Mercredi, le 18 Septembre 2013 Agenda du Jour Expressions utiles

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Phrases de ‘survie’ pour la classe de français. (Survival French!)
Advertisements

Objectifs réviser les activités à la maison
Comment ils sappellent?. Jaime / je déteste habiter dans ma région Le but: In this lesson you will learn how to say why you like / dislike living.
Cest vendredi, le 13 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Choisis la bonne réponse.
French 1 Chapitre 1 Vocabulaire 2.
Expressions Quotidiennes
Oops j’aime pas l’anglais
Les expressions utiles pour la salle de classe
Exercice #10 Name 2 French-speaking countries in Africa: -
Cest mercredi, le 11 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
French Phrases to Use and Heard in Class
Communication en classe
En français s’il vous plaît! Lesson aims: You will learn how to recognise things your teacher says in class in French You will learn some useful phrases.
Les questions? Je m’appelle Sam J’ai douze ans
Révision Test #4 – L’impératif et la culture. Question #1 What are the two forms of impératif that we learned in class? (Ex: Je, tu il, elle …etc)
Transition Unit Personal Information Lesson 1
La Famille McNamara Par Mme. McNamara.
10 Asking the questions “Who?”and “What?” Les normes: Communicaiton 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: How do you say “Who” in French? What.
Let’s play battleship!.
Les Expressions Utiles
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Forming questions in French
1.What does ‘compagne’ mean? 2. Write the french for the following: I live in the city/town 3.What is blue in french? 4.What is brown in french?
LA DATE MME YEE L'hôtel Français. Avant de lire 1. Have you ever stayed at a hotel? Where? 2. If not, what do you think it would be like? 3. What do you.
“Which one” are you talking about?.  Ce, cet, cette, ces  Un article qui est le plus spécifique Les types d’articles…  Un/ une/ des – général  Le/
Les Expressions Utiles
Unite 3 – Pourquoi Moi?. Les choix VOCAB Ang-Fr VOCAB Fr-Ang Pronoms directs Passe Compose w/ Etre Passe Compose: Avoir or Etre?
Allez viens Leçon 1. Deuxième Étape Qu’est-ce que vous allez prendre?
Français 1441 Chapître 3 Révision d’Examen.  Someone tells you where things on campus are located. You listen and fill in the blank with the missing.
2 La négation Les normes: –Communication 1.2 –Comparisons 4.1:
Spot the odd one out! L’histoire J’aime le dessin La technologie
Leçon 10 What are the definite articles in French?
Les Questions d’Information (Information questions)
+ Français 2 SAY WHAT??. + Dans une question…? To express the question « what » in French, we use qu’est-ce qui or qu’est-ce que. Quelle est la différence?
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Year 10. Bon appetit unit. Introducing ‘en’. ‘en’ – ‘some of it’ or ‘some of them’ ‘En’ is a small but important word in French that is commonly used.
Magali Pauzié – sur une idée d’Isabelle Boresy
Les mots, les phrases, les questions et les expressions utilisés quotidiennement dans votre classe de français. ~Mme Waters, 2011.
Subject Pronouns Objectives : To explain and practise the pronouns.
Warm Up le 5 mars Écrivez tout ce que tu sais pour la grammaire française Par exemple: DR MRS VANDERTRAMP utilise être L’Academie Française.
Mercredi, le 18 Septembre 2013  Agenda du Jour  Expressions utiles  Petite conversation.
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
Chapitre 1 Le çon 2 Le vocabulaire. Un crayon A pencil.
Qu’est-ce que ça veut dire en anglais?
Revision – Les competences orals HELLO HAVE A NICE DAY GOODBYEPLEASE SEE YOU LATER YOU’RE WELCOME (FRIEND) SEE YOU NEXT TIME YOU’RE WELCOME (FORMAL) SEE.
1. Est-ce que Est-ce que, literally translated "is it that," can be placed at the beginning of any affirmative sentence to turn it into a question: Je.
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
French 1, Chapter 5 Section 1
Unité 6 Leçon B. Forming yes/no questions  To form a yes/no question in French in the simplest way, add a question mark at the end of the sentence, and.
Nous parlons des matières Buts: To be able to give extended opinions on school subjects To express agreement or disagreement.
Les verbes Irreguliers:vouloir and Pouvoir
« Je ne comprends pas » « Que veut-dire… » « Aidez-moi, s.v.p. »
AIDE: C’est – It is Ce n’est pas – It is not Je pense que – I think that A mon avis, c’est – In my opinions it is Selon moi, c’est..- according to me Je.
C’est lundi, le 9 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
mercredi seize septembre Le Futur!
How can you show your understanding of a story in French? What new words can you learn? What skills and.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
État des Lieux Les Questions Les Réponses en français et en anglais.
Bell Ringer Write a journal entry (minimum 300 words) explaining what your favorite sports and hobbies are, and why Give as much detail as possible Say.
Objective: To be able to understand questions in French. Some will notice patterns for asking questions.
EXPRESSIONS. How do you say? Comment dit-on? Hello! Good day!
La politesse et les expressions pour la classe S’il vous plaît. (Formal) = Please.
Dites-le en français Impératifs de la classe et vocabulaire
Warm-up Get out a sheet of notebook paper.
Classroom Expressions
Puis-je aller aux toilettes, s’il vous plait?
How do you say I like and I don’t like in French???
Transcription de la présentation:

Mercredi, le 18 Septembre 2013 Agenda du Jour Expressions utiles Petite conversation

Useful words and expressions for the classroom Basic vocabulary yes - oui   no - non   OK - d'accord   who - qui   what - quoi   when - quand   where - où   why - pourquoi   how - comment

Listening and understanding Repeat, please.  Répétez, s'il vous plaît.   One more time  Encore une fois   More slowly  Plus lentement   How do you spell it?  Comment est-ce que cela s'écrit ?   Can you write it?  Pouvez-vous l'écrire ?   What's the difference between ___ and ___?  Quelle est la différence entre ___ et ___ ?   Is this sentence correct?  Cette phrase est correcte ?

Translating  How do you say ___ in French?  Comment dit-on ___ en français ?   What is ___ in French?  ___, c'est quoi en français ?   What does ___ mean?  Que veut dire ___ ?   What is the English translation of this sentence?  Quelle est la traduction de cette phrase ?

Essentials What? Comment ? I don't know. Je ne sais pas. I don't understand.  Je ne comprends pas.   I have a problem.  J'ai un problème.   I have a question.  J'ai une question.   What page?  Quelle page ?   I forgot my ___.  J'ai oublié mon/ma ___. (lesson on possessives)   May I borrow a ___?  Puis-je emprunter un/une ___ ?   May I go to the bathroom?  Puis-je aller aux toilettes ?   I would like (to) ___.  Je voudrais ___.   I need (to) ___.  J'ai besoin de ___.

Lecon du jour Les adverbes: Beaucoup bien un peu Ma classe preferee est le ……………… Ma classe favorite est le ……………… Je n’aime pas beaucoup …………….

Petite Conversation A Tu aimes l’histoire? B Si j’aime l’histoire mais ma classe preferee est le Francais. B Non je n’aime pas l’histoire mais j’aime BEAUCOUP le Francais