Vendredi le 5 septembre 2014

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
L.O. – how to give information about yourself in French
Advertisements

“Je me présente”.
Le livre de français – pg 107 David: Jen ai marre! Jai une heure de chimie le lundi, deux heures de physique le mardi et deux heures de biologie le samedi.
Le but: Je peux exprimer mes opinions sur mes matières
Français I Leçon 2A Les cours.
Le but: Je peux exprimer mes opinions sur mes matières
Le passé composé With « avoir ».
À quelle heure as-tu le français?
Le octobre. Qui est présent? Résumons Le verbe avoir.
Conversation de 5 minutes` `
Follow the directions on each slide. If you finish early you may work on an assignment for another class.
Objectif: to say where you live
Vendredi le 10 mai. May 6 th -10 th French Plans Mon. 5/6 Normal bells Tues. 5/7 1 st, 2 nd, 5 th, 7 th Wed. 5/8 4 th, 3 rd, 5 th, 6 th Thurs. 5/9 7th,6th,5th,4th.
F 1 Book check Notes Makeup quizzes Prep for oral grade Handouts F 1 -Book check Notes (2) Review ABCs, numbers,
WEDNESDAY SEPTEMBER mercredi le 11 septembre 2013.
Jeudi le 7 novembre. F 3 DUE: Virtual tour in LMS by 7:30 for the 70! DUE: Flashcards also for the 70 today (50 Friday) 1. Poem practice Le dormeur du.
J EUDI LE 7 FÉVRIER. F 2R 1. Draw numbers 2. Get your Classroom packet-4 pages 3. Turn in your speaking packet & notes pg Do oral grade & bring.
LEÇON 102. Écrivez vos devoirs: 1.Continuer de préparer lexamen final. 2.Check your Pinnacle, turn in any/all make-ups, missing assignments, re-takes,
Y and en Two little words with a lot of meaning. y.
Jeudi le 24 avril
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Jeudi le 17 octobre. Oct. 14 th -17 th 2013 week Mon. 10/14Tues 10/15Wed. 10/16Thurs. 10/17Fri. 10/18 OFF F 1- 1.Review new words,, & borrowed words 2.Skit.
Comète 2 Questions “clés”.
Vendredi le 22 février
Lundi le 17 mars 2014
Les questions? Je m’appelle Sam J’ai douze ans
Mercredi le 10 septembre 2014 September 8 th -12 th week 2014 lundiMardi Open House mercredijeudivendredi F 1 Late/absent work in (balloon/calcul) Do:
The one exception:  All verbs that end in –er are regular, with one exception.  That is aller which means “to go.”
LE FUTUR Muckross Park College WHAT DOES IT MEAN? It means how to translate « will » or « won’t »
Le verbe aller : to go Je vais Tu vas Il/Elle/On va
Transition Unit Personal Information Lesson 1
La Famille McNamara Par Mme. McNamara.
Lundi le 28 avril.
Mardi le 8 avril.
INDIVIDUAL ORAL AB INITIO.
Mercredi le 27 février. French 2R 1.Turn in APT pgs. 63, 65, 66 into basket. 2.Warmup-PRE-QUIZ *** AB? NOTES ! 3.Since we divided the notes into.
Vendredi le 9 novembre. F 2, F2 PreAP 1.Flashcards for 100 today! 70% for Monday 2. L’examen-format: 70 mul. Choice questions (10 audio) 3.Partner up.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Les Mots Interrogatifs
Mardi, le 25 septembre. French 2 1.QUIZ: Vocabulary-only 33 for F2R, 50 for F2PreAP. STUDY R 4, R 5 R 6 2.NOTES- R 8, R 9, R 11: ER, IR, RE verbs 3.Practice.
Classroom vocabulary Review for Quarterly Exam. Martin, tu as un crayon de papier?
Mardi le 25 février Tutoring: F 3-Tues. 6:45-7:15 F 1,2-Tues. 2:30-3:00. Re-TESTs are Before or after school-by appointment only for re-tests!!!
Dans mon sac lundi 20 septembre L’objectif:
Mardi le 17 décembre PLEASE-- Check gradespeed for your test grades. Make an appt. if needed- Re-tests: Mon: 2:30 Tues: 6:45, 2:30 Wed: 6:45,Not.
Introductions Self & Others
Thursday, French 1 Turn in late Palette pages Turn in on time number puzzles pages Practice for oral grade: (next Tues/Wed) 1. l’alphabet 2. Comptez 0-20.
Warm up Someone about your age will be staying in your house for two weeks; and your parents want you to show the guest rooms inside the house and his/her.
Spot the odd one out! L’histoire J’aime le dessin La technologie
WALT: how to talk about your timetable
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Lundi le 3 mars 2014
Warm up As student, do you sometimes have a bad day, which can start in the morning: you did not hear your alarm and you wake up late and miss the bus.
Le octobre. L’emploi du temps Qui est présent? Résumons Les accords/desaccords.
To use justification and extend sentences in a speaking conversation/ presentation.
Formatting of Game © Candace R. Black, Al rights reserved. Concentration!
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
Bonjour! C’est l’automne
Year 7 JPS Homework guide Here are 2 examples of how you might complete your half – term homework. I have made up some slides showing Harry Potter and.
Les cours. Le but aujourd’hui est I can say what classes I have.
Répétez! Bonjour!. Je m’appelle ________. Et toi ? Tu t’appelles comment? Répétez!
Mardi le 5 novembre. F 3 Dû: le voyage virtuelle-100 dans LMS à 7:30 (en français!) Dû: APT pgs % 1. Warmup: Cahier pg. 24. (utilisez votre.
Le 21, 24 octobre. Les devoirs Le verbe avoir Credit Supplémentaire L’écriture Les interros Les dialogues.
Les matières Click on the arrow to go onto the next page.
Spot the odd one out! L’histoire J’aime le dessin La technologie La musique Les sciences J’adore le sport L’anglais Le français Les mathématiques Je déteste.
Comment dit-on? How do you say?  What is your favorite subject?  What do you study?  I prefer English because it is interesting.
Mes préférences At the end of this lesson; you will be able to:
Le Verbe Avoir L’Objectif: to learn the verb avoir in the present tense and to be able to use it in context By: B. Antoniazzi DDE French 1 U1 L2C AVOIR.
The future tense. Expressions you will need to talk about the future 1.Demain 2.Le week-end prochain 3.Samedi prochain 4.L’ été prochain 5.La semaine.
Les Pronoms Objets Directs avec le Passé Composé Français II A/B M. Jackson GHS.
Lundi 3 décembre Français I
Transcription de la présentation:

