Bonjour! Bon mercredi! Pour être prêt: 1.Sortez: 1.le livre ouvert à la p. 53 Un peu d’histoire 2.P. 57 A 2.Faites p. 57 lettre C.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
LESSON OBJECTIVES By the end of this lesson, I will be able to:
Advertisements

LE PASSÉ COMPOSÉ 1 (The Perfect Tense) GET IT PERFECT FOR LEVEL 5.
Le Passé Composé J'ai fini Elle a dansé Il a voyagé
What is the time Mr. Wolf?.
What is the time Mr. Wolf? LObjectif At the end of the lesson, you will be able to: 1. Ask someone the time in French. 2.Say the time in French: the.
Le Subjonctif What may or may not happen. Compare in English I will arrive at 6 AM. I will arrive at 6 AM. I am punctual. I am punctual. I hope that the.
By the end of this lesson, I will be able to: 1.Ask someone what the time is 2.Tell the time, in French, using oclock half past quarter past quarter to.
Le passé composé With « avoir ».
1. Je joue au football. 2. Tu as mangé une pizza. 3. Il va regarder la télévision. 4. Nous allons visiter le musée. 5. Vous avez organisé une visite. 6.
Quest-ce qui sest passé??? What happened?????. Make as many correct (but maybe nonsense) sentences as you can in 3 minutes. Hierun trainabumon coca Aujourdhui.
LES PHRASES CONDITIONELLES ce qui est possible. Une phrase conditionnelle  shows what will happen IF something else occurs  use SI…  two part sentences.
By the end of this lesson, I will be able to: 1.Ask someone what the time is 2.Tell the time, in French, using Whole hours Half Hours Quarter Hours.
Bonjour!! Pour être prêt: Répondez aux questions:
Bonjour! C’est vendredi!
Fr2.   Shows PAST ACTIONS THAT ARE:  Specific, isolated past events (did; took place; happened)  Specific Point in Time (think of parenthesis around.
Les buts du jour I can distinguish le passé composé from l’imparfait I can negate a sentence I can write a letter to a friend.
Le passé composé The perfect tense Eg: J’ai mangé une pizza I have eaten/ate a pizza.
The Passé Composé The past tense in French is referred to as the passé composé. It is made up of two parts! You must always have these two parts to create.
4 Le verbe Venir et Venir de + l’infinitif Les normes: –Communications 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding.
LE PASSÉ COMPOSÉ Describing events that took place in the past.
Bonjour! C’est mercredi déjà!
Bonjour! C’est mercredi! POUR ÊTRE PRÊTS: 1. CHERCHEZ VOTRE LIVRE ET FAITES P. 215 ACTIVITÉ 4 2. SORTEZ LE DEVOIR: 1. P. 77 C 2. Les voisins de Mélanie.
Pile/Face: présent et futur
Bonjour! Bon vendredi! Pour être prêt: 1.Sortez le devoir (49A/50B) 2.Travail à la cloche 1.WORKBOOK p. 52 #7 A et B.
Quel est l’objectif selon toi ?. On the train ticket I gave you highlight: 1. the name of the French train company 2. the number of people who can travel.
Les buts du jour I can identify le passé simple
French 2 Passé Composé.
Le passé composé L’imparfait
Any answer can be C+ if you always think PROF
Faites le warm-up: p. 209 # 6 Où vont-ils?
French 1: Je me présente 2 10/29/2014. Mercredi Le mot du jour: une évaluation= an assessment L’objectif: Falcons will present themselves to.
GCSE Speaking Assessment Presentation Based Discussion In your first GCSE Speaking Assessment, you are being interviewed by your French friend for their.
Le Passé Composé et L’Imparfait
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
PASSE COMPOSE J’ai appris le Français!. When to use it A fact which happened in the past An event which ended at a specific moment An event which occurred.
Bonjour! Bon mercredi! Pour être prêt: 1.Sortez le devoir: Lettre F un peu d’histoire 2.Faites p. 59 # 2 et # 3 (# 3 un prix pour la personne avec la liste.
THE RECENT PAST. Le passé récent.= the recent past. Le passé récent est un temps du passé, son action se passe juste avant le moment où on parle. Le passé.
1 Present tense conjugations of regular –ER verbs By: The Rhode Island Foundation Revised by: Maria Skrukrud Les Verbes -ER.
Review of le passé composé (irrégulier). 2 steps to putting a verb in the past tense.
The Imparfait and the Passé Composé  The Imperfect and Passé Composé are both used to talk about the past.  The Imperfect tense tells about things that.
Bonjour! C’est jeudi! Pour être prêts: Conjuguez le verbe ‘prendre’
Bonjour! C’est mercredi!
I can talk about my classes. I can understand the rules in a typical French school. Aujourd’hui nous allons Parler de nos cours Réviser quelques expressions.
CAT – Level 2 Unité 2 - En voyage le Passé Composé.
The Passé Composé Objective: to talk about things we have done on a visit to explain what events happened to speak and write about events in the past.
Qu’est-ce que c’est? It’s a compound tense that we use in French to talk about things that happened in the past!
Lundi 14 septembre Parle-moi de toi! la première activité: Vérifiez les devoirs. dé e st e e g a r d e h b i t e oy ag e doro ns am e ap pe le c o l e.
I can answer questions to an interpretive reading. I can write a response to an . Aujourd’hui nous allons Lire et répondre aux questions Apprendre.
Bonjour! Pour être prêt: 1. Faites le travail à la cloche: p. 49 # 8 écrit sur un morceau de papier 2. Sortez le devoir: Coursepacket P. 25 # 2 les adjectifs.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
I will appreciate the uniqueness of each arrondissement in Paris I can ask about other people’s classes and talk about my own. Aujourd’hui, nous allons.
I will appreciate the uniqueness of each arrondissement of Paris. Aujourd’hui, nous allons Étudier le 18e et 19e arrondissements Réviser les pronoms possessifs.
Mercredi neuf septembre By the end of this lesson you will able to understand words and instructions commonly used in French classes.
I can talk about my typical routine, past and present Aujourd’hui nous allons Décrire notre journée typique Parler à deux Réviser nos relations Réviser.
Le passé composé This is a frequently used past tense. It helps convey messages about past events which took place at a precise moment in time and were.
Direct object pronouns le la l’ les. A direct object is the “what” of a sentence. Example: I am reading the book. What am I reading? the book The book.
Faites-le maintenant BUT: En quelle classe es-tu?.
C’est mercredi!! Pour être prêt: 1. Trouvez un livre et lisez p. 313 Note Culturelle: Les sports d’hiver 2. Sortez: 1. le devoir: Fanfold; p. 311 # 3 2.
The verb tense to describe the past
Lesson I can share memories of my past.
Bonjour! C’est mardi! C’est la semaine de la fête annuelle de l’école. Thèmre: Voyage à travers les E.U. (Etats Unis) Soyez prêts à présenter les mini-projets:
By the end of today’s lesson you will be able to:
Le Passé Composé.
LO = ? 6RIVodQqW5RJ4J380lyU2.
Transcription de la présentation:

Bonjour! Bon mercredi! Pour être prêt: 1.Sortez: 1.le livre ouvert à la p. 53 Un peu d’histoire 2.P. 57 A 2.Faites p. 57 lettre C

En classe Un peu d’histoire p –Pyramid learning/Parlons –Ppt –Vérifiez le devoir –A faire p. 58 E/F Le passé composé –Encore!

Les buts I will further my knowledge of the past tense in order to communicate about what happened in the past I will master my knowledge of the time period of French civilization: I will discuss/become aware of current events in France.

À Paris en ce moment… europe/france/ /Charlie-Hebdo- Paris-attacks-A-timeline-of-events.htmlhttp:// europe/france/ /Charlie-Hebdo- Paris-attacks-A-timeline-of-events.html John Kerry

Pyramid learning…Parlons En partenaires A/B Partenaire A parle du sujet pendant 20 secondes Partenaire B parle pendant 30 secondes Partenaire A encore pendant 40 secondes Partenaire B encore pendant 50 secondes

Devoir Texte: p. 58 E, F # 1-2