{ Après le bac Faire des projets. Après le BAC Temps? Que fait- on? Où va-t- on? Avec qui? Opinion/ Sentiments ? Après le BAC.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Révision.
Advertisements

Les verbes modaux en français
Je/j tu il elle nous vous ils elles I you he she we you they Les sujets (je, tu etc…)
MY. Which ones which? MON (masculine) p ère MA (feminine) m ère MES (all plurals) parents.
LE VERBE ALLER AU PRESENT
Les pronoms des objets indirects
A. Le subjonctif: formation irrégulière p. 86
Comment dit on…en anglais?
Negation… I go… I do not go. = Je vais… Je ne vais pas.
Un véritable ami ***A friend indeed
Avoir prendre devoir finir Lessentiel verbes - mots.
Comment choisir un métier…
Faire+sport Refer to page 274. In English, when we are talking about doing a sport we say: I jog I hike I horseback ride Etc… In French, when we are talking.
To be able to say what I think about different jobs for level 3.
Les Expressions Négatives
Nous finissons Je regarde.. Le Présent Ils vendent.
Les Vacances How to talk about holidays in the Past Tense Jai + __________é (avoir verbs) je suis allé(e) etc (être verbs) Opinions Pronunciation It was…
Le futur proche The immediate future tense means “I am going to …”
Presentée par Megan Brown.  Voir is the infinitive form of the verb “to see.”  Conjugation:  Je vois  Tu vois  Il/elle/on voit  Nous voyons  Vous.
L3: Ch 5 Exercices Only. EXERCICE 1 1. She leaves her family. 2. We pass our bac exam. 3. We get married. 4. They (m) choose careers.
Souvent - often L’été, je vais souvent à la plage. quelquefois - sometimes Je joue quelquefois au volley. de temps en temps - from time to time Je vais.
BD3, 4.1 Amours et Amitiés vocabulaire. un coup de foudre.
LES PRONOMS Y ET EN Français III. LE PRONOM Y  replaces à, en, chez, dans, sous, sur, etc. + noun or noun phrase  can also replace à + noun referring.
Leçon 18 by Angela Jones & Yasmine Odat. Le Pronom “Y” There Replaces the place in a sentence Goes after noun Used in affirmative commands Can also replace.
Chapitre 5 lesson 9 Essential Questions: How does aller and other verbs of motion look like in the past tense?
LE FUTUR Muckross Park College WHAT DOES IT MEAN? It means how to translate « will » or « won’t »
Il y a des moments dans la vie où la présence de l’autre
ALLERALLER “to go”. Aller – to go Je vais Tu vas Il/Elle/On va Nous allons Vous allez Ils/Elles vont.
Le futur Objectif: to learn to recognise and use the future tense in French.
Présentation 5 Les expresions idiomatiques avec avoir et le subjonctif Kimber Kouri.
LA DATE MME YEE L'hôtel Français. Avant de lire 1. Have you ever stayed at a hotel? Where? 2. If not, what do you think it would be like? 3. What do you.
What do you do on Wednesday at school?
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Year 10. Bon appetit unit. Introducing ‘en’. ‘en’ – ‘some of it’ or ‘some of them’ ‘En’ is a small but important word in French that is commonly used.
La Revue: Les verbes – ER. La norm: Comparisons 4.1 Understanding the nature of language What is a « regular verb »? How are regular –ER verbs conjugated?
I can things & activities that I like/dislike in detail. 1: I don’t know what the words mean. 2:I know the word meanings but I can’t say how much I like/dislike.
La Vie Quotidienne CULTURE ASSIMILATOR 5 How do you get to school? What happens when you arrive late to school? Is it easy to leave school during the.
Asking/Saying what you would like to eat Qu’est-ce que tu prends pour le petit-déjeuner? (What would you like for breakfast?)  Je prends… (I’ll take…)
2 L’impératif  Telling people to do things  Les normes:  Communication 1.2 Understanding the written and spoken language  Comparisons 4.1 Understanding.
