Faites le warm-up: p. 209 # 6 Où vont-ils?

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
En Ville.
Advertisements

Jeudi – le 9 octobre Jaime … Lanniversaire de ma mère cest le _ ____ ! Quest-ce que tu aimes faire après lécole? 1) 2)_________________________________________________.
Lundi 23 novembre Part 1: using tu.. There are three different ways of asking a question in French. 1By raising your voice: Tu aimes aller au cinéma?
Starter- whats the English? Go through the corrections in your books and re-write where necessary. Answer the comment using in order to achieve my target,
Moi, le week-end je vais aller en France dans ma voiture verte!
Est-ce que tu aides à la maison? Le Lundi Le Vendredi Le Mercredi Le Weekend Le but: To learn how to use the negative in French with chores ________________________.
New Idiomatic Expressions:
Mes vacances To be able to talk about your holidays using 2 tenses (past and future)
A Le verbe aller p. 206 Aller (to go) is the only IRREGULAR verb that ends in -er. Note the forms of aller in the present tense. aller to go je vais I.
Nous finissons Je regarde.. Le Présent Ils vendent.
Welcome to French Live Lessons!
Bonjour, c’est vendredi!
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
} } Le verbe aller aller = to go je vais nous allons tu vas vous allez
Pour être prêt: 1.Sortez: le devoir; notes de grammaire 2.Traduisez: 1.Come get me (pick me up) to go to the movies.(tu) 2.Come get a dictionnary! (vous)
Bonjour! C’est vendredi!
Livre page 48. There are 4 different ways to form questions. Félicitations!! You already know 2 of the ways ☻ We have not “officially” studied this concept.
Discovering French Nouveau
ALLERALLER “to go”. Aller – to go Je vais Tu vas Il/Elle/On va Nous allons Vous allez Ils/Elles vont.
Le futur Objectif: to learn to recognise and use the future tense in French.
6 Le futur simple Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Bonjour! C’est mercredi! POUR ÊTRE PRÊTS: 1. CHERCHEZ VOTRE LIVRE ET FAITES P. 215 ACTIVITÉ 4 2. SORTEZ LE DEVOIR: 1. P. 77 C 2. Les voisins de Mélanie.
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
How do you conjugate a regular –er verb? You drop the –er Ex: parler  parl jouer  jou travailler  habiter 
C’est mercredi le vingt-cinq septembre Le plan! 1.Parler 2.Ecouter 3.Parler 4.Lire 5.Les mimes! Il pleut.
Bonjour! Bon mercredi! Pour être prêt: 1.Sortez: 1.le livre ouvert à la p. 53 Un peu d’histoire 2.P. 57 A 2.Faites p. 57 lettre C.
Bonjour! Bon vendredi! Pour être prêt: 1.Sortez le devoir (49A/50B) 2.Travail à la cloche 1.WORKBOOK p. 52 #7 A et B.
Warm up Someone about your age will be staying in your house for two weeks; and your parents want you to show the guest rooms inside the house and his/her.
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Français 2  The verbs vouloir and pouvoir are irregular verbs in French. You will need to memorize their verb forms!
Les Questions d’Information (Information questions)
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Répondez aux questions en français. A: How do you say? 1.I must travel.3. I would like to dance. 2.I want to sing.4. I don’t want to work. B: Finish with.
French 1: Je me présente… 10/28/2014. Mardi Le mot du jour: Je me présente… L’objectif: Falcons will be able to describe themselves and others.
Bonjour! C’est jeudi! Pour être prêt:
Qu’est-ce que? Estiel le presentat ions Interrogative expressions À quelle heure? = At what time? Où? = Where? Quand? = When? Comment? = How? Pourquoi?
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
LEÇON 74.  Écrivez vos devoirs: 1.The ENTIRE devoirs packet. 2.Prepare for a lesson 18 quiz Monday/Tuesday.  Sortez vos devoirs: A1, B1, et C1.  Tout.
Aujourd’hui, c’est lundi, le 20 mai Objectifs: Identify more food items and where you buy them; tell a store keeper what you would like DO NOW Use p. 191.
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
CONTRACTIONS  How to use “À” to say where you are going  How to use “DE” to say where you are coming from.
