C’est mercredi le vingt-cinq septembre Le plan! 1.Parler 2.Ecouter 3.Parler 4.Lire 5.Les mimes! Il pleut.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Madame Cesarato.
Advertisements

Aujourdhui cest mardi vingt-quatre septembre Le plan! 1.Réviser 2.Ecouter 3.Parler 4.Ecrire 5.Jouer! Il fait beau Le but! les numéros entre 1 et 31.
L.O. – how to give information about yourself in French
un hamburger une limonade un sandwich au jambon des frites un café
Talking about yourself
Mercredi 11 mars Objective: Learn how to ask and give directions.
Starter- whats the English? Go through the corrections in your books and re-write where necessary. Answer the comment using in order to achieve my target,
Choisis la bonne réponse.
Success Criteria Learning objectives
Trouvez l’intrus: une sécretaire une infirmière une serveuse
Les dinosaures!.
Le verbe avoir Lesson objectives: revise avoir and learn how to use it in questions and sentences about ma famille.
Bonjour je m’appelle Coccinelle
• What expectations do you have of yourself? • What expectations do you have of each other? • What expectations do I have of you?
What expectations do you have of yourself? What expectations do you have of each other? What expectations do I have of you?
Je peux demander a quelqu’un d’où il ou elle vient
Welcome to French Live Lessons!
Aujourd’hui c’est lundi douze novembre Le plan! 1.Introduction 2.Ecouter 3.Parler 4.Ecrire 5.Jouer! Il fait froid! Le but! La France.
Irregular verbs Irregular verbs are verbs (doing words) that don’t follow the normal rules. Because of this, we have to learn them by heart. Thankfully,
The one exception:  All verbs that end in –er are regular, with one exception.  That is aller which means “to go.”
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Transition Unit Personal Information Lesson 1
Je vais aller à Paris L’objectif: 1.To identify a verb in its infinitive form 2.To know how to form the near future tense mercredi cinq mai 2010 en classe.
La Famille McNamara Par Mme. McNamara.
Mon Ecole WALT: Promote The Cornwallis Academy
lessignesduzodiaquesonttrèsinteressants!
Bonjour! C’est mercredi! POUR ÊTRE PRÊTS: 1. CHERCHEZ VOTRE LIVRE ET FAITES P. 215 ACTIVITÉ 4 2. SORTEZ LE DEVOIR: 1. P. 77 C 2. Les voisins de Mélanie.
Forming questions in French
LA DATE MME YEE L'hôtel Français. Avant de lire 1. Have you ever stayed at a hotel? Where? 2. If not, what do you think it would be like? 3. What do you.
Greetings, formal and informal
Jour 2 mercredi, 14 août MOT DE PASSE: « Comment ça s’écrit
WEST GREENE FRENCHIES! Français I mardi, le 02 septembre 2014 Write out the conjugation for Avoir – to have:
Quel temps fait-il?. il y a du soleil Il y a du brouillard.
MDP JOUR 24 On va au café? Oui, allons-y!. Learning Intention: Students will learn how to identify foods and drinks and how to order them in a restaurant.
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
WEST GREENE FRENCHIES! Français I lundi, le 25 août 2014 Para. 1: Write about 3 things you learned in French or about French last Thursday and Friday.
Les Questions d’Information (Information questions)
Faites le warm-up: p. 209 # 6 Où vont-ils?
Répondez aux questions en français. A: How do you say? 1.I must travel.3. I would like to dance. 2.I want to sing.4. I don’t want to work. B: Finish with.
Fais correspondre! Faire du VTT Faire du camping Faire du canoë
Jour 5 le mot de passe:. Il s’appelle comment. What’s his name
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
success criteria Remember how to make an international phone call
Aujourd’hui, c’est jeudi, le 19 mai Objectifs: Identify more food items and where you buy them; tell a store keeper what you would like DO NOW Activité.
Aujourd’hui, c’est lundi, le 20 mai Objectifs: Identify more food items and where you buy them; tell a store keeper what you would like DO NOW Use p. 191.
CONTRACTIONS  How to use “À” to say where you are going  How to use “DE” to say where you are coming from.
Je _______________________________________ La date _____________________________________ Notes from Leçon 3 pages 22 – 25  1.How do you greet a friend.
Replace the subject with its correct pronoun. Madame aime le chocolat. Brian et Emily jouent au basket. You parlez toujours. We écoutons la musique. I.
ALLER HOW DO WE CONJUGATE THE VERB ALLER? Click on the fleur de lys to advance to next slide.
¡Bonjour! Year Group) ( Year Group) (Date) Aim: - To be able to describe what you did on your holidays. *Achieve a higher grade by adding opinions/ what.
EDHEC OPEN INNOVATION 2016 #OpenInno 2016 [Bus. Case title – Company] Company LOGO.
Mes loisirs Learning Objectives In this lesson you will learn to talk about what activities you like to do/ or don’t like to do.
Qu’est-ce qu’il y a dans ma valise?
Journal 7/10/14 Tell me you are going TO these places Turn in your devoirs Je vais… 1. Japon4. Israël 2. France 5. Etats-Unis 3. Canada6. Mexique.
Lundi 14 septembre Parle-moi de toi! la première activité: Vérifiez les devoirs. dé e st e e g a r d e h b i t e oy ag e doro ns am e ap pe le c o l e.
Mercredi le dix-sept mars Aim: To prepare our folio piece.
SITUATION: Imagine that you are studying in Europe for a year, and you would like to furnish your apartment in France. Consider the items that you are.
Vocabulaire Unité 1 T’es branché. Bonjour Salut.
LEÇON 10.  Écrivez vos devoirs: 1.Devoirs packet #7 2.Practice les chiffres # Complete présentations, if necessary.  Sortez vos devoirs: #8-10.
Je vais aller à Paris L’objectif: 1.To identify a verb in its infinitive form 2.To know how to form the near future tense Play the presentation & complete.
Les salutations et «Je me présente» 1.1. Les salutations et «Je me présente» Salut ! Hi!
Bonjour France Je m’appelle Madame Johnston. C’est Mardi, le vingt octobre. Il est neuf heures et quart. Voici les prévisions.
OBJECT PRONOUNS WITH THE PASSÉ COMPOSÉ Page 122. Placement  With all object pronouns, placement is the same. DirectIndirectPlaces De+ nouns or ideas.
«Titanium» David Guetta avec Sia. 65. jeudi le 18 février Le but: I can order food at a café. Donnez en français: I like to play video games, but I prefer.
Où habites-tu?. Qu’est ce qu’on va faire aujourd’hui? D’abord, on va regarder un powerpoint. Puis, on va faire des répétitions. Ensuite, on va travailler.
Tu es de quelle nationalité? What nationality are you?
Les compléments d’object direct Direct object pronouns le, la, l’, les.
Ma Famille Find the French for the following words: 1.Mother 2.Father 3.Brother 4.Sister 5.Uncle 6.Aunt 7.Grandmother 8.Grandfather.
A question can be open or closed Une question ouverte Une question fermée.
On va rechercher de bonnes vacances!
Transcription de la présentation:

