C’est la ville ou la campagne?

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Places We Call Home. Lesson Objectives At the end of this lesson, you would be able to: Say and write (7) basic rooms/parts making up a home in French.
Advertisements

Ville (V) ou Campagne (C) ?
Être et Avoir To be and to have.
En Ville.
French I Chapter 6-2 Extending invitations. I cant. Allons…! Lets go…!.
Je/j tu il elle nous vous ils elles I you he she we you they Les sujets (je, tu etc…)
A Le verbe être et les pronoms sujets p. 84
Comment ils sappellent?. Jaime / je déteste habiter dans ma région Le but: In this lesson you will learn how to say why you like / dislike living.
Starter- whats the English? Go through the corrections in your books and re-write where necessary. Answer the comment using in order to achieve my target,
Moi, le week-end je vais aller en France dans ma voiture verte!
Making excuses Les Objectifs: Revise how to ask someone on a date
2 b Parle- moi de ton village/ta ville/ta région
Home area/environment
Oops j’aime pas l’anglais
What you will be able to do:
Les petits problèmes Pourriez-vous parler plus _ _ _ _ _ _ _ _ _
ROLE-PLAY HIGHER. Youre talking about your town to a French friend To see the teachers card, click herehere Décrire ville (2 détails) Jhabite à Cardiff.
Je suis allé(e). Jai or je suis? Allé(e) à la piscine. Joué au foot. mangé au Quick. lu un livre. Allé(e) au cinéma. Allé(e) à la pêche. vu ton père Je.
Obj: to be able to ask someone out
La ville et la campagne V.
Les Vacances How to talk about holidays in the Past Tense Jai + __________é (avoir verbs) je suis allé(e) etc (être verbs) Opinions Pronunciation It was…
J S R D U H E F J S P E A A M F J N D L M P I F C _________________
Si tu gagnais à la loterie…
WILF: Activities you did in the past (grade D-) Activities and opinions in the past (grade D) Add frequency words and intensifiers (grade D+) Include activities.
Jeopardy $100 RulesAvoirEtreIrregular Full sentence Translation $200 $300 $400 $300 $200 $100 $400 $300 $200 $100 $400 $300 $200 $100 $400 $300 $200 $100.
WALT: practising sentences in the future and adding details to them to improve them WILF: To be able to produce sentences in the future (Grade D) To add.
Objectif: To be able to use the verb VOULOIR
Mon Ecole WALT: Promote The Cornwallis Academy
L’environnement En classe Mardi le 10 novembre
C’était comment? LO: to be able to say what you did during a visit. To be able to give a simple opinion in the past tense.
Chapter 6 Lesson 1 Essential Questions: How can you talk about the city in French? How can you describe how you travel in the city?
Ma famille et moi WALT: Describing yourself, your family and friends and being able to use possessive adjectives WILF: Be able to give a basic description.
I can use longer and more complex sentences by understanding and using comparisons.
 Qu’est-ce qu’on va faire lundi? Lundi, on va aller au cinéma.  Non! Lundi, on va jouer au baby-foot.  D’accord!
 1. Je (choisir)  2. Tu (grandir)  3. Vous (grossir)  4. Nous (maigrir)  5. Elle (finir)  6. Ils (blanchir)  7. Je (rougir)  8. Vous (punir) 
Warm-up Write six sentences in French showing the difference in life- style between a young girl living in a village in Tunisia and your life style in.
Les mots, les phrases, les questions et les expressions utilisés quotidiennement dans votre classe de français. ~Mme Waters, 2011.
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
Passé, présent, futur L’année dernière Normalement Il y a deux ans Cette année L’année prochaine A l’avenir L’ été dernier Le week-end prochain Le week-end.
À la maison Chapitre 5 Lesson 1 Essential Question:
La Comparaison Avec Les Adjectifs
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
PROPOSER DE FAIRE QUELQUE CHOSE
Le futur proche Français 8-1 – Unité 1.
Ma ville Year 9 Click on the arrow to go onto the next page.
To write creatively and expansively using all the new vocabulary and structure we have learned.
Aujourd’hui Aller et le futur proche Venir et le passé récent
Direct and Indirect Shauna O.
Warm up *Parties, celebrations are part of live; write about what might be the next big celebration in your life. ( write a minimum of 6 sentences).
Lesson Objective : To be able to say what fruit and vegetables you like Success Criteria You must recognise new words for fruit and vegetables in French.
Mes opinions Learning Objective: Can I give a balanced opinion about school subjects? Learning outcomes: By the end we will Know how to use specific adjectives.
Normally I spend my holidays in Spain with my parents. I will go there in the summer for a month. I like it because it is always sunny and there is a whole.
Verb  a word that show action or a state of being.  Examples: run, jump, play, talk, listen  In English, we just the verb “to be” to describe how people.
Par Mme. Cook. Aller means « to go. » Je vais Nous allons Tu vas Vous allez Il Elle va Ils, Elles vont on.
© 2015 AQA. Created by Teachit for AQA How to develop your writing/speaking when explaining your option choices. Mes options.
Nous parlons des matières Buts: To be able to give extended opinions on school subjects To express agreement or disagreement.
Les verbes qui prennent un infinitif. Les verbes qui prennent un infinitif: Il y a beaucoup de verbes qui prennent un infinitif directement après (souvent.
Rat des villes ou rat des champs ?. Utilisez les expressions suivantes pour donner votre avis À mon avis…, Selon moi…, Pour moi…, Je (ne)suis(pas) d’accord,
PRATIQUEZ: interpersonal exams mercredi/jeudi le 21/22 octobre (test grade) You must be able to ask AND answer questions with at least one partner.
Goal: to be able to say what you can do Grammar – using ON PEUT + the infinitive.
Au Collège Starter Activities.
Nous habitons Objective: To be able to give and understand information about where people live. Play the powerpoint – copy down the phrases in French &
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Les matières (introduction). Year 10 French: You will be covering the following sub-topics: School subjects and opinions School uniform Description of.
Mes préférences At the end of this lesson; you will be able to:
Objectives: to be able to say what you can do in my town. Grammar – using ON PEUT + the infinitive.
GCSE Speaking Questions: Careers, Work and Work Experience.
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
Les sports Objectifs: Level 2/3 - To be able to give your opinion about some sports in French. Level 3+ - to link time/routine and sport using connectives.
Unhealthy lifestyles Objectif: to be able to express views on smoking, drugs, alcohol.
Transcription de la présentation:

C’est la ville ou la campagne? Il y a plus d’emplois Il y a moins de bruit L’air est sain On vit près de la nature Il y a moins de pollution C’est très animé Il y a plein de choses à faire On ne s’ennuie jamais Il n’y a rien à faire Les transports en commun sont plus efficaces C’est propre et tranquille Il y a beaucoup de pollution C’est barbant ! C’est sale et pollué Ext: c’est positif ou negatif?

En ville à la campagne Il y a plus d’emplois C’est très animé Il y a plein de choses à faire On ne s’ennuie jamais Les transports en commun sont plus efficaces Il y a beaucoup de pollution C’est sale et pollué Il y a moins de bruit L’air est sain On vit près de la nature Il n’y a rien à faire C’est barbant ! What do underlined key expressions mean? Copy in your books.

Tu préfères la ville ou la campagne? Je préfère…, parce que /car … À mon avis /je pense que… / je trouve que… Je suis pour / contre la vie à la campagne… L’avantage de vivre… c’est que… L’inconvénient de vivre… c’est que Si on habite en ville… Re-use the expressions we learnt last lesson and make a sentence. Ext: develop with a concreet example: “je dois me lever à 6h le matin pour aller au collège car c’est loin de chez moi!” Starter, lesson 2

Tu préfères la ville ou la campagne? Obj: To be able to participate in a debate, stating clear opinions.

Boardworks task. As an extension, ask the pupils to think of further disadvantages of living in the town. Encourage them to use constructions starting with ‘d’après moi’, ‘selon moi’ or ‘je pense que’.

Pour donner son opinion Ah non alors! D’accord, mais… Tu plaisantes! Peut-être, mais Je ne suis pas d’accord. Selon moi,… Pas du tout! Je trouve que… N’importe quoi! À mon avis,… D’un autre côté, Moi, je pense que… Tout à fait! Cependant…

Tu préfères la ville ou la campagne? “Je préfère…, parce que…” Success criteria: You need to be the last one to stand!! Make full sentences (in French..) Use the arguments we saw Make up new arguments Use the expressions to give an opinion!

Qui va être le meilleur au débat?