TitleIntroductionTaskProcessEvaluationRubricConclusion Un Voyage en France Français III Mlle Higgins.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Une production de famille Une visite à Nouvelle-Orléans A visit to New Orleans. A family prodution.
Advertisements

Les devoirs pour le lundi 11 février
Comment ils sappellent?. Jaime / je déteste habiter dans ma région Le but: In this lesson you will learn how to say why you like / dislike living.
Dans ma région il y a… Le but: In this lesson you will learn how to say what facilities are in your area.
Connaissez-vous bien les villes françaises ?
Une visite en France Unité 5 – Français 3. Objectifs Be able to say where I would go in France or somewhere else in the world. Be able to say what I might.
Opening and closing times How to say when a place opens, what time it closes and which days it is open.
Carte des agglomérations françaises de plus de habitants
Seasons and Preferences Project French 1. Choose your favorite pass-time Je mappelle Madame Mac et Jaime apprendre les langues!
Aller. Sortez vos schémas dhier. Demadez aux autres: Quest-ce que tu as écrit? Quand on a fini, on sassoit Quand tout le monde a fini le schéma, on va.
• What expectations do you have of yourself? • What expectations do you have of each other? • What expectations do I have of you?
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit
Partie B- Qu’est-ce qu’il faut faire ?
Français II Le projet – Le voyage en France.   You are writing a travel/photo journal in order to keep track of your great trip to the cities of France.
Le passé composé The perfect tense Eg: J’ai mangé une pizza I have eaten/ate a pizza.
Travail en suspens Lessons remaining: Tuesday 9 th April Thursday 11 th April Monday 15 th April** Wednesday 17 th April Friday 19 th April Tuesday 23.
Comment étais-tu quand tu étais plus jeune ? Comment es-tu maintenant?
The Passé Composé The past tense in French is referred to as the passé composé. It is made up of two parts! You must always have these two parts to create.
Le Comparatif et le Superlatif
Les pronoms objets indirects.  Peux-tu identifier les règles des ‘pronoms objets indirects’ en regardant les exemples suivants?
Guatemala. Trompe-l'oeil Only In Romania Et vous vous plaignez quand vos classes sont à 30 gosses ?
1.What does ‘compagne’ mean? 2. Write the french for the following: I live in the city/town 3.What is blue in french? 4.What is brown in french?
A. Le comparatif p.234 Comparative constructions are used to compare people or things. Cet hôtel est aussi moderne que l’autre. This hotel is as modern.
Warm up Someone about your age will be staying in your house for two weeks; and your parents want you to show the guest rooms inside the house and his/her.
Ile-de-France Presentation by: Victor Edgell. Ma région est Ile-de-France. La région est au nord de la France. La capital est Paris. Paris est aussi la.
Spot the odd one out! L’histoire J’aime le dessin La technologie
Les personnes dans ma vie Un projet Santé et formation sociale.
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Mots du jour Pauvre Riche L’homme Le Femme Pannier vagabond.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Warm-up Write six sentences in French showing the difference in life- style between a young girl living in a village in Tunisia and your life style in.
Les pronoms objets Mme Zakus. Les pronoms objets When dealing with sentences, subjects are part of the action of the verb. In other words, they “ do ”
La mémoire(1): Comment bien travailler
En classe avec M. Rocque Aim: to be able to write to a hotel or campsite in France. Une lettre.
Irregular Adjectives Not all adjectives are made the same.
Français I stem-changing verbs. Stem-changing verbs Acheter Préférer By looking at the name for these verbs, what can you predict will happen? I will.
Le octobre. L’emploi du temps Qui est présent? Résumons Les accords/desaccords.
PC. 1. Lisez ce texte. 1. Lisez ce texte. 2. Faites un deuxième exemplaire du texte en dessous. 2. Faites un deuxième exemplaire du texte en dessous.
La prononciation française Ge gi make a soft jeee sound Ga /Go / G+ consonant harsh G sound généralement génial Manger église gomme goût Géographie gâteaux.
la classe de français le 11 mai, 2015
Les aventures de Clément l’Aplati à Paris
Negatives ‘I ‘I don’t know’ ‘Je ‘Je ne sais pas’.
Lundi 6 avril – Ms. Gruensfelder Français I Citation: "Les orateurs élèvent la voix quand ils manquent d'arguments." Cicéron, homme politique et orateur.
Le commerce équitable. J’ai…… Je n’ai pas de / d’…. J’ai un frère. J’ai une soeur. J’ai un animal. Je n’ai pas de frère Je n’ai pas de soeur Je n’ai pas.
The Perfect Tense with être. Some General Rules Most verbs in French, when used in the past tense, need a part of the verb avoir J’ai Tu as Il a / Elle.
Français 2, 27 octobre 2014 Ouvrez vos livres á la page 43. Use these sentences to describe your floor plan. What do you get if you cross an alley cat.
Répétez! Bonjour!. Je m’appelle ________. Et toi ? Tu t’appelles comment? Répétez!
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
Salut, les copains! French 1, Chapter 1-1.
Le voyage et la francophonie
Bienvenue à Glasgow! Work effectively and productively in a group using a variety of skills to ‘rebrand’ Glasgow for French-speaking tourists.
¡Bonjour! Year Group) ( Year Group) (Date) Aim: - To be able to describe what you did on your holidays. *Achieve a higher grade by adding opinions/ what.
Write your answer in French
Aim To recap depuis + to say how long you have been doing something. J’ apprends le français depuis quatre ans. What does this sentence mean? Think of.
Rule 1 Use more complex connectives Pendant que j’étais là = while I was there Comme je suis tombé = because I fell Ce que je trouve fascinant = what.
What’s the weather like?. Look at the verb phrase fait-il above Turn it around and you have il fait The phrase Il fait can be used to describe lots of.
LEÇON 13.  Écrivez vos devoirs: 1.Continuez de pratiquer le vocabulaire! 2.Devoirs packet #13  Sortez vos devoirs: #11 et #12.  Tout de Suite: #11.
Verb Conjugation Learning to conjugate your first verb in French.
Qu’est-ce qu’on va faire à Paris? Play the presentation Note the new vocabulary & complete the activities.
VOULOIR (to want). VOULOIR O Je veux O Tu veux O Il/Elle/On veut O Nous voulons O Vous voulez O Ils/Elles veulent.
Unité 3 Le passé composé avec ÊTRE. Le passé composé The passé composé is a PAST TENSE used to tell what has happened in the past. As its name implies,
ever for This presentation requires PowerPoint XP or later.
O WHY IS IT IMPORTANT TO KNOW ABOUT THE CONTRIBUTIONS OF THE MEMBERS OF OUR COUNTRY?
Objective: To be able to understand questions in French. Some will notice patterns for asking questions.
O WHY IS IT IMPORTANT TO PLAN AHEAD FOR THE FUTURE?
UNITÉ II: LEÇON 6 PARTIE B: LES MOIS ET LA DATE. LES MOIS DE L’ANNÉE janvier January.
Français 12/14/15 Ouvrez vos livres á la page 112. Ecrivez six phrases de sports et activités. What is worse than “raining cats and dogs?” Important(e)
Objective: To be able to say what you do on holiday.
Unité 9 : les repas Leçon 35 : Un Client Difficile Ordering food in a restaurant Partie B : les pronoms compléments à l’impératif.
What’s the weather like?
Transcription de la présentation:

TitleIntroductionTaskProcessEvaluationRubricConclusion Un Voyage en France Français III Mlle Higgins

INTRODUCTION Vous allez créer une brochure de voyage pour votre région désignée en France. Il faut faire des recherches, et après, créer ce brochure pour la ville en montrant un hôtel, deux restaurants, et deux activités a faire (les tours, les attractions, les sites, les monuments, etc.)

TASK Faites des recherches Choisissez vos attractions Ramassez les renseignements Créez le brochure

PROCESS Avec vos membres du groupe, faites des recherches de votre ville pour trouver un hôtel, deux restaurants, et deux sites à visiter. Utilisez le vocabulaire et grammaire de l’unité 6.

EVALUATION Your group will be evaluated on the final product you produce on the due date: Thursday/Friday, April 7-8 th. You will present your brochures to the class on this day. Please see the rubric for grading guidelines.

RUBRIC

CONCLUSION In your quest to promote tourism for your city, did you buy in? Were you convinced by what you found to want to visit this city? Were you driven by genuine feelings that people should want to visit this city, or was it merely because you knew it was your job to do so? What methods did you use to convince your audience to visit this city and these places you endorsed? What drew you to choose the sites you did? What made some more appealing than others? Have you ever had a real-life situation when you went somewhere because you were convinced via advertisements? What else could this apply to? Have you ever bought something and been disappointed? Did the reality not live up to the advertisement? Do you think your final product is a true representation of the places you endorsed?

Liste des villes/regions Liste des Villes Paris Normandy Nice Montpellier Dijon Le Havre Lille Blois Aix-en-Provence Grenoble Rennes Brittany Annecy Chamonix Carcassone Lyon Marseille Bordeaux Burgundy Alsace-Lorraine Orléans Lourdes Toulouse Toulon Tours Strasbourg Nîmes Avignon Nancy Links French Google Le Guide Michelin HostelWorld Yahoo Travel TripAdvisor France Frommer's Travel Guide French Tourist Office Montpellier Strasbourg Paris Nice Lille Lyon Tours Toulouse

Minimum Requirements One hotel advertised Two restaurants Two other sites, things to do there

Les renseignements Bring all materials: notes, hotel & restaurant descriptions, pictures, contact info, etc. to class on Monday/Tuesday March 4-5 th to put your brochures together in class after the benchmark exam.