French 1B: les mots interrogatifs 9/29/2014. lundi 29.09.2014 Le mot du jour: une question L’objectif: Falcons will be able to appropriately answer questions.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
En Ville.
Advertisements

What is the time Mr. Wolf? LObjectif At the end of the lesson, you will be able to: 1.Say quarter past and quarter to the hour.
What is the time Mr. Wolf?.
La phrase interrogative
What is the time Mr. Wolf?.
What is the time Mr. Wolf? LObjectif At the end of the lesson, you will be able to: 1. Ask someone the time in French. 2.Say the time in French: the.
to recap the school subjects in French
To design a questionnaire page
Choose a category. You will be given the answer. You must give the correct question. By Sina Soleimani Click to begin.
La salle de classe.
Le tourisme To be able to talk and write about your future holiday plans.
to recap the school subjects in French
À la Carte Nous sommes jeudi, le treize mai deux mille dix. Mme Panter’s Français Café Bellwork: Objectives: Écris les devoirs dans le Cahier de Devoirs:
? ? L’animal mystérieux ? ?.
L’objet mystérieux ? ? ? ?. Le jeu Un objet mystérieux est caché derrière ce mur! 1) Tu poses une question “ * fermée” en français. Exemple: Est-ce que.
By the end of this lesson, I will be able to: 1.Ask someone what the time is 2.Tell the time, in French, using Whole hours Half Hours Quarter Hours.
Direct and Indirect Object Pronouns
10/10/2014 FRENCH 1: MOI 4. VENDREDI Le mot du jour: mes profs L’objectif: Falcons will be able to describe themselves using complete sentences.
French 1: Au Café 3 9/29/2014. lundi Le mot du jour: à emporter L’objectif: Falcons will be able to order a simple meal in French and identify.
9/19/2014.  Le mot du jour: l’heure  L’objectif: Falcons can tell the date and time in French.  La question: C’est quand, ton anniversaire?
Transition Unit Personal Information Lesson 1
French 1B: Le couvert 10/06/2014. Lundi Le mot du jour: À table L’objectif: Falcons will be able to identify essential utensils for eating.
Objectifs Today we will work on:  Days of the week  Months of the year  Exchanging simple spoken and written information in French Activité  Completez.
Les salutations en français Mercredi 22 septembre.
French 1: être and adjectives 10/20/2014. lundi Le mot du jour: l’accord (agreement) L’objectif: Falcons will demonstrate an understanding.
Essential Question ● How do you express and give your opinion in French?
Les Mots Interrogatifs
Objectif: to be able to discuss whether you keep fit or not
Quel est l’objectif selon toi ?. On the train ticket I gave you highlight: 1. the name of the French train company 2. the number of people who can travel.
French 1B: Tu vs. Vous, Aller + infinitive 9/26/2014.
Leçons 19 et 20 avant Interro
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
French 1B: Verb review, School Subjects 9/15/2014.
Mots interrogatifs Question words.
French 1: Je me présente… 10/28/2014. Mardi Le mot du jour: Je me présente… L’objectif: Falcons will be able to describe themselves and others.
French 1: Moi 10/6/2014. Lundi  Le mot du jour: Je (I)  L’objectif: Falcons will be able to describe themselves and identify adjectives.
French 1: Je me présente 2 10/29/2014. Mercredi Le mot du jour: une évaluation= an assessment L’objectif: Falcons will present themselves to.
WEST GREENE FRENCHIES! Français I lundi, le 08 septembre 2014 Tu aimes chanter avec des oiseaux? Répondez en phrase complète, s’il vous plaît.
GCSE Speaking Assessment Presentation Based Discussion In your first GCSE Speaking Assessment, you are being interviewed by your French friend for their.
Qu’est-ce que? Estiel le presentat ions Interrogative expressions À quelle heure? = At what time? Où? = Where? Quand? = When? Comment? = How? Pourquoi?
Pour commencer Copie les phrases. C’est probable? Oui ou non? Lundi, je vais au supermarché à pied. Mercredi, Daniel va à la patinoire en avion. Dimanche,
French 1: Mes Amis 10/22/2014. Jeudi  Le mot du jour: un étudiant en échange  L’objectif: Falcons will identify key adjectives and details.
French 1B: La nourriture 10/7/2014. Mardi Le mot du jour: La nourriture L’objectif: Falcons will be able to identify food items and which utensils.
Jour 3 MOT DE PASSE: à l’heure - on time Tu es arrivé à l’heure. Nous ne sommes pas rentrées à l’heure.
Jour 5 MOT DE PASSE: bon gré mal gré - whether you like it or not, - willy-nilly Tu vas assister à la réunion, bon gré mal gré ! Je me suis mariée bon.
In this unit we will learn to: Read about the everyday life of young French people review how to ask questions formally and informally read about shopping.
French 1B: Possessive adjectives et la famille
French 1: Au café 9/24/2014. jeudi Le mot du jour: le café L’objectif: Falcons will be able to identify common food items. La question: Quel.
French 1B: pronoms personnels, négation 9/24/2014.
Mdp 1: Il est grand temps de… – It’s time to… Les vacances sont finies, il est grand temps de retourner à l’école!
Jour 2 MOT DE PASSE: avoir bonne mine - to look good avoir mauvaise mine – to look bad Tu as mal dormi? Pourquoi? Tu as mauvaise mine!
Jour 4 MOT DE PASSE: veuillez - a polite way to tell orders "consider doing this". Veuillez corriger mes erreurs. Veuillez me le faire savoir.
Écrivez en français: Objectifs Today we will work on:  Numbers  Days of the week  Exchanging simple spoken and written.
Monsieur Objectif: Madame Succès: Learning to ask and tell people about how many brothers and sisters you have. Learning about negative phrases in French.
Bon lundi! Pour être prêt: 1.Sortez le devoir: 1.p. 3 A votre avis 2.Faites le papier à coté de la porte.
Français 2 Reprise Interro #1.
French 1: Au Café 2 9/26/2014. vendredi Le mot du jour: j’aimerais… (I would like…) L’objectif: Falcons will be able to identify certain food.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Mes préférences At the end of this lesson; you will be able to:
Journal – le onze nov. AP 1.I can 2.They could 3.He used to be able to 4.You were able to (pc) 5.We will be able to 6.They are able to III Qu’est-ce que.
Mercredi neuf septembre By the end of this lesson you will able to understand words and instructions commonly used in French classes.
Do now: translate into English 1.Je voudrais une livre du bœuf. 2.Tu aimes le poisson? 3.Vous prenez du poulet avec (with) des pommes de terre? 4.Nous.
Mercredi 18 septembre Planète facebook Objectif: To be able to say what you do on facebook To revise time phrases To revise the present tense for –er verbs.
A question can be open or closed Une question ouverte Une question fermée.
Jeudi 8 mars 2007 Objectif: To be able to describe where we live. Mot-clé: près de.
Les Couleurs.
By the end of today’s lesson you will be able to:
JOUR 9 LE MOT DE PASSE: Quel âge a-t-il? How many years does he have?
JOUR 5 LE MOT DE PASSE: EN ANGLAIS S’IL VOUS PLAÎT (IN ENGLISH PLEASE)
Jour 14 MOT DE PASSE:auparavant- prior, beforehand
Transcription de la présentation:

French 1B: les mots interrogatifs 9/29/2014

lundi Le mot du jour: une question L’objectif: Falcons will be able to appropriately answer questions. La question: Quel est ton cours préféré?

Les annonces ALL LATE WORK DUE!

Discussion Comment poser une question oui/non? Une question ouverte?

Bougez! Une question fermée = tableau Une question ouverte = mur

Souvenir Faites les cartes QuandWhenQuiWhoCommentHow CombienHow much/many Quel(le)(s)WhichOùWhere PourquoiWhyQu’est-ce que WhatEst-ce queDo