FRANÇAIS ANGLAIS. EX:3x5x(4- -6)+-9=? P* En premier, (de gauche à droite) on calcule la somme qui est entre la parenthèse, 3x5x(4- -6)+-9, alors, maintenant.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Smoking a regular verb cigar: the –er version The keys to putting together what you want to say!
Advertisements

À quelle heure il se lève?
Les amuse-gueules (m.) Les biscuits (m.) / les chips (m.)
Il est quelle heure?.
Cours de 3ème SAGE P Chapitre 1 Calcul numérique.
QUELLE HEURE EST-IL?.
Irregular verbs Irregular verbs are verbs (doing words) that don’t follow the normal rules. Because of this, we have to learn them by heart. Thankfully,
French Hammer the Grammar Aim: to be confident using the present tense To formulate accurate sentences using the present tense of …ir / …re/ …er verbs.
Français 2, 12 janvier 2015 Ouvrez vos livres à la page 68. Faites #14. Ecrivez-le. What kind of tree can you find in a kitchen? le haricot – bean. C’est.
Révision Test #4 – L’impératif et la culture. Question #1 What are the two forms of impératif that we learned in class? (Ex: Je, tu il, elle …etc)
FORMING QUESTIONS ????????????????? ??. 3 WAYS TO ASK YES/NO QUESTIONS 1. Make your voice rise at the end of a sentence (Note: Your voice WILL rise at.
Objectif: Comment employer un exposant?. Objective: How to use an exponent?
THE ADJECTIVES: BEAU, NOUVEAU AND VIEUX 1.
Travail 1 Tutorial de mathématique Français English.
Les Mots Interrogatifs
Bhatti Noranakusar Foyer:140 Travail 1 Tutorial de mathématique Travail 1 Tutorial de mathématique Français Anglais.
Travail 1 Tutorial de mathématique
Ile-de-France Presentation by: Victor Edgell. Ma région est Ile-de-France. La région est au nord de la France. La capital est Paris. Paris est aussi la.
L’etymologie La racine: jet =throw (in English). NOUN A jet plane is fast and seemingly ‘thrown’ through the sky. There’s a song that goes, “I’m leaving,
Français 2, 5 janvier 2015 Describe your holiday break, use the past tense. Things you did or ate. What is the difference between here and there? Sage.
Les verbes réfléchis au passé composé
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
Anitha sivaganesh foyer 140
Year 10. Bon appetit unit. Introducing ‘en’. ‘en’ – ‘some of it’ or ‘some of them’ ‘En’ is a small but important word in French that is commonly used.
La Revue: Les verbes – ER. La norm: Comparisons 4.1 Understanding the nature of language What is a « regular verb »? How are regular –ER verbs conjugated?
Français 2, 8 decembre 2014 Ouvrez vos livres à la page 55. Faites #10. What game can be dangerous to your mental health? Rire – to laugh. Rira bien qui.
Are these sentences grammatically correct??? I request that he arrive at 6pm. I request that she be in her seat when the bell rings. Final Answer? YES!
l’heure (time)
Le 4-7 novembre. Qui est présent? Quelle heure est-il? La feuille pour étudier L’examen La Jéopardie!
Les verbes réfléchis.
Français 2, 2 fevrier 2015 Ouvrez vos livres à la page 84. Faites #6. Where do you find a no legged dog? Loin – far. C’est trop loin. It’s too far. Goals.
CONTRACTIONS  How to use “À” to say where you are going  How to use “DE” to say where you are coming from.
Les titres: la leçon 1: le pronom ‘Y’ la leçon 2: Demander le chemin et indiquer le chemin.
COMMENT NOUS TROUVER HOW TO FIND US COMING FROM CHERBOURG EN VENANT DE CHERBOURG.
Alien has just landed in Disneyland Paris and is at the tourist information centre. He needs some help with asking questions.
…et puis… - …and then… …il faut prendre le bus/le métro/un taxi – you need to take the bus/the Metro/a taxi …numéro 22/Ligne Vert/direction “Centre Ville”
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
ROLE-PLAY 2 DEALING WITH DIRECTIONS Say you have to take the first road on the right and turn left. The tourist information bureau is opposite the museum.
Par Mme. Cook. Aller means « to go. » Je vais Nous allons Tu vas Vous allez Il Elle va Ils, Elles vont on.
Il y a = There is Il n’y a pas = There isn’t RECAP:
Enchaînement d’opérations
Les verbes qui prennent un infinitif. Les verbes qui prennent un infinitif: Il y a beaucoup de verbes qui prennent un infinitif directement après (souvent.
Subject Pronouns People who are doing the action They replace the name of the noun performing the verb.
Travail # 1 Tutorial de mathematiques Foyer : 140
Don’t Be Late part two With the Angry Family Right. Here we are and it’s only quarter past one!!! WE’RE EARLY!!! Voilà, nous sommes là et il est seulement.
We all ready know two French verbs. What are they?
Organiser Une Fête Chapter 2 Vocabulary 2 French 2.
«Eblouie par la nuit» Zaz. Le journal d’échauffement le 7 octobre 0 Le but: Je peux utiliser le vocab des fête. 0 Comment dit-on… 0 To go to the.
Les verbes en forme de botte… POURQUOI ??
Le Chatelier's Principle Lesson 2. Le Chatelier’s Principle If a system in equilibrium is subjected to a change processes occur that oppose the imposed.
OBJECT PRONOUNS WITH THE PASSÉ COMPOSÉ Page 122. Placement  With all object pronouns, placement is the same. DirectIndirectPlaces De+ nouns or ideas.
 L’impératif FSF3U. L’impératif L’impératif is almost the same as the présent but, there are only three forms of l’impératif; Tu, Nous, Vous  We use.
Negative sentences Questions
MAYA OULTACHE FOYER 140 Tutorial de mathématique numéro 1 mathematic tutorial number 1.
LES PRONOMS D’OBJET DIRECT. WHAT IS A SUBJECT? In a sentence, the person or thing that performs the action of the verb is called the SUBJECT.
This is a tough one mes enfants, so put on your thinking caps.
Les Prépositions de lieu en Français. Dans = In Le ver est dans la pomme.
UNITÉ II: LEÇON 6 PARTIE B: LES MOIS ET LA DATE. LES MOIS DE L’ANNÉE janvier January.
Do Now 2/3:  Conjugate the verb: 1.Comment tu ___________ (prendre) ton steak? 2.Qu’est-ce qu’on __________ (apprendre) à l’école? 3.Je ne ___________.
Que veut dire…. 1.Un crayon 2.Une étagère 3.Un pupitre 4.Une fenêtre 5.Une porte 6.Des chaises 7.Des feutres 8.Des élèves un unedes Why do some words have.
Qu’est-ce que tu penses de l’image?
Formules en 2 étapes 1MPES4
LES MODULES PLAN DE DEVELOPPEMENT PERSONNEL LEADERSHIP ART ORATOIRE.
l y a which we have already learned means “there is/are l y a which we have already learned means “there is/are.” When we put a measure of time.
Quelle heure est-il?.
Present Perfect Simple X Present Perfect Continuous.
Etre en train de.
Les Verbes Réfléchis What you do to yourself.
5 Whys A technique for getting past first impressions and finding the root cause of a problem.
Lequel The Last Part.
Transcription de la présentation:

FRANÇAIS ANGLAIS

EX:3x5x(4- -6)+-9=? P* En premier, (de gauche à droite) on calcule la somme qui est entre la parenthèse, 3x5x(4- -6)+-9, alors, maintenant l’opération devient:3x5x10+-9=? E* Ensuite, (de gauche à droite) on trouve la puissance de l’exposant, mais car il n’y a pas d’exposant, on laisse passer. M,D* Ensuite, (de gauche à droite) on calcule les produits et les quotients, 3x5x10+- 9, maintenant, l’opération devient:15x10+-9=?. ATTENTION! Il vous reste encore un produit à trouver! 15x10+-9, alors, maintenant l’opération devient:150+-9=? (Il n’y a aucun quotient à trouver, alors on laisse passer). A,S*Le dernier chose à faire c’est de (toujours de gauche à droite) calculer les résultats d'addition et de soustraction,150+-9, alors la réponse finale est 141! LA CHAÎNE D’OPÉRATIONS

EX: 3x5x (4- -6) + -9 =? P * In the first ( from left to right) calculating the amount that is between the parenthesis, 3x5x (4- -6) + -9, So the operation has became: 3x5x10+-9 =? E * Then, (from left to right) we find the result of the exponent, but because there is no exponent, we can pass. M, D * Then, (left to right) we find the products and quotients, 3x5x , now, the operation became: 15x =?.BUT WAIT! You still have to find a product! 15x , so the operation became: =? (There is no quotient to find, so just let it go). A, S * The last thing to do is (always from left to right) find the results of the additions and subtractions, (there is no subtraction so it passes). AND THE FINAL ANSWER IS 41! THE OPERATION CHAIN