How is it conjugated in the present tense?
OBJECTIF Qu ’ est-ce qu ’ on va faire aujourd ’ hui? You will be able to say what sports you like and don ’ t like You will learn how to ask the question.
How many colours can you remember?. Les vêtements I will learn about clothing and be able to use my knowledge of the colours to describe my clothing.
Jour 2 MOT DE PASSE: avoir bonne mine - to look good avoir mauvaise mine – to look bad Tu as mal dormi? Pourquoi? Tu as mauvaise mine!
Stress Pronouns French 2 Review. Stress Pronouns Moi = me Toi = you Lui =him Elle = her Nous = us Vous = you Eux = them (masc.) Elles = them (fem.) DO.
On conjugue! [Avoir et Etre] It is very important to learn and practise using the conjugations of verbs in French.
Français 1 Aller and Venir Chapter 5, Etape 2. Aller – To go Je vais Tu vas Il/elle/on va Nous allons Vous allez Ils/elles vont.
Par Mme. Cook. Aller means « to go. » Je vais Nous allons Tu vas Vous allez Il Elle va Ils, Elles vont on.
À la fin de la classe, finissez les activités 1, 2, et 3
Bonjour! C’est mercredi!
Journal 7/10/14 Tell me you are going TO these places Turn in your devoirs Je vais… 1. Japon4. Israël 2. France 5. Etats-Unis 3. Canada6. Mexique.
LEÇON 16  Écrivez vos devoirs: 1.#21 et 22 (the rest of the packet). 2.Study EVERYTHING for Unit 1 exam in ONE WEEK! (per. 2, 3, 4: FRIDAY/per. 5, 6,
JOURNAL 18/9/14 – Déssine Draw and label a meal. At least 6 things. (you can use your vocab sheet)
Lundi 14 septembre Parle-moi de toi! la première activité: Vérifiez les devoirs. dé e st e e g a r d e h b i t e oy ag e doro ns am e ap pe le c o l e.
Bonjour! Pour être prêt: 1. Faites le travail à la cloche: p. 49 # 8 écrit sur un morceau de papier 2. Sortez le devoir: Coursepacket P. 25 # 2 les adjectifs.
Mes préférences At the end of this lesson; you will be able to:
© and ® 2011 Vista Higher Learning, Inc.5A.1-1 Point de départ In Leçon 4B, you learned how to form le futur simple, which is generally equivalent to the.
C’est lundi!! Le dernier lundi! Pour être prêt: 1. On the rubric for the board game, please put your group names 2. Sortez: le guide d’étude 3. Qu’est-ce.
The future tense. Expressions you will need to talk about the future 1.Demain 2.Le week-end prochain 3.Samedi prochain 4.L’ été prochain 5.La semaine.
C’est mercredi!! Pour être prêt: 1. Trouvez un livre et lisez p. 313 Note Culturelle: Les sports d’hiver 2. Sortez: 1. le devoir: Fanfold; p. 311 # 3 2.
LES PRÉPOSITIONS FSL9 - RÉVISION. QU’EST-CE QUE C’EST? A preposition is a linking word, allowing us to understand the relation between a verb and the.
Do Now 2/3:  Conjugate the verb: 1.Comment tu ___________ (prendre) ton steak? 2.Qu’est-ce qu’on __________ (apprendre) à l’école? 3.Je ne ___________.
C’est lundi!! Pour être prêt: 1. Faites p. 185 dans le coursepacket Writing Activities WORKBOOK section 2. Cherchez votre livre ouvrez-le à la p. 306:
Transcription de la présentation:

Faites le warm-up: p. 209 # 6 Où vont-ils? Bonjour! C’est jeudi! Pour être prêts: Sortez le devoir: P. 127 A # 1 and 2 Cherchez votre livre (on back table in numerical order!!!) Faites le warm-up: p. 209 # 6 Où vont-ils?

En classe leçon 14! Week-end à Paris!

Pour commencer Le warm-up Les contractions avec à révision de diagramme

Aujourd’hui, les buts! I will learn to correctly conjugate and use a verb (préférer) to communicate my preference. I will be able to express “at someone’s house” in French.

Un nouveau verbe très utile! Ajoutons le verbe dans les notes de Cornell Add a new essential question: How do I express my preference about where to go? préférer

Maintenant…p. 209 # 4 Parler en partenaires I will determine where my classmates like to go. I am using the verb ‘aller’ with contractions, and the new verb préférer.

Devoir Etudier Magique 6

Notes de grammaire- Cornell How do you express at someone’s house in French? Grammaire C (smart notebook file) P. 211 # 8 et # 9

Devoir Packet de vocab Activités pour tous p. 77 activité 2 Workbook p. 129 C 4 Les voisins de Mélanie