C’est mercredi le vingt-cinq septembre Le plan! 1.Parler 2.Ecouter 3.Parler 4.Lire 5.Les mimes! Il pleut

Quelle est la date aujourd’hui? Bonjour la classe! Bonjour Madame/Monsieur! On fait l’appel!

Deux petits oiseaux Assis sur une branche Je m’appelle Fifi Je m’appelle Blanche Au revoir Fifi Au revoir Blanche

Le but To learn about France.

Voici la France!

What do we call people who live in France?

What language do they speak?

Which languages do we speak?

La capitale de la France s’appelle Paris.

Voici la Tour Eiffel

Voici Paris

Paris c’est magnifique!

Il y a des cafés à Paris.

Il y a un Disneyland à Paris.

Paris c’est fantastique!

Barnaby Bear va à Paris!

Quiz! Edimbourg ou Paris?

Regardez les images décidez siet c’est Edimbourg c’est Paris. ou

Edimbourg ou Paris?

Oui! C’est Edimbourg!

Edimbourg ou Paris?

Oui! C’est Paris!

Edimbourg ou Paris?

C’est Edimbourg! Bravo la classe!

Edimbourg ou Paris?

Oui, c’est Paris! Fantastique!

Edimbourg ou Paris?

C’est Paris encore!

Edimbourg ou Paris?

Oui, c’est Edimbourg! Les jardins de Princes Street!

Edimbourg ou Paris?

Oui, c’est Paris!

Edimbourg ou Paris?

Oui c’est Edimbourg! C’est le Royal Mile.

Fin de quiz! Combien de points?

Like Barnaby Bear, you are going to visit France. Let’s find out more about France so you can choose where you would like to go! On va en France!

Créez un poster pour votre région 1.Encourage tourists to visit 2.Include photos and text 3.Be bright and colourful! Une région de la France par groupe

What would you do with your class?

Les mimes!