationality
Two prepositions’ usages and grammar. à = to/at/with de = from/of/some If you get these mixed up or do not know them, it will be very hard to communicate.
Français 2, 27 octobre 2014 Ouvrez vos livres á la page 43. Use these sentences to describe your floor plan. What do you get if you cross an alley cat.
On conjugue! [Avoir et Etre] It is very important to learn and practise using the conjugations of verbs in French.
Vous désirez? E.Morel. Mercredi dix-huit janvier Objectives: To learn how to order a drink from a French café.
Learning Objective To practice prices. To be able to ask for quantities of food in a shop.
1st Things 1st Traduisez en français: 1. I’m hungry and thirsty. 2. How about going to the café? 3. Good idea! Let’s go!
LEÇON 17.  Écrivez vos devoirs: Préparez- vous bien pour l’examen d’Unité 1!!!  Sortez vos devoirs: #21 et 22.  Tout de suite: #19, 20, 21, et 22 (It’s.
Le café -The café is a favorite gathering place for French young people. They go there not only when they are hungry or thirsty but also to meet their.
Leçon 4A: L’heure Telling time Vidéo-scène cSg.
Leçon 4C: Le temps Main topic: Talking about the weather.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Quel âge as-tu ?. J’ai quatre ans. Quel âge as-tu ? 4.
DO NOW: use your fold sheet to fill in the correct form of the adjectives Aujourd’hui, c’est lundi le 4 avril Objective: create a mini dialogue using Vocab.
Negative sentences Questions
Objectif: understand and use the verb “faire” Que veut dire ça en anglais ? 1.J’aime faire du surf. 2.Est-ce tu fais du patin à glace? 3.Il fait souvent.
Leçon 10 Unité 4. TYPE - irregular MEANING – to have, own CONJUGATIONS Le verbe: AVOIR avoirTo have J’aiNous avons Tu asVous avez Il/elle aIls/elles.
Bienvenue le 25 avril (38) LES OBJECTIFSLE CRITERON DU SUCCÈS -La nourriture française --IR verbs -Je peux parler de la nourriture À FAIRE MAINTENANT Complete.
Au café. Les boissons Un soda Un jus d’orange Un jus de pomme Un café Un théUn chocolat.
Conversations Chapitre5
L’echauffement Warm-up:
Transcription de la présentation:

Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit

Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will learn: To order snacks and beverages in a café To ask about prices and pay for your food/drink To use French money

Thème et Objectifs In this unit, you will also learn: To tell time To give the date and the day of the week To talk about the weather

Objectif : Aujourd’hui (Today’s Objective) Une révision: How to say that you are thirsty How to ask if you are thirsty How to order in a café

Une révision:

How to say that you are thirsty:

J’ai soif.

Répétez s’il vous plaît. J’ai soif.

Répétez encore une fois. J’ai soif.

Que veut dire…? J’ai soif.

Ça veut dire… I’m thirsty.

How to ask if you are thirsty:

As-tu soif?

Répétez s’il vous plaît. As-tu soif?

Répétez encore une fois. As-tu soif?

Que veut dire…? As-tu soif?

Ça veut dire… Are you thirsty?

As-tu soif? Oui, j’ai soif.

As-tu soif? Non, je n’ai pas soif.

Parler: With a partner, practice saying these expressions. As-tu soif? Oui, j’ai soif. Non, je n’ai pas soif.

In your notebooks, write the following information:

How to order in a café:

Répétez s’il vous plaît. Vous désirez?

Répétez encore une fois. Vous désirez?

Que veut dire…? Vous désirez?

Ça veut dire… May I help you?

Vous désirez?

Je voudrais…

Je voudrais un soda.

Je voudrais un jus d’orange.

Je voudrais un jus de pomme.

Je voudrais un jus de tomate.

Vous désirez?

Je voudrais un soda.

Vous désirez?

Je voudrais un jus d’orange.

Vous désirez?

Je voudrais un jus de tomate.

Vous désirez?

Je voudrais un jus de raisin.

Vous désirez?

Je voudrais une limonade.

Vous désirez?

Je voudrais un café.

Vous désirez?

Je voudrais un thé.

Vous désirez?

Je voudrais un chocolat.

Carte de sortie On a separate sheet of paper, write your name and answer to the following question: How do you order in a café: