Lycée Blaise Pascal à Rouen. Professeur de LV1(anglais) Christine Reymond Professeur de sciences (SPC) Arnaud Pouliquen.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
What is your connection to the REAL network and why is the REAL Network important to your association? ?
Advertisements

Le comparatif des adjectifs Comparing people and things.
5 Contractions Les normes: Communication 1.1 – Understanding the spoken and written language Comparisons 4.1 – Understanding the nature of language through.
À quelle heure il se lève?
Français La mémoire (2) Les phrases. Nous allons…
Mardi 20 Novembre 2012 Recap I can
1 Example of a test Go S. Onillon
Quelle heure est-il? /or/ Avez-vous l’heure?
Comment est-ce qu’on pose une question en français
Quelle heure est-il? What time is it ?.
Mes activités.
CO-ENSEIGNEMENT DE TECHNOLOGIE EN LANGUE ÉTRANGÈRE
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit
Je peux demander a quelqu’un d’où il ou elle vient
Strategy 1 Let them draw. Example from a French lesson Lesson objectives To show I can skim scan and close read a text Seal Objectives To listen carefully.
ROLE PLAY The role play is about communication and exchange of information. It is not the time for a LONG conversation! You can get full marks for very.
Le passé composé avec être
WORKING WITH ESL LEARNERS BY: NICOLLE MARTIN. ESSENTIAL QUESTIONS: How can we maximize the learning potential of our ESL students? Is it an added task?
Révision Test #4 – L’impératif et la culture. Question #1 What are the two forms of impératif that we learned in class? (Ex: Je, tu il, elle …etc)
Faith and Light International Formation Session 2010 Energizing Meetings
Les pronoms objets indirects.  Peux-tu identifier les règles des ‘pronoms objets indirects’ en regardant les exemples suivants?
A. Le comparatif p.234 Comparative constructions are used to compare people or things. Cet hôtel est aussi moderne que l’autre. This hotel is as modern.
LA DATE MME YEE L'hôtel Français. Avant de lire 1. Have you ever stayed at a hotel? Where? 2. If not, what do you think it would be like? 3. What do you.
Les pronoms relatifs Relative pronouns join relative clauses to main clauses. Main clause: The book is boring. The book that you gave me is boring. Relative.
In Europe Asia Africa North & South America People speak French all over the world!
Spot the odd one out! L’histoire J’aime le dessin La technologie
2 Le verbe « être » au pluriel Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the plural subject pronouns in French?
Warm up What activities you must (devoir) do every day, every week, or every year in your life. Then write a sentence like: chaque jour, je dois respirer.
Français 2, 5 janvier 2015 Describe your holiday break, use the past tense. Things you did or ate. What is the difference between here and there? Sage.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Cette semaine…. Les buts du jour I can express how I am feeling I can form a question.
Français Today’s Learning Objective: AT1: To listen to and understand the months in French.
La mémoire(1): Comment bien travailler
LES PRONOMS LES VERBES L A CULTURE Questions expression Vocabulaire LES QUESTIONS.
Vu par Louis Armstrong & Kenny G De l’album Classics in the Key of G UN VRAI BONHEUR Déroulement auto La musique débute à la seconde diapo.
C’est lundi, le 16 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Tammy Wynette Stand by your man Sometimes it's hard to be a woman Parfois il est difficile d’être une femme Giving all your love to just one man Donner.
Are these sentences grammatically correct??? I request that he arrive at 6pm. I request that she be in her seat when the bell rings. Final Answer? YES!
PC. 1. Lisez ce texte. 1. Lisez ce texte. 2. Faites un deuxième exemplaire du texte en dessous. 2. Faites un deuxième exemplaire du texte en dessous.
Hydraulic Engineering. Water Hammer Phenomenon in pipelines.
Welcome everyone.
Let’s enjoy making Session 5. Let’s enjoy making: Session 5 The Great British Make Off.
Let’s enjoy making Session 2. Let’s enjoy making: Session 2 Les déménageurs sont arrivés !
Alien has just landed in Disneyland Paris and is at the tourist information centre. He needs some help with asking questions.
Le monstre qui mangeait des oeufs
Aim: learn rules and regulations
L’emploi du temps (how to schedule your time). Activité: using the table as a guide, interview a classmate to find out what days of the week he/she has.
LES QUESTIONS Etre ou ne pas être... Telle est la question.
SORTIR Leçon 8: Tu es sorti? to go out to get out je sors nous sortons
Write complete sentences. Use imparfait and the passé composé in each sentence. Link the sentences with QUAND. Bonne Chance! 1. Nous/ faire la vaisselle/Pierre/téléphoner.
Leçon 1.3. Quel temps fait-il? Il faitbeau Il faitchaud.
Le rechauffement de la terre Mythe ou realite?. Quelles sont les causes: Trop de dioxyde de carbone: A cause da la pollution.
U NITE 7A: E CHAUFFEMENT 1 L E PREMIER OCTOBRE Le mot juste Fill in each blank with an appropriate vocabulary word. 1. M. Tremaine doit ( must ) avoir.
Poursuivre la rénovation du Day Care Center À Biri qui accueille enfants. To continue the renovation of the Day Care Center in Biri that caters to.
© 2015 AQA. Created by Teachit for AQA How to explain which subjects you have to study and which subjects you can choose to study. Mes études: les.
Flash-on-flash-off! You will see some French text in a minute but it will only be on the board for a minute then it will disappear.
Les pronoms relatifs Relative pronouns join relative (subordinate) clauses to main (independent) clauses. Main clause: The book is boring. The book that.
Le Chatelier's Principle Lesson 2. Le Chatelier’s Principle If a system in equilibrium is subjected to a change processes occur that oppose the imposed.
Le Cours-Les Questions 1.What is the verb in French for: “To join/enrol for a course” etc = 2.What type of course does she sign up for? 3.When does she.
Les normes: Communication 1.1 – Understanding the spoken and written language Comparisons 4.1 – Understanding the nature of language through comparisions.
C enter for A cademic E xcellence C entre d’ E xcellence A cadémique.
UNITÉ II: LEÇON 6 PARTIE B: LES MOIS ET LA DATE. LES MOIS DE L’ANNÉE janvier January.
Les endroits I can talk about places.
Les jours de la semaine Days of the week FR1. Il y a sept jours dans la semaine Lundi Mardi Mercredi Jeudi Vendredi Samedi Dimanche.
Put these phrases into 4 categories, and decide on a title for each category. There may be more than one possible answer! boire de l’eau manger des fruits.
La Santé Aim: To give somebody advice, and use the imperative correctly.
KQ: Comment dire qu’est-ce que j’ai dans mon sac? (how do I say what I have in my bag?)
Français 9/25/17 Ouvrez vos livres á la page 26. Faites le 18 Ecoutons. Where can you find an ocean but no water? Plein – plenty. Ragarde, j’en ai plein.
L'éducation personnelle, sociale et saine
Les métiers Les professions Les tâches
Transcription de la présentation:

Lycée Blaise Pascal à Rouen. Professeur de LV1(anglais) Christine Reymond Professeur de sciences (SPC) Arnaud Pouliquen

The Mystery of Lake Nyos  Lake Nyos in Cameroon, West Africa, sits in the crater of an ancient volcano. In August of 1986, large bubbles of a colourless, odourless gas started bursting from the surface of the lake, and within a short time more than 1700 people living on the shore of the lake died.  You are a scientist from a United Nations investigation team and you arrive on the spot two days after the event.  Your mission : Understand what happened.  rouen.fr/pascal/infonews/formations/co- animation_anglais_SPC.html rouen.fr/pascal/infonews/formations/co- animation_anglais_SPC.html

The Mystery of Lake Nyos GasHClH2H2 NH 3 Cl 2 CO 2 N2N2 O2O2 SO 2 Alkane Gas Alkene Gas Odour pungentNopungentchokingNo choking May have a smell Colour No Green - yellow No Flame with a lit match Put out Burns with a 'pop' Put out RelightPut out Burn with a yellow flame pH in water AcidNeutralbasicAcid Neutral AcidNeutral Lime water No milky solution No Relative density > 0.55 Niveau : A2>B1 (TP en anglais) Présence : alternée ou simultanée LV1:Espace et échange >idée de progrès

Simultané Apprendre Ensemble ! Autonomie : Alterné ou Simultané Objectif : Tout en LV Problèmes de compréhension Tactiques Prise de confiance Comprendre les attentes de l’autre. Mutualisation des documents. Sciences et LV : toujours ensemble mais a des degrés différents ! Montrer Décaler. Pause…

Niveau : B1>B2 (présentation orale) Présence : alternée ou Simultanée LV1:Mythes et Héros > idée de progrès Alexandria.

Utilisation d’un ENT et d’un outil d’enregistrement multimédia.

Étude de cas : Salvage in Schull Bay, by the British marine Niveau : B1>B2 (en ilots) Présence : Simultanée LV1:Mythes et Héros Archemedes