Welcome to our French II Live Lesson! Today we will talk about: Lessons 03.05, 03.06, Des Verbes Irréguliers Le Négatif.
La pyramide je Je déteste Je déteste faire
Interrogative expressions with qui = who? À qui? =to whom? De qui?= of, from, about whom? Avec qui?= with whom? Pour qui?= for whom? Esti elle presentati.
Unité 2 Révision La vie courante.
Troisième étape Click to begin. Jeopardy!!! Click here for Final Jeopardy Choisis un valeur!!
Some strange verbs. There are a few verbs you have seen in your vocab lists such as mettre/ dormir/ sortir How do you use these verbs?
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
Révision du Français 1. Un ami L’ami Une amie L’amie.
4 Avoir Les normes: –Communication 1.2 : –Comparisons 4.1 :
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
Français 1 Aller and Venir Chapter 5, Etape 2. Aller – To go Je vais Tu vas Il/elle/on va Nous allons Vous allez Ils/elles vont.
Normally I spend my holidays in Spain with my parents. I will go there in the summer for a month. I like it because it is always sunny and there is a whole.
A. Le concept du subjonctif: temps et modes p. 270
Nous parlons des matières Buts: To be able to give extended opinions on school subjects To express agreement or disagreement.
Les salutations.
Le subjonctif Emploi et formation. Emploi When to use it?
Vocabulaire 6.2 Français I. Allons... ! Let’s go... !
Qu’est-ce que c’est? It’s a compound tense that we use in French to talk about things that happened in the past!
LEÇON 13.  Écrivez vos devoirs: 1.Continuez de pratiquer le vocabulaire! 2.Devoirs packet #13  Sortez vos devoirs: #11 et #12.  Tout de Suite: #11.
Verb Conjugation Learning to conjugate your first verb in French.
Leçon 4C: Le temps Main topic: Talking about the weather.
Les Infinitifs en –er Une Révision Une Feuille 1A) __________ 1B) __________ 2) ________ 3) __________ 4) ________ 5) __________ 6) __________ aimer adorer.
Tout à propos de moi!. Partie 1 Mon nom est Jennifer Bastarache. J‘ai 25 ans. Je mesure 5 pieds et 7 pouces. J’ai les cheveux blonds. J’ai les yeux bleus.
Objectives: to be able to say what you can do in my town. Grammar – using ON PEUT + the infinitive.
Les objectifs: - to learn pronouns - To learn the verb ‘avoir’ (to have)
Role-plays Foundation 1 Lancashire County Council.
Unhealthy lifestyles Objectif: to be able to express views on smoking, drugs, alcohol.
SOME EXAMPLES:  Danser – to danceAimer- to like or love  Chanter – to singAdorer- to adore  Manger – to eatDétester- to hate  Jouer – to play  Parler.
The future tense. Expressions you will need to talk about the future 1.Demain 2.Le week-end prochain 3.Samedi prochain 4.L’ été prochain 5.La semaine.
L’IMPÉRATIF. IMPERATIVE is another word for COMMAND. Imperatives tell people to do or not to do things. The imperative starts with the verb. This is similar.
Mon pays préféré Standard:
Transcription de la présentation:

{ Après le bac Faire des projets

Après le BAC Temps? Que fait- on? Où va-t- on? Avec qui? Opinion/ Sentiments ? Après le BAC

 College?  Travel abroad? Cities/countries?  Work? Où aller/que faire après le BAC?

 With my friends/family/cousins/others? Avec qui?

 After the Leaving Cert/A- levels/BAC, I think/wish/hope/believe that…  I would like to do some benevolent work/study…/take a gap year/go to…/become…/work as… because I feel like it is…  I do not know yet, but… Exprimer son opinion/donner son avis

 How would you feel after passing the BAC?  Positive feelings (happy, relieved, excited…)  Negative/mixed feelings (afraid, uncertain…) Exprimer ses sentiments

{ TALK! Et vous, quels sont vos projets post-bac? Vous avez une idée? Savez-vous déjà ce que vous comptez faire ou pas? Parlez-moi de votre avenir?