AMLA Accelerated Modern Language Acquisition Progression Plans: Examples from Creative Arts.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
L.I. revise and extend vocabulary Know the names of some animals in French Revise numbers and colours Use the phrases jaime, je naime pas, jadore and je.
Advertisements

Les Couleurs.
Learning Objective Be able to use colours as adjectives with pets.
French First Level Colours.
Les Couleurs.
LES COULEURS.
Moi, homme noir, quand je suis né j’était
Les couleurs.
Quelles couleurs sont dans ma ville?
Les adjectifs La description d’un nom.
Les vêtements et le collège
Gender and number agreement.. Gender refers to masculine or feminine. Le garçon La fille.
Les dinosaures!.
Les Couleurs Leçon 1 et 2.
French Second Level Les couleurs!.
Les couleurs.
un s_y_o un c_a_o_ un c_h_ _ r un l_v_e une t_o_s_e
UN VERBE! What is a verb? AVOIR = TO HAVE Jai = I have Tu as = you have Il/elle a = he/she/ has.
Les Couleurs.
Cest mercredi le neuf octobre Le plan! 1.Révisions 2.Vocabulaire 3.Jouer 4.Ecouter 5.Parler Il fait beau! Le but! Les couleurs!
Starter:c’est quelle couleur, DEVINE/GUESS!
un livre bleu une lampe bleue C’est de quelle couleur?
Les couleurs La couleur
Quel couleur?.
City of Edinburgh French First Level Les couleurs!
Must be able to use plurals and colours correctly.
French First Level Les couleurs! First Level Significant Aspects of Learning Use language in a range of contexts and across learning Continue to develop.
French Level 1 La magie!.
City of Edinburgh French Early Level
La chanson des couleurs
Ours Brun This is based on “Ours Brun” by Eric Carle, though has been altered.
Fiche de travail Les couleurs.
Based on the story by Bill Martin
 Qui est présent?  Les dates importantes  La carte francophone  Pour commencer  La position d’adjectifs  Pliez et passez.
Les adjectifs: Pratiquons #2
Beach pictures Give pairs of children a picture or postcard of a beach scene. Invite them to use their sentence cards as a model to write some sentences.
Let’s enjoy making Session 5. Let’s enjoy making: Session 5 The Great British Make Off.
De quelle couleur est...? Talking about the colour of objects in French...
Let’s enjoy making Session 6. Let’s enjoy making: Session 6 The Great British Make Off Le jour du jugement.
Let’s enjoy making Session 3 Let’s enjoy making: Session 3 Que pensez-vous ?
Un livre vert Une trousse verte Un cahier bleu Une fleur bleue.
Let’s enjoy poems.
Les Couleurs.
De quelle couleur est...? Talking about the colour of clothes in French...
undeuxtroisquatrecinq six l b r r b b sept huit neuf dix onze l l r b b douze treize quatorze quinze r l l b seize dix-sept dix-huit dix-neuf b l r b.
Lesson Objective : To be able to say what fruit and vegetables you like Success Criteria You must recognise new words for fruit and vegetables in French.
Les objets Français 1. un vélo une moto une voiture.
Les couleurs.
Colors are adjectives J’aime le tee-shirt violet. J’aime le violet.
LES COULEURS.
© Crown copyright 2011, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or.
 Will be able to correctly give names of pets with some colours ( level 2)  Will be able to extend sentences by adding additional information such as.
Journal - Qu’est-ce que Madame Kiel porte aujourd’hui?
Journal - Qu’est-ce que tu portes aujourd’hui? Party chatter  Tell 4 different people what you are wearing and listen to them describe their own outfits.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Adding Adjectives- Colours.  Noir/e  Gris/e  Bleu.
Les Couleurs. En anglais? BLEUVIOLETORANGE BLUEPURPLEORANGE.
La Pratique Orale! Qu’est-ce que tu as chez toi ? J’ai… De quelle couleur? Il est / Elle est… Qu’est-ce que Madame a en classe ? Elle a … De quelle couleur?
Les mots du mur Première année. L’anneau de mots In this presentation you will find 104 high frequency words that your child should be able to read by.
Les couleurs et les animaux. Qu’est-ce qu’on va faire aujoud’hui? D’abord on va regarder un powerpoint. Puis on va faire de la grammaire. Enfin on va.
Les couleurs et les vêtements. Qu’est ce qu’on va faire aujourd’hui? D’abord on va faire des jeux. Ensuite, on va lire. Puis on va faire de la grammaire.
La signification de tes couleurs!. LES COULEURS BLEU JAUNE VIOLET NOIR ROSE ORANGE OR VERT BRUN BEIGE ARGENT ROUGE BLANC GRIS.
Faites-le maintenant le 16 janvier Écrivez la couleur. 1.La pomme 2.Les haricots 3.L’orange 4.Le citron 5.Les marrons 6.La neige 7.La lavande rouge vert.
Vêtements Français Avoir-to have. Je (I) Tu (You) Il/Elle (He/She) Nous (We) Vous (You p) Ils/Elles (They)
C’est de quelle couleur? What colour is it? Rouge.
Be able to use colours as adjectives with pets.
Year 4 French Revision Pack
Les animaux domestiques
Qu’est-ce que tu aimes comme animaux? 1
Transcription de la présentation:

AMLA Accelerated Modern Language Acquisition Progression Plans: Examples from Creative Arts

Progressive plans content: Sequences of suggested activities and resources Knowledge about language Opportunities for reflecting on language as communication, culture and identity Extension/enrichment for bilingual pupils and able learners Opportunities for consolidating embedding across the curriculum Links to the Language Awareness Programme

Stage A – learning opportunities Listening to and responding to simple classroom instructions Recognising and using colour vocabulary Counting objects/colours in pictures Counting/marching time in music Singing and responding to songs Understanding the position of colour adjectives (see also Language Awareness Programme) Recognising patterns in colour words in a range of languages (see also Language Awareness Programme) Expressing likes and dislikes about art or music Recognising and making sounds in words and music (see also Language Awareness Programme) Using colours to describe, compare and contrast art or music from a range of cultures Using colours to describe emotions and feelings portrayed in art or music Reflecting on strategies to support language learning e.g. through songs, poems, raps and visual representations

Stage A Creative Arts: Key phrases C’est de quelle couleur? C’est bleu. C’est bleu ou rouge ? C’est rouge. As-tu des crayons? Oui, j’ai un crayon bleu. Est-ce qu’il y a un chat ? Oui, il y a un chat. Non, il n’y a pas de chat. C’est combien ? C’est deux. Combien de…. ? Dix Tu aimes la peinture/la musique ? Oui, j’aime la peinture/la musique Non, je n’aime pas la peinture/la musique.

Bleu, blanc, rouge Orange, noir, Jaune et vert Rouge, bleu, blanc

Extending patterns

Creative writing using models J’aime … la fleur rouge le soleil jaune le chat noir et la pomme verte Je n’aime pas … la fleur noire le soleil rouge le chat violet et la pomme brune Je déteste … la fleur grise le soleil noir le chat rose et la pomme blanche