Qu’est-ce que vous voulez?. Context: You need to do some shopping according to your list Task: Have a conversation with the vendor Audience: the vendor.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Bonjour!.
Advertisements

un hamburger une limonade un sandwich au jambon des frites un café
Un café.
Bonjour Monsieur. Je peux vous aider?
Mercredi 12 mai 2009 Je voudrais...
Shopping for clothes - prices
Dialogues ??!!.....
En.
On fait les courses Allons en France 2 / 7.
The Partitive SUCCESS SERIES FRENCH. The partitive It is the expression of quantity Part of vs. the whole item Review contractions with DE.
Au marché.
Mardi vingt et un février 2012 Objectif: la révision! Je fais du _____ deux fois par ________. Jen fais parce que ça détend, et je ____ de la natation.
Roleplay 1 * Say excuse meExcusez-moi, monsieur/madame -Oui monsieur/madame? *Ask where the post office is Où est la Poste? - Cest dans la rue principale.
On fait les courses... mais cest combien? How much is it? How much can we buy?
On achète des souvenirs JE VOUDRAIS Un tee-shirt.
Combien en voulez-vous?
Aux magasins.
Shopping for clothes - prices Match up the numbers 1)Vingt dollar 2)Quinze dollar 3)Seize dollar 4)Trente dollar 5)Douze dollar 6)Vingt-cinq dollar 7)Quarante.
What expectations do you have of yourself? What expectations do you have of each other? What expectations do I have of you?
Au Marché DIALOGUE.
JOURNÉE 1 ET 2 Commençons Copy the following dialogue and fill in the missing information. - Salut - _______! Comment ___________? - Je m’appelle ____________.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit
Écoutons Dans la famille de Frédérique, chacun mange quelque chose de différent au petit-déjeuner. Chosis l’image qui correspond à ce que chaque personne.
ROLE PLAY The role play is about communication and exchange of information. It is not the time for a LONG conversation! You can get full marks for very.
WALT: UNDERSTAND QUANTITIES AND AMOUNTS IN FRENCH WILF: USING HIGHER NUMBERS AND WORDS FOR DIFFERENT PACKETS AND CONTAINERS FOR LEVEL 3A.
Au Marché.
Leçon 3: Bon appétit!.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Unité 3-C. 61 soixante et un 71 soixante et onze.
La date: _____________________________ Sortez vos cahiers et preparez vous pour le teste pendant 5 minutes. Ecrivez dans vos cahiers la regle suivante:
Les Vêtements Nom Classe. Pour aller à une boum, je vais mettre… Catalogue/site web : ArticleCouleurTaillePrix Total Euros Total $
Greetings, formal and informal
Warm up Do you like the food served at the cafeteria? If not, how would you make the food better and healthy?
Les Vêtements Nom Classe. Pour aller à une boum, je vais mettre… Catalogue/site web : ArticleCouleurTaillePrix Total Euros Total $
Joanne Crease - Dane Court Learning intention To be able to ask for and buy pocket money items.
Unit 1 – Greetings and Salutations
La nourriture et les courses
Year 10. Bon appetit unit. Introducing ‘en’. ‘en’ – ‘some of it’ or ‘some of them’ ‘En’ is a small but important word in French that is commonly used.
Unité 3: Leçon C. Add the number in the series quarante et un, cinquante et un, soixante et un,... soixante et onze.
Epreuve 1 revisions Watch the following Powerpoint and write a roleplay about buying food and a roleplay about buying clothes in your exercise-book or.
Unité 2 Révision La vie courante.
A B - Bonjour Madame. - Bonjour Madame. Vous désirez?
Français I Leçon 1A - vocabulaire
L1:CH8 EXERCICES. EXERCICE 1: WHOLE / PART 1. some yogurts: 2. a loaf of bread: 3. some bananas: 4. part of a guava: 5. some chicken: 6. a whole yogurt:
Une Conversation: Clara et Pete Good Copy La Bonne Copie.
Les aventures de Clément l’Aplati à Paris
Warm up What does food means to you? How do you eat usually on week-end when you are home? List your food choices from morning till night.
CAT 1- Unité 2 On fait les magasins Comment tu trouves ce pull?
Template by Bill Arcuri, WCSD Qui Veut faire un Millionaire ?
 Offering Food:  Informal  Tu veux….? Tu prends…?  Formal  Vous voulez…? Vous prenez…?  To offer more/seconds:  Encore du…?
Warm up If hired in a restaurant, what position would you like to work? Tell why?
Learning Objective To practice prices. To be able to ask for quantities of food in a shop.
L’Argent Français French Money.
Leçon 1.2.
Les verbes Irreguliers:vouloir and Pouvoir
Les magasins.
« Je ne comprends pas » « Que veut-dire… » « Aidez-moi, s.v.p. »
Qu’est-ce qu’il y a dans ma valise?
J’ai soif!.
A. Bonjour Madame, je voudrais un kilo de poires et une laitue.
PRATIQUEZ: interpersonal exams mercredi/jeudi le 21/22 octobre (test grade) You must be able to ask AND answer questions with at least one partner.
Warm up Lesson 8. You are shopping for some school supplies. A salesperson comes to help you find things. ● Bonjour. ● Je cherche une trousse, s’il vous.
VOULOIR (to want). VOULOIR O Je veux O Tu veux O Il/Elle/On veut O Nous voulons O Vous voulez O Ils/Elles veulent.
LEÇON 10.  Écrivez vos devoirs: 1.Devoirs packet #7 2.Practice les chiffres # Complete présentations, if necessary.  Sortez vos devoirs: #8-10.
Making Purchases Combien en voulez-vous? Je voudrais une livre de tomates. C’est combien, s’il vous plaît? C’est 4 euros.
Des vêtements Clothes Objectives Students will be able: to name of items of clothing. to say what someone is wearing To use adjectives to describe clothing.
Expressions of Quantity. Combien de To ask “how many” or “how much,” use the expression combien de before a noun. Combien de croissants est-ce que tu.
Rémi and Julie are talking before school. Julie: Salut, Rémi! Rémi: Salut, Julie. Ça va? Julie: Ça va. Et toi? Rémi: Pas mal, merci. Julie: Au revoir.
L’echauffement Warm-up:
Transcription de la présentation:

