Pile-Face: Rules Parlez en français!

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
L.O. – how to give information about yourself in French
Advertisements

Classroom Activities in French
Bonjour!.
les fournitures scolaires masculin! féminin! un crayon un stylo
Quelle est la question?.
Répétez, sil vous plaît.. Cest une chaise. Cest une table.
Qui est présent? Les feuilles de notation Pour commencer La carte francophone Les couleurs Un jeu Les posters.
Qu’est-ce qu’il y a dans la salle de classe?
Le matériel scolaire.
Pile-Face: Rules 1. Parlez en français! 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better and.
Subjects Verb Avoir to have. Subjects Singular 1.Je/J’ I 2.Tu You (singular informal) 3.Il He/It Elle She/It On We/You/ People/One/They Marc Marie La.
ROLE PLAY The role play is about communication and exchange of information. It is not the time for a LONG conversation! You can get full marks for very.
Français 1 – unité 2 You are going to learn about classroom objects!
A la boulangerie.
LA DATE MME YEE L'hôtel Français. Avant de lire 1. Have you ever stayed at a hotel? Where? 2. If not, what do you think it would be like? 3. What do you.
Les Mots Interrogatifs
Greetings, formal and informal
Jour 2 mercredi, 14 août MOT DE PASSE: « Comment ça s’écrit
Classroom vocabulary Review for Quarterly Exam. Martin, tu as un crayon de papier?
Dans la classe de français
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Unit 1 – Greetings and Salutations
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Décidez entre: un une le la les des de Situation 1: Toi et un serveur, au café: Toi: Bonjour, je voudrais _____(1) sandwich, s’il vous plaît Serveur: Bien.
Questions to consider: How are French nouns different from nouns in English? What is the difference between saying, “I have a pen.” and saying, “I have.
Les mots, les phrases, les questions et les expressions utilisés quotidiennement dans votre classe de français. ~Mme Waters, 2011.
En français, every NOUN has a gender. It is either MASCULINE or FEMININE. It has NOTHING to do with who uses it more, what color it is, etc. It is just.
Tout le monde, il est beau!.
SAYING HELLO SAYING HELLO.
SWBAT: ORGANIZE THE WEDDING! AVOIR French 2. Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak.
FLASH! Power Point Sample. Use FLASH! with any level I put a variety of topics in here so you can see how to make a FLASH! with different levels of learners.
Warm up Lesson 4 Quel temps fait-il aujourd’hui?.
Unité 2 Révision La vie courante.
Dans un café. Revue des leçons 3A à 3C.. 1. How would you tell a French friend that A. you are really hungry B. you are really thirsty.
Français I Leçon 1A - vocabulaire
Français I Leçon 1A Salut! Ça va?.
Ça va? FR Leçon 3, Unite Exercice 1 Try using comment vas-tu and practicing formal as well 1.Pourquoi? J’ai mal à la tête. 2.Pourquoi?
Question formation SUCCESS SERIES FRENCH. Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary):
Chapitre 1 Le çon 2 Le vocabulaire. Un crayon A pencil.
Le matériel scolaire. Vocabulaire Un compas Un sac Un stylo Un cahier.
La salle de classe. Un stylo est sous la feuille de papier.
Describing the classroom layout
Pile-Face Parlez en français! (Full sentences)
SWBAT: describe themselves and others
Pile-Face: Rules Parlez en français! (Full sentences)
Objectives: To be able to use the vocabulary about school objects Objectives: To be able to use the vocabulary about school objects Beginners B B T T Teacher.
Translation/ Traduction
 Qui est présent?  Les dates importants  La carte francophone  Pour commencer: ce, cet, cette, ces  Le travail en partenaires  Ecoutons.
Français I Leçon 1B - vocabulaire
Révision Français Unité 1 A. Trouvez le mot qui n’appartient pas a cause de leurs sens:
Français I Leçon 1B En Classe. Qui est-ce? C’est … Il est… Elle est…
Warm up Lesson 8. You are shopping for some school supplies. A salesperson comes to help you find things. ● Bonjour. ● Je cherche une trousse, s’il vous.
Leçon 4C: Le temps Main topic: Talking about the weather.
Le 4 janvier 2016 Bell Ringer Who can tell me how to ask the following questions? When do you go for a walk? Where do you live? Why is he studying?
Les noms et les articles. Indefinite articles un (a, an) Ex. un portable, un ordinateur, un lit une (a, an) Ex. une guitare, une personne, une chaise.
Les noms et les articles. Indefinite articles un (a, an) Ex. un téléphone, un ordinateur une (a, an) Ex. une glace, une fille, une chaise.
Français I Leçon 1A Salut! Ça va? Goals Leçon 1A Greetings Farewells Introductions Les bises La main Articles Gender of nouns 0-60 Il y a.
Les Fournitures Scolaires
Français 12/14/15 Ouvrez vos livres á la page 112. Ecrivez six phrases de sports et activités. What is worse than “raining cats and dogs?” Important(e)
La Salle de Classe = ___________ Objectif: to ask and respond about classroom objects.
Salut! Objectif: I will be able to greet someone in French I will be able to tell someone my name in French I will be able to say how I’m feeling in French.
Rémi and Julie are talking before school. Julie: Salut, Rémi! Rémi: Salut, Julie. Ça va? Julie: Ça va. Et toi? Rémi: Pas mal, merci. Julie: Au revoir.
Au Debut #1 Leçon 1B Les Directions: à traduire: 1.les amis = the friends 2.la littérature = the literature 3.la différence = 4.le problème 5.le bureau.
La politesse et les expressions pour la classe S’il vous plaît. (Formal) = Please.
Que veut dire…. 1.Un crayon 2.Une étagère 3.Un pupitre 4.Une fenêtre 5.Une porte 6.Des chaises 7.Des feutres 8.Des élèves un unedes Why do some words have.
Le français II Reprise. How to ask for information? Comment tu t’appelles? Comment il/elle s’appelle? Comment allez-vous?/Ca va? Tu as quel age? Il/Elle.
Français I Leçon 1B - vocabulaire
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
French 1:Vocabulary 1B Classroom supplies.
Transcription de la présentation:

Pile-Face: Rules Parlez en français! One person should not dominate the conversation Speak the entire time The goal: Practice! Get better and better! Always say as much as you possibly can. PVL!

Ca va? Comment tu t’appelles? Comment ca va? Comment vous appelez-vous? What do you like about school so far? What song do you usually get stuck in your head? Why? Do you like to quote movies? Why? Which ones? What do you do in your spare time? Do you like to be the center of attention? Why? What do you want to be when you grow up? Why? If you could live anywhere in the world, where would it be? Why?

Révision Conversation: Greet each other Ask how you are doing Ask your name Present your friend Say good-bye/see you later Choose one of these people to present. Hermione Harry Ron Dumbledore

La politesse Excusez-moi Pardon S’il vous plait S’il te plait Merci Merci beaucoup Puis-je…? Je vous en prie Il n’y a pas de quoi De rien Monsieur (M.) Madame (Mme) Mademoiselle (Mlle)

French 1 Objective: SWBAT identify classroom objects Présentations French 1 Objective: SWBAT identify classroom objects

Qu’est-ce que c’est? C’est… / Ce sont… un horlage un tableau une carte un sac à dos un fenêtre une porte une table un bureau un livre un corbeille un cartable une feuille de papier un pupitre une chaise

Did you notice? Indefinite articles = a, one, some C’est un livre masculin C’est une chaise feminin Ce sont des papiers masculin, pluriel Ce sont des bureaux masculin, pluriel Definite articles = the C’est le livre masculin C’est la chaise feminin C’est l’ordinateur masculin Ce sont les cahiers masculin, pluriel Masculin / feminin / plural Eur - rice

Qu’est-ce que c’est? C’est… / Ce sont… une calculatrice un crayon un stylo un objet une chose une télévision une montre un classeur un ordinateur un cahier un instrument

VOLEUR! Qu’est-ce que c’est? C’est… / Ce sont… Ideas – Voleur (remove pictures – write what was stolen) Multiple items (1 minute to look – write everything you can remember) Pictionary (draw it out) flyswatter

VOLEUR! Qu’est-ce que c’est? C’est… / Ce sont… Ideas – Voleur (remove pictures – write what was stolen) Multiple items (1 minute to look – write everything you can remember) Pictionary (draw it out) flyswatter

VOLEUR! Qu’est-ce que c’est? C’est… / Ce sont… Ideas – Voleur (remove pictures – write what was stolen) Multiple items (1 minute to look – write everything you can remember) Pictionary (draw it out) flyswatter

VOLEUR! Qu’est-ce que c’est? C’est… / Ce sont… Ideas – Voleur (remove pictures – write what was stolen) Multiple items (1 minute to look – write everything you can remember) Pictionary (draw it out) flyswatter

Qu’est-ce que c’est? Il y a… Ideas – Voleur (remove pictures – write what was stolen) Multiple items (1 minute to look – write everything you can remember) Pictionary (draw it out) flyswatter

Qu’est-ce que c’est? Il y a… Ideas – Voleur (remove pictures – write what was stolen) Multiple items (1 minute to look – write everything you can remember) Pictionary (draw it out) flyswatter

Qu’est-ce que c’est? Il y a… Ideas – Voleur (remove pictures – write what was stolen) Multiple items (1 minute to look – write everything you can remember) Pictionary (draw it out) flyswatter

Pictionary