vendredi le 5 septembre

BOOK CHECK WEDNESDAY! “If you have a student who is in need of a textbook, please have them report to room 140 next to the downstairs elevator. Have the student fill out the textbook request form before or after school, and Ms. D’Larenti will have the request fill for them to pick up after school the next day.”

F 1 BOOK CHECK next Wed! 1. Turn in late work- Turn in Wed. work for 50% unless absent. 2. Turn in yesterday’s work for Last day for supplies-70% FINISH ORAL GRADE and new color pages in class. DUE BY BELL! Be working on your borrowed words also—write part of speech on left and definition on the right. Due Wed. ! Bon Week-end!

F 2 1. Numbers pages due for 100% (yesterday’s in for 50%) 2. Supplies due for 70% 3. Practice skit for minutes. 4. Voyez Extra -s -s Bon Week-end! H/W: Practice skit- to do on Wed. ALSO---BOOK CHECK WEDNESDAY!!!

F 2 SKIT—oral quiz with partners A & B-All 2’s!!! 1A. Comment t'appelles-tu? 1B. Enchanté, Je m’appelle ___, et toi? 2A. Comment vas-tu? 2B.Bien, merci, et toi? 3A. Quel âge as-tu? 3B. J’ai # ans, et toi? 4A. Quelle est ta nationalité? 4B. Je suis…. et toi? 5A. Où habites-tu? 5B. J’habite à (Spring) et toi? 6A. D’où viens-tu? 6B. Je viens des Etats-Unis et toi? 7A. Quand est ton anniversaire? 7B. Mon anniversaire, c’est le… et toi? 8A. Qu’est-ce que tu aimes faire? 8B. J’aime (verbe) et toi? 9A. As-tu des frères ou des sœurs? 9B. Non, je suis enfant unique…./J’ai 2 …. 10A. Quelle est ta matière préférée? 10B.Je préfère (le français, l’anglais, l’histoire, les maths, l’informatique, l’art, la musique, l’éducation physique, les sciences). Et toi? Pratiquez! (SAY-next Mon & Tues or Wed. & Thurs. in front of class, memorized!)

FRAP 1. Le français interactive-70% 2. La politesse-70% 3. La note oral- MONTREZ & RACONTEZ! FINI? h-s h-s Bon Week-end!

F 3 1. L’interro-* 2. Donnez-moi votre photo! 3.Regardez: h-s h-s Les devoirs: Votre photo!!! Bon Week-end!

1. Être-to ___ 2. Je___ 5. Nous ___ 3.Tu __ 6. Vous ___ 4. Il __ 7. Ils ___ 8. Avoir-to ___ 9. Je__ 12. Nous __ 10. Tu__ 13. Vous __ 11. Il __ 14. Ils __ 15. Faire-to ___ 16. Je__ 19. Nous__ 17. Tu __ 20. Vous __ 18. Il __ 21. Ils __ 22. Venir-to ___ 23. Je __ 26. Nous __ 24. Tu __ 27. Vous __ 25. Il __ 28. Ils __ 29. Aller- to __ 30. Je __ 33. Nous __ 31. Tu __ 34. Vous __ 32. Il __ 35. Ils __