L’identité et la langue : Examen compréhensif. Presentational Speaking: Cultural Comparison Directions: You will make an oral presentation on a specific.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Avoir et Être Les règles et du pratique Par C. Halsall (Brookfield)
Advertisements

Starter- whats the English? Go through the corrections in your books and re-write where necessary. Answer the comment using in order to achieve my target,
Lesson Objectives: How to use different tenses when talking about music. Present Tense / Future Tense / Past Tense Level 5+
AVOIR Hey baby style An Gulinck AVOIR (to have) Jai Tuas Il/elle/ona Nousavons Vousavez Ils/ellesont An Gulinck.
Job Interview. Francais 3 Regulier (1 Oral Formative Assessment, 1 Written Formative Assessment, 1 Vocab Quiz Formative Assessment.
Bienvenue au cours de Français III BI
Bienvenue au Cours de Français IV/V BI Prof: Madame Jefferson Coach Class : Wednesdays, 2:50-3:30 or by appointment md.us Rm. 328.
Hier c’était lundi vingt-huit octobre
Le Futur Français 1442 ch. 9.1.
1 Example of a test Go S. Onillon
Nous finissons Je regarde.. Le Présent Ils vendent.
Quest-ce qui se passe? (read silently please) French 101: For beginners (if you have 2 or more years of recent High School French or are unsure of placement,
How to speak in the past tense
UEO 3: Langue des affaires Semestre 6 Mme. Mountain.
TIPS for the AP French Language Exam
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
1 Les pronoms objects DIRECTS Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 La question essentielles: -What are the DIRECT OBJECT pronouns in French which.
Qui, que, où, dont Ce qui, ce que, ce dont Relative Pronouns.
L’identité : Questions et Réponses Répondez aux déclarations en vous servant des « phrases utiles » pour une discussion.
Le Comparatif et le Superlatif
3 Le comparatif et le superlatif Les normes: Communication 1.2 Understanding the language Comparisons 4.1 Understanding the nature of language.
Cultural Comparison 1 minute for directions (in English and French, spoken consecutively): You will make an oral presentation to your class on a specific.
Les adjectifs possessifs
French Level 1 La magie!.
Vendredi le 5 septembre 2014
Français 1 vendredi, le 9 novembre 2012 Objectifs Aujiourd’hui nous faisons: Grammaire:  Le verbe «être»  La négation  La déscription  Mon autobiographie.
Nous allons .. préparer un texte (pour écrire ou décrire)
Mon weekend How to write about your weekend Say where you went Le weekend dernier je suis resté(e) à Banchory. Le weekend dernier je suis allé(e) à Stonehaven.
WALT: how to talk about your timetable
Leçon 10 What are the definite articles in French?
AS French Exam General Conversation. General advice In the conversation you will get unexpected questions on familiar topic areas (school, hobbies, future.
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Activities for the first week of the École 1 unit.
I can use longer and more complex sentences by understanding and using comparisons.
Jeunes, qui êtes-vous? Using reading strategies for comprehension, comparisons, and preparation for Café français.
La Revue: Les verbes – ER. La norm: Comparisons 4.1 Understanding the nature of language What is a « regular verb »? How are regular –ER verbs conjugated?
I can things & activities that I like/dislike in detail. 1: I don’t know what the words mean. 2:I know the word meanings but I can’t say how much I like/dislike.
Les mots, les phrases, les questions et les expressions utilisés quotidiennement dans votre classe de français. ~Mme Waters, 2011.
Epreuve 1 revisions Watch the following Powerpoint and write a roleplay about buying food and a roleplay about buying clothes in your exercise-book or.
GCSE Speaking Assessment Presentation Based Discussion In your first GCSE Speaking Assessment, you are being interviewed by your French friend for their.
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
FLASH! Power Point Sample. Use FLASH! with any level I put a variety of topics in here so you can see how to make a FLASH! with different levels of learners.
8 Les pronoms interrogatifs et relatifs Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the 2 ways to ask the question.
La prononciation française Ge gi make a soft jeee sound Ga /Go / G+ consonant harsh G sound généralement génial Manger église gomme goût Géographie gâteaux.
Montpellier. Les règles Non! sex Oui! hobbies Drugs What you do Drinking family Government friends Borat? School Sports » music » books/movies.
Le futur proche Français 8-1 – Unité 1.
Les cours. Le but aujourd’hui est I can say what classes I have.
Bruxelles, La Belgique Berlin, L’Allemagne Londres, L’Angleterre
8 Les pronoms interrogatifs et relatifs Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the 2 ways to ask the question.
Just to get you going… une minute, s’il vous plaît!
CAT – 1 Unité 3-C L’imperatif
Tu veux écouter la musique?
LE PROGRAMME FRANÇAIS. Écouter (Aural) (Listen) Parler Oral (Speak) Lire = (Read) Écrire = Write Les Méthodes Communicatives.
Le Français II - Lesson Plan: Leçon 2 ACTFL Standards: COMMUNICATION - Communicate in Languages Other Than English Standard 1.1: Students engage in conversations,
Le Français I- Lesson Plan: Leçon 9 ACTFL Standards: COMMUNICATION - Communicate in Languages Other Than English Standard 1.1: Students engage in conversations,
LEÇON 17.  Écrivez vos devoirs: Préparez- vous bien pour l’examen d’Unité 1!!!  Sortez vos devoirs: #21 et 22.  Tout de suite: #19, 20, 21, et 22 (It’s.
PRATIQUEZ: interpersonal exams mercredi/jeudi le 21/22 octobre (test grade) You must be able to ask AND answer questions with at least one partner.
I can answer questions to an interpretive reading. I can write a response to an . Aujourd’hui nous allons Lire et répondre aux questions Apprendre.
Comparaison Culturel Tips and tricks. 1 st things 1 st Know the general instructions before the test! You will have 4 minutes to read the topic and prepare.
Flash-on-flash-off! You will see some French text in a minute but it will only be on the board for a minute then it will disappear.
We all ready know two French verbs. What are they?
Persuasif. 12.5% of test (1/8) You will read a source, interpret a graphic and listen to an audio source. YOU MUST REFERENCE ALL 3 SOURCES IN YOUR ESSAY!!!!!
 Persuasive Essay Unité 1- Les valeurs sociales et les traditions Le Télétravail.
Mes préférences At the end of this lesson; you will be able to:
Français 10/12/15 Ouvrez vos livres á la page 40. Faites #6. Two flies are on a porch: which one is the actor? Se dépêcher – to hurry. Dépêche – toi. Hurry.
Negative sentences Questions
Il faut relier la question avec la réponse. 1. Qu’est-ce que tu as fait vendredi soir? 2. Est-ce que tu as fait du sport? 6. Qu’est-ce que tu as acheté.
Ma Famille Find the French for the following words: 1.Mother 2.Father 3.Brother 4.Sister 5.Uncle 6.Aunt 7.Grandmother 8.Grandfather.
L’identité et la langue : Examen compréhensif
Transcription de la présentation:

L’identité et la langue : Examen compréhensif

Presentational Speaking: Cultural Comparison Directions: You will make an oral presentation on a specific topic to your class. You will have 4 minutes to read the presentation topic and prepare your presentation. Then you will have 2 minutes to record your presentation. In your presentation, compare your own community to an area of the French- speaking world with which you are familiar. You should demonstrate your understanding of cultural features of the French-speaking world. You should also organize your presentation clearly. Consignes : Vous allez faire un exposé pour votre classe sur un sujet spécifique. Vous aurez 4 minutes pour lire le sujet de présentation et préparer votre expose. Vous aurez alors 2 minutes pour l’enregistrer. Dans votre expose, comparez votre propre communauté à une région du monde francophone que vous connaissez. Vous devriez montrer votre compréhension des facettes culturelles du monde francophone. Vous devriez aussi organiser clairement votre exposé.

La langue que je parle reflète mon individualité.

La musique peut incarner une région géographique.

Mon travail me représente.

J’essaie de moduler ma vie sur l’image de quelqu’un que j’admire.

Les médias influencent mon identité.

Un loisir et/ou un sport (comme par exemple la chorale ou le football) peut / peuvent définir ce que je suis.

Interpersonal Writing: Cultural Comparison in the Chatroom Directions: You will chat with a random partner about a given prompt. You have 5 minutes to read, watch or listen to the prompt while taking notes before you begin the chat. Your chat should start with a greeting and end with a closing and should respond to what you have seen, heard and/or read. In your conversation, you want to be as detailed as possible. The chat will last for 5 minutes. Consignes : Vous allez participer à un chat sur un sujet thématique. En prenant des notes, vous aurez 5 minutes pour lire, écouter et/ou visionner le sujet de présentation avant de causer avec un(e) partenaire arbitraire. Votre discussion devrait comprendre une introduction et une salutation. Et vous devriez répondre directement au sujet présenté. Vous devriez organiser clairement votre point de vue en ajoutant autant de détails possibles. L’exercice dura 5 minutes.

Des exemples : - Le poème d’Arceneaux - L’article sur la loi 195 au Québec - Un clip d’Anggun dans lequel elle explique les raisons pour lesquelles elle chante en français - Toutes les ressources sur notre wiki: accueil+-+Fran%C3%A7ais+IV accueil+-+Fran%C3%A7ais+IV