Qu’est-ce que vous voulez?

Context: You need to do some shopping according to your list Task: Have a conversation with the vendor Audience: the vendor Goal: Ask for the item on your list, the quantity, and the full price.

You need to have a convesation with the vendor and to complete the list with the full price. You received 2 papers. One is your list with the shopping you have to do. The other one is the list of items and price. You need to give the info to your partner.

You received 2 papers. One is your list with the shopping you have to do. (papier jaune). The other one is the list of items and price. You need to give the info to your partner (papier bleu)

Au revoir Bonjour, Monsieur/ Madame. Que voulez-vous? Bonjour, Monsieur/ Madame. Que voulez-vous? Bonjour, Monsieur/ Madame Au revoir et merci Début de la conversation Fin de la conversation

Ah bon, alors je veux 2 kilos de pommes Les pommes coûtent 3 euros le kilo Je veux des pommes. Combien coûtent les pommes? Je veux des pommes. Combien coûtent les pommes? Voilà (Monsieur/ Madame. Ca fait 6 euros

Ah bon, alors je veux 500 grammes de beurre Le beurre coûte 5 Euros le kilo Je veux du beurre Combien coûte le beurre? Je veux du beurre Combien coûte le beurre? Voilà (Monsieur/ Madame. ÇA fait 2 euros 50

Ah bon, alors je veux 500 grammes de beurre Le beurre coûte 5 Euros le kilo Je veux du beurre Combien coûte le beurre? Je veux du beurre Combien coûte le beurre? Voilà (Monsieur/ Madame. ÇA fait 2